Pelko Sairaasta lapsesta

pelkoperseessä

Mä voin vain kuvitella, miten viestini herättää närää jossain, mutta silti...
Minulla on yksi terve poikalapsi ja haluaisin palavasti toisen lapsen. Mutta sitten minut valtaa aivan mieletön pelko, suorastaan paniikki, "mitä jos tulevalla lapsella ei olisi kaikki hyvin". Tämä pelko tulee niin vahvana, etten pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin tähän panikkiin. Mä tiedän, et tää on sairasta miettiä näin, mutta mua pelottaa niin paljon, etten sanotuksi saa. Onko mun ainut mahdollisuus siis olla tekemättä toista? Toiv ei. :´(

Haluisin tietää ihan hirveesti, onko mulla kanssasisaria? Miten ootte päässyt pelosta irti? Onko olemassa joku pelkoklinikka tällaisille hulluille? Kertokaa ihmiset pliis! Pelottaaa vaan niin paljon :´(

8

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle,

      pelkäsin raskaana ollessa ihan samaa ja pelkoni toteutui. mutta tunteeni yllätti minut ihan täysin, en ollenkaan inhonnut tai hävennyt lastani, päinvastoin. olen aivan tavattoman tarkka tytöstäni, tuntuu jopa että en ehkä olisi jos terve tyttö olisi. tytölläni on ns.kauneusvirhe jalassa, jonka kyllä huomaa. toinen haaveissa:)

    • fiina &

      Tiedätkös sitä saa mitää tilaa.
      Joten koittaisin vain keskittyä, positiivisiin asijoihin.

      Vammautuminen voi tulla kenelle vain ja milloin vain, elämä on riskipeliä.
      Itse olen monivammaisen lapsen äiti ja olen ylpeä lapsestani. Tämä on meidän elämää, enpä enää voisi kuitella asijoita toisin.

      • vielä,

        tuohon edelliseen poiketen että ei se vamma pelkäämällä synny:) jotku vaan ovat että sitä saa mitä tilaa:) itse en niin ajattele:
        t:tytön äiti


      • Laki ... salaisuus
        vielä, kirjoitti:

        tuohon edelliseen poiketen että ei se vamma pelkäämällä synny:) jotku vaan ovat että sitä saa mitä tilaa:) itse en niin ajattele:
        t:tytön äiti

        Ei todellakaan pelkäämällä synny, mutta vaikuttako se stressitaso tulevan lapsen terveyteen ?
        Kirja salaisuus (on myös saatavana dvd), valoittaa tätä ajatusta, saa mitä tilaa.

        http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/artikkeli.shtml/611752


    • yllätyksellisyys

      Minulla on kolme lasta. Kaikki suunniteltuja ja toivotussa tahdissa saatuja. Joka raskauden ja puolet ekasta vuodesta pelkäsin jokaisen kohdalla, tuleeko jotain odottamatonta. Kristillinen vakaumus ei pelkoja poistanut, eikä jo saatu kokemus. Kolmannen odotus ja synnytys normaalit. Mutta ekan kuukauden aikana selvisi harvinainen, parantumaton oireyhtymä. Nyt tämäkin lapsi on jo koulussa. Mielessäni jauhoin monta vuotta, ettei olisi ehkä pitänyt tehdä tätä lasta.
      Olen pelkääjä, varmistelija, itselleni pitkävihainen monissakin asioissa. Se on raivostuttavaa, mutten voi itseäni täysin muuttaa. Sinulla on ymmärtäjä.
      Mutta, elämänsä käsikirjoitusta ei vaan voi sanella, minulle, sinulle voi tapahtua mitä vain, milloin vain. Nykyisin
      iloitsen jokaisesta lapsestani, sillä vain yhden kanssa en olisi kokenut tätä kaikkea, sydän laajenee, sylissä on tilaa. Rohkaistumalla, lapseen rakastumalla, voi hämmästyä miten elämä kannattelee.

      • stressi

        vaikuttaisi tulevan lapsen terveyteen maailma olisi vain sairaita ihmisiä täynnä. raskaana oleva nainen on aina alitajuisesti stressaantunut ja huolissaan tulevan lapsensa terveydestä. stressi ei aina päällepäin näy


      • onni manni
        stressi kirjoitti:

        vaikuttaisi tulevan lapsen terveyteen maailma olisi vain sairaita ihmisiä täynnä. raskaana oleva nainen on aina alitajuisesti stressaantunut ja huolissaan tulevan lapsensa terveydestä. stressi ei aina päällepäin näy

        Täälläpä on äiti, joka on ollut onnellisimmillaan raskaana olessaan, mitkään asiat ei huolettanut.
        Rohkeutta ja hyvää mieltä odotukseen kaikille.

        Mutta silloin, kun syntyy vammainen / sairas lapsi , on toki luonnollistakin, että miettii kaikkea mahdollista syytä,, miksi.

        Autismia-han pidettiin aikoinaan äidin aiheuttamaksi sairaudeksi , puhuttiin kylmistä äideistä.


    • Äiti x 2

      ..kävin läpi odottaessani toista lastani.
      Olin niin masokistinen, että suorastaan imin kaikkea pelottavaa infoa mitä vaan löysin - luin lehdistä ja katsoin tv:stä ohjelmia - mitä vaan eteen osui - joissa kerrottiin vaikeista synnytyksistä, erilaisista vammoista ja sairauksista lapsilla jne.. Yritin psyykata itseäni varautumaan pahimpaan, jotta shokki ei olisi niin suuri KUN lapseni osoittautuisi sairaaksi tms.. Ihan kamalaa näin jälkikäteen ajatellen - en oikein osannut nauttia koko raskaudesta pelkojeni takia.
      Tyttäreni syntyi täysin terveenä ja itse synnytyskin oli nopea ja kivuista huolimatta helppo. Mikäli raskausajan stressi aiheuttaisi pahaa lapselle, niin tuon teorian mukaan tyttäreni olisi "pitänyt" syntyä vähintäänkin vammautuneena tai kuolleena - sillä koko 40 vkon ajan elin enemmän tai vähemmän paniikissa.

      Nyt kuopukseni lähestyy 3. syntymäpäiväänsä ja pikkuhiljaa olen alkanut miettimään, josko vielä kolmannen lapsen uskaltaisin tehdä.. Nyt uskon, että 3.raskaus jo sujuisi henkisesti helpommin. Asenteeni on muuttunut tässä ajan kuluessa - muutamiin vaativampiin erityislapsiinkin lähemmin tutustuttuani - enkä enää tunne sellaista pelkoa kuin aiemmin.
      Yritän ajatella, että kukaan ei tunne huomista - mitä vain voi tulla eteen ovat lapseni nyt kuinka terveitä tahansa.

      Jos tuntuu, että tuo pelkosi todella vaivaa niin käy ihmeessä juttelemassa siitä vaikka neuvolassa tms. saat varmasti tarvittaessa apua ja kannustusta päästäksesi eroon pelosta - tai ainakin oppiaksesi hallitsemaan sitä ja elämään sen kanssa.

      Toivon sinulle voimia ja aurinkoa elämääsi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe