Tere.
Asun kerrostalossa, jossa huono äänieristys. Mua häiritsee ihan mieletön "pelko" äänien suhteen. Kaikki stereoiden jumputus, koirien räksytys ja kaikenlainen naapurien ajattelemattomuus muita asukkaita kohtaan.
En ole mikään kyttääjä, itte vaan elän ajatellen myös naapureitani.
Mulle tulee varmaa paljon jotain `muuta maalle` yms. Mutta en tätä huvikseni kirjoittanut.
Koitetaan kuitenki elää "ihmisiksi"
Äänien pelko
4
329
Vastaukset 4
- as.säästäjä
Ehkä sinulla on erinäisistä syistä johtuva alentunut hälyäänien sietokyky. Minulle 3-vuorotyö ja kerrostaloasuminen oli huono yhdistelmä. Alkoi tulemaan sydämen rytmihäiriötä.
Työkaverini avulla sain sitten vuokrata vanhan puutalokiinteistön saunamökin. Se oli suuri muutos parempaan viihtymiseen. suin siinä niin kauan, että hyvistä ansioista ja lainan kanssa oman yksiön. - Kerrostalokukistettu
On olemassa myös pelko joka estää ihmistä asumasta. Ensin pelkää muuttaa pois koska se olisi taloudellinen katastrofi. Sitten pelkää että aiheuttaa johonkin naulanjäljen tai pienen lähtemättömän likatahran jonka jälkeen muuttamisen yhteydessä kirjoitettaisi hirveä hyvityslasku. Sitten pelkää että ei ehdi elää sekunnilleen kallon mukaan ja yksi lautanen olisi huuhdottava ilalla kymmenen jälkeen. Sitten pelkää yöllistä vessassakäyntiä. Sitten pelkää vesijohdon veden ääntä hiljaisuusaikana. Sitten ei uskalla aukaista ikkunaa yöllä ettei naapurit häisiinny. Sitten ei uskalla mennä kauppaan ettei naapurit ajattele... Sitten ei uskalla vedä roskia ettei naapurit luule että vie niitä liian harvoin. Sitten ei uskalla kuin hiipiä yöllä ja puhua kuiskaamalla. Sitten ei uskalla tehdä mitään parvekkeella tuskin hengittää. Sitten ei uskalla kävellä rappusia ettei askelten ääni häirite eikä käyttää hissiä ettei hissinääni häiritse. Mattojen tuuletus pihatelineessä olisi jo liian uhkarohkeaa ja pyykin kuivatus ulkona mahdotonta. Varastosta ei uskalla hakea omia tavaroitaan puhumattakaan siitä että kotonaan uskailtaisi tehdä jotain mielekästä mistä tulisi ääntä tai tuoksua. Pelkään hengittämistä ja olen siinä pisteessä että pelkään poismuuttamista sekä asumisen jatkamista enkä koskaan pelännyt mitään ennen kerrostaloon muuttamista. Luin ehkä liian antaumuksellisesti talon sääntöjä, uhkauksia ja sanktioita. Nyt maksan kallista vuokraa enkä uskalla elää.
- Rahakylläkelpaa
Kerrostalot ja kaikki asumismuodot, joisss toisille joutuu tekemään tiliä elämisestään, onkin roskaa ja siitä maksamista. Ei tule sakkoa, jos sen sanoo ääneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa872049Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391323Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu136993Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.214933- 81827
- 95803
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724- 73691
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,51690On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 69621
- 35601
- 40566
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13449- 35444
- 33433
- 40427