Miten kuvaaminen/kameran toiminta muuttuu jos menu-valikosta ottaa sen isomman ISOn kohinanpoistajan ja pidemmän valoitusajan kohinan poistajan pois päältä ?
Miten sitten se putsausmodi oikein toimii . Akku pitää kaiketi olla täyteen varattu ja ilman optiikkaa sitten käynnistetään ... niinkö ? Tunnistaako kamera jos optiikka on paikallaan vahingossa , ... how this happen ?
kitos
Menusta kohinanpoistajat pois päältä ?
2
478
Vastaukset
- mie täältä
Kohinasuodatin poistaa kohinaa ohjelmallisesti, ja lopputuloksena on usein pehmeämpi kuva ja samalla menetetään yksityiskohtia. Eli käytännössä kuvan terävyys vs kohinan määrä, näiden välillä joutuu pelaamaan isoilla ISO:illa.
Pitkän valotuksen kohinanpoistajan tarkoitus on poistaa "hot pixeleitä", siis niitä kirkkaita värillisiä, yksittäisiä pixeleitä jotka johtuvat pitkän valotuksen aiheuttamasta kennon lämpenemisestä. Käytännössä kamera ottaa dark frame-kuvan (siis valotuksen sulkimen ollessa kiinni) heti valotuksen jälkeen. Koska tekniikalle on kerrottu, että tämän kuvan täytyy olla täysin pimeä, kamera vertaa kuvaajan ottamaa kuvaa ja itse ottamaansa dark framea keskenään ja näin pimentää DF:iin ilmaantuneet pikselit myös alkuperäisestä kuvasta. Toimintatavasta johtuen esim 30s valotus venähtää minuuttiin.
Kannattaa ottaa kuvat ilman kohinasuodatinta, ja käyttää sitten kuvankäsittelyohjelman kohinanpoistoja. Enemmän säätövaroja, ja alkuperäinen kuva säilyy tallessa. Jos kameran oma kohinafiltteri on jo ehtinyt sutata kuvan, niin sitä et saa enää alkuperäiseksi.
Tuo dark frame-kohinanpoisto on kätevä, koska se toimii yksittäisille pikseleille eikä pilaa kuvaa.
Putsausmoodi.. Joo, noin se tapahtuu. Eli ilman optiikkaa kamera nostaa peilin ja avaa sulkimen kennon puhdistusta varten. Saattaa kamera optiikan tunnistaakin, riippuu kamerasta.
Ota huomioon että erityistä varovaisuutta kannattaa noudattaa kennon putsauksessa, se on herkkä värkki. Älä käytä mitään pumpulipuikkoja, nesteitä äläkä puhalla sinnepäinkään. Käy opiskelemassa aihetta nettifoorumeilta, joka sivustolta löytyy varmasti ainakin yksi kennonputsausketju. Täytyy olla varma mitä tekee jos kennoa alkaa sorkkimaan..- 20
ja kuvaamisiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2462305Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151521Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141426Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711285Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t221014Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177901Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19826- 75772
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.62771Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101745