Vaunukaupoille

Äippä-2010

Heippa kaikki odottajat!

Tiedän, ettei tämä avaus nyt tälle palstalle varsinaisesti kuulu, mutta t'ällä palstalla näyttää kuitenkin olevan paljon lukijoita, joten ehkä voisi saada jopa vastauksia :)

Eli jokos olette hankkineet lastenvaunut ja mihin merkkiin päädyitte ja miksi?
Mitä ominaisuuksia olette pitäneet tärkeimpänä kriteerinä?

Itse olen miettinyt Emmaljungia, mutta nyt olen sitten alkanut pohtia, maksaako kyseisissä vaunuissa
vaan merkistä?
Kiitos vastauksista :)

24

1943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti<3

Minä tilasin Haberkorn comfort xl vaunut itävaltalaisesta nettikaupasta. Maksoivat 169e muistaakseni ja 30e oli toimituskulut kotiovelle (ainoa huono puoli olikin sitten ettei tullut mitää suomenkielisiä ohjeita, mutta helppohan ne oli 'koota', napsautti vain renkaat paikalleen jne.. ja jos en ihan väärin muista niin oli siinä kuvat miten mikäkin osa laitetaan. tilasin samalla myös rengas pumpun (3,90e).

Suomestakin niitä saa

esim. http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2525

eipä tuota hinta eroakaan kovasti ole suomesta hankittuihin, mutta ajattelin säästää senkin vähän tilaamalla ulkomailta.

Vaunut ovat jo tulleet, mielestäni ovat ihan kivan oloiset, makuutila näyttää hieman kapealta (30cm), mutta ei se taida mitenkään tavattoman kapea olla brion vaunuihinkin verrattuna sentin leveämpi! :)

Meillä vauvakin on jo kotona, ei olla vielä vaunuilemaan päästy, mutta sisällä ollaan vaunuja testattu :D

Mielestäni kyseisissä vaunuissa on hyvänä puolena ainakin se "heittoaisa", että saa sitä työntösuuntaa vaihdettua, ja kyllä siitä jonkinlaiset jousetkin löytyy, voi nytkytellä vauvan unille :) Ja että ovat yhdistelmävaunut, niin on käyttöaikakin sitten pidempi. Selkänojan saa muutamaan eri asentoon.

Käyttökokemustahan minulla ei kyseisistä vaunuista varsinaisesti vielä ole, mutta uskon tehneeni hyvän valinnan, ja mielestäni hinta laatusuhde on varmasti enemmän kuin kohdallaan, jos miettii mitä ne emaljungatkin maksavat.. melkeinpä tuhat euroa...!? Ovat kyllä varmasti hyvät, sitä en epäile!

Mutta puollan silti valitsemiani Haberkorneja! :D

Tuolta tilasin vaununi: http://www.preissturz.at/4radkiwa/4radkiwa-Kat279.html

• emmaljungat :)

esikoisella käytössä emmaljungan edge sportit,ja nyt tulevalle vauvalle varmaan samat,tosi hyväs kunnos pysyny :) hinta oli vähän kallis sillon 800e,mutta ovat kyllä ollu hintansa arvoiset :) jos ei vaunuja olisi,niin varmasti kallistuisin emmaljungiin :)

• --------------------

Kirpparilta löysimme hyväkuntoiset kärryt, jotka toimivat hyvin. Merkistä emme välittäneet.

Turhaan niitä kärryä uutena ostetaan, koska vähän käytettyjä on tarjolla pilvin pimein.

Ostin vaunut uutena 650 euroo (orat) ja käytön jälkeen sain vielä 400 euroa niistä takaisin. Kaverini joka osti käytetyt, tuskin niitä saa enää myytyä eteenpäin. Vaunuissa ei siis kannata katsoa mitään pelkkää hintaa vaan jäljelle jäävää arvoakin. 250 euron vaunut ovat monesti säpäleinä käytön jälkeen.

• vaunukaahari
        **** kirjoitti:

Ostin vaunut uutena 650 euroo (orat) ja käytön jälkeen sain vielä 400 euroa niistä takaisin. Kaverini joka osti käytetyt, tuskin niitä saa enää myytyä eteenpäin. Vaunuissa ei siis kannata katsoa mitään pelkkää hintaa vaan jäljelle jäävää arvoakin. 250 euron vaunut ovat monesti säpäleinä käytön jälkeen.

ostaako250e vaunut mitkä toimii vallan mainiosti ja on siistit kun että ostaa 600e vaunut mistä saa vielä 400e myynnissä? Eikö hinta ole aivan sama? 250e vaunut tuskin on kuitenkaa ihan säpäleinä käytön jälkeen koska sen hintaiseten vaunujen pitää olla vielä hyvä kuntoiset ei kai kukaan muuten niitä siihen hintaan ostaisi.

• --------------------
        vaunukaahari kirjoitti:

ostaako250e vaunut mitkä toimii vallan mainiosti ja on siistit kun että ostaa 600e vaunut mistä saa vielä 400e myynnissä? Eikö hinta ole aivan sama? 250e vaunut tuskin on kuitenkaa ihan säpäleinä käytön jälkeen koska sen hintaiseten vaunujen pitää olla vielä hyvä kuntoiset ei kai kukaan muuten niitä siihen hintaan ostaisi.

Niin, ja eihän niitä kärryjä välttämättä edes ole aikomus koskaan myydä eteenpäin, joten mitä väliä jollain jälleenmyyntiarvolla. Ainakin meillä nuo lastentarvikkeet on aina säilytetty, että menevät sitten sukulaisille lainaan, kun joillekuille tulee vauva.

Mm. omia lapsiani kärrätään isovanhempiensa luona veljeni ja minun lähes 30 vuotta vanhoilla rattailla ja vaunuilla. Samoin serkkujeni lapsia, silloin kun ovat vanhemmillani käymässä. Hyvin hoitavat tehtävänsä ne vanhat kärryt, ja hyvä etteivät vanhempani aikanaan heittäneet mitään tarvikkeitamme pois.

Tiedän, kaikki eivät ajattele niin pitkälle, mutta ei se suvun vauvojen tulo omiin lapsiin saati omaan sukupolveen pääty.

• ajshdk
        vaunukaahari kirjoitti:

Mut kyllähän uudet on aina uudet. Ja vaunuissa on aivan kamalasti eroja. Jos on ajatuksena kävellä tai lenkkeillä vauvan kans paljon niin kyllä mä uusin tai vähän käytettyihin hyviin vaunuihin satsaisin.

• jepejepajei

itse Gessleineihin puolikovalla kantokassilla. Ostettiin viime vuonna (tyttö 6 kk) 2009 mallin 750 eurolla. Olen tykännyt ja sopii maastoon kuin maastoon, kevyet työntää jos omistaa koirankin, niin helppo työntää yhdellä kädellä. Saksasta tilattuna saa toki halvemmalla ja joissakin liikkeissä (ainakin tampereella) on nyt nuo 09-mallit tarjouksessa. Ja on mielestäni tilavat vaunut ja mahtuu pienenpäänkin autoon.

• ...

Päädyin Filuun yhdistelmävaunuihin hinta oli 600 euron kieppeillä. Kokemusta ei vielä ole käytöstä, maha jatkaa kasvuaan yliaikaa...

Vaunuvertailun päälähtökohtana oli maasto ominaisuudet, asumme asfaltittoman taipaleen päässä. Eli hyvä työnnettävyys -> neljä paksua rengasta, kestävät tärinää, hyvät jousitukset -> lapsen mukavampi olla, tukevuus, renkaiden kestävyys ja ulkonäkö.

Miinusta on sitten kaikki ne, jotka ovat maalla hyvästä, eli kaupunki oloissa ovat varmasti kömpelöt, suhteellisen painavat ja isot.

• sddsfsfdfds

saatiin kylläkin veljen perheeltä, mutta olen ollut oikein tyytyväinen. Kannattaa miettiä millaiseen käyttöön ne tulee, kaupungin kaduille, sohjoisille metsäteille, kauppareissuille ja sitä että pitääkö esim. mahtua pieneen tilaan autossa ja kuljetteko julkisilla. Meillä kärryt olleet lähinnä vain ulkoilukäytössä ja siihen oikein toimivat ja helpot kasata. Myös ratasosa on ollut tosi hyvä. Minä olen normaalipituinen, joten minulle työntöaisa ja kärryjen korkeus on ok. Kaverini, joka on 155cm otti toisen merkin, koska ei meinannut nähdä Emmalin kuomun yli ollenkaan. Emmaljungissa oli myös se hyväpuoli, että varaosia on saatavilla. Meillä hajosi renkaasta yksi muovilärpäke ja rengas tippui aina mutkissa. 5eurolla vika saatiin korjatuksi. Pidän myös Emmaljungan ulkonäöstä.

• Marina87

Me valittiin Tako Fast Rider vaunut, vihreät. Sporttisen näköiset mitkä sopii meille ja hyvät ominaisuudet. Olivat myös mielestämme sopivan hintaset, 450 ja kaukalo kaupanpäälle. Tarve alkaa vasta heinäkuussa mutta ovat jo tuossa seisseet sen pari kuukautta =) Sen mitä olen niitä opetellut käyttämään ja tutkinut kaikkia toimintoja niin vaikuttavat hyviltä. Ja yhdistelmät kun ovat niin käyttöaika niin kauan kun rattaita lapsi enää tarvitsee. Ainakin toivon että menee myös seuraavalla.

• Christabel

Meille ostettiin Ora Taigat pehmeällä kantokopalla, hintaa tuli 430 euroa. Valintaan vaikutti osittainen kotimaisuus, ja vaunun hyvät ominaisuudet (heittoaisa, umpikumipyörät, menee helposti kasaan, yhdistelmävaunut jne.) Hinta tuntui olevan kohdillaan, tosin sen voi sanoa vasta kun vaunuja pääsee kunnolla käyttämään.

Värivaihtoehtoja olisi voinut olla enemmän, varsinkin jos vertaa esim. Ora Saagan värivalikoimaan, mutta koin tekniset asiat tärkeämmäksi kuin värin :-D

• vaunuton

missä vaiheessa olette menneet vaunukaupoille? itselläni vasta alkoi toinen kolmannes ja mietin että vielä taitaa olla liian aikaista..netissä olen katsellut monia erilaisia yhdistelmävaunuja.. muun muassa britton, oral ja muita merkkejä en nyt muista. onkohan noita merkkejä ihan noissa lastentarvike kaupoissakin näytillä? kun en oikein uskaltaisi näkemättä ja kokeilematta mitään tilata..

• Christabel

Me tilasimme vaunut, kun viikkoja oli kasassa 23 x. Kyllä myöhemminkin olisi ehtinyt vallan mainiosti, mutta kun ei malttanut odottaa :-D

• Marina87

Me käytiin babytown- myymälässä ja siellä ainakin oli toistakymmentä vaunua näytillä

• Briooooo

Brion Kombi-yhdistelmävaunut 295e ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Testannut olen myös Emmaljungan Edge-v aunut ja ei niin hyvät ole olleet, liian jäykät ja jähmeät.

• edulliset

Mistä sait tuohon hintaan briot???

• Briooooo
        edulliset kirjoitti:

Mistä sait tuohon hintaan briot???

Vaunut on ratasosaltaan 2008 mallia ja kangas 2006 mallia. Molemmat siis kuitenkin uusia käyttämättömiä ja vaunuliikkeestä ostettu.En muista liikkeen nimeä mutta oli aikaisemmin Tikkurilassa ja sitten muutti Keravalle.
        Myyjä sanoi, että välillä tulee tuollaisia eriä mitkä saa tosi edullisesti, että kannattaa usein kysellä liikkeistä.

• Rv 39

Me ostettiin Brion Kombi- vaunut pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Todelliseen käyttöön odottavat vielä pääsyä :) Laskettu aika olisi viikon päästä että saapi nähdä milloin päästään niitä käyttämään. Hinta oli 499€ jos oikein muistan.

• ...

Kyllä miehet sitten osaavat olla yksinkertaisia... keskustelimme mieheni kanssa siitä minkälaiset vaunut meille tulisi ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että pitää olla erikseen vaunut ja rattaat...yritin hänelle selittää että yhdistelmistä saa molemmat samasta paketista mutta hänen vastauksensa oli että meille ei mitään Kindermunasta tulleita vaunuja oteta! Huvittavaa kun miehet luulevat tietävänsä kaikesta kaiken vaikka tosiasiassa hänkin tulee olemaan sitä mieltä että yhdistelmät otetaan

• Äippä-2010
        ... kirjoitti:

Kyllä miehet sitten osaavat olla yksinkertaisia... keskustelimme mieheni kanssa siitä minkälaiset vaunut meille tulisi ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että pitää olla erikseen vaunut ja rattaat...yritin hänelle selittää että yhdistelmistä saa molemmat samasta paketista mutta hänen vastauksensa oli että meille ei mitään Kindermunasta tulleita vaunuja oteta! Huvittavaa kun miehet luulevat tietävänsä kaikesta kaiken vaikka tosiasiassa hänkin tulee olemaan sitä mieltä että yhdistelmät otetaan

Hehee, tyypillistä :)
        Meillä miehen mielestä vaunut ovat ihan liian kalliita, vaikka sitten hän voi ostaa silmää räpäyttämättä jonkun 2 kertaa Emmaljungien hintaisen osan autoon :)
        Mutta eiköhän me kaikki vielä vaunuista sopuun päästä ;)

• wi-ma
        Äippä-2010 kirjoitti:

Hehee, tyypillistä :)
        Meillä miehen mielestä vaunut ovat ihan liian kalliita, vaikka sitten hän voi ostaa silmää räpäyttämättä jonkun 2 kertaa Emmaljungien hintaisen osan autoon :)
        Mutta eiköhän me kaikki vielä vaunuista sopuun päästä ;)

Meillä nyt meneillään rv 27 ja saatiin viime viikonloppuna vaunut kotia :)

Meillä on Emmaljungan Ceroxit, ja sit siihen on Duolift kantokoppa, et voi vauvaakin ajeluttaa :) Vaikuttaa oikein hyviltä, saatiin käytettynä. Ne on vuoden 2006 mallia, mutta aivan uuden näköiset :)

Mua vaan mietityttää et miten niistä saisi kuomua kiristettyä?

• Vaunumania
        wi-ma kirjoitti:

Meillä nyt meneillään rv 27 ja saatiin viime viikonloppuna vaunut kotia :)

Meillä on Emmaljungan Ceroxit, ja sit siihen on Duolift kantokoppa, et voi vauvaakin ajeluttaa :) Vaikuttaa oikein hyviltä, saatiin käytettynä. Ne on vuoden 2006 mallia, mutta aivan uuden näköiset :)

Mua vaan mietityttää et miten niistä saisi kuomua kiristettyä?

kokemusta kenelläkään? Omaa silmääni miellyttäisivät kovastikin.
        Onko verrattavissa tukevuudeltaan esim. Emmaljungaan?
        Asun paikkakunnalla, jossa ei ole vaunuliikettä, joten siksi kyselen kokemuksia täällä ennen
        kuin lähden muutaman sadan kilsan pääshän ostoksille?

• Mutsy rattaat

gollege vihrät ostettiin. Tuli kopalla ja istuinosalla. 450 euroo. Ihastuin noihin rattaisiin kun näin ne.
      Jousitus näyttäisi olevan noissa Mutsyissa hyvä, sekä Urban rider malliin saa hankittua helposti kaksosratas osan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162