http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/saksalaispoika-kertoi-käyneensä-taivaassa
Saksalaispoika kertoi käyneensä taivaassa
8.4.2010 15.53 - STT (Päivitetty 8.4.2010 16.00)
Kolmevuotiaalla saksalaisella Paul-pojalla oli yllättävää kerrottavaa hänen herättyään henkiin pitkän sydänpysäyksen jälkeen.
Poika oli pudonnut isovanhempiensa puutarhan vieressä olevaan järveen. Poika ehti olla yli kolme tuntia kliinisesti kuolleena, kunnes lääkärit saivat hänet yllättäen elvytettyä.
Paulin vanhempien mukaan poika oli piipahtanut sillä välin taivaassa.
- Olin Emmi-isoisoäidin luona taivaassa. Hän käski minun palata pian takaisin, Paul oli kertonut vanhemmilleen Bild-lehden mukaan.
3-vuotias saksalaispoika kävi taivaassa
103
1429
Vastaukset
- M@k3
On uskoa jos kerran 3v niin sanoo, ei ole varmaankaan vanhemmat yhtään johdatelleet.
Harmi että taaskaan ei ollut kuolleilla mitään kerrottavaa eläville. - Ideologiapankki
Raamatun Jumala on sadisti sekä Nudisit, kun sallii tuollsen pahan tapahtua!
- Niinkö?
Jumalahan juuri palautti Taivaaseen vielä kuulumattoman henkilön takaisin maan päälle, ajatella sitä surua mitä siitä olisi seurannut jos Hän EI OLISI palauttanut... Mieti vähän ennen kuin postaat mitään omia hätäisiä mietteitäsi ja johtopäätöksiä. Sitä paitsi on melkein mahdotonta olla kliinisesti kuolleena 3 tuntia, eli tämä oli ihme!
- Niinkö?
Niinkö? kirjoitti:
Jumalahan juuri palautti Taivaaseen vielä kuulumattoman henkilön takaisin maan päälle, ajatella sitä surua mitä siitä olisi seurannut jos Hän EI OLISI palauttanut... Mieti vähän ennen kuin postaat mitään omia hätäisiä mietteitäsi ja johtopäätöksiä. Sitä paitsi on melkein mahdotonta olla kliinisesti kuolleena 3 tuntia, eli tämä oli ihme!
Mietin tarkemmin;
Miksi rakastava Jumala olisi antanut tämän takphtua
Varmaa on, että Jumala ei ollut Raamatusta, koska sen päässä on pskaa ja kusta.
Raamatun Jumala on sallinut monet pahata tapahtumat kuten WTC, joten miksi nyt ensin melkein tappaisi, ja sitten "pelastaisi" jonkun.
Minun Jumalani hirttäisi Raamatun peelon jumalan, jos sitä olisi olemassa!
tv. Niinkö? - TOSI ON
Niinkö? kirjoitti:
Evoluutio on ihme.Tiede on todistanut hyvin vakuuttavasti ,millä tavalla ihminen tällä planeetalla on kehittynyt.Alkuräjähdys se on vielä ainakin osittainen mysteeri.Kyllä näitä taivaassa käyntejä on ollut iät ja ajat .Mutta jokainen voi uskoa mitä haluaa.
- heidiiiz
Niinkö? kirjoitti:
Mietin tarkemmin;
Miksi rakastava Jumala olisi antanut tämän takphtua
Varmaa on, että Jumala ei ollut Raamatusta, koska sen päässä on pskaa ja kusta.
Raamatun Jumala on sallinut monet pahata tapahtumat kuten WTC, joten miksi nyt ensin melkein tappaisi, ja sitten "pelastaisi" jonkun.
Minun Jumalani hirttäisi Raamatun peelon jumalan, jos sitä olisi olemassa!
tv. Niinkö?Saatanakin on olemassa..se pitäis tajuta...
- LUE TÄMÄ!!!!!!!!!!!!
TOSI ON kirjoitti:
Evoluutio on ihme.Tiede on todistanut hyvin vakuuttavasti ,millä tavalla ihminen tällä planeetalla on kehittynyt.Alkuräjähdys se on vielä ainakin osittainen mysteeri.Kyllä näitä taivaassa käyntejä on ollut iät ja ajat .Mutta jokainen voi uskoa mitä haluaa.
VAIN YKSI PYYNTÖ!!!!!
Jos et usko Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja susta tuntuu, että et voi ikinä uskoa mihinkään yliluonnolliseen...Et usko elämässäsi mihinkään muuhun kuin siihen mitä näet! Niin mä pyydän sua tekemään yhden asian. Uskon, että jos sinulla on täällä pokkaa sanoa suoraan mielipiteitäsi uskosta ja haistatella sille. Niin sinulla on myös pokkaa tehdä YKSI asia TOSISSAAN mitä pyydän. Illalla kun menet nukkumaan tai vaikka nyt siinä kun olet yksin koneen äärellä, pyydän sua tekemään ainoastaa yhden kerran tämän asian TOSISSAAN. Sano / Rukoile Jumalalle, että jos oikeasti Jumala olet olemassa...niin näytä se minulle, että uskon. Sille en tällä hetkellä usko tippaakaan sinuun ja sinun olemassa oloosi.
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa! - ~~~
LUE TÄMÄ!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
VAIN YKSI PYYNTÖ!!!!!
Jos et usko Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja susta tuntuu, että et voi ikinä uskoa mihinkään yliluonnolliseen...Et usko elämässäsi mihinkään muuhun kuin siihen mitä näet! Niin mä pyydän sua tekemään yhden asian. Uskon, että jos sinulla on täällä pokkaa sanoa suoraan mielipiteitäsi uskosta ja haistatella sille. Niin sinulla on myös pokkaa tehdä YKSI asia TOSISSAAN mitä pyydän. Illalla kun menet nukkumaan tai vaikka nyt siinä kun olet yksin koneen äärellä, pyydän sua tekemään ainoastaa yhden kerran tämän asian TOSISSAAN. Sano / Rukoile Jumalalle, että jos oikeasti Jumala olet olemassa...niin näytä se minulle, että uskon. Sille en tällä hetkellä usko tippaakaan sinuun ja sinun olemassa oloosi.
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa!Voi kuule :) Viestisi ei ollut tarkoitettu minulle, mutta vastaan kuitenkin.
Minä sain uskovaisen kasvatuksen. Jossakin vaiheessa aloin vieraantua uskosta, mutta halusin uskoa. Noita tuon kaltaisia pyyntöjä vilpittömästä sydämestäni tein pari vuosikymmentä. Ensin jatkuvasti, myöhemmin satunnaisesti.
Lopulta ymmärsin, että tyhjyyteen huutelen - jos raamatun jumala olisi olemassa, hän olisi vastannut.
Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin, olen varma että kirjoituksesi tulee ihan vilpittömästä hyvästä tarkoituksesta :) - Exhellari86
VAIN YKSI PYYNTÖ!!!!!
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa!Tuli tehtyä kymmenkunta vuotta sitten. Useampaankin kertaan. Hiljaista on ollut, ei edes kaiku vastannut.
Kun olen vanhasta testamentista lukenut mihin se kusipääjumala tarujen mukaan pystyy, olen iloinen että siitä että sitä ei ole olemassa. - jep jep
VAIN YKSI PYYNTÖ!!!!!
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa!"Sano / Rukoile Jumalalle, että jos oikeasti Jumala olet olemassa...niin näytä se minulle, että uskon. Sille en tällä hetkellä usko tippaakaan sinuun ja sinun olemassa oloosi.
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa! "
sitä vastausta olen odotellut jo 14 vuotta... - Rusiviksi.
heidiiiz kirjoitti:
Saatanakin on olemassa..se pitäis tajuta...
Totta!!!
Se oli Saatana, joka palautti naperon elävien kirjoihin. Saatanalla on suunnitelmia - Tshihihihihih
VAIN YKSI PYYNTÖ!!!!!
Jäät odottamaan vastausta. Herralla on omat aikataulunsa!:D
- ödflkfldfalfkl
Niin kuin näissä uskovaisten yliluonnollisissa tapauksissa aina, niin on tälläkin kertaa kyseessä joku seuraavista vaihtoehdoista:
- Tietoinen huijaus
- Vilkas mielikuvitus
- Mielisairaus
- Hallusinaatio - HattiWatti!
Asialla ei tietenkään ole mitään tekemistä alla olevan tieteen uuden havainnon kanssa, vaan pojan on ihan oikeasti täytynyt käydä taivaassa. Omassa mielessään.
Aivan samoin kun kaikki jumalat ovat olemassa Uskovien omissa pikku päissään.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2010040811435467_tr.shtml- liir laar
että ossaa olla vaivanen selitys.
Voisikohan syynä olla myös, että kuolemaa lähellä tai sen kokeneilla ON runsaasti hiilidioksidia veressä.
- Dr. Brin
Tullessaan Uskoon, jokainen Jeesus-meis kokee hetkellisesti taivaan.
- Dr. Brin
Jeesus-mies tarkoitin sanoee. Anteexi tupalehtoollisviini tännää.
Ja 3 vuotiaan puheisiin kannattaa uskoa? 3 vuotiaalla ei ole vielä mitään käsitystä jumalista, taivaista, kuolemasta, elämästä. Puhekin on vielä alkutekijöissä.
- p.a.t.m.o.s.
ymmärsi sen verran että jutteli isoisoäidin kanssa jota ei ole koskaan tavannutkaan?
p.a.t.m.o.s. kirjoitti:
ymmärsi sen verran että jutteli isoisoäidin kanssa jota ei ole koskaan tavannutkaan?
:DDDDDD oke...
- ymmärrän sen nyt!
On erittäin tärkeää, että alat miettimään myös pientä lastasi, jos sinulla on sellainen, kun mielestäsi kolme vuotiaalla ei ole minkäänlaista järkeä puhua totta? Etkö ymmärrä että kyllä hänellä on! Jos pieni lapsi kertoo vanhemmilleen tuollaisen asian, tottakai lastansa arvostavat vanhemmat arvostavat sitä, ja haluavat kertoa siitä toisillekkin! Lapselle täytyy muutenkin selittää asioita, maailmassa näkyviä sellaisia, tai he ottavat itse omat arvonsa vaikka ihailemalla naapurin alkoholistia, kun poliisiauto on niin jännä! Olen välillä huolissani tämän paikan aikuisten ihmisten kylmistä ja pahoista mielipiteistä, pilkasta ja herjasta, että teidän ansiostanne tulee niitä koulukiusaajia, joiden takia tulee koulusurmaajia! Ajattele hetkinen mitä sulle kirjoitin!
ymmärrän sen nyt! kirjoitti:
On erittäin tärkeää, että alat miettimään myös pientä lastasi, jos sinulla on sellainen, kun mielestäsi kolme vuotiaalla ei ole minkäänlaista järkeä puhua totta? Etkö ymmärrä että kyllä hänellä on! Jos pieni lapsi kertoo vanhemmilleen tuollaisen asian, tottakai lastansa arvostavat vanhemmat arvostavat sitä, ja haluavat kertoa siitä toisillekkin! Lapselle täytyy muutenkin selittää asioita, maailmassa näkyviä sellaisia, tai he ottavat itse omat arvonsa vaikka ihailemalla naapurin alkoholistia, kun poliisiauto on niin jännä! Olen välillä huolissani tämän paikan aikuisten ihmisten kylmistä ja pahoista mielipiteistä, pilkasta ja herjasta, että teidän ansiostanne tulee niitä koulukiusaajia, joiden takia tulee koulusurmaajia! Ajattele hetkinen mitä sulle kirjoitin!
"Oletko kylmä ateisti?"
En ole kylmä. Olen ollut päiväkodissa töissä. Ryhmässä oli 1-5 vuotiaita, joten tiedän erittäin hyvin 3 vuotiaan höpöhöpöistä. Sulosimmillaan muuten juuri tuossa iässä, puhetta tulee solkenaan :)ymmärrän sen nyt! kirjoitti:
Jos ei usko olemattomiin jumaliin, aiheuttaa koulusurmia. Tämä selkis. Ajattelin hetkisen kirjoitustasi kuten pyysit ja tulin lopputulokseen, että olet vastenmielinen hihhuli, joka kyllä on valmis heittämään ensimmäisellä kivellä ketä vain, joka ei jaa perusteettomia luulottelujasi.
- Atte Ateisti
p.a.t.m.o.s. kirjoitti:
Meidän kolmivuotiaalla ainoa henkiolento jota hän pelkää tai tuntee on Mörkö. Muumi-piirretyistä opittu.
Ihminen ammentaa tulkintansa näkemälleen siitä ympäristöstä, jossa hän on elänyt. - Atte Ateisti
ymmärrän sen nyt! kirjoitti:
"Lapselle täytyy muutenkin selittää asioita, maailmassa näkyviä sellaisia, tai he ottavat itse omat arvonsa"
Olen tarkoituksellisesti jättänyt hänelle vielä kertomatta kuinka kuningas Daavid toimitti appiukolleen 500 filistealaista esinahkaa morsiusrahana. En taida koskaan näitä hänelle kertoakaan.
Raamatun sekopäinen yhden heimon Jahve-sodanjumala saa painua historian jätetunkiolle.
"teidän ansiostanne tulee niitä koulukiusaajia, joiden takia tulee koulusurmaajia! "
Tuo oli jo loukkaavaa. - Voi vitulla päähän!
Atte Ateisti kirjoitti:
"Lapselle täytyy muutenkin selittää asioita, maailmassa näkyviä sellaisia, tai he ottavat itse omat arvonsa"
Olen tarkoituksellisesti jättänyt hänelle vielä kertomatta kuinka kuningas Daavid toimitti appiukolleen 500 filistealaista esinahkaa morsiusrahana. En taida koskaan näitä hänelle kertoakaan.
Raamatun sekopäinen yhden heimon Jahve-sodanjumala saa painua historian jätetunkiolle.
"teidän ansiostanne tulee niitä koulukiusaajia, joiden takia tulee koulusurmaajia! "
Tuo oli jo loukkaavaa.>>>...kuningas Daavid toimitti appiukolleen 500 filistealaista esinahkaa morsiusrahana. En taida koskaan näitä hänelle kertoakaan.
Onko sinne tuollaistakin lyöty :D Sano äkkiä raamatunkohta, tarvii nimittäin ehdottomasti pistää ylös! "Ja 3 vuotiaan puheisiin kannattaa uskoa? 3 vuotiaalla ei ole vielä mitään käsitystä jumalista, taivaista, kuolemasta, elämästä. Puhekin on vielä alkutekijöissä"
jos 3-vuotias puhuu asioista, joista hänellä ei luonnostaan tai ikänsä puolesta ole mitään käsitystä, niin kyllä se silloin vahvistaa todennäköisyyttä tapahtuman todellisuudestaymmärrän sen nyt! kirjoitti:
Sinunkaltaisellasi mielenraiskaajalla ja henkisellä pahoinpitelijällä ei ole mitään saumaa sanoa lapsista yhtään mitään. Minä mietin lähes päivittäin keinoja sille, miten tuonkaltaiset, lapsen elämän tuhoavat paskat saataisiin aisoihin. Suomessa kun valitettavasti ollaan paljon kiinnostuneempia siitä mitä homot tekevät keskenään kuin siitä millä tavoin vanhemmat aivopesevät lapsiaan.
Nykylainsäädännön mukaan en voi estää sinun toimintaasi omien lastesi suhteen. Pysy kaukana muitten lapsista.keke-65 kirjoitti:
"Ja 3 vuotiaan puheisiin kannattaa uskoa? 3 vuotiaalla ei ole vielä mitään käsitystä jumalista, taivaista, kuolemasta, elämästä. Puhekin on vielä alkutekijöissä"
jos 3-vuotias puhuu asioista, joista hänellä ei luonnostaan tai ikänsä puolesta ole mitään käsitystä, niin kyllä se silloin vahvistaa todennäköisyyttä tapahtuman todellisuudesta"jos 3-vuotias puhuu asioista, joista hänellä ei luonnostaan tai ikänsä puolesta ole mitään käsitystä, niin kyllä se silloin vahvistaa todennäköisyyttä tapahtuman todellisuudesta"
3 vuotiaalla on se käsitys mitä hänelle on kerrottu ja opetettu. Esimerkkinä aikuisten/vanhempien uskottelu joulupukin olemassaolosta. Me emme kukaan tiedä tuon uutisen todellisista taustoista, saamme vain lukea sen mitä uutisiin on kirjoitettu. Jotenkin epäilen että pikkupojan vanhemmat ovat uskovaisia... Toki satavarma en voi olla, kuten ei kukaan muukaan ellei pojan vanhempia henk. koht. tunne.keke-65 kirjoitti:
"Ja 3 vuotiaan puheisiin kannattaa uskoa? 3 vuotiaalla ei ole vielä mitään käsitystä jumalista, taivaista, kuolemasta, elämästä. Puhekin on vielä alkutekijöissä"
jos 3-vuotias puhuu asioista, joista hänellä ei luonnostaan tai ikänsä puolesta ole mitään käsitystä, niin kyllä se silloin vahvistaa todennäköisyyttä tapahtuman todellisuudesta"jos 3-vuotias puhuu asioista, joista hänellä ei luonnostaan tai ikänsä puolesta ole mitään käsitystä, niin kyllä se silloin vahvistaa todennäköisyyttä tapahtuman todellisuudesta "
Ei vahvista. Se, että tietää jonkin tarinan tai uskomusjärjestelmän oppeja, ei tarkoita, että ne käsitttää (ymmärtää).- Atte Ateisti
Voi vitulla päähän! kirjoitti:
>>>...kuningas Daavid toimitti appiukolleen 500 filistealaista esinahkaa morsiusrahana. En taida koskaan näitä hänelle kertoakaan.
Onko sinne tuollaistakin lyöty :D Sano äkkiä raamatunkohta, tarvii nimittäin ehdottomasti pistää ylös!Muistikuvani hieman petti: 200 esinahkaa riitti. Tarina sen sjiaan on ihan autenttinen:
http://www.thebricktestament.com/david_vs_saul/david_mutilates_200_gets_married/1s18_20.html
On muuten surkein todiste "kuolemanjälkeisestä elämästä" mitä tällä palstalla on nähty. En jaksa kuin ihmetellä että AIKUINEN ihminen uskoo kaiken mitä lukee jos se vähääkään koskettaa näitä "ihmeparantumisia" ja "kuoleman jälkeisistä elämiä" Tällainen tekee minut surulliseksi.
- Esko .
mitä tuossa kertomuksessa on väärin. Onko pojan puhumiset väärin kerrottu lehdessä? Vai onko poika väärin kertonut muistikuviaan? Mikä tässä on tuossa kertomuksessa ei ole oikein?
- chris_hitchens
Esko . kirjoitti:
mitä tuossa kertomuksessa on väärin. Onko pojan puhumiset väärin kerrottu lehdessä? Vai onko poika väärin kertonut muistikuviaan? Mikä tässä on tuossa kertomuksessa ei ole oikein?
Kuten tuossa aiemmin patmos kirjoitti, poika oli jutellut isoäitinsä kanssa, jota hän ei koskaan ollut tavannut. Kenenkähän vanhemmat olivat pikkupojalle kertoilleet "taivaassa" olevan. Omilla lapsillani ei ollut tilaisuutta viettää isäni kanssa aikaa kuin ihan pieninä mutta ei se estä sitä, etteikö papasta juteltaisi. Heidän "kokemuksensa" papasta pohjautuvat näihin jutteluihimme.
Minua eniten tässä häiritsee (taas kerran) uskisten kieroutunut käsitys siitä, että lapsen virkoaminen olisi ollut osoitus jumalan rakkaudesta - ihan samalla tavalla kuin se Aabrahamin "ähäkutti, ei sitä poikaa tarviikaan tappaa" -tyyppinen rakkauden osoitus. Toisessa ketjussa MrsMissukka muistaakseni puolusteli juttua sillä, ettei Iisak varmaankaan pahasti tuosta traumatisoitunut. - Jesmukka
chris_hitchens kirjoitti:
Kuten tuossa aiemmin patmos kirjoitti, poika oli jutellut isoäitinsä kanssa, jota hän ei koskaan ollut tavannut. Kenenkähän vanhemmat olivat pikkupojalle kertoilleet "taivaassa" olevan. Omilla lapsillani ei ollut tilaisuutta viettää isäni kanssa aikaa kuin ihan pieninä mutta ei se estä sitä, etteikö papasta juteltaisi. Heidän "kokemuksensa" papasta pohjautuvat näihin jutteluihimme.
Minua eniten tässä häiritsee (taas kerran) uskisten kieroutunut käsitys siitä, että lapsen virkoaminen olisi ollut osoitus jumalan rakkaudesta - ihan samalla tavalla kuin se Aabrahamin "ähäkutti, ei sitä poikaa tarviikaan tappaa" -tyyppinen rakkauden osoitus. Toisessa ketjussa MrsMissukka muistaakseni puolusteli juttua sillä, ettei Iisak varmaankaan pahasti tuosta traumatisoitunut.Pieni, ehkä ei niin tärkeä tarkennus: Ei tuossa sanota, etteikö poika oli isoISOäitiään koskaan tavannut.
- Esko .
chris_hitchens kirjoitti:
Minua eniten tässä häiritsee (taas kerran) uskisten kieroutunut käsitys siitä, että lapsen virkoaminen olisi ollut osoitus jumalan rakkaudesta - ihan samalla tavalla kuin se Aabrahamin "ähäkutti, ei sitä poikaa tarviikaan tappaa" -tyyppinen rakkauden osoitus. Toisessa ketjussa MrsMissukka muistaakseni puolusteli juttua sillä, ettei Iisak varmaankaan pahasti tuosta traumatisoitunut.Kysyin nämä kysymykset, enkä kysynyt näitä sinulta.
1.mitä tuossa kertomuksessa on väärin.
2.Onko pojan puhumiset väärin kerrottu lehdessä?
3.Vai onko poika väärin kertonut muistikuviaan?
4.Mikä tässä on tuossa kertomuksessa ei ole oikein? Esko . kirjoitti:
Mennäänpä siihen mitä uutisessa pojan vanhemmat sanovat ja yrittävät todistaa "Paulin vanhempien mukaan poika oli piipahtanut sillä välin taivaassa" Tuo ei todista y h t ä ä n mitään. Tuli mieleen, että onkohan pojan vanhemmat uskovaisia... Ja kun 3 vuotiaalta osaa kysellä asioita oikein ja johdattelevasti vastaukset ovat juuri sitä mitä toivoo 3 vuotiaalla on valtavan vilkas mielikuvitus, 3 vuotiaan on vielä mahdotonta erottaa satua ja todellisuutta, esim. kaikki sadut mitä heille lukee on heille totta. Mutta ihana asia ettei poika kuollut :)
Ja lopulta vastaan kysymykseesi siitä miten uutinen oli kirjoitettu.
Toimittajat kertovat lehdissä sen minkä tiedon he ovat saaneet, oli se sitten miten hassu tahansa. Jos minä menen alasti keskelle toria huutamaan että olen jeesuksen morsian, se kirjoitetaan lehteen about näin "Nainen juoksi alasti torilla ja huusi olevansa jeesuksen morsian" Saa sitten siitä ihmiset päätellä olenko vai enkö ole.
pssst. Tästäkin uutisesta on kirjoitettu hyvin vähän ja laitettu vielä ryhmään "Viihde"- eskolta
Esko . kirjoitti:
Kysyin nämä kysymykset, enkä kysynyt näitä sinulta.
4.Mikä tässä on tuossa kertomuksessa ei ole oikein?>Kysyin nämä kysymykset, enkä kysynyt näitä sinulta.
4.Mikä tässä on tuossa kertomuksessa ei ole oikein? <
jos tajuntaa laajentavia huumeita vetänyt heppu kertoo kuinka tunsi lentäneensä helsingin yllä ja pomppineensa talojen katoilta toiselle, ja kertoo tästä lehdessä, voisi kysyä ihan samat kysymykset. tekeekö tämä niistä huummehörhön kokemuksista totta? ei tee, esko, ei tee.
nyt tietysti kysyt että 'väitätkö lapsen olleen huumeissa', mikä osoittaa vajakkiutesi. ei, esko, vaan lapsi oli aivopesty jeesuksella ja lingottu 1000x kierroksella taivassaduilla. auktoriteeteille alttiit lapset ovat todistetusti taipuvaisia uskomaan ihan mitä heille totena syöttää. sääli, ettei lasten mieliä raiskaavat uskikset ole ymmärtäneet jättää tätä hyväksikäytön tapaa pois ohjelmistostaan. - Esko .
missxcessive kirjoitti:
Mennäänpä siihen mitä uutisessa pojan vanhemmat sanovat ja yrittävät todistaa "Paulin vanhempien mukaan poika oli piipahtanut sillä välin taivaassa" Tuo ei todista y h t ä ä n mitään. Tuli mieleen, että onkohan pojan vanhemmat uskovaisia... Ja kun 3 vuotiaalta osaa kysellä asioita oikein ja johdattelevasti vastaukset ovat juuri sitä mitä toivoo 3 vuotiaalla on valtavan vilkas mielikuvitus, 3 vuotiaan on vielä mahdotonta erottaa satua ja todellisuutta, esim. kaikki sadut mitä heille lukee on heille totta. Mutta ihana asia ettei poika kuollut :)
Ja lopulta vastaan kysymykseesi siitä miten uutinen oli kirjoitettu.
Toimittajat kertovat lehdissä sen minkä tiedon he ovat saaneet, oli se sitten miten hassu tahansa. Jos minä menen alasti keskelle toria huutamaan että olen jeesuksen morsian, se kirjoitetaan lehteen about näin "Nainen juoksi alasti torilla ja huusi olevansa jeesuksen morsian" Saa sitten siitä ihmiset päätellä olenko vai enkö ole.
pssst. Tästäkin uutisesta on kirjoitettu hyvin vähän ja laitettu vielä ryhmään "Viihde"selvästi kerrottu, että pojalla oli kerrottavaa vanhemmilleen. Sinä käänsit sen päinvastaiseksi, että vanhemmilla oli kerrottavaa pojalleen.
"Olin Emmi-isoisoäidin luona taivaassa. Hän käski minun palata pian takaisin, Paul oli kertonut vanhemmilleen."
Tuo ei kuulosta siltä, että vanhemmat olisivat kertoneet sen pojalle. Siinä on selvästi sanottu, että pojalla oli kerrottavaa vanhemmilleen. Esko . kirjoitti:
selvästi kerrottu, että pojalla oli kerrottavaa vanhemmilleen. Sinä käänsit sen päinvastaiseksi, että vanhemmilla oli kerrottavaa pojalleen.
"Olin Emmi-isoisoäidin luona taivaassa. Hän käski minun palata pian takaisin, Paul oli kertonut vanhemmilleen."
Tuo ei kuulosta siltä, että vanhemmat olisivat kertoneet sen pojalle. Siinä on selvästi sanottu, että pojalla oli kerrottavaa vanhemmilleen.Tulemme lopputulokseen että 3 vuotias poika todisti koko maailmalle että elämä jatkuu kuoleman jälkeen? Siihen ei mennyt kuin 2000 vuotta. Hallelujaa.
Meillä ei ole mitään muuta todistetta tuosta kuin uutinen mitä saamme lukea. Se miten asiat on kerrottu ja mitenpäin emme tiedä.
"Sinä käänsit sen päinvastaiseksi, että vanhemmilla oli kerrottavaa pojalleen."
Missä kohtaa minä noin sanon?- Esko .
missxcessive kirjoitti:
Tulemme lopputulokseen että 3 vuotias poika todisti koko maailmalle että elämä jatkuu kuoleman jälkeen? Siihen ei mennyt kuin 2000 vuotta. Hallelujaa.
Meillä ei ole mitään muuta todistetta tuosta kuin uutinen mitä saamme lukea. Se miten asiat on kerrottu ja mitenpäin emme tiedä.
"Sinä käänsit sen päinvastaiseksi, että vanhemmilla oli kerrottavaa pojalleen."
Missä kohtaa minä noin sanon?"Ja kun 3 vuotiaalta osaa kysellä asioita oikein ja johdattelevasti vastaukset ovat juuri sitä mitä toivoo "
Voitko kertoa, mitä sanot tässä lauseessasi? Esko . kirjoitti:
"Ja kun 3 vuotiaalta osaa kysellä asioita oikein ja johdattelevasti vastaukset ovat juuri sitä mitä toivoo "
Voitko kertoa, mitä sanot tässä lauseessasi?Sanon sitä mitä siinä lukee. Noinhan se on.
Esko . kirjoitti:
"Ja kun 3 vuotiaalta osaa kysellä asioita oikein ja johdattelevasti vastaukset ovat juuri sitä mitä toivoo "
Voitko kertoa, mitä sanot tässä lauseessasi?Pitää lähteä töihin. Jatkan myöhemmin jos on aikaa.
Moi
- blondi lis.
poika manipuloi lehdistöä ja yritti valehdella, mikä on 3-vuotiaille tyypillistä,
veikkaisin salaliittoteoriaa, millä poika yrittää tuputtaa omaa uskontoaan jonka
on kokenut hyväksi.- siis ateismiako???
Èt kuulosta lastasi ajattelevalta hyvältä vanhemmalta!
- siis ateismiako???
siis ateismiako??? kirjoitti:
Èt kuulosta lastasi ajattelevalta hyvältä vanhemmalta!
Tämä on tyypillistä uskovien Keskuudessa. Eteenkin Helluntalaisiissa
Mitäs jos kolmivuotias olisi kertonut nähneensä joulupukin?
Olisiko uusi uskonto jo perusteilla?
Kaikki, mitä kolmivuotias kertoi, voi olla peräisin hänen aikaisemmista kokemuksistaan ja tietämyksestään.
Ps. Eikös kliinisesti kuolleella tarkoiteta sitä, että hengitys ja verenkierto ovat pysähtyneet?
Jos vesseli olisi ollut hengittämättä ja sydän pysähtyneenä kolme tuntia ja heräisi henkiin, niin totisesti kyseessä olisi ihme. Ettei nyt vaan olisi niin, että pojan kaasujenvaihto ja verenkierto on pidetty koneellisesti yllä. Siis käytännössä poika on ollut tajuttomana tehohoidossa. Silloin unennäkö on täysin luonnollista.- vhmkjhkbjk,
"Ettei nyt vaan olisi niin, että pojan kaasujenvaihto ja verenkierto on pidetty koneellisesti yllä. Siis käytännössä poika on ollut tajuttomana tehohoidossa. Silloin unennäkö on täysin luonnollista."
Niinhän se olikin.
http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/world-news/2010/04/08/boy-clinically-dead-for-three-hours/paul-3-i-met-great-grandma-i...
"Four doctors fought for his life. They had almost given up when Paul’s heart started to beat again after three hours and 18 minutes!"
- taivaat
on se kumma, että eri uskonnoissa ihmiset käyvät aina eri jumalien luona piipahtamassa. jos kerrankin kävisi niin, että kristinuskon jumalasta mitään tietämätön kuvailisi kristinuskon opit siten kuin kuuli ne jahvelta henk.kohtaisesti, niin todistuksella voisi olla jotain arvoakin.
tätä uutista lukematta voisin veikata, että vanhemmat/muu yhteiskunta oli aivopessyt tämän pikkulapsen jeesussaduilla ja taivailla ja kuolleiden jälleennäkemisellä. vittu.mitä.paskaa.- liir laar
>jos kristinuskon jumalasta mitään tietämätön kuvailisi kristinuskon opit siten kuin kuuli ne jahvelta henk.kohtaisesti, niin todistuksella voisi olla jotain arvoakin.>
Ei mitään arvoa ateisteille, jotka kaikella kiivaudella väittävät kristillisyyden olevan huuhaata.
Varmasti on sellaisiakin, jotka kristillisyydestä tietämättöminä ovat saneet taivasmatkan tehdä, mutta en tähän hätään netistäkään esimerkkiä löydä. Eipä se kuitenkaan vakuuttaisi, kun ei muslimien kohtaamiset Jeesuksen kanssakaan vakuuta... - yllläri
liir laar kirjoitti:
>jos kristinuskon jumalasta mitään tietämätön kuvailisi kristinuskon opit siten kuin kuuli ne jahvelta henk.kohtaisesti, niin todistuksella voisi olla jotain arvoakin.>
Ei mitään arvoa ateisteille, jotka kaikella kiivaudella väittävät kristillisyyden olevan huuhaata.
Varmasti on sellaisiakin, jotka kristillisyydestä tietämättöminä ovat saneet taivasmatkan tehdä, mutta en tähän hätään netistäkään esimerkkiä löydä. Eipä se kuitenkaan vakuuttaisi, kun ei muslimien kohtaamiset Jeesuksen kanssakaan vakuuta...>Varmasti on sellaisiakin, jotka kristillisyydestä tietämättöminä ovat saneet taivasmatkan tehdä, mutta en tähän hätään netistäkään esimerkkiä löydä.<
luulisin että löytyy. se on nimittäin yleinen propagoimiskeino kertoa esim että 'olin ennen ateisti mutta sitten näin jeesuksen' joten ei olisi lainkaan ihme että joku todistaa 'en ollut ennen kuullutkaan kristuksesta, mutta sitten hän ilmestyi minulle ja kertoi kaiken jumalasta blah blah plaa'. siinä mielessä aiempi kommenttini oli lyhytnäköinen, kun en ottanut huomioon krisseleiden taipumusta pakonomaiseen valehteluun, mistä on kyllä todisteita mappikaupalla. eräässä ketjussa oli lista evankelistojen skandaaleista mm.
>Eipä se kuitenkaan vakuuttaisi, kun ei muslimien kohtaamiset Jeesuksen kanssakaan vakuuta... <
ei pidäkään vakuuttaa, kun aika harvassa taitaa olla ne muslimit, jotka eivät ikinä olisi kuulleet kristinuskosta. lisäksi, eikös jeesus ole islamissa jossain profeetan asemassa? ja miksikäs ei löytyisi, samaa alkuperäähän nuo kamelintaluttajien uskonnot ovat. liir laar kirjoitti:
Varmasti on sellaisiakin, jotka kristillisyydestä tietämättöminä ovat saneet taivasmatkan tehdä, mutta en tähän hätään netistäkään esimerkkiä löydä. Eipä se kuitenkaan vakuuttaisi, kun ei muslimien kohtaamiset Jeesuksen kanssakaan vakuuta...Eikös se ollut niin, että sinne taivaaseen ei pääse, jos ei ole "uskossa".
Olen kyllä aika varma, että jos kävisin elämän ja kuoleman rajalla, näkisin varmaan "pyhän Pietarin" kirjansa takana suuren portin edessä tai jonkun muun variaation tästä. Uskon, että näkisin isäni isän, joka kuoli kun isäni oli kahdeksan, kertomassa jotain (hänet olen aina halunnut tavata). Toivottavasti ei vain liian montaa aivosolua kuolisi, että olisin sen verran vielä järjissäni kun herään, että tajuaisin mistä olisi kyse, enkä alkaisi luulla taivaassa käyneeni...
Sitten kun joskus oikeasti kuolen, minä lopun ja niin käy teille kaikille. Kukaan ei selviä, eikä "toisella puolella" ole mitään. Sori. Jos ei pää kestä tätä faktaa, pysykää uskossa niin olette hyödyllisempiä yhteiskunnalle. Mielisairaalat ovat täynnä jo.
- OMOtar
Totuus tulee lasten suusta. Ateistit kuvittelevat että 3-vuotias voidaan
aivopestä, mutta jokainen jolla on omia lapsia tietää, että se on mahdotonta.
Jos aivopesua on havaittavissa, niin se on vanhempien omassa päässä, eli he valehtelevat.
Tai ateistien omassa päässä linkoaa taas kerran.Uskooko nimimerkki OMOtar kaikki mitä 3 vuotias kertoo? 3 vuotias saadaan uskomaan ihan mihin tahansa, se on erittäin helppoa.
- OMOtar
missxcessive kirjoitti:
Uskooko nimimerkki OMOtar kaikki mitä 3 vuotias kertoo? 3 vuotias saadaan uskomaan ihan mihin tahansa, se on erittäin helppoa.
Ensimmäiset kommentit heräämisen jälkeen ovat ilmeisesti valheita
kun ne eivät satu istumaan ateistiseen maailmankuvaan ??
Uskon 100% tuohon pojan kokemukseen, jos se tulee hänen omasta suusta.
Täysin absurdia väittää että pikkukundi alkaisi valehtelemaan tai olisi jonkun
aivopesun tuotos OMOtar kirjoitti:
aivopesun tuotosJeps näinhän se uskovaisella menee. Tietysti sinä tuohon uskot, ja nämä jutut vahvistavat uskovaisen uskoa. Kyllä minä sen tiedän.
- OMOtar
missxcessive kirjoitti:
Jeps näinhän se uskovaisella menee. Tietysti sinä tuohon uskot, ja nämä jutut vahvistavat uskovaisen uskoa. Kyllä minä sen tiedän.
OMOtar kirjoitti:
aivopesun tuotosEi kysymyksessä tarvitse olla vale.
Poika vain kertoo, minkälaisen kokemuksen hän sai ollessaan tajuttomana.
Kun tietoisuus on jostain syystä (uni, tiedottomuus) pois päältä ihmisen tajunta, ollessaan tietyssä viretilassa, rakentaa kokemuksistaan unia. Yleensä vain juuri ennen heräämistä nähdyt unet muistetaan. Vaikkakin unet vaikuttavat pitkiltä ja niissä käydään pitkiäkin vuoropuheluja, ne kestävät vain muutamia sekunteja. Joskus unet ovat häkelyttävän todentuntuisia.
Näinollen on todennäköistä, että poika ennen heräämistään on nähnyt "unen" isoäidistään taivaassa.
Koska en tiedä kaikkia yksityiskohtia tapahtuneesta, voin vain arvailla. Samoin tulkinnat taivaassakäynnin todellisuudesta ovat vain arvailua tai toiveajattelua.
Asialle voi kuitenkin olla täysin luonnollinen selitys valehtelun lisäksi.3-vuotias veljentyttäreni kertoi tossa jokin aika sitten keväällä, että häntä puri vatsaan krokotiili ja pipin hoiti terveeksi dinosauruslääkäri. Se on selvästikin objektiivinen totuus tapahtumien kulusta, koska häntä ei voi aivopestä niin kuvittelemaan?
- Atte Ateisti
Jos minun vaitelias 3-vuotias poikani alkaisi nyt ilman mitään uskonnollista koulutusta latelemaan Raamatun sitaatteja, olisin aika vaikuttunut.
Mutta vasta kun selviäisi ettei kukaan ole hänell e niitä opettanut. - ~~~
Aatami9 kirjoitti:
3-vuotias veljentyttäreni kertoi tossa jokin aika sitten keväällä, että häntä puri vatsaan krokotiili ja pipin hoiti terveeksi dinosauruslääkäri. Se on selvästikin objektiivinen totuus tapahtumien kulusta, koska häntä ei voi aivopestä niin kuvittelemaan?
Juuri näin =) Vähän hymy huulilla tässä lueskelinkin, kun joidenkin mielestä on kammottavaa näemmä olla uskomatta, että kolmevuotias on todella kokenut sen, minkä uskoo/kertoo kokeneensa. Epäilijät näyttävät olevan huonoja vanhempia jopa ;)
No, emmeköhän me kaikki kolmevuotiaita tavanneet tiedä todellisuuden, jos tahdomme vain. Jos joku puolestaan tahtoo uskoa kaiken kolmevuotiaiden uskoman tapahtuneen oikeasti, niin mikäpä siinä, jännittäväksihän se vain maailman tekee ;) Äkkiä eläimet osaavatkin puhua, ihmiset lentävät jne. Monilla meistä lienee joka tapauksessa pieniä mielikuvia jäljellä siltä ajalta, kun maailma tosiaan oli noin jännittävä - pienen lapsen silmin.
Ja ehkäpä dinosauruslääkäri saa valtaisan asiakasryöpyn sen myötä, kun tämän asian julkistit ;) - 3v:n vanhempi
3-vuotiaaan ajatukset eivät muuta olekaan kuin aivopesun summia. Tuon ikäisellä ei päässä liiku muuta kuin yhdistelmiä asioista, mitä on kuullut. Ihka omia ajatuksia 3-vuotias ei pysty vielä muodostamaan.
- pieni pää sekaisin
Aatami9 kirjoitti:
3-vuotias veljentyttäreni kertoi tossa jokin aika sitten keväällä, että häntä puri vatsaan krokotiili ja pipin hoiti terveeksi dinosauruslääkäri. Se on selvästikin objektiivinen totuus tapahtumien kulusta, koska häntä ei voi aivopestä niin kuvittelemaan?
Jep, ja tänään ravintolassa n. 3v. tyttö tuli kysymään minulta, että onko prinsessa-ambulansseja oikeasti olemassa.
- tosiasian, että
uskonnollinen 'kasvatus' löytyy aivoista ja vieläpä lopun ikää..
Miten suhtautuisit pojan väitteisiin, jos hän olisi kertonut moisten kokemuksien tulleen huumetripin aikana?
- Dr. Brin
aiheuttaa tuollaisia trippejä?
Dr. Brin kirjoitti:
"Mikä huume aiheuttaa tuollaisia trippejä? "
Kuolema. Aivojen osuus koko kehon glukoosin- ja hapenkulutuksesta on huomattava aivojen massaan nähden, joten glukoosin- ja hapensaannin äkillinen pysähtyminen aiheuttaa aivoissa aikamoista hämminkiä mm. hallusinaatioiden muodossa.- ja ihanaa
Dr. Brin kirjoitti:
Kristitty menee kuolemansa jälkeen tietoisena,( = mieli, aistit, tunteet ) siis Sielu josta raamattu puhuu paratiisiin, Viimeinenhän tuomio tulee sitten kun kaikki herätetään. Hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen ja pahaa tehneet ikuiseen kadotukseen.
Pieni 3-vuotias kävi siis paratiisissa. On siellä lukemattomat muutkin käyneet. Myös helvetin kraateri on näytetty useille. 2 pääteasemaa on meille ilmoitettu. - Dr. Brin
jason_dax kirjoitti:
"Mikä huume aiheuttaa tuollaisia trippejä? "
Kuolema. Aivojen osuus koko kehon glukoosin- ja hapenkulutuksesta on huomattava aivojen massaan nähden, joten glukoosin- ja hapensaannin äkillinen pysähtyminen aiheuttaa aivoissa aikamoista hämminkiä mm. hallusinaatioiden muodossa.mikä aiheuttaa tuollaisen tripin. No onneksi evoluutioteorian mukaan sielut ovat kehittyneet viidestä baraminista ja näiden molekulaarisen värähtelyn tuottaman kvantin mukaan.
Dr. Brin kirjoitti:
mikä aiheuttaa tuollaisen tripin. No onneksi evoluutioteorian mukaan sielut ovat kehittyneet viidestä baraminista ja näiden molekulaarisen värähtelyn tuottaman kvantin mukaan.
Onhan eri huumausaineet aiheuttaneet erilaisia hallusinaatioita.
Dr. Brin kirjoitti:
mikä aiheuttaa tuollaisen tripin. No onneksi evoluutioteorian mukaan sielut ovat kehittyneet viidestä baraminista ja näiden molekulaarisen värähtelyn tuottaman kvantin mukaan.
Mikä helvetti on "Baramin" ja miten se liittyy evoluutioteoriaan?
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Mikä helvetti on "Baramin" ja miten se liittyy evoluutioteoriaan?
on kreationistien keksimä höpötermi "toistensa kaltaisille", jolla he pyrkivät korvaamaan pahan naturalistisen taksonomian oikeita termejä. Esimerkiksi tämmöisiä he ovat selitelleet, että paratiisissa oli vain yksi kissaeläinlaji, josta nykyiset kissaeläinlajit ovat rappeutuneet eli kaikki kissaeläimet kuuluvat samaan baramiiniin.
Evoluutioteorian kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
- Atte Ateisti
Erinäisiä huomioita:
1. Meidän kolmivuotias tenavamme ei ole vielä erikoisen puhelias. Tuo saksalaispoika vaikuttaa olevan aika vuolas ilmaisultaan. No, ehkä hän on jo melkein neljä.
2. Meidän kolmivuotiaamme ei tuntisi termiä "Taivas" tuonpuoleisen maailman nimenä,jos tämä saksalaispoikakaan juuri tuota ilmausta käytti. Sana "Taivas" ja sen sisältömerkitys sekä mahdollisesti käsitys Jumalasta tai Jeesuksesta on täytynyt tulla vanhemmilta.
Johtopäätös: pojan vanhemmat ovat uskovaisia ja laittaneet sanoja pojan suuhun. Minun poikani ei puhuisi tuossa iässä jumaluuksista ja tuonpuoleisesta.alkoi puhua pikkusiskosta ennen kuin meillä vanhemmilla oli mitään osuutta asiaan. Vuoden päästä hän sai pikkusiskon "tilaustyönä".
- Atte Ateisti
purje kirjoitti:
alkoi puhua pikkusiskosta ennen kuin meillä vanhemmilla oli mitään osuutta asiaan. Vuoden päästä hän sai pikkusiskon "tilaustyönä".
Meidänkin kolmivuotiaamme sai neljä kuukautta sitten pikkusiskon. Mutta jotain tekemistä asiaan taisi olla molempien äidillä...
Atte Ateisti kirjoitti:
Meidänkin kolmivuotiaamme sai neljä kuukautta sitten pikkusiskon. Mutta jotain tekemistä asiaan taisi olla molempien äidillä...
Tunnustan, oli minulla osuuteni toimitukseen. Tunnustan myös, että pojan saatuani, aloin haaveilla tytöstä, mutta pidin sen omana salaisuutena, niin pitkään kuin mahdollista... :))))
purje kirjoitti:
Tunnustan, oli minulla osuuteni toimitukseen. Tunnustan myös, että pojan saatuani, aloin haaveilla tytöstä, mutta pidin sen omana salaisuutena, niin pitkään kuin mahdollista... :))))
Suuri profeetta! Vetäsit 50% murskaavia todennäköisyyksiä vastaan jumalallisen johdatuksen alaisena oikean ennustuksen!
Mihin saan tulla luovuttamaan omaisuuteni. Tämä jos mikä todistaa JUMALASTA!UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Suuri profeetta! Vetäsit 50% murskaavia todennäköisyyksiä vastaan jumalallisen johdatuksen alaisena oikean ennustuksen!
Mihin saan tulla luovuttamaan omaisuuteni. Tämä jos mikä todistaa JUMALASTA!nököttää Vaeltaja-patsas. Siihen voit jättää. Paikallinen nuoriso osaa käyttää lahjoituksesi varmasti oikein. Onhan tässä vappukin tulossa...
- OMOtar
" The wonder of you " Minuutin tietopaketti.
http://www.youtube.com/watch?v=-4GtimvTX6Q&feature=related
Rajakokemuksia tuntitolkulla. Pientä ja suurta vänkkääjää. Tiedemiehiä, ateisteja ym.
http://www.youtube.com/results?search_query=Near Death Experience &aq=f
Pesuohjelma käyntiin ja kun tulee puhdasta, niin ulos tuulettumaan. - Ateistit eivät mitää
minunkin sisaren poik (sisareni on ateisti) sai ihmeellisä taivaskokemuksia noin kolmevuotiaana. vanhemmat ihmettelitvät, että miten voi tuon ikäinen yhtäkkiä puhua paljon ikäistään kehittyneemmällä tavalla käyttäen sanavarastoa ja kerrontaa, jota ei yleensä muuten vielä hallitse. korona ei oltu puhuttu mitään enkeleistä ja kuolemanjälkeisestä elämästä. Poika kävi kuolleena synnyty´ksen yhteydessä, mutta saatiin elvytettyä. tavallnsa hän oli kerrannut synnytyksen aikaisia tapahtumia. Nyt aikausena hän ei enää muista kokemaansa.
Turha on väittää, että ei ole elämää ruumiin ulkopuolella. itse en ole henkilökohtaisesti kokenut, mutta Jumala toimii koko ajan arjessa!- usko on harhaa
Ja tuo poika oli elänyt tynnyrissä siihen kolmevuotiseen ikään saakka? Muita ihmiskontakteja ei siis ollut kuin tuo ateistiäiti.
Ettei vain olisi niin, että täti (siis sinä) on käynyt kylässä ja puhellut jeesusjuttuja. Lapset kuulevat ja näkevät kaiken.. - +++++++++++
Et varmaan usko lasten kertomuksia Muhammedin tapaamisesta tai Vishnun tapaamisesta.
Miksi uskot kristinuskon taivas tai henkilökokemuksia vai väitätkö että nämä tapaukset kohdistuvat aina krsitinuskoon? - 33
+++++++++++ kirjoitti:
Et varmaan usko lasten kertomuksia Muhammedin tapaamisesta tai Vishnun tapaamisesta.
Miksi uskot kristinuskon taivas tai henkilökokemuksia vai väitätkö että nämä tapaukset kohdistuvat aina krsitinuskoon?"Et varmaan usko lasten kertomuksia Muhammedin tapaamisesta tai Vishnun tapaamisesta."
Onhan se mahdollista. Muhammed muunnoksineen (Muhammad, Mohammed, Mohammad) lienee se yleisin etunimi arabimaissa. Yleinen se on Englannissakin. Vishnu lienee harvinaisempi.
Suomessakin on noin 150 Muhammed nimistä henkilöä. Heistä parikymmentä on naisia.
Vishnu nimisiä on kolmisenkymmentä. Naisia ja miehiä melkein yhtä paljon.
- Kestapo Dragon
RAUNI KERTOO MISTÄ ON KYSE
http://www.youtube.com/watch?v=z9VuKnzB4BY
Juutuupilla ateistien valistaminen on helpompaa, ei tarvitse
huutaa suoraa huutoa korvaan - beenthere
nosto
- pepe57
Pieni lapsi jäähtyy jääkylmässä vedessä ja aivot ei tuhoudu hapenpuutteesta. Mummun näkeminen taivaassa on jo toinen juttu. Mihinkähän uskontoo mummunsa (huom oli jo taivaassa) kuului, kait katolinen? Uskovana vaihtaisin esim helluntailaisesta katoliseksi, jos se viimeinen totuus onkin niiden hallussa. Monet uskovat kylläkin kertoo, että taivaaseen mennään vasta sitten maailmanlopun tms jälkeen kaikki oikeauskoiset kerralla. Oliko mummu ottanut förskottia kun oli jo taivaassa, ehkä omisti vipkortin mene ja tiedä. Ps olen kyllä ateisti.
- niinku siis
Meidän nelivuotias on omien kertomustensa mukaan käynyt joulupukin luona korvatunturilla ja
ajanut lentävien porojen vetämässä reessä sekä ollut meren pohjassa sukelluslaivalla merenneitojen
ja puhuvien taikakalojen seurassa sekä haltialinnassa, jossa kaikki oli läpinäkyvää ainetta jonka
lävitse pystyi kävelemään. Kaikkia näitä "ihan tosia" kokemuksiaan hän osaa kuvailla loputtomasti ja yksityiskohtaisen tarkasti. Olisi tietenkin idioottimaista väittää näitä lapsen kuvitelmiksi, eikö vain?on kuitenkin ihan eri tilanne, mitä lapsi normaalisti mielikuvituksensa tuotoksena kertoo, kuin jos lapsi olisi ollut kuolleena, niinkuin tuossa ko. saksalaispojan tilanteessa väitettiin, jos lapsi 3 tunnin ajan tästä elämästä poistuneena, elämään palattuaan kertoon jäsennellysti kokemistaan asioistaan, käsitteillä ja ilmaisuilla, jotka eivät vielä normaalisti kuulu tuon ikäisille lapsille, niin ei sitä mielestäni ihan ovi rinnastaa lasten "normaaleihin" mielikuvitusjuttuihin
keke-65 kirjoitti:
on kuitenkin ihan eri tilanne, mitä lapsi normaalisti mielikuvituksensa tuotoksena kertoo, kuin jos lapsi olisi ollut kuolleena, niinkuin tuossa ko. saksalaispojan tilanteessa väitettiin, jos lapsi 3 tunnin ajan tästä elämästä poistuneena, elämään palattuaan kertoon jäsennellysti kokemistaan asioistaan, käsitteillä ja ilmaisuilla, jotka eivät vielä normaalisti kuulu tuon ikäisille lapsille, niin ei sitä mielestäni ihan ovi rinnastaa lasten "normaaleihin" mielikuvitusjuttuihin
Jutun mukaan poikahan sanoi: "Kävin taivaassa. Emmi sano mee takasin." Ei vielä ihan lukiotason esseetä kirjoittanut "kokemuksistaan".
Siitä olen samaa mieltä että taivaan ei pitäisi kuulua tuon ikäisen sanavarastoon, mutta minkä sille mahtaa että joidenkin uskovien mielestä kakaralle on kerrottava heti puhumaan opittuaan miten kiva setä kidutettiin kuoliaaksi juuri hänen takiaan, että hän päätyisi taivas-nimiseen kivaan paikkaan eikä helvettiin.Aatami9 kirjoitti:
Jutun mukaan poikahan sanoi: "Kävin taivaassa. Emmi sano mee takasin." Ei vielä ihan lukiotason esseetä kirjoittanut "kokemuksistaan".
Siitä olen samaa mieltä että taivaan ei pitäisi kuulua tuon ikäisen sanavarastoon, mutta minkä sille mahtaa että joidenkin uskovien mielestä kakaralle on kerrottava heti puhumaan opittuaan miten kiva setä kidutettiin kuoliaaksi juuri hänen takiaan, että hän päätyisi taivas-nimiseen kivaan paikkaan eikä helvettiin."miten kiva setä kidutettiin kuoliaaksi juuri hänen takiaan, että hän päätyisi taivas-nimiseen kivaan paikkaan eikä helvettiin"
irrallisena tapahtumana tuo teko saattaa vaikuttaa täysin järjen vastaiselta, mutta kun ymmärretään, että kyseessä oli nimenomaan sijaiskärsimys ja -kuolema, sillä koska Jumala a) rakasti ja rakastaa ihmiskuntaa mutta on samalla b) ehdottoman oikeudemukainen (synti täytyi rangaista), ja koska ihmisestä/ihmiskunnasta ei ollut itsensä pelastajaksi ihmisessä olevan synnin takia, niin Jumala tuli itse Jeesuksessa sovittamaan ihmisen/ihmiskunnan itsensä kanssa
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäkeke-65 kirjoitti:
"miten kiva setä kidutettiin kuoliaaksi juuri hänen takiaan, että hän päätyisi taivas-nimiseen kivaan paikkaan eikä helvettiin"
irrallisena tapahtumana tuo teko saattaa vaikuttaa täysin järjen vastaiselta, mutta kun ymmärretään, että kyseessä oli nimenomaan sijaiskärsimys ja -kuolema, sillä koska Jumala a) rakasti ja rakastaa ihmiskuntaa mutta on samalla b) ehdottoman oikeudemukainen (synti täytyi rangaista), ja koska ihmisestä/ihmiskunnasta ei ollut itsensä pelastajaksi ihmisessä olevan synnin takia, niin Jumala tuli itse Jeesuksessa sovittamaan ihmisen/ihmiskunnan itsensä kanssa
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäAsiat on aina nähtävä kontekstissaan. Kristinuskon konteksti on se, että tarpeeksi kauan tankattuaan teologien selityksiä siitä miten järjetön tarina on järkevä siihen voi jopa alkaa uskoa. Ihmiset uskovat mitä hulluimpiin asioihin.
keke-65 kirjoitti:
"miten kiva setä kidutettiin kuoliaaksi juuri hänen takiaan, että hän päätyisi taivas-nimiseen kivaan paikkaan eikä helvettiin"
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäMieti sinä sitä, että miksi sinun, aikuisen miehen(?) jutut ovat yhtä fiksuja kuin koomasta heränneen 3-vuotiaan?
- keisarin kledjut
keke-65 kirjoitti:
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäNo asetetaan sitten kontekstiin: Kaikkivaltiaan täytyi siis uhrata oma poikansa tai siis oikeastaan itsensä
verisesti itselleen voidakseen muuttaa asian, jonka oli kaikkivaltiaana itse päättänyt ja säätänyt ja josta
kaikkivaltiaana joka tapauksessa aina päättää itse, veriuhreilla tai ilman niitä. Kuulostaako paremmalta?
Kai sinä säälittävä raukkaparka tajuat (tuskinpa vaan) ettei tuossa ole mitään järkeä. Joku kolmivuotias,
jolla tasolla sinä näköjään henkisesti olet, voisi tuon vielä uskoakin, muttei kukaan täysjärkinen aikuinen. keke-65 kirjoitti:
on kuitenkin ihan eri tilanne, mitä lapsi normaalisti mielikuvituksensa tuotoksena kertoo, kuin jos lapsi olisi ollut kuolleena, niinkuin tuossa ko. saksalaispojan tilanteessa väitettiin, jos lapsi 3 tunnin ajan tästä elämästä poistuneena, elämään palattuaan kertoon jäsennellysti kokemistaan asioistaan, käsitteillä ja ilmaisuilla, jotka eivät vielä normaalisti kuulu tuon ikäisille lapsille, niin ei sitä mielestäni ihan ovi rinnastaa lasten "normaaleihin" mielikuvitusjuttuihin
"on kuitenkin ihan eri tilanne, mitä lapsi normaalisti mielikuvituksensa tuotoksena kertoo, kuin jos lapsi olisi ollut kuolleena, niinkuin tuossa ko. saksalaispojan tilanteessa väitettiin, jos lapsi 3 tunnin ajan tästä elämästä poistuneena"
Tietysti se on eri tilanne, mutta ei se tee niistä tarinoista yhtään sen enemmän perusteltuja.
"elämään palattuaan kertoon jäsennellysti kokemistaan asioistaan"
Olitko sinä katsomassa, mitä poika kertoi ja kuinka jäsennellysti? Et ollut. Sinä yrität epätoivoista perustelua keksimällä uutiseen omia lisäyksiäsi.
"käsitteillä ja ilmaisuilla, jotka eivät vielä normaalisti kuulu tuon ikäisille lapsille"
Miten niin eivät kuulu? Jos lapselle puhutaan taivaista jne. ei niiden käsitteiden oppiminen ja ilmaiseminen ole 3-vuotiaalle mikään ihme tai edes harvinaista. Jos 3-vuotiaalle kertoo sadun ja sanoo, että se on totta, on 3-vuotias täysin kykenevä liittämään sadun elementtejä kokemaansa todellisuuteen.
"niin ei sitä mielestäni ihan ovi rinnastaa lasten "normaaleihin" mielikuvitusjuttuihin "
Johtuisikohan se ainoastaan siitä, että sinä itse annat uskonnollesi erityisaseman.keke-65 kirjoitti:
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitä"irrallisena tapahtumana tuo teko saattaa vaikuttaa täysin järjen vastaiselta, mutta kun ymmärretään, että kyseessä oli nimenomaan sijaiskärsimys ja -kuolema"
Joka on hyvältä kaikkivaltiaalta täysin järjen vastainen vaatimus/teko. Se, että keksii järjenvastaiselle selitykselle järjenvastaisen apuselityksen, ei tee alkuperäisestä selityksestä yhtään sen järkevämpää.- chris_hitchens
keke-65 kirjoitti:
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäLuepa Keke tuo vaikka ääneen itsellesi ja yritä olla nauramatta. Siis sinun kaikkivaltiaallasi loppuivat keinot ja eikun poika (eli itse) ristille. Ei mahtanut sumatralaiset ym. tuosta paljon havaita tahi elämäänsä muuttaa. Melko huono toteutus surkealle ajatukselle (jos leikitään koko jutulla).
Haloo!! - 33
keke-65 kirjoitti:
itse se sovitustyö oli raaka ja brutaali, koska myös ongelma (synti) oli ja on yhä sitäUhraaminen kohdistetaan aina jollekin ylemmälle taholle. Mille jumalalle Juudean sodanjumala Jahve poikansa uhrasi? Oliko se mahdollisesti Marduk?
taitavat olla jotakin harhaoppisia. Kristinuskon mukaan Paulin isomuori makaa hiljaa haudassaan.
- Kössönöm
pojalle ei siis ole opetettu kristinuskoa kuten se on. Taivaassa ei sen mukaan ole vielä ketään, ei edes Emmi-isoäitiä. Vasta viimeisenä päivänä. Eikä se ole vielä tullut.
- ++++++++++++
"Tuon 3-vuotiaan todistus on paljonpuhuva."
Sitten samat muiden uskontojen todistukset ovat tietysti yhtä vakuuttavia. - Tyyrpuurin Antero
Huomatkaa, etteivät tämän viestin lähettäneet uskovaiset nimimerkit OLE enää pystyneet näyttämään naamaansa täällä. Atet, eli TERMISSÄNI Kristityt:
A IVAN
TURHAAN
E VANKELJUMIA
T OITOTTAVAT
ovat vain halunneet kadota pois forumeilta, koska heidän Jumalansa ei olekaan sitten auttanut!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412655Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092170Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212026Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381734Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau161732Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1341662Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925