Veneen vaihto sunnitteilla ja Yamarin 56SC/58BR vaihtoehtoina. Kokemuksia kyseisistä veneistä kaipaisin.
Yamarin 56SC ja 58BR
8
1916
Vastaukset
- MERIMÖKKI
Terve. ei ole kummastakaan kokemusta mutta omia on 44SC, 50SC ja nykyinen 59CC.
Mihin ja tarkoitus sulla olisi tuo vene hankkia ???- hyhyhyhuy
Ite olen yamarin 50sc hankinnan jo melkein päättänyt. Onko hyvä vene kahdelle hengelle virveleineen ja pakkeineen? Käyttö 90% pikkujärvellä, 10%rannikolla. Trailerilla siirrot.
- kohta mennään
erinomainen peli. 7 isäntääkin sopii kyytiin ja vene kulkee vielä kevyesti tällä kokoonpanolla, ei mitään ongelmaa nostaa plaaniin. Kulkee Yamarin vankasti kelissäkin, toki kovemmassa tuulessa kannattaa naiset jättää kotiin. Säilytystilat on hyvät, satamassa saa kaikki istuintyynyt sun muut lukkojen taakse.
Jos miinuksia hakee, niin ohjaamoon kulku saisi olla vähän väljempi, nyt on penkit aika lähellä toisiaan. - F100
Kiitokset asiallisista vastauksista.
Venettä käytettäisiin merellä lähinnä päiväretkeilyyn, kalastukseen ja satunnaisesti vesihiihtoon. Nykyinen vene 4610 F60 on ollut ihan hyvä, mutta suuremmalla veneellä haen parempaa kelin kestoa, tilaa ja suojaa matkustajille. Nykyisellä on ollut myös vaikeuksia saada isokokoista vesihiihtäjää pintaan yhdellä suksella. Ilmeisesti 100hv riittää 56SC:lle hyvin, eikä kone suosituksen ylitys (F115) ole järkevää. 58BR tarjoaisi ehkä matkustajille parempaa suojaa ja on varmaan kiva ajettava 150hv koneella. Tietysti hinta ja bensankulutus ovat sitten budjetin ylärajoilla ja liikkuminen keulaan lienee hankalampaa.
Muista merkeistä olen katsellut Buster XL:ää ja Silver Shark:ia. Nykyisestä Yamarinista on jäänyt kuitenkin positiivinen kuva merkistä ja Yamarinit on venetesteissä olleet yleensä hyviä ajettavia, joka on minulle yksi tärkeimmistä uuden veneen kriteereistä.- 3 sylinteriä
Uudessa kipparissa oli juttua kahdesta yamarinin 6 metrin luokan avoveneistä 115..150hv moottoreilla.
- MERIMÖKKI
Vaihtoehdot mun mielestä 63BR 61CC molemissa sama runko ( kehuttu vene merelle) hinnat melko lähellä 58BRää eli noin 28000€ ja 30000€ saat 63Br missä on kuomu vakiona. Sitten on vielä 59CC 115hv mikä itselläkin on mun mielestä ihan kelpo peli kaasupohjassa kulutus 1L per merimaili ja vauhtia noin 40-42knot.
www.tg-marin.fi olisi viimevuotinen uusi paketti ainakin nettisivuilla hintaa 22000€ eli edukaampi kun 56SC listahinta. - hyväon
keli on niin suhteellinen käsite. Paino ja pituus ovat hyviä apuja kelissä ja paino taas kasvattaa reilusti polttoainelaskua. Suht hyvässä kelissä päiväveneilyyn 56sc on hyvä jos tilat muuten riittää.
Kuten sanottu, 7 isäntää kyydissä ja plaaniin ilman ongelmia joten eiköhän vähän isompikin kaveri vesisuksilla nouse. Referenssinä: mulla oli joskus 4.6 m pitkä jenkki ja ylitehoinen 115 hv kone perässä ja siinä oli 5 henkeä kyydissä ja kaksi isäntää samaan aikaan vesisuksilla ja hyvin kulki.
Alumiinihärpätin on huoleton, itse tykkään tästä huolimatta toistaiseksi Yamarinista. Se tosin vähän risoo kun vene saa siipeensä laiturissa, tällöin aina toivoisi alumiinivenettä. Noh, kyllä lasikuitukin aika paljon kestää. - lisäystä
hyväon kirjoitti:
keli on niin suhteellinen käsite. Paino ja pituus ovat hyviä apuja kelissä ja paino taas kasvattaa reilusti polttoainelaskua. Suht hyvässä kelissä päiväveneilyyn 56sc on hyvä jos tilat muuten riittää.
Kuten sanottu, 7 isäntää kyydissä ja plaaniin ilman ongelmia joten eiköhän vähän isompikin kaveri vesisuksilla nouse. Referenssinä: mulla oli joskus 4.6 m pitkä jenkki ja ylitehoinen 115 hv kone perässä ja siinä oli 5 henkeä kyydissä ja kaksi isäntää samaan aikaan vesisuksilla ja hyvin kulki.
Alumiinihärpätin on huoleton, itse tykkään tästä huolimatta toistaiseksi Yamarinista. Se tosin vähän risoo kun vene saa siipeensä laiturissa, tällöin aina toivoisi alumiinivenettä. Noh, kyllä lasikuitukin aika paljon kestää.mainitaan nyt sekin vielä että 7 isäntää kyydissä ja jammun oma mittari näytti 34-35 solmua huippuja. Kulutusta en kerro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782