Hei!
Kokeilenpa löytyisikö täältä vastausta tai hyvää näkökulmaa seuraavaan asiaan.
Olen perustamassa toiminimeä, jonka rekisteröinti on parhaillaan menossa. Pyysin ilmoitusta tehdessäni, että osoitetietojani ei merkittäisi YTJ:n nettisivuille näkyviin. Toimin kotoa käsin eli kyseessä on kotiosoitteeni. Yritystoimintani kannalta ei ole mitään etua siitä, että osoite näkyy YTJ:n sivuilla. Päin vastoin omalla alallani siitä voi olla pahimmassa tapauksessa jopa haittaa minulle henkilökohtaisesti tai perheelleni.
Virkailijan mukaan osoitetiedot täytyy olla netissä. Piste. Itse olen kuitenkin huomannut, että useiden yritysten kohdalla ei ole siellä osoitetietoja vaan esimerkiksi pelkkä sähköposti tai puhelinnumero.
Pieni asiahan tämä on, mutta jotenkin se alkoi mua risoa ihan periaatteesta. Miten voi olla, että joitain kohdellaan eri tavalla kuin toisia? Enpä saanut tähän vastausta. Virkailija ei myöskään osannut perustella, että miksi osoitetietojen on pakko YTJ:n nettisivuilla olla. Sen toki ymmärrän, että verohallinnolla ja muilla rekisteriviranomaisilla täytyy olla kaikenlaiset yhteystiedot olemassa. Mutta se on eri asia kuin niiden kuuluttaminen kaikelle kansalle! Byrokraattisten järjestelmien avoimmuus on ihan tervetullutta! Toivoisin kuitenkin, että se avoimmuus ilmenisi jossain muussa kuin minun tietojen levittämisessä.
Mitä tietoja yrityksestä on pakko olla netissä?
5
3027
Vastaukset
- osoite
http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yleista/kaupparekisterin_julkisuus.html
http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/muutyritysmuodot/yhteystiedot.html
Kaupparekisterin tiedot ovat julkisia ja yrityksellä täytyy olla osoite. Ilmoita osoitteeksi kirjanpitäjäsi osoite c/o tai hanki postilokero. Onhan siellä kaupparekisterissä monen yrittäjän siviiliosoite, ei sitä tarvitse pelätä. Tilattavasta maksullisesta kaupparekisteriotteesta selviää esimerkiksi henkilötunnuksesi, se lienee arvokkaampaa tietoa kuin osoitteesi. Nimen perusteella taas löytyy vaikka fonectasta osoite jne... Suomi on avoimen tiedon yhteiskunta- paluuyr
Jatkuu vuonna 2011...
Ketjussa sanotaan: "Kaupparekisterin tiedot ovat julkisia ja yrityksellä täytyy olla osoite. Ilmoita osoitteeksi kirjanpitäjäsi osoite c/o tai hanki postilokero."
Miten tämä pl-osoite hoituu, kun Itellan mukaan vain yrityksille ja yhdistyksille vuokrataan pl-osoitteita, ja yritys puolestaan on olemassa vasta kaupparekisteröinnin jälkeen? Eli kaupparekisteriin osoitetta annettaessa ei voi vielä olla pl-osoitetta. (c/o ei itselleni ole hyvä vaihtoehto, se antaa vilunkikuvan...)
Suojattujen puhelinnumeroiden ja postiosoitteiden hankkineiden oikeusturva ei myöskään toimi, jos tietoja jaellaan tiskin alta.
- ewf33f3ff
Joo, mene Itella.fi -sivuille ja tilaa itsellesi haluamastasi postista PL, eli postilokero. Tällöin ilmoitat tämän osoitteen kaupparekisteriin (muutosilmoitus on ilmainen), ja näin kaikki näkevät jatkossa vain PL -osoitteen. Käytä samaa osoitetta verottajalle, tilauksissa jne. Näin tiedät että kaikki mikä tulee lokeroon on firman postia... ja jos et jaksa niitä hakea lokerosta (sijaitsee valitsemassasi postissa) niin voithan ne kääntää kotiosoitteeseen.
Toinen vaihtoehto että vuokraat osoitteen jostakin... regius esim. vuokraa.- Hepe33
Lainaus "Yritystoimintani kannalta ei ole mitään etua siitä, että osoite näkyy YTJ:n sivuilla. Päin vastoin omalla alallani siitä voi olla pahimmassa tapauksessa jopa haittaa minulle henkilökohtaisesti tai perheelleni."
Eli ainakin itse en asioi koskaan sellaisten yritysten kanssa, joiden yhteystiedot tai henkilöt on piilotettu postilokeroiden tai prepaid-numeroiden taakse.... - yrittaja...
Hepe33 kirjoitti:
Lainaus "Yritystoimintani kannalta ei ole mitään etua siitä, että osoite näkyy YTJ:n sivuilla. Päin vastoin omalla alallani siitä voi olla pahimmassa tapauksessa jopa haittaa minulle henkilökohtaisesti tai perheelleni."
Eli ainakin itse en asioi koskaan sellaisten yritysten kanssa, joiden yhteystiedot tai henkilöt on piilotettu postilokeroiden tai prepaid-numeroiden taakse....tarvitse välttämättä vuokrata toimistotilaa tai palkata sihteeriä, varsinkin jos työ hoituu kotoa. Puhelut ohjataan call-centeriin jossa vastataan firman nimellä ja viestit sekä soittopyynnöt tulee sähköpostiin samantien. Osoitteen saat virtuaalitoimistosta, jonne voi viedä postia ja josta voi vuokrata tuntihinnalla neukkarin tai työhuoneen. Laskut ja muun päivittäisen postin voi ohjata postilokeroon tai vaikka suoraan skannauspalveluun jolloin saat ne sähköpostiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829