Mikä 6 metrinen daycruiser?

JiiTee

Mitä näistä 6m daycruisereista suosittelette?
- Flipper 630 DC
- Bella 620 DC
- Yamarin 6110

13

20398

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAMA ONGELMA

Ehdottomasti Yamarin 6110. Olen tutkinut asiaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta yamarin maksaa kylläkin eniten selvästi mutta laatu maksaa!! Ostan n.2kk päästä samsn laisen veneen!!

• Tane

Flipper ja Yamarin

• Tkk

Ootko tutustunut Ryds 620DC -malliin? Itse katteli sitä tossa messuilla ja on ihan vakavasti harkinnassa... Etenkin kun sen saa sisäperäkoneellakin jos haluaa.

• kasi-kalle

kannattais teidänki siiryy jo jenkki veneisiin ni tietäsitte miten mukavasti se kasi hieroo persettä......

• Ostin 2004

Flipper 630 DC on todella huippu, paras! ja siihen kunnon 4-tahti mylly esim. Honda 150hp

Jos olet Turun seudulla niin voin suositella Venemaailma, mistä itse olen sellaisen hankkinut viime vuonna.

• Jone79

Näistä asioita saa niin montaa eri juttua kuin on kirjoittajiakin. Olen hieronut kauppaa Keski-Suomen seudulla JyväsMarinessa ja tarkoituksena olisi viedä vene luonnonkauniin Puulan rannalle.
      Tarkoitukseeni sopivimmat yksilöt ovat juuri nuo kolme kovaa.. Jenkkiveneet ym. "sisäperät" voi unohtaa näillä bensanhinnoilla.
      Yamarin on muuten ihan kiva paketti, hinta kohdallaan, hyvät tilat ja monikäyttöinen. Miinus puolena on vain että esim. pienempään Yamarin malliin ei tule kuomua vakiona??? Tähän isompaan tulee, ja tiikkikin kuuluu siihen hintaan. Ja ainankin tämän isomman Yamarinin hinta taitaa kyseisistä kolmesta DC:stä olla kovin. Sisätila ja ulkonäkö ei mielestäni ole kuitenkaan yhtä silmiähivelevä kuin Bellassa ja Flipperissä. Bellan ostoa vahvistaa mm. todella korkea hinta/laatusuhde. Kerrankin halvalla hyvää.. Ja todella näppärä kuomu-systeemi joka vielä toimii kaasujousilla, jolloin sen avaaminen ja paketointi onnistuu yksinkin ilman suurempia ponnisteluja. Silmiin pistävin ero on Flipperiin että Bellaan ei tule keulaluukkua vakiona toisin kuin Flipperiin.
      Flipper on mielestäni todella kaunis DC-vene ja hintakaan ei ole kuin reilun 1000 e enemmän kuin Bellassa. Työjälki on todella laadukasta ja sistiä. Miinusmerkkinä on keulakaide joka on todella olematon verrattuna Bellaan ja Yamariniin.

Jos jollain on toisenlaisia mielipiteitä tai käyttökokemuksia, voi jatkaa kertomusta..

• Yamarin 6110

Hello,

näinhän se on, että kaikilla on omat mieltymyksensä. Olin juuri venemesuilla ja tein vertailua Flipperin 630dc ja Bellan 620 välillä. Istuin hartaasti molemmissa veneissä ja ihmettelin.

Oikeastaan Flipperissä ei mennyt kauaa kun huomasin muutaman minulle ison eron verrattuna Bellaan. Takapekki kun ei ole kaareva niin se on oikeastaa 3:n istuttava kun Bellassa taas 4 (ehkä enemmänkin). Tuulilasi ei antanut niin hyvää suojaa kuin Bellassa ja vene tuntui muutenkin ahtaammalta. Ehkä Flipussa oli paremmat sisätilat, jotka hieman rokottivat. Ulkonäkö on minusta kyllä paras noista.

Bellassa oli tilantuntua.Tyylikäs vene jossa perusvarustuksissa ei ole ihmeitä. Kaiteet ovat loistavat! Sisätila ei ole minulle niin tärkeä (ja se olikin pieni) mutta 185cm mahtuu kuiutenkin pötköttelemään. Messutarjouksessa 115 hv:lla vene olisi ollut 28400. Ei ihan huono hinta, tosin parempia on näkynyt ihan venelehdissä. Ja kai tuo teak varustus on vähän pakollinen ja se nostaa hintaa. Samoin hydraulinen ohjaus kannattaa.

Heti keväällä aion vuokrata Vmaxilta jollaksesta Yamarin 6110 muutamaksi tunniksi, jotta saan kunnolla koeajettua. Kun katselin uutta 6420 mallia ja kaikkien 6110 artikkeleiden perusteella se on tuleva veneeni, mutta keväällä selviää. Sijoitus tulisi olla alle 25000€, sillä saa hyvin kaikkia malleja käytettynä.

Hauskaa kevään ja kesän odotusta!

• muita
        Yamarin 6110 kirjoitti:

Hello,

näinhän se on, että kaikilla on omat mieltymyksensä. Olin juuri venemesuilla ja tein vertailua Flipperin 630dc ja Bellan 620 välillä. Istuin hartaasti molemmissa veneissä ja ihmettelin.

Oikeastaan Flipperissä ei mennyt kauaa kun huomasin muutaman minulle ison eron verrattuna Bellaan. Takapekki kun ei ole kaareva niin se on oikeastaa 3:n istuttava kun Bellassa taas 4 (ehkä enemmänkin). Tuulilasi ei antanut niin hyvää suojaa kuin Bellassa ja vene tuntui muutenkin ahtaammalta. Ehkä Flipussa oli paremmat sisätilat, jotka hieman rokottivat. Ulkonäkö on minusta kyllä paras noista.

Bellassa oli tilantuntua.Tyylikäs vene jossa perusvarustuksissa ei ole ihmeitä. Kaiteet ovat loistavat! Sisätila ei ole minulle niin tärkeä (ja se olikin pieni) mutta 185cm mahtuu kuiutenkin pötköttelemään. Messutarjouksessa 115 hv:lla vene olisi ollut 28400. Ei ihan huono hinta, tosin parempia on näkynyt ihan venelehdissä. Ja kai tuo teak varustus on vähän pakollinen ja se nostaa hintaa. Samoin hydraulinen ohjaus kannattaa.

Heti keväällä aion vuokrata Vmaxilta jollaksesta Yamarin 6110 muutamaksi tunniksi, jotta saan kunnolla koeajettua. Kun katselin uutta 6420 mallia ja kaikkien 6110 artikkeleiden perusteella se on tuleva veneeni, mutta keväällä selviää. Sijoitus tulisi olla alle 25000€, sillä saa hyvin kaikkia malleja käytettynä.

Hauskaa kevään ja kesän odotusta!

Tällainenkin vaihtoehto on olemassa, AMT 200DC.

• GH23

Jos tätä päivittäis. GH 23 hakkaa nuo edellä mainitut mennen tullen.

• metri kerrallaan

• hyväksi koettu

Me vertasimme Bella 620 ja Galia 620 ja päädyimme Galiaan koska avotila on tilava ja kajuutassa voi istua pöydän ympärillä, kattoluukku kuuluu hintaan yms.

• ape145

Moro, mulla on AMT 200 DC ja olen tyytyväinen. Kulkee kelissä, tyynessä, vessa keulakajuutassa jossa naisetkin uskaltaa tehdä tarpeensa, osat pysyvät paikoillaan, 5 v takuu Hondalla ja on toiminut moitteetta. Suosittelen. Varmasti muitakin hyviä löytyy ja veneily on kuin autoilu, makuasioista on vaikea kiistellä. Nämä herrat 7 ja 8 metrin veneineen tosin karkaavat jo toiseen luokkaan ;-)

• ex. bella nyk.600br

Vuoden 2004 jälkeen bellan rungot on ollut juosten kusemalla laminoituja.. vähin äänin peräpeilejä korjailleet..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe