Suomenselkätie

NHULLUUDEN HUIPENNUS

Tuossa taannoin luin jostakin, että nyt ollaan kyhäämässä pohjanmaan halki menenevää suurta ja varmasti kallista tietä. Tie oikoisi mutkia jonkun kilometrin ja jostakin johonkin olisi joku kilometri lyhyemmin. Arvatkaapa, ketä on neronleimauksen takana. Kysyn vaan. Se kuitenkiin selvisi, että Haapajärvellä oli lämmetty hankkeelle.
Miksi minä pidän hanketta tarpeettomana johtuu järkisyistä. Suomi on pullollaan hyviä pääteitä.Niitä pitkin kerkiää liikkua mihin kukin on menossa. Muistan taannoin eräiden neropattien pontevat puheet siitä, kuinka enää ei eletä hevoskärryaikaa samoiten tunnesyt eivät saaneet painaa päätösten teossa.Mutta kuinka ollakkaan nyt näyttää tunteettomillekkin alkavan löytyä tunnepohjaa. Vai miten tälläistä turhaa hanketta voisi perustella?
Minusta tärkeämpää olisi tierahoja käyttää alemman tieveerkon kunnostukseen. Hyvää pitää jakaa oikein perustei. Sitä ei suomenselkätie missän nimessä ole.

116

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Eipä taida Suomenselkätielle löytyä kannatusta???

      • Valttuutettu

        Eikös se ole Pyhäjärven kaupunginvaltuustosta lähtenyt ehdotus.
        Alkaa paremmin Selänne popittaan.


      • olis

        Kyllä täällä keskellä "ei paljon mitään" tarvittas tuota valtatietä. Vai oletko toista mieltä?


      • kuink

        Kun hiljaisuudessa olemme, niin tiekin tehdään!


      • ja tulos?

        Olet lähestymässä Kärsämäkeä pohjoisesta ja matkasi jatkuu Tampereelle. Jatkaisitko suoraan 4-tietä, vai poikkeaisitko kohti Haapajärveä ja Suomenselkätietä ? Vastatkaapa ilman mukisemista.


      • Käytän palveluita
        ja tulos? kirjoitti:

        Olet lähestymässä Kärsämäkeä pohjoisesta ja matkasi jatkuu Tampereelle. Jatkaisitko suoraan 4-tietä, vai poikkeaisitko kohti Haapajärveä ja Suomenselkätietä ? Vastatkaapa ilman mukisemista.

        Sitä jatkaisin. Kävisin pyhäjärven risteysalueella niissä tehtaanmyymälöissä ja ostasin myös kotiviiniä samalla kun vaihtaisivat siinä rekkakorjaamolla renkaat. Osan kuormasta purkaisin terminaalille.Näin olen tehnyt jo monta vuotta. Siitä asti kun tuon kaiken ja paljon muuta elinkeinoheppu lupasi varmasti siellä olevan.


      • oekkein
        Käytän palveluita kirjoitti:

        Sitä jatkaisin. Kävisin pyhäjärven risteysalueella niissä tehtaanmyymälöissä ja ostasin myös kotiviiniä samalla kun vaihtaisivat siinä rekkakorjaamolla renkaat. Osan kuormasta purkaisin terminaalille.Näin olen tehnyt jo monta vuotta. Siitä asti kun tuon kaiken ja paljon muuta elinkeinoheppu lupasi varmasti siellä olevan.

        Kuten epäilin, oikein vallitsit. Ei todellakaaan ole syytä syytää syttyjä syrjään.


      • saaa

        Sillä poistettas nuita kuoppia mitä on.


      • tietoinenn
        Valttuutettu kirjoitti:

        Eikös se ole Pyhäjärven kaupunginvaltuustosta lähtenyt ehdotus.
        Alkaa paremmin Selänne popittaan.

        Mitä popittaa meinaa?


      • jekuttaa
        Valttuutettu kirjoitti:

        Eikös se ole Pyhäjärven kaupunginvaltuustosta lähtenyt ehdotus.
        Alkaa paremmin Selänne popittaan.

        Miten muka Pyhäjärven valtuustosta muka ???


      • myöhään
        Valttuutettu kirjoitti:

        Eikös se ole Pyhäjärven kaupunginvaltuustosta lähtenyt ehdotus.
        Alkaa paremmin Selänne popittaan.

        Uskomatonta! Mutta jos näin on, niin sitten ymmärrän, että kepulaisuus on aivan hakoteillä. Eilen illalla sen pj- ehdokkaat järkiään hehkuttivat kasvukeskusten puolesta. Asian minkä sdpjakok ovat keksineet jo kauan kaun sitten. Nyt tuo ideea on kaluttu jo loppuun ja sen seurauksista saa kärsiä kepulaiset vähäväkiset alueet. Tuo politiikka sataa kyllä sdpjakok laariin!


    • Lempiväinen

      Että kun se tuo Salamen keskuspoloku on ihan hyvä nuinkin, niinkuin onkin koska mitä se asvaltilla tekis ku eihän siinä kylänpinnassa saa aijjaakkaan ku viittäkymppiä,niin keleppoo se soraki, niin annettaan se säästynyt pikipinta tuohon selänne valtaväylään. Mutta kun sitä ei oo siltikkää riittävästi, ei ees ylimäärästä sankollista, niin joutuvat oikasseen mutkija samalla siitä selänne tiestäkin.

      • Suomense

        Elä sinä höpötä selänteestä. Sitä ei oo tienä eikä minnää: Onnes


      • popittaa ja liitytää
        Suomense kirjoitti:

        Elä sinä höpötä selänteestä. Sitä ei oo tienä eikä minnää: Onnes

        Tie olisi Pääkylästämme pohjoiseen ja etelään ?
        Selänne tie se on ja sitä ne nyt Tikkalanmäellä ajaa etenpäin.


      • Tikkalanm.
        popittaa ja liitytää kirjoitti:

        Tie olisi Pääkylästämme pohjoiseen ja etelään ?
        Selänne tie se on ja sitä ne nyt Tikkalanmäellä ajaa etenpäin.

        Tuskin millään mäellä on tuommosia tarpeita. Eiköhän se ole tasaisempien seutujen haaveita?


      • tvh!
        Tikkalanm. kirjoitti:

        Tuskin millään mäellä on tuommosia tarpeita. Eiköhän se ole tasaisempien seutujen haaveita?

        Ihan paras tiehanke olisi jos sais toivoa: nelikaistainen tie Jyväskylä Oulu välille ja kesänopeusrajoitus 140.
        Sitä asiaa /tietä kannattais lakuunan ohella ajaa!


      • oikeiin
        tvh! kirjoitti:

        Ihan paras tiehanke olisi jos sais toivoa: nelikaistainen tie Jyväskylä Oulu välille ja kesänopeusrajoitus 140.
        Sitä asiaa /tietä kannattais lakuunan ohella ajaa!

        Nyt puhut asiaa!!! Ontodella hulluutta alkaa tuhlata vähiä voimavaroja SYRJÄSEUDUILLE.


    • vailla

      Onko tietuva missä muualla tie mahtaisi kulkea?

      • Mataranmies

        Kysymys lienee tuosta kantatiehankkeesta, joka muistaakseni lähtisi Virroilta ja päättyisi Kärsämäelle.
        Tämä tie tulisi todella tarpeeseen, sillä mikään nykyisistä valtateistä ei kulje siellä päinkään.
        Joka ei usko sitä, niin menköön laskemaan nykyisiä likkennenmääriä välille Haapajärvi - Kärsämäki ja lisäisi
        siihen tulevaisuuden kasvuennusteet ja luonnollisesti se liikennemäärä, joka käyttäisi tietä, jos sitä
        olisi mahdollista käyttää alusta loppuun. Elikkä Pirkanmaalta matkalla mihin tahansa pohjoiseen, taikka
        päinvastoin. Selailin K-mäen paanukirkon vieraskirjaa ja tein sen havainnon, että ihmeen paljon kulkijoita
        oli jo nyt tullut noita kinttupolkuja pitkin, jotka mutkittelevat suunnilleen puheena olevan linjauksen
        suunnassa. On suorastaan rikollista, että tietä ei ole jo rakennettu.


      • mielipiteitä?
        Mataranmies kirjoitti:

        Kysymys lienee tuosta kantatiehankkeesta, joka muistaakseni lähtisi Virroilta ja päättyisi Kärsämäelle.
        Tämä tie tulisi todella tarpeeseen, sillä mikään nykyisistä valtateistä ei kulje siellä päinkään.
        Joka ei usko sitä, niin menköön laskemaan nykyisiä likkennenmääriä välille Haapajärvi - Kärsämäki ja lisäisi
        siihen tulevaisuuden kasvuennusteet ja luonnollisesti se liikennemäärä, joka käyttäisi tietä, jos sitä
        olisi mahdollista käyttää alusta loppuun. Elikkä Pirkanmaalta matkalla mihin tahansa pohjoiseen, taikka
        päinvastoin. Selailin K-mäen paanukirkon vieraskirjaa ja tein sen havainnon, että ihmeen paljon kulkijoita
        oli jo nyt tullut noita kinttupolkuja pitkin, jotka mutkittelevat suunnilleen puheena olevan linjauksen
        suunnassa. On suorastaan rikollista, että tietä ei ole jo rakennettu.

        Päinvastoin, rikollista olisi tuhlata varoja moiseen. Oletko seurannut miten tvh on pitänyt teitä viime vuodet kunnossa? Siellä olisi rahalle tarvetta.


      • tarvittaisiin?
        Mataranmies kirjoitti:

        Kysymys lienee tuosta kantatiehankkeesta, joka muistaakseni lähtisi Virroilta ja päättyisi Kärsämäelle.
        Tämä tie tulisi todella tarpeeseen, sillä mikään nykyisistä valtateistä ei kulje siellä päinkään.
        Joka ei usko sitä, niin menköön laskemaan nykyisiä likkennenmääriä välille Haapajärvi - Kärsämäki ja lisäisi
        siihen tulevaisuuden kasvuennusteet ja luonnollisesti se liikennemäärä, joka käyttäisi tietä, jos sitä
        olisi mahdollista käyttää alusta loppuun. Elikkä Pirkanmaalta matkalla mihin tahansa pohjoiseen, taikka
        päinvastoin. Selailin K-mäen paanukirkon vieraskirjaa ja tein sen havainnon, että ihmeen paljon kulkijoita
        oli jo nyt tullut noita kinttupolkuja pitkin, jotka mutkittelevat suunnilleen puheena olevan linjauksen
        suunnassa. On suorastaan rikollista, että tietä ei ole jo rakennettu.

        merkittävään sitä


      • luulet
        Mataranmies kirjoitti:

        Kysymys lienee tuosta kantatiehankkeesta, joka muistaakseni lähtisi Virroilta ja päättyisi Kärsämäelle.
        Tämä tie tulisi todella tarpeeseen, sillä mikään nykyisistä valtateistä ei kulje siellä päinkään.
        Joka ei usko sitä, niin menköön laskemaan nykyisiä likkennenmääriä välille Haapajärvi - Kärsämäki ja lisäisi
        siihen tulevaisuuden kasvuennusteet ja luonnollisesti se liikennemäärä, joka käyttäisi tietä, jos sitä
        olisi mahdollista käyttää alusta loppuun. Elikkä Pirkanmaalta matkalla mihin tahansa pohjoiseen, taikka
        päinvastoin. Selailin K-mäen paanukirkon vieraskirjaa ja tein sen havainnon, että ihmeen paljon kulkijoita
        oli jo nyt tullut noita kinttupolkuja pitkin, jotka mutkittelevat suunnilleen puheena olevan linjauksen
        suunnassa. On suorastaan rikollista, että tietä ei ole jo rakennettu.

        Eiköhän nuo lie osanna ajaa suoraa ja hyvää 4-tietä pitkin Paanukirkollekin.


      • syistäkin
        Mataranmies kirjoitti:

        Kysymys lienee tuosta kantatiehankkeesta, joka muistaakseni lähtisi Virroilta ja päättyisi Kärsämäelle.
        Tämä tie tulisi todella tarpeeseen, sillä mikään nykyisistä valtateistä ei kulje siellä päinkään.
        Joka ei usko sitä, niin menköön laskemaan nykyisiä likkennenmääriä välille Haapajärvi - Kärsämäki ja lisäisi
        siihen tulevaisuuden kasvuennusteet ja luonnollisesti se liikennemäärä, joka käyttäisi tietä, jos sitä
        olisi mahdollista käyttää alusta loppuun. Elikkä Pirkanmaalta matkalla mihin tahansa pohjoiseen, taikka
        päinvastoin. Selailin K-mäen paanukirkon vieraskirjaa ja tein sen havainnon, että ihmeen paljon kulkijoita
        oli jo nyt tullut noita kinttupolkuja pitkin, jotka mutkittelevat suunnilleen puheena olevan linjauksen
        suunnassa. On suorastaan rikollista, että tietä ei ole jo rakennettu.

        Jos näin kävisi, että 4-tien virta ehtyisi, uudentien hanketta Reis- ja Haapajärvisten tulisi torpetoida. Nytkin tarvitaan yhteistyötä pyhäjärvisille Vaskikellon alueen tukemiseksi ja kehittämiseksi, eikös?


      • Mataranmies
        syistäkin kirjoitti:

        Jos näin kävisi, että 4-tien virta ehtyisi, uudentien hanketta Reis- ja Haapajärvisten tulisi torpetoida. Nytkin tarvitaan yhteistyötä pyhäjärvisille Vaskikellon alueen tukemiseksi ja kehittämiseksi, eikös?

        Kyllä se tie tulee pirkanmaalaisten hyväksi. Sillä alueella asuu merkittävä osa suomen kansalaisista ja
        on väärin ajattaa heitä ensin parisataa kilometriä itäänpäin ennen, kuin pääsevät nelostien äärelle
        ja sitten vasta pohjoiseen. Olisi se mukava ajelle Muzzle-Hillistäkin Tuurin kyläkauppaan suorinta
        mahdollista reittiä. Haapajärvisille tiestä ei kannata olla kateellinen. He ovat nukkuneet jo onnensa
        ohitse. Kävin siellä jo 50 luvulla markkinoilla, enkä huomaa noista ajoista siellä tapahtuneen minkään-
        laista kehitystä. Korkeat aidat pitäisi rakentaa kuitenkin tien molemmin puolin, jottei tuo kaikki
        surkeus näkyisi ohikulkijoiden silmiin.


      • tiemestari.
        Mataranmies kirjoitti:

        Kyllä se tie tulee pirkanmaalaisten hyväksi. Sillä alueella asuu merkittävä osa suomen kansalaisista ja
        on väärin ajattaa heitä ensin parisataa kilometriä itäänpäin ennen, kuin pääsevät nelostien äärelle
        ja sitten vasta pohjoiseen. Olisi se mukava ajelle Muzzle-Hillistäkin Tuurin kyläkauppaan suorinta
        mahdollista reittiä. Haapajärvisille tiestä ei kannata olla kateellinen. He ovat nukkuneet jo onnensa
        ohitse. Kävin siellä jo 50 luvulla markkinoilla, enkä huomaa noista ajoista siellä tapahtuneen minkään-
        laista kehitystä. Korkeat aidat pitäisi rakentaa kuitenkin tien molemmin puolin, jottei tuo kaikki
        surkeus näkyisi ohikulkijoiden silmiin.

        Eihän tuosta voi olla kateellinen, koska pääkaupunkiseutulaiset ym. ajaisivat vielä 4-tietä pitkin. Tuota Suomenselkätietä käyttäisi vain pirkanmaalaiset ja muut kitupiikit, jotka ei tuo paikkakunnalle mitään muuta kuin pakokaasua..


      • K-mäkinen
        tiemestari. kirjoitti:

        Eihän tuosta voi olla kateellinen, koska pääkaupunkiseutulaiset ym. ajaisivat vielä 4-tietä pitkin. Tuota Suomenselkätietä käyttäisi vain pirkanmaalaiset ja muut kitupiikit, jotka ei tuo paikkakunnalle mitään muuta kuin pakokaasua..

        Totta kai etelän ihmiset ajaisivat nelostietä ja pirkanmaalaiset uutta kantatietä. Laihialaiset
        ajaisivat rannikon 8-tietä pitkin. Kyllä se tie helpottas meikäläisten kulkemista siihen suuntaan
        ja mikä parasta, Kärsämäen asema suomen logistiikan keskuksena tulisi vahvistumaan.
        Haapajärvi jäisi siinä sivustakatsojan rooliin.
        Yllättävää kyllä, jopa tienpidon asiantuntijatkin naureskelevat tuolle hankkeelle ja väittävät
        sitä politiikkojen huu haaksi. Tiehallinnolla on asiasta vanhentunutta tietoa ja sen virkamiehet
        eivät laiskuuttaan viitsi pistää uusiksi liikennelaskentoja ja ennusteiden laadintaa.
        On meidän alueen vahinko, ettei tänne ole siunaantunut varteenotettavia politiikkoja, jotka saisivat pyörät pyörimään. Muistetaampa seuraavissa vaaleissa, että kepulta on turha odottaa kehitystä alueellemme.


      • sitä
        K-mäkinen kirjoitti:

        Totta kai etelän ihmiset ajaisivat nelostietä ja pirkanmaalaiset uutta kantatietä. Laihialaiset
        ajaisivat rannikon 8-tietä pitkin. Kyllä se tie helpottas meikäläisten kulkemista siihen suuntaan
        ja mikä parasta, Kärsämäen asema suomen logistiikan keskuksena tulisi vahvistumaan.
        Haapajärvi jäisi siinä sivustakatsojan rooliin.
        Yllättävää kyllä, jopa tienpidon asiantuntijatkin naureskelevat tuolle hankkeelle ja väittävät
        sitä politiikkojen huu haaksi. Tiehallinnolla on asiasta vanhentunutta tietoa ja sen virkamiehet
        eivät laiskuuttaan viitsi pistää uusiksi liikennelaskentoja ja ennusteiden laadintaa.
        On meidän alueen vahinko, ettei tänne ole siunaantunut varteenotettavia politiikkoja, jotka saisivat pyörät pyörimään. Muistetaampa seuraavissa vaaleissa, että kepulta on turha odottaa kehitystä alueellemme.

        Minäkin olen ihmetellyt, että mikähän tässä voisi olla takana. Nyt homma alkaa sitten selvitä, kun mainitsit nuo politikot. Taidat kuitenkin olla väärässä, mitä tulee keskustan suhteen. Kyllähän tämä hanke ja tie juuri keskustalle sopii. Eikös ko. alue ole vilkkainta ja umpiperäisintä äänestäjäkuntaa?


      • K-mäkinen
        sitä kirjoitti:

        Minäkin olen ihmetellyt, että mikähän tässä voisi olla takana. Nyt homma alkaa sitten selvitä, kun mainitsit nuo politikot. Taidat kuitenkin olla väärässä, mitä tulee keskustan suhteen. Kyllähän tämä hanke ja tie juuri keskustalle sopii. Eikös ko. alue ole vilkkainta ja umpiperäisintä äänestäjäkuntaa?

        Kyllä tuo hanke kävisi mainiosti yhdeksi keskustan vaalivaltiksi, mutta kun se ei vain yksinkertaisesti jätkähdä kepun ööpöläis-politiikkojen mieleen. Pirkanmaan kelpo sosialidemok-
        raatit tuon hankkeen vielä ajavat lävitsen ja ottavat pisteet kotiin. Mikä onkin aivan oikein.


      • on Paras
        K-mäkinen kirjoitti:

        Kyllä tuo hanke kävisi mainiosti yhdeksi keskustan vaalivaltiksi, mutta kun se ei vain yksinkertaisesti jätkähdä kepun ööpöläis-politiikkojen mieleen. Pirkanmaan kelpo sosialidemok-
        raatit tuon hankkeen vielä ajavat lävitsen ja ottavat pisteet kotiin. Mikä onkin aivan oikein.

        En usko tämän tien hyödyttävän pirkanmaalaisia. Totuushan on se, että Tampereelta suorinta tietä, ja ennenkaikkea parasta, on ajaa Jämsaään ja sitten 4-tietä pohjoiseen. Ohoh Paras lipsahti ?


      • K-mäkinen
        on Paras kirjoitti:

        En usko tämän tien hyödyttävän pirkanmaalaisia. Totuushan on se, että Tampereelta suorinta tietä, ja ennenkaikkea parasta, on ajaa Jämsaään ja sitten 4-tietä pohjoiseen. Ohoh Paras lipsahti ?

        No jos välttämättä haluaa mutkillt ajaa, mutta entäs sitten ne korpimaiden asukkaat
        Haapajärveltä etelään päin. Pitäiskö niidenkin kiertää Jämsän kautta.


      • sinne suuntaan
        K-mäkinen kirjoitti:

        No jos välttämättä haluaa mutkillt ajaa, mutta entäs sitten ne korpimaiden asukkaat
        Haapajärveltä etelään päin. Pitäiskö niidenkin kiertää Jämsän kautta.

        Jos rahaa olisi, niin ei tarvitsisi. Nyt kuitenkin on syytä panna asiat tärkeysjärjestykseen. Eli hoidetaan alempaa tieverkkoa kuntoon ja pääteille käytetään rahaa vain missä oon tarvetta.

        Näkeehän näistäkin kirjoituksista ettei Suomenselkätielle ole tarvetta, koska haapa-ja reisikkäät eivät otaa kantoja asin puolesta tai vasstaan.

        PS. Mainitsemaltasi alueelta kyllä on kaikkialta hyvät yhteydet 4-tielle.


      • toissaalta
        sinne suuntaan kirjoitti:

        Jos rahaa olisi, niin ei tarvitsisi. Nyt kuitenkin on syytä panna asiat tärkeysjärjestykseen. Eli hoidetaan alempaa tieverkkoa kuntoon ja pääteille käytetään rahaa vain missä oon tarvetta.

        Näkeehän näistäkin kirjoituksista ettei Suomenselkätielle ole tarvetta, koska haapa-ja reisikkäät eivät otaa kantoja asin puolesta tai vasstaan.

        PS. Mainitsemaltasi alueelta kyllä on kaikkialta hyvät yhteydet 4-tielle.

        että voisihan se uusi uljas tie mennä Reisjärveltä Haapajärven ohikin esim. nivalaan ja sieltäsitten pohjoista kohti.


      • K-mäkinen
        toissaalta kirjoitti:

        että voisihan se uusi uljas tie mennä Reisjärveltä Haapajärven ohikin esim. nivalaan ja sieltäsitten pohjoista kohti.

        Se linjaus on lyöty jo lukkoon. Haapavetiset kitisi vastaan, mutta tiehallinto
        löi faktat pöytään. Lyhin matka pohjoiseen kulkee Kärsämäen kautta.


      • eihän
        K-mäkinen kirjoitti:

        Se linjaus on lyöty jo lukkoon. Haapavetiset kitisi vastaan, mutta tiehallinto
        löi faktat pöytään. Lyhin matka pohjoiseen kulkee Kärsämäen kautta.

        Kärsämäeltä ole haapajärven kautta lyhin tie etelään- TODELLAKAAN !


      • Turpakukkula
        eihän kirjoitti:

        Kärsämäeltä ole haapajärven kautta lyhin tie etelään- TODELLAKAAN !

        Napaako tarkoitat.
        Kyllä se vaan on etelään lyhiten jos suomea ajatellaan.


      • Nupopää
        Turpakukkula kirjoitti:

        Napaako tarkoitat.
        Kyllä se vaan on etelään lyhiten jos suomea ajatellaan.

        Tehtäs Tampereelta Hankoon suora tie, ei muuten


      • kunniaan
        Nupopää kirjoitti:

        Tehtäs Tampereelta Hankoon suora tie, ei muuten

        Opetelkaa maantituva, tai liikkukaa muuallakin.


      • K-mäkinen
        kunniaan kirjoitti:

        Opetelkaa maantituva, tai liikkukaa muuallakin.

        Kärsämäeltä lyhin matka Pirkanmaalle on Haapajärven kautta, sitä tulevaisuudessa rakennettavaa kantatietä pitkin. Pirkanmaasta tässä on puhuttu koko ajan, ei etelästä.


      • oikeassa
        K-mäkinen kirjoitti:

        Kärsämäeltä lyhin matka Pirkanmaalle on Haapajärven kautta, sitä tulevaisuudessa rakennettavaa kantatietä pitkin. Pirkanmaasta tässä on puhuttu koko ajan, ei etelästä.

        mutta toisaalta väärässä. Ja joka tapauksessa itse pääasiaan nähsen väärässä pahastikin


      • Mataranmies
        oikeassa kirjoitti:

        mutta toisaalta väärässä. Ja joka tapauksessa itse pääasiaan nähsen väärässä pahastikin

        Pääasiahan on, että Kärsämäellä menee hyvin ja sillä ei kepujen pilaamana kuntana ole muuta mahdollisuutta, kuin yrittää hyötyä
        ohikulkevasta liikennemäärästä. Vähät minä Haapa- ja Pyhäjärvisten
        asiasta välitän. Niitä ei pelasta enää mikään ja on hukkaan heitettyä,
        mitä yleensä yritetäänkin.


      • jyrräää
        Mataranmies kirjoitti:

        Pääasiahan on, että Kärsämäellä menee hyvin ja sillä ei kepujen pilaamana kuntana ole muuta mahdollisuutta, kuin yrittää hyötyä
        ohikulkevasta liikennemäärästä. Vähät minä Haapa- ja Pyhäjärvisten
        asiasta välitän. Niitä ei pelasta enää mikään ja on hukkaan heitettyä,
        mitä yleensä yritetäänkin.

        no nyt nauraa jo turpakukkulan variksetkin...!


      • maantieltä taloon
        jyrräää kirjoitti:

        no nyt nauraa jo turpakukkulan variksetkin...!

        Savolaiset ajaa 5-tietä valtakunnan pääväyläksi kuin kiärmettä pyssyyn. Miksi Oulu alueen päättäjäkaupunkina ja siellä Pohjis-pohjanmaan liitto ei ole ottanut voimallista kantaa 4-tien puolesta. Helsinki -Oulu nelikaistainen moottoritie jossa 140 km/h. se olis tulevaisuutta. Lillukanvarsiin ei ole varaa.


      • Mataranmies
        maantieltä taloon kirjoitti:

        Savolaiset ajaa 5-tietä valtakunnan pääväyläksi kuin kiärmettä pyssyyn. Miksi Oulu alueen päättäjäkaupunkina ja siellä Pohjis-pohjanmaan liitto ei ole ottanut voimallista kantaa 4-tien puolesta. Helsinki -Oulu nelikaistainen moottoritie jossa 140 km/h. se olis tulevaisuutta. Lillukanvarsiin ei ole varaa.

        Liekkö tuossa Seppo Kiäriäenen asialla ? Seköhän se maksaa, vaiko koko
        yhteiskunta sen tievalaistuksen mikä on, oli sitten joulu tai juhannus, päällä välillä Joroinen - Iisalmi. Meijän omilla kepu-politiikoilla voi persien pyyhkiä. Eivät pysty tuikkuakaan sytyttään nelostien varteen.


      • Kefiiri
        Mataranmies kirjoitti:

        Liekkö tuossa Seppo Kiäriäenen asialla ? Seköhän se maksaa, vaiko koko
        yhteiskunta sen tievalaistuksen mikä on, oli sitten joulu tai juhannus, päällä välillä Joroinen - Iisalmi. Meijän omilla kepu-politiikoilla voi persien pyyhkiä. Eivät pysty tuikkuakaan sytyttään nelostien varteen.

        Käväsen silloin tällöin Joroisissa ja hyvä on tievalaistus, loppuu kaks kilometrii ennen taajamaa hiekkamonttujen kohalle.
        Nelostie on heitteillejätetty verrattuna sinne vaikka nelosta täällä pietään pääväylänä, niin onko se ?
        Täältä on ollut monenlaista kepun kansanedustajaa ja mitään ei oo tänne hommanneet tietääkseni, muuta kuin kurjuutta ja nöyristelyä, vai onko ?


      • K-mäkinen
        Kefiiri kirjoitti:

        Käväsen silloin tällöin Joroisissa ja hyvä on tievalaistus, loppuu kaks kilometrii ennen taajamaa hiekkamonttujen kohalle.
        Nelostie on heitteillejätetty verrattuna sinne vaikka nelosta täällä pietään pääväylänä, niin onko se ?
        Täältä on ollut monenlaista kepun kansanedustajaa ja mitään ei oo tänne hommanneet tietääkseni, muuta kuin kurjuutta ja nöyristelyä, vai onko ?

        Empähän oo kuulu, jotta olisivat mittään ees yrittänneet. Piilossa
        ovat pysyneet. Persuille mennee niijen äänet seuraavissa vaaleissa,
        mutta meijän kylillä, kun ei oo varteenotettavia politiikkoja siinäkään
        puolueessa. Pistähän sinä Hölömöukko rattaat pyörimään ja rupia
        ajeleen meijän asioita. Kyllä me äänestettään sitten kun aika tullee.


      • älyää
        maantieltä taloon kirjoitti:

        Savolaiset ajaa 5-tietä valtakunnan pääväyläksi kuin kiärmettä pyssyyn. Miksi Oulu alueen päättäjäkaupunkina ja siellä Pohjis-pohjanmaan liitto ei ole ottanut voimallista kantaa 4-tien puolesta. Helsinki -Oulu nelikaistainen moottoritie jossa 140 km/h. se olis tulevaisuutta. Lillukanvarsiin ei ole varaa.

        Taisi tosiaan näin käydä, kun nelos- ja viitostie eteläsuomessa yhdistettiin.


      • tieväylä
        Kefiiri kirjoitti:

        Käväsen silloin tällöin Joroisissa ja hyvä on tievalaistus, loppuu kaks kilometrii ennen taajamaa hiekkamonttujen kohalle.
        Nelostie on heitteillejätetty verrattuna sinne vaikka nelosta täällä pietään pääväylänä, niin onko se ?
        Täältä on ollut monenlaista kepun kansanedustajaa ja mitään ei oo tänne hommanneet tietääkseni, muuta kuin kurjuutta ja nöyristelyä, vai onko ?

        on heitteille jätetty. Ja sitä samaa linjaahan se vain Suomenselkätie jatkaa. Sanokaa jo kerralla Toppi tuolle joutavalle hankkeelle


      • K-mäkinen
        älyää kirjoitti:

        Taisi tosiaan näin käydä, kun nelos- ja viitostie eteläsuomessa yhdistettiin.

        Kyllä Kärsämäkiset tarttee Suomenselän tien ja Pirkanmaalaiset. Olkaa te muut ilman, jos se siltä tuntuu. Vai kateellisiako täällä ollaankin ?


      • ymmärrystä
        K-mäkinen kirjoitti:

        Kyllä Kärsämäkiset tarttee Suomenselän tien ja Pirkanmaalaiset. Olkaa te muut ilman, jos se siltä tuntuu. Vai kateellisiako täällä ollaankin ?

        En vieläkään ymmärrä, miten kmäkiset sitä tarvitsee? Teillähän on jo kannatettava nelostie!


      • Ja reisjärveltä
        ymmärrystä kirjoitti:

        En vieläkään ymmärrä, miten kmäkiset sitä tarvitsee? Teillähän on jo kannatettava nelostie!

        Sieltä päin pitäisi kai löytyä kantoja ja puolustajia, vai kuinka ajattelet?


      • K-mäkinen
        Ja reisjärveltä kirjoitti:

        Sieltä päin pitäisi kai löytyä kantoja ja puolustajia, vai kuinka ajattelet?

        Niin niin niin, mutta jos minä olen menossa vaikkapa Ähtäriin, niin eihän nelostie vie sinne päinkään. Totuus kylläkin on se, että Pirkanmaan
        suuri väestöpohja sitä tarvitsee ja samalla siitä hyötyy nuo korpimaat,
        mitä siellä nyt onkaan. Reisjärvi, Kinnula, Kivijärvi ja muut siitä alaspäin.


      • pois vain
        K-mäkinen kirjoitti:

        Niin niin niin, mutta jos minä olen menossa vaikkapa Ähtäriin, niin eihän nelostie vie sinne päinkään. Totuus kylläkin on se, että Pirkanmaan
        suuri väestöpohja sitä tarvitsee ja samalla siitä hyötyy nuo korpimaat,
        mitä siellä nyt onkaan. Reisjärvi, Kinnula, Kivijärvi ja muut siitä alaspäin.

        Eivät ne paljon hyödy, muutamia huoltoasemapysähdyksiä kenties. Mutta ajatelkaa kustannuksia, mitä tien teko maksaa? Se on rahnoo ja paljon.


      • maantieltä taloon
        pois vain kirjoitti:

        Eivät ne paljon hyödy, muutamia huoltoasemapysähdyksiä kenties. Mutta ajatelkaa kustannuksia, mitä tien teko maksaa? Se on rahnoo ja paljon.

        se vaan menee niin että pikkuteiden varsilta kylät hiipuu eikä se enää tietä leventämällä tuu takasi. Pekkarinen sai vauhtia että nelostietä alettiin parannella Heinolan ja Jyväskylän välillä. Se olikin tärkeä ajatellen nelos ja vitosväylän kilpailua. Se vaan olis jyväskylää auttanut kun olis Oulun seutu ollut jämäkästi ja näkyvästi asian takana. jostakin luin että oulusta kokkolaan olisi tärkeellä listalla eikä 4tie??

        Entäs sitten tämä rautatie haapajärveltä Jyväskylään? Pitäisikö se jatkoo Kärsämäjelle asti ja minkäläinen liikenne se Selännekuntia hyödyttäisi??


      • kuntayhtymän
        maantieltä taloon kirjoitti:

        se vaan menee niin että pikkuteiden varsilta kylät hiipuu eikä se enää tietä leventämällä tuu takasi. Pekkarinen sai vauhtia että nelostietä alettiin parannella Heinolan ja Jyväskylän välillä. Se olikin tärkeä ajatellen nelos ja vitosväylän kilpailua. Se vaan olis jyväskylää auttanut kun olis Oulun seutu ollut jämäkästi ja näkyvästi asian takana. jostakin luin että oulusta kokkolaan olisi tärkeellä listalla eikä 4tie??

        Entäs sitten tämä rautatie haapajärveltä Jyväskylään? Pitäisikö se jatkoo Kärsämäjelle asti ja minkäläinen liikenne se Selännekuntia hyödyttäisi??

        Alueella liikenne soljukoon jatkossakin 4-tietä pitkin. On aivan turhaa hyppiä sivukylille.


      • Mataranmies
        kuntayhtymän kirjoitti:

        Alueella liikenne soljukoon jatkossakin 4-tietä pitkin. On aivan turhaa hyppiä sivukylille.

        Nelostie on nelostie ja sillä on oma käyttäjäkuntansa. Puheena ollut
        Suomenseläntie on oikeastaan jo olemassa. On vain kysymys sen oikomisesta ja perusparantamisesta ja sen ottamisesta mukaan osaksi suomen kantatieverkostoa. Tien rakentaminen maksaa kyllä itsensä takaisin. Tätä vain Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat pantanneet lähemmäksi vaaleja, jolloinka on helpompi ottaa pisteet kotiin.
        Nämä meidän kepulaiset mullisaukko-politiikot katselevat vain sivusta.
        Kyllä olis kirveellä töitä.


      • K-mäkinen
        Mataranmies kirjoitti:

        Nelostie on nelostie ja sillä on oma käyttäjäkuntansa. Puheena ollut
        Suomenseläntie on oikeastaan jo olemassa. On vain kysymys sen oikomisesta ja perusparantamisesta ja sen ottamisesta mukaan osaksi suomen kantatieverkostoa. Tien rakentaminen maksaa kyllä itsensä takaisin. Tätä vain Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat pantanneet lähemmäksi vaaleja, jolloinka on helpompi ottaa pisteet kotiin.
        Nämä meidän kepulaiset mullisaukko-politiikot katselevat vain sivusta.
        Kyllä olis kirveellä töitä.

        Mataranmies puhuu asiaa. Tuo Jyväskylä - Haapajärvi radan jatkaminen
        Kärsämäkeen ja Ouluun, tulee sekin aikanaan pintaan. Rauteteiden
        merkitys tavaran välittäjänä on menettänyt merkityksensä, kun kumipyörät tuovat nykyään lastin ovelta ovelle, mutta henkilöliikenne
        luotijunineen on tulevaisuutta kaikilla mantereilla.
        Kyllä Kärsämäen loistava tulevaisuus on tähtiin kirjattu tosi asia.
        Asia hoidetaan kutenkin etelästä käsin valtion pakkotoimenpiteillä ja
        vasemmistopolitiikkojen myötävaikutuksella.
        Miedän omat politiikkomme lienee ostettu pitämään turpansa kiinni ja ne pannaankin kuulema siivouskomeroon piiloon tärkiällä hetkellä, ettei ne pääsis munaamaan puolueensa imagoa. Elikkä tälle suunnalle ei mitään jos se ei samalla haiskahda vähän sonnalle tai AIV-rehulle.
        Tuosta tulikin mieleeni lähteä autokaupoille. Ostan Mersun alle, jonkun
        täkäläisen kepu-politiikon piikkiin, kun niijen naamat ovat niin tuntemattomia. On kuulema toimiva konsti.


      • Kefiiri
        K-mäkinen kirjoitti:

        Mataranmies puhuu asiaa. Tuo Jyväskylä - Haapajärvi radan jatkaminen
        Kärsämäkeen ja Ouluun, tulee sekin aikanaan pintaan. Rauteteiden
        merkitys tavaran välittäjänä on menettänyt merkityksensä, kun kumipyörät tuovat nykyään lastin ovelta ovelle, mutta henkilöliikenne
        luotijunineen on tulevaisuutta kaikilla mantereilla.
        Kyllä Kärsämäen loistava tulevaisuus on tähtiin kirjattu tosi asia.
        Asia hoidetaan kutenkin etelästä käsin valtion pakkotoimenpiteillä ja
        vasemmistopolitiikkojen myötävaikutuksella.
        Miedän omat politiikkomme lienee ostettu pitämään turpansa kiinni ja ne pannaankin kuulema siivouskomeroon piiloon tärkiällä hetkellä, ettei ne pääsis munaamaan puolueensa imagoa. Elikkä tälle suunnalle ei mitään jos se ei samalla haiskahda vähän sonnalle tai AIV-rehulle.
        Tuosta tulikin mieleeni lähteä autokaupoille. Ostan Mersun alle, jonkun
        täkäläisen kepu-politiikon piikkiin, kun niijen naamat ovat niin tuntemattomia. On kuulema toimiva konsti.

        Muistahhan ottaa sellainen malli jossa on kaikki mausteet ja kahet renkaat. Itekkin oon aatellu Veholla käyvessä että toiskohan ne tuon vaikka Oulun lentokentälle viikonpäästä jos nyt tillais sen sinne .Konsti on varma
        Eipä niitä edustajia juuri kukkaan tunne, ovat niin hilijaa ja mittää tekemättömiä.
        Yhen neuvvon annan kun oven aukaset siinä piilipuotissa,niin vejä naamaas samanlaiseks kuin on vitunkerihtijällä, niin heti tulevat kättelleen ja kyselevät jotta mitäss se meijän edustaja haluaa.Jos joku pälyilee ja on eppäilevän näkönen, niin sano papereittes jääneen arkkaatialle kun olit lahjottamassa tierahoja pois Oulunläänistä Mikkeliin, niin loppuu eppäily ja oikkeeks tunnistavat. Lähtiissä muista kysästä jotta tullooko sitä kirjekuorta perperintaskuun kun on kohta nuo vaalitkin, niin silloin on varmasti tankkikin täynnä sammaaan kauppaan.


        Mutta nuista junista. Leijjuvat junat tulee syrjäyttämään lentoliikenteen lyhyvillä alle 5000km matkoilla ja ehkäpä se tulee syrjäyttämään myös pitkillä matkoilla lentämisen kokonaankin.


      • yttä
        K-mäkinen kirjoitti:

        Mataranmies puhuu asiaa. Tuo Jyväskylä - Haapajärvi radan jatkaminen
        Kärsämäkeen ja Ouluun, tulee sekin aikanaan pintaan. Rauteteiden
        merkitys tavaran välittäjänä on menettänyt merkityksensä, kun kumipyörät tuovat nykyään lastin ovelta ovelle, mutta henkilöliikenne
        luotijunineen on tulevaisuutta kaikilla mantereilla.
        Kyllä Kärsämäen loistava tulevaisuus on tähtiin kirjattu tosi asia.
        Asia hoidetaan kutenkin etelästä käsin valtion pakkotoimenpiteillä ja
        vasemmistopolitiikkojen myötävaikutuksella.
        Miedän omat politiikkomme lienee ostettu pitämään turpansa kiinni ja ne pannaankin kuulema siivouskomeroon piiloon tärkiällä hetkellä, ettei ne pääsis munaamaan puolueensa imagoa. Elikkä tälle suunnalle ei mitään jos se ei samalla haiskahda vähän sonnalle tai AIV-rehulle.
        Tuosta tulikin mieleeni lähteä autokaupoille. Ostan Mersun alle, jonkun
        täkäläisen kepu-politiikon piikkiin, kun niijen naamat ovat niin tuntemattomia. On kuulema toimiva konsti.

        Kefiirikin, kuten sinäkin, puhuu junailun puolesta. Mutta eiköhä se liene aika pläkkiä, etteivät luotijunat pysähtyisi kärsämäellä. Kyllä ne varmasti kiirehtisivät paremmille apajille, ja pysähtyisivät haajpjajärvellä tai reisissä. Ja taas kärsämäkiset olisivat jääneet mopen osille, kuten tähänkinn asti.


      • Juna rulettaa
        yttä kirjoitti:

        Kefiirikin, kuten sinäkin, puhuu junailun puolesta. Mutta eiköhä se liene aika pläkkiä, etteivät luotijunat pysähtyisi kärsämäellä. Kyllä ne varmasti kiirehtisivät paremmille apajille, ja pysähtyisivät haajpjajärvellä tai reisissä. Ja taas kärsämäkiset olisivat jääneet mopen osille, kuten tähänkinn asti.

        Kyllä nopea junayhteys pitäisi rakentaa Helsingistä Pietariin ja sieltä edelleen Berliiniin, johon tulee nopea junayhteys mm. Pariisista.

        Kun lentoliikenne tökkii olisi nopea juna mainio vaihtoehto. Ja juna saastuttaa ja kuluttaa vähemmän luonnonvaroja.


      • männöö
        Juna rulettaa kirjoitti:

        Kyllä nopea junayhteys pitäisi rakentaa Helsingistä Pietariin ja sieltä edelleen Berliiniin, johon tulee nopea junayhteys mm. Pariisista.

        Kun lentoliikenne tökkii olisi nopea juna mainio vaihtoehto. Ja juna saastuttaa ja kuluttaa vähemmän luonnonvaroja.

        jo päin persettä


      • valtuusto
        männöö kirjoitti:

        jo päin persettä

        olisi muka ollut aloitteellinen, tai ainakin innokas, Suomenselän tien touhuaja. Tuskin tällläinen väite pitää paikkansa. Mitä hyötyä nelostien vartelaisille voisi kyseisestä tiestä olla??? Kysyn vain ja toivon aiheesta jaloa väittelyä!


      • Nuin se menee
        valtuusto kirjoitti:

        olisi muka ollut aloitteellinen, tai ainakin innokas, Suomenselän tien touhuaja. Tuskin tällläinen väite pitää paikkansa. Mitä hyötyä nelostien vartelaisille voisi kyseisestä tiestä olla??? Kysyn vain ja toivon aiheesta jaloa väittelyä!

        Hyvinki voivat olla tai oikeastaan erittäin todennäköistä. Mietitäänpäs sitä tosiasiaa että ne haluaa Haapajärven alaisuuteen tuolla Tikkalanmäellä.
        Slloinhan kuuluukin tukea tuota uutta Selännetietä.Nelonen ei silloin ole enää pääväylä ja kaikki tarmo ja raha on tietysti laitettava uuteen päätiehen.Näinhän käy kuitenkin viimestään kun pilotti johtaa kansan harhaan Haapajärven alaiseksi.


      • tästä sanot
        Nuin se menee kirjoitti:

        Hyvinki voivat olla tai oikeastaan erittäin todennäköistä. Mietitäänpäs sitä tosiasiaa että ne haluaa Haapajärven alaisuuteen tuolla Tikkalanmäellä.
        Slloinhan kuuluukin tukea tuota uutta Selännetietä.Nelonen ei silloin ole enää pääväylä ja kaikki tarmo ja raha on tietysti laitettava uuteen päätiehen.Näinhän käy kuitenkin viimestään kun pilotti johtaa kansan harhaan Haapajärven alaiseksi.

        Haapajärvisethän eivät ole tienneet enää aikoihin mitä pitäisi tehdä. Siksi ovat kokennet , varmaankin nolot ja nöyryyttävät, karvaasti ulkopuolisten tekemät ohjeistukset ja suunnan annot. Kuka tuollaisten holhoajaksi , maksajaksi ja ylläpijäksi lähtisi edes paakolla?


      • Nuin mänöö
        tästä sanot kirjoitti:

        Haapajärvisethän eivät ole tienneet enää aikoihin mitä pitäisi tehdä. Siksi ovat kokennet , varmaankin nolot ja nöyryyttävät, karvaasti ulkopuolisten tekemät ohjeistukset ja suunnan annot. Kuka tuollaisten holhoajaksi , maksajaksi ja ylläpijäksi lähtisi edes paakolla?

        Mutta katoppa vaan niin samat inttoilijat ne vaan sinne änkkee. Ne on ku lehmijä jotka menee väkisten palavaan navettaan, kun muuta eivät osaa ja älyä.


      • näkyi
        Nuin mänöö kirjoitti:

        Mutta katoppa vaan niin samat inttoilijat ne vaan sinne änkkee. Ne on ku lehmijä jotka menee väkisten palavaan navettaan, kun muuta eivät osaa ja älyä.

        Jo silloin kolmisen vuotta sitten, kun oli se huippu yllättävä homma.Muitaako kukaan? Kerrompa omat kuulemiseni aiheesta. Tai muistelkaapa oikein ´joukolla ensin.


      • eripukki
        näkyi kirjoitti:

        Jo silloin kolmisen vuotta sitten, kun oli se huippu yllättävä homma.Muitaako kukaan? Kerrompa omat kuulemiseni aiheesta. Tai muistelkaapa oikein ´joukolla ensin.

        Minä kävisin suomenselkätietä pitkin Särkänniemessä ja puistokadulla.
        Silläaikaa kun lapset ja eukko jonottais laittesiin satteessa niin minä pyörähteleisin Seurahuoneella.

        Kyllä kannatan tien oikomista. olis siinä tullessa muistelemista minlaisissa vehkeissä sitä tulj käytyvä.


      • Rami,
        eripukki kirjoitti:

        Minä kävisin suomenselkätietä pitkin Särkänniemessä ja puistokadulla.
        Silläaikaa kun lapset ja eukko jonottais laittesiin satteessa niin minä pyörähteleisin Seurahuoneella.

        Kyllä kannatan tien oikomista. olis siinä tullessa muistelemista minlaisissa vehkeissä sitä tulj käytyvä.

        Kun saatiin tuo viinakauppa viimmen tännekkin Kärsämäkkeen, niin ei kai sillä ennää oo väliä, vaikkei teitä olis mihinkään päin.


      • lyhyt
        näkyi kirjoitti:

        Jo silloin kolmisen vuotta sitten, kun oli se huippu yllättävä homma.Muitaako kukaan? Kerrompa omat kuulemiseni aiheesta. Tai muistelkaapa oikein ´joukolla ensin.

        Silloiset päättäjät oikein joukolla ihmetteli haapajärvisten käänteitä Nivalan suuntaan. Muistatko?


      • hoteissa
        lyhyt kirjoitti:

        Silloiset päättäjät oikein joukolla ihmetteli haapajärvisten käänteitä Nivalan suuntaan. Muistatko?

        taitaa jo olla ylvieskan


      • reissusta tulossa
        hoteissa kirjoitti:

        taitaa jo olla ylvieskan

        Rautatie kärsämäkkeen jyväskylästä. Se korvais muut väylät. Päätepysäkilla aina on omaarvonsa. Niinkuin Kontiomäellä. On se helsingissäkin kuulu paikka kun rautatie asemalla kuuntelee kuulutuksia. Pikajuna kärsämäjellen lähtee raiteelta 1. Ouluun menijöillen vaihto bussiin jolla yhteys pyhäsalmen lentokentälle.


      • miten olis
        reissusta tulossa kirjoitti:

        Rautatie kärsämäkkeen jyväskylästä. Se korvais muut väylät. Päätepysäkilla aina on omaarvonsa. Niinkuin Kontiomäellä. On se helsingissäkin kuulu paikka kun rautatie asemalla kuuntelee kuulutuksia. Pikajuna kärsämäjellen lähtee raiteelta 1. Ouluun menijöillen vaihto bussiin jolla yhteys pyhäsalmen lentokentälle.

        välillä paluu lähtöruutuun? Kysyn vaen.


      • kepulaisia
        miten olis kirjoitti:

        välillä paluu lähtöruutuun? Kysyn vaen.

        huonojen teiden varsilla asuvia kiinnostavan kumpaa pitäisi kannattaa. Isoa tietä sinne minne sitä ei ole varaa rakentaa, vai omat yhteydet!


      • K-mäkinen
        kepulaisia kirjoitti:

        huonojen teiden varsilla asuvia kiinnostavan kumpaa pitäisi kannattaa. Isoa tietä sinne minne sitä ei ole varaa rakentaa, vai omat yhteydet!

        No kyllähän se rautatie on jo valmiina Jyväskylästä Haapajärvelle.
        Siitä, kun se jatkettaisiin Kärsämäen kautta Ouluun saakka, niin hyvä tulisi. Kärsämäen nykyinen lentokenttä pitäisi vain siirtää kauemmas kylältä ja muutenkin laajentaa. Joskus, kun luotijunien aika on käsillä, tuo varmaan tapahtuukin. Lahden oikorata, kun on nyt valmis, pitäisi siitä vielä tehdä puuttuva väli Jyväskylään. Tuosta kantatiehankkeesta kirjoitin viimeviikolla Pirkanmaan yleistä palstalle, mutta Hämäläiset eivät ole ehtineet kommentoida.
        Hitaita, kun ovat luonnostaan.


      • kärsämäkinen
        K-mäkinen kirjoitti:

        No kyllähän se rautatie on jo valmiina Jyväskylästä Haapajärvelle.
        Siitä, kun se jatkettaisiin Kärsämäen kautta Ouluun saakka, niin hyvä tulisi. Kärsämäen nykyinen lentokenttä pitäisi vain siirtää kauemmas kylältä ja muutenkin laajentaa. Joskus, kun luotijunien aika on käsillä, tuo varmaan tapahtuukin. Lahden oikorata, kun on nyt valmis, pitäisi siitä vielä tehdä puuttuva väli Jyväskylään. Tuosta kantatiehankkeesta kirjoitin viimeviikolla Pirkanmaan yleistä palstalle, mutta Hämäläiset eivät ole ehtineet kommentoida.
        Hitaita, kun ovat luonnostaan.

        sinä olet noiden pirkanmaalaisten suhteen ihan väärässä. Kyllä hekin olisivat kerinneet, jos kyseinen tiehanke vain kiinnostaisi. Elikkä aikaisemmin on kirjoitettu, ei tie ole oikotie mistään mihinkään.


      • hitas
        K-mäkinen kirjoitti:

        No kyllähän se rautatie on jo valmiina Jyväskylästä Haapajärvelle.
        Siitä, kun se jatkettaisiin Kärsämäen kautta Ouluun saakka, niin hyvä tulisi. Kärsämäen nykyinen lentokenttä pitäisi vain siirtää kauemmas kylältä ja muutenkin laajentaa. Joskus, kun luotijunien aika on käsillä, tuo varmaan tapahtuukin. Lahden oikorata, kun on nyt valmis, pitäisi siitä vielä tehdä puuttuva väli Jyväskylään. Tuosta kantatiehankkeesta kirjoitin viimeviikolla Pirkanmaan yleistä palstalle, mutta Hämäläiset eivät ole ehtineet kommentoida.
        Hitaita, kun ovat luonnostaan.

        Hittaitaha he ovatten..jatkosotaki piti käyä nuitte onettommii takia ku eivät kerinneet oikeeseen.


      • Nurmesperänen
        hitas kirjoitti:

        Hittaitaha he ovatten..jatkosotaki piti käyä nuitte onettommii takia ku eivät kerinneet oikeeseen.

        Hehhee, tuo on hyvä juttu. Mutta savolaiset, kun umpikieroja ovat, eivät
        ehtineet nuijasotaan, vaikka matkalla olivat. Tahallaan vitkuttelivat
        matkatessaan Päijänteen itäpuolta ja jumittuivat leiriin jonnekin Mikkelin korkeuksille. Toiset otti sodassa selkäänsä heidänkin edestä.
        Minulle on mysteeriö, jonka luin äskettäin jostakin ja se koski Kärsämäkisten ja Pyhäjärvisten osuutta nuijasotaan Olen nimittäin luullut, että he eivät osallistuneet siihen ollenkaan. Sodan päätyttyä
        kuningas osoitti armollisuuttaan ja jätti johtajia lukuunottamatta
        kansaa rankaisematta, olettaen tämän olevan jatkoa ajatellen poliittisesti viisas teko. Kuitenkin hän lähetti rankaisuretkikunnan Pyhäjoen latvavesille.Tämä olisi mukava tietää, mitä tämän alueen miehet olivat oikein tehneet ansaitakseen tuon ?


      • Kefiiri
        Nurmesperänen kirjoitti:

        Hehhee, tuo on hyvä juttu. Mutta savolaiset, kun umpikieroja ovat, eivät
        ehtineet nuijasotaan, vaikka matkalla olivat. Tahallaan vitkuttelivat
        matkatessaan Päijänteen itäpuolta ja jumittuivat leiriin jonnekin Mikkelin korkeuksille. Toiset otti sodassa selkäänsä heidänkin edestä.
        Minulle on mysteeriö, jonka luin äskettäin jostakin ja se koski Kärsämäkisten ja Pyhäjärvisten osuutta nuijasotaan Olen nimittäin luullut, että he eivät osallistuneet siihen ollenkaan. Sodan päätyttyä
        kuningas osoitti armollisuuttaan ja jätti johtajia lukuunottamatta
        kansaa rankaisematta, olettaen tämän olevan jatkoa ajatellen poliittisesti viisas teko. Kuitenkin hän lähetti rankaisuretkikunnan Pyhäjoen latvavesille.Tämä olisi mukava tietää, mitä tämän alueen miehet olivat oikein tehneet ansaitakseen tuon ?

        En tiiä !
        Pitänee tässä tutkailla asiaa. Kiinnostaa ainakin minua.

        Toinnen kiinnostuksen asia ois se JÄMSÄN ÄIJJÄ, oisko siitä jollakin perimätietoa ?


      • Nurmesperänen
        Kefiiri kirjoitti:

        En tiiä !
        Pitänee tässä tutkailla asiaa. Kiinnostaa ainakin minua.

        Toinnen kiinnostuksen asia ois se JÄMSÄN ÄIJJÄ, oisko siitä jollakin perimätietoa ?

        Tuosta Kalajoen ja Pyhäjoen latvavesille tehdystä kostoretkestä kerrotaan ainakin teoksessa Kírjastovirma/Asutus -ja sotatarinoita Pohjois-Pohjanmaalta. Olen lukenut siitä "häävimmästäkin" lähteestä,
        mutta en saa nyt päähäni mistä. Mikähän tuon Jämsän äijän tarinan takana on ? Ainakin ne hillui täällä vielä 1500 luvulla.


      • Kemar
        Nurmesperänen kirjoitti:

        Tuosta Kalajoen ja Pyhäjoen latvavesille tehdystä kostoretkestä kerrotaan ainakin teoksessa Kírjastovirma/Asutus -ja sotatarinoita Pohjois-Pohjanmaalta. Olen lukenut siitä "häävimmästäkin" lähteestä,
        mutta en saa nyt päähäni mistä. Mikähän tuon Jämsän äijän tarinan takana on ? Ainakin ne hillui täällä vielä 1500 luvulla.

        Löysin yhden selityksen kuukkelilla ja se selitys on ainakin 150 vuoden takaa. Siinä tarinassa Jämsän äijä yhdistetään tarinaan Jerusalemin suutarista, elikkä kysymys olisi samasta henkilöstä.
        Olen kuullut, että Jeesuksen hoippuessa risteineen, suutari potkaisi tätä
        ja kehoitti. "Kulje nopeammin niin pääset pikemmin piinastasi"
        Jeesus silloin "määräsi" suutarille osan, jossa hänen tulisi suutarinkaluineen kiertää maailmaa sen loppuun saakka.
        Jämsän äijän tapauksessa hän ei antanut yösijaa kulkijalle, jolloinka tämä
        jatkoi matkaa ja lähtiessään määräsi Jämsän Äijälle ikuisen kiertolaisen osan. Väsyneenä hän viimein meni kyselemään taivaasta yösijaa, mutta
        Pietari palautti hänet tylysti maan pinnalle.
        Tuo tarina ei ole tarina, vaan aivan tosi asia. Olen lukemattomia kertoja
        maailmalla kulkiessani nähnyt Jerusalemin suutarin. Viimeksi kolme vuotta sitten näin hänet Kärsämäen keskustassa.


      • tunnutte
        Kemar kirjoitti:

        Löysin yhden selityksen kuukkelilla ja se selitys on ainakin 150 vuoden takaa. Siinä tarinassa Jämsän äijä yhdistetään tarinaan Jerusalemin suutarista, elikkä kysymys olisi samasta henkilöstä.
        Olen kuullut, että Jeesuksen hoippuessa risteineen, suutari potkaisi tätä
        ja kehoitti. "Kulje nopeammin niin pääset pikemmin piinastasi"
        Jeesus silloin "määräsi" suutarille osan, jossa hänen tulisi suutarinkaluineen kiertää maailmaa sen loppuun saakka.
        Jämsän äijän tapauksessa hän ei antanut yösijaa kulkijalle, jolloinka tämä
        jatkoi matkaa ja lähtiessään määräsi Jämsän Äijälle ikuisen kiertolaisen osan. Väsyneenä hän viimein meni kyselemään taivaasta yösijaa, mutta
        Pietari palautti hänet tylysti maan pinnalle.
        Tuo tarina ei ole tarina, vaan aivan tosi asia. Olen lukemattomia kertoja
        maailmalla kulkiessani nähnyt Jerusalemin suutarin. Viimeksi kolme vuotta sitten näin hänet Kärsämäen keskustassa.

        historian tuntevan. Mutta olikohan kmakea tuolloin vielä olemassakaan?


      • Nurmesperän suutari
        tunnutte kirjoitti:

        historian tuntevan. Mutta olikohan kmakea tuolloin vielä olemassakaan?

        No onhan se nyt kolme vuotta takaperin ollut olemassa, kun suutari on
        siellä nähty, mutta se mäjen kumpare Ruhankankaalla, se on ollut tietysti jo jääkaudelta asti.
        Kärsämänjärvet saivat nimensä, kun ne olivat Rantsilan Kärsämän talolle
        varattuja majavanpyyntipaikkoja. Siitä lähtevä joki oli tietysti Kärsämän joki ja siinä paikassa, missä joki laskee Pyhäjokeen, Pyhäjoen toisella
        puolella mäen kukkula mitä tietysti kutsuttiin Kärsämänmäeksi, koska siinä oli Kärsämän miesten välietappi ja se maantieteellisesti oli
        läheinen tuon Kärsämänjoen kanssa. Arvata saattaa, ettei kansa kauan
        viitsinyt puhua Kärsämänmäestä, vaan lyhensi sen muotoon Kärsämäki.
        Elikkä Kärsämäki ei ole siinä, missä kuntakeskus sijaitsee, vaan kolmisen
        kilometriä siitä etelään. Vielä muutamia vuosikymmeniä sitten, oli olemassa karttoja, joissa joen nimenä oli nimenomaan Kärsämänjoki ja
        taitaapa vieläkin niistä kahdesta järvestä käytettävän nimeä Kärsämänjärvet.


      • tietoa sinänsä
        Nurmesperän suutari kirjoitti:

        No onhan se nyt kolme vuotta takaperin ollut olemassa, kun suutari on
        siellä nähty, mutta se mäjen kumpare Ruhankankaalla, se on ollut tietysti jo jääkaudelta asti.
        Kärsämänjärvet saivat nimensä, kun ne olivat Rantsilan Kärsämän talolle
        varattuja majavanpyyntipaikkoja. Siitä lähtevä joki oli tietysti Kärsämän joki ja siinä paikassa, missä joki laskee Pyhäjokeen, Pyhäjoen toisella
        puolella mäen kukkula mitä tietysti kutsuttiin Kärsämänmäeksi, koska siinä oli Kärsämän miesten välietappi ja se maantieteellisesti oli
        läheinen tuon Kärsämänjoen kanssa. Arvata saattaa, ettei kansa kauan
        viitsinyt puhua Kärsämänmäestä, vaan lyhensi sen muotoon Kärsämäki.
        Elikkä Kärsämäki ei ole siinä, missä kuntakeskus sijaitsee, vaan kolmisen
        kilometriä siitä etelään. Vielä muutamia vuosikymmeniä sitten, oli olemassa karttoja, joissa joen nimenä oli nimenomaan Kärsämänjoki ja
        taitaapa vieläkin niistä kahdesta järvestä käytettävän nimeä Kärsämänjärvet.

        Mutta varsinainen alkuperäinen keskustelu tällä ei kyllä etene. Eeihän siinä keskusstelussa tarvita historia tietoja kovinkan syvällisesti penkoa. Riittää kun sanoo juu tai jaa Suomenselkätielle.


      • suunnalla
        tietoa sinänsä kirjoitti:

        Mutta varsinainen alkuperäinen keskustelu tällä ei kyllä etene. Eeihän siinä keskusstelussa tarvita historia tietoja kovinkan syvällisesti penkoa. Riittää kun sanoo juu tai jaa Suomenselkätielle.

        näytisi olevan innostusta tälle turhalle hankkeelle. Mutta miten oon asia esimerkiksi Reisikkäillä?


      • asia koskee
        suunnalla kirjoitti:

        näytisi olevan innostusta tälle turhalle hankkeelle. Mutta miten oon asia esimerkiksi Reisikkäillä?

        Eivät näytä piittaavan koko hommasta.


      • Potkurilavanhionnans
        asia koskee kirjoitti:

        Eivät näytä piittaavan koko hommasta.

        Kärsämäel on iso halli melekkein tyhjänpanttina.
        Eikös sinne vois völijätä k-mäen lentokentän niin ei palijoo haittois nuo tulivuoreloiset. Suais lennellä sisätilloissa ?


      • muka
        Potkurilavanhionnans kirjoitti:

        Kärsämäel on iso halli melekkein tyhjänpanttina.
        Eikös sinne vois völijätä k-mäen lentokentän niin ei palijoo haittois nuo tulivuoreloiset. Suais lennellä sisätilloissa ?

        lentäs? Ja kyllä sille hallille tulee olemaan vilkasta käyttöä kunhan äänestämme ooikein. Ei naapureita. Onko heistä edes hyviä kokemuksia?


      • Pesonen,
        muka kirjoitti:

        lentäs? Ja kyllä sille hallille tulee olemaan vilkasta käyttöä kunhan äänestämme ooikein. Ei naapureita. Onko heistä edes hyviä kokemuksia?

        No eipä oo löytyny paikallisestakaan semmosta josta johonki olis ollu.


      • joku rahamies
        Pesonen, kirjoitti:

        No eipä oo löytyny paikallisestakaan semmosta josta johonki olis ollu.

        sopiva pisneshommiin? Pankinjohtaja tai muuten vain rahoja oikein poijittaja?


      • mennäkseni
        joku rahamies kirjoitti:

        sopiva pisneshommiin? Pankinjohtaja tai muuten vain rahoja oikein poijittaja?

        Minun on todettava Suomen tieverkosta, että se on riittävä. Keskeistä vain on se, että siitä pidetään hyvää huolta. Nyt kun tvh ja muut elyt on ajettu rammoiksi, työt jää tekemättä ja pääasiaksi nousee rahan perässä juoksu. Sekään si tapahdu tiellä touhuten vaan aivan muissa paikoissa.


      • Iisakki,,
        mennäkseni kirjoitti:

        Minun on todettava Suomen tieverkosta, että se on riittävä. Keskeistä vain on se, että siitä pidetään hyvää huolta. Nyt kun tvh ja muut elyt on ajettu rammoiksi, työt jää tekemättä ja pääasiaksi nousee rahan perässä juoksu. Sekään si tapahdu tiellä touhuten vaan aivan muissa paikoissa.

        Miten se voisi olla riittävä, jos satojatuhansia pirkanmaalaisia on ilman tieyhteyttä pohjoissuomeen. Onhan jo melkein mökkiin kuin mökkiin
        rakennettu jo tie yhteiskunnan varoilla. Miksi tuo läntti suomessa jätetään ilman. Hyötyisihän tuosta myös paikallinen meidän kulmakunta. Ajoin toissa kesänä Kärsämäki - Sievi - Toholampi - Seinäjoki reittiä
        Seinäjoelle, vähän reippaanpuoleisesti ja aikaa ei mennyt, kuin jotain
        2,5 tuntia. Tuli heti mieleen, että miten nopesti pääsisi myös pirkanmaalle, mikäli suora yhteys olisi.


      • Retu. Peränen
        Iisakki,, kirjoitti:

        Miten se voisi olla riittävä, jos satojatuhansia pirkanmaalaisia on ilman tieyhteyttä pohjoissuomeen. Onhan jo melkein mökkiin kuin mökkiin
        rakennettu jo tie yhteiskunnan varoilla. Miksi tuo läntti suomessa jätetään ilman. Hyötyisihän tuosta myös paikallinen meidän kulmakunta. Ajoin toissa kesänä Kärsämäki - Sievi - Toholampi - Seinäjoki reittiä
        Seinäjoelle, vähän reippaanpuoleisesti ja aikaa ei mennyt, kuin jotain
        2,5 tuntia. Tuli heti mieleen, että miten nopesti pääsisi myös pirkanmaalle, mikäli suora yhteys olisi.

        että entisetkin tiestöt jää hoitamatta,aivan retuoerällä,ei tällä hetkellä tarvii lisää,melkoista pottupeltoa kesät talvet.
        Hoito lyödään laimin täysin.


      • Mataranmies
        Retu. Peränen kirjoitti:

        että entisetkin tiestöt jää hoitamatta,aivan retuoerällä,ei tällä hetkellä tarvii lisää,melkoista pottupeltoa kesät talvet.
        Hoito lyödään laimin täysin.

        Ei se hoidon laiminlyöminen ole vaihtoehto uuden rakentamiselle.
        Rahaa kyllä löytyisi, jos tahtoa olisi. Kaikki kurjuus johtuu vain meidän alueen mitään aikaansaamattomista kepulaisista politiikoista.


      • on se
        Iisakki,, kirjoitti:

        Miten se voisi olla riittävä, jos satojatuhansia pirkanmaalaisia on ilman tieyhteyttä pohjoissuomeen. Onhan jo melkein mökkiin kuin mökkiin
        rakennettu jo tie yhteiskunnan varoilla. Miksi tuo läntti suomessa jätetään ilman. Hyötyisihän tuosta myös paikallinen meidän kulmakunta. Ajoin toissa kesänä Kärsämäki - Sievi - Toholampi - Seinäjoki reittiä
        Seinäjoelle, vähän reippaanpuoleisesti ja aikaa ei mennyt, kuin jotain
        2,5 tuntia. Tuli heti mieleen, että miten nopesti pääsisi myös pirkanmaalle, mikäli suora yhteys olisi.

        että pirkanmaalaisilla, ja muillakin siltä suunnalta olevilla on 2 hyvää tieyhteyttä pohjoiseen. Elikkä lännen suuntaa 8-tie ja keskemmällä 4-tie.


      • Mataranmies
        on se kirjoitti:

        että pirkanmaalaisilla, ja muillakin siltä suunnalta olevilla on 2 hyvää tieyhteyttä pohjoiseen. Elikkä lännen suuntaa 8-tie ja keskemmällä 4-tie.

        Joo joo, mutta eipä oo kunnon poikittaisia teitä, jotta ensin noille valta
        teille pääsisi ja lisämääräisiä kilometrejä joka tapauksessa tulee.
        Jos et usko, niin meneppä käymään vaikkapa Reisikkäältä käsin Tuurin kyläkaupassa.


      • markinaalista
        Mataranmies kirjoitti:

        Joo joo, mutta eipä oo kunnon poikittaisia teitä, jotta ensin noille valta
        teille pääsisi ja lisämääräisiä kilometrejä joka tapauksessa tulee.
        Jos et usko, niin meneppä käymään vaikkapa Reisikkäältä käsin Tuurin kyläkaupassa.

        liikennettä, eikä sille tarvitse siksi antaa arvoa.


      • Liikennelaskija
        markinaalista kirjoitti:

        liikennettä, eikä sille tarvitse siksi antaa arvoa.

        Mitä helevetin markinaalista, kun sitä liikennettä on jo tällä hetkellä
        Kärsämäen ja Haapajärven välillä aivan liikaakin. Kaikki on niitä kulkijoita,
        joita tulee niitä kyläteitä pitkin aivan Pirkanmaalta saakka.
        Kärsämäkisillä ei oo mitään asiaa Haapajärvelle, mutta Haapajärviset
        ajelee kyllä Kärsämäjellä päin kahtelemassa tuota meijän vilkkaampaa
        keskusnäkymää. Kyllä se tie vielä rakennetaan. Turha on potkia tutkaimia
        vastaan.


      • kokonaista
        Liikennelaskija kirjoitti:

        Mitä helevetin markinaalista, kun sitä liikennettä on jo tällä hetkellä
        Kärsämäen ja Haapajärven välillä aivan liikaakin. Kaikki on niitä kulkijoita,
        joita tulee niitä kyläteitä pitkin aivan Pirkanmaalta saakka.
        Kärsämäkisillä ei oo mitään asiaa Haapajärvelle, mutta Haapajärviset
        ajelee kyllä Kärsämäjellä päin kahtelemassa tuota meijän vilkkaampaa
        keskusnäkymää. Kyllä se tie vielä rakennetaan. Turha on potkia tutkaimia
        vastaan.

        tietä tarvitse rakentaa., riittää kun teke osan.


      • Liikennelaskija
        kokonaista kirjoitti:

        tietä tarvitse rakentaa., riittää kun teke osan.

        Tuo on totta. Eihän siinä kokonaan uuden tien rakentamisesta ole
        kysymys. Taitaa jäädä haaveeksi silti koko hanke. Kepulaiset kansan-
        edustajamme hautovat vain muniaan, eivätkä tee mitään asian hyväksi.


      • näkymä
        Liikennelaskija kirjoitti:

        Mitä helevetin markinaalista, kun sitä liikennettä on jo tällä hetkellä
        Kärsämäen ja Haapajärven välillä aivan liikaakin. Kaikki on niitä kulkijoita,
        joita tulee niitä kyläteitä pitkin aivan Pirkanmaalta saakka.
        Kärsämäkisillä ei oo mitään asiaa Haapajärvelle, mutta Haapajärviset
        ajelee kyllä Kärsämäjellä päin kahtelemassa tuota meijän vilkkaampaa
        keskusnäkymää. Kyllä se tie vielä rakennetaan. Turha on potkia tutkaimia
        vastaan.

        täytyy olla vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Eikait siellä tuommonen vilske käyne?


      • Pesonen,
        näkymä kirjoitti:

        täytyy olla vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Eikait siellä tuommonen vilske käyne?

        Kyllä se nykyisten liikkeennemäärien ja tulevaisuuden ennusteiden
        mukaan olisi aivan perusteltu hanke. Ei noin kalliissa hankkeissa
        anneta mielikuvituksen vaikuttaa. Meidän alueen kepulaisilla politiikoilla
        ei vain ole halua kehittää aluettamme, koska heillä ei realistisen järjen-
        juoksun lisäksi sitä mielikuvitustakaan.
        Miten esimerkiksi Rantakangas, joka oli vänkäämässä suomenselkätien suuntausta kulkemaan Haapaveden kautta ja kun se ei onnistunut,
        ryhtyisi nyt puolustamaan asiassa Kärsämäkisiä. Kärsämäen kehityksen
        jarruna ovat aina olleet mitään aikaansaamattamotat kepulaiset
        politiikot. Muistetaanpa tämä seuraavissa eduskuntavaaleissa.


      • politikkohan
        Pesonen, kirjoitti:

        Kyllä se nykyisten liikkeennemäärien ja tulevaisuuden ennusteiden
        mukaan olisi aivan perusteltu hanke. Ei noin kalliissa hankkeissa
        anneta mielikuvituksen vaikuttaa. Meidän alueen kepulaisilla politiikoilla
        ei vain ole halua kehittää aluettamme, koska heillä ei realistisen järjen-
        juoksun lisäksi sitä mielikuvitustakaan.
        Miten esimerkiksi Rantakangas, joka oli vänkäämässä suomenselkätien suuntausta kulkemaan Haapaveden kautta ja kun se ei onnistunut,
        ryhtyisi nyt puolustamaan asiassa Kärsämäkisiä. Kärsämäen kehityksen
        jarruna ovat aina olleet mitään aikaansaamattamotat kepulaiset
        politiikot. Muistetaanpa tämä seuraavissa eduskuntavaaleissa.

        on saanut aikaan .


      • saanut?
        politikkohan kirjoitti:

        on saanut aikaan .

        Jotkut touhuaa mutta mitä saa aikaan?


      • vilskettää
        saanut? kirjoitti:

        Jotkut touhuaa mutta mitä saa aikaan?

        olevan palstalla. Miten lie Haapajärvi-Kärsämäki välillä?


      • Olokkolan mies
        vilskettää kirjoitti:

        olevan palstalla. Miten lie Haapajärvi-Kärsämäki välillä?

        Yhtenä solkenaan menee autoja. Liekkö ne niitä Kärsämäkisiä, jotka
        käyvät junaa kahtomassa Haapajärvellä.
        Vai saattaapa siinä joku tulla ihan sieltä Virroiltaki asti.


      • mielenkiintoistakin
        Olokkolan mies kirjoitti:

        Yhtenä solkenaan menee autoja. Liekkö ne niitä Kärsämäkisiä, jotka
        käyvät junaa kahtomassa Haapajärvellä.
        Vai saattaapa siinä joku tulla ihan sieltä Virroiltaki asti.

        tietää, mitä keskisuomen suunnalla ajatellaan tästä tiestä. Nythän tämä keskustelu on esin ollut sivuraiteilla. Olisko tähän kantoja kellään?


      • vähän sille
        mielenkiintoistakin kirjoitti:

        tietää, mitä keskisuomen suunnalla ajatellaan tästä tiestä. Nythän tämä keskustelu on esin ollut sivuraiteilla. Olisko tähän kantoja kellään?

        että Keskisuomesta päijn ei tule kommentteja eikä tielle näytä löytyvän kannatusta.


      • Mataranmies
        vähän sille kirjoitti:

        että Keskisuomesta päijn ei tule kommentteja eikä tielle näytä löytyvän kannatusta.

        Mitä tämä asia keskisuomalaisille kuuluu ? Vain niillä kommenteilla on
        merkitystä, jotka on annettu tuon tulevan tien vaikutuspiiristä, mutta
        kuten arvata saattaa, ei nämä ööpöläiset osaa ottaa kantaa mhinkään.
        Tiehallinto on oikea instanssi ottamaan asiasta selkoa ja on varmasti
        sen jo ottanutkin. Liikenneministeri pitäisi olla se seuraava henkilö
        joka pitäisi lahjoa. Mikähän mahtaa olla se Selänne josta on viime aikoina
        kirjoiteltu ? Ei mahda löytyä potkua sieltäkään, kepun hallitsema pulju
        kun on. Kaippa ne nuo Haapajärviset ajattelee, että kun on korvessa
        syntynyt, niin korvessa kuoltakoon. Ei sinne teitä näköjään kaivata.


      • ja muut
        Mataranmies kirjoitti:

        Mitä tämä asia keskisuomalaisille kuuluu ? Vain niillä kommenteilla on
        merkitystä, jotka on annettu tuon tulevan tien vaikutuspiiristä, mutta
        kuten arvata saattaa, ei nämä ööpöläiset osaa ottaa kantaa mhinkään.
        Tiehallinto on oikea instanssi ottamaan asiasta selkoa ja on varmasti
        sen jo ottanutkin. Liikenneministeri pitäisi olla se seuraava henkilö
        joka pitäisi lahjoa. Mikähän mahtaa olla se Selänne josta on viime aikoina
        kirjoiteltu ? Ei mahda löytyä potkua sieltäkään, kepun hallitsema pulju
        kun on. Kaippa ne nuo Haapajärviset ajattelee, että kun on korvessa
        syntynyt, niin korvessa kuoltakoon. Ei sinne teitä näköjään kaivata.

        Nimenomaan asiahan keskisuomalaisia myöskin koskee, kun puhutaan Suomenselkätiestä. Olet oikeassa, että maantieteellisesti Haapa- ja Kärsämäkeä se si taida koskea. Selännehän niitä kyllä koskee. Hapajärviset huraa ja viisaimmat Kärsämäkisistä kärsivät.


      • Saarijärven Paavo
        ja muut kirjoitti:

        Nimenomaan asiahan keskisuomalaisia myöskin koskee, kun puhutaan Suomenselkätiestä. Olet oikeassa, että maantieteellisesti Haapa- ja Kärsämäkeä se si taida koskea. Selännehän niitä kyllä koskee. Hapajärviset huraa ja viisaimmat Kärsämäkisistä kärsivät.

        No kai ne keskisuomeen kuuluu vielä ne tietyt kunnat siellä Salamanperän suunnalla, mutta ei sinne korpeen ole vielä lukutaito
        yltäny sen kummemmin, kun Haapajärvellekään. Kärsämäkiset ovat
        kyllä innolla mukana tässä tiehankkeessa. Kepulainen Selänne on vain
        heittelemässä kapuloita kehityksen rattaisiin. Tie kuitenkin vielä joskus
        tulee ja jos ei muuten, niin valtion aloituksesta.


      • valtio on
        Saarijärven Paavo kirjoitti:

        No kai ne keskisuomeen kuuluu vielä ne tietyt kunnat siellä Salamanperän suunnalla, mutta ei sinne korpeen ole vielä lukutaito
        yltäny sen kummemmin, kun Haapajärvellekään. Kärsämäkiset ovat
        kyllä innolla mukana tässä tiehankkeessa. Kepulainen Selänne on vain
        heittelemässä kapuloita kehityksen rattaisiin. Tie kuitenkin vielä joskus
        tulee ja jos ei muuten, niin valtion aloituksesta.

        tästä kiinnostunut. Luulen kepujen ainoastaan olevan kiinnostuneita.


      • tämmäe
        valtio on kirjoitti:

        tästä kiinnostunut. Luulen kepujen ainoastaan olevan kiinnostuneita.

        polttelee lähinnä politikkojen hyppysissä. ÄÄÄniä pitäisi saada, kakanko väliä sillä on missä kunnossa hiekkatiet ovat.


      • Liikenteenlaskija
        tämmäe kirjoitti:

        polttelee lähinnä politikkojen hyppysissä. ÄÄÄniä pitäisi saada, kakanko väliä sillä on missä kunnossa hiekkatiet ovat.

        Politiikkojen tieksi minä olen kuullut tuota hanketta nimitettävän, mutta
        näyttää siltä, että se on unohtunut jo niiltäkin. Tai sitten pitävät korttina hijassaan ja ottavat sen esille lähempänä vaaleja.


      • hiekkatiet kuntoon
        Liikenteenlaskija kirjoitti:

        Politiikkojen tieksi minä olen kuullut tuota hanketta nimitettävän, mutta
        näyttää siltä, että se on unohtunut jo niiltäkin. Tai sitten pitävät korttina hijassaan ja ottavat sen esille lähempänä vaaleja.

        Silloinhan juuri niitä ehdokkaita ei pidä missään nimessä äänestää.


      • haapajärviset hän
        hiekkatiet kuntoon kirjoitti:

        Silloinhan juuri niitä ehdokkaita ei pidä missään nimessä äänestää.

        tästä hyötyisivät eniten, mutta heillä itellään ei näytä olevan voimia eikkä kiinnostusta asiaan. Eikä kyllä ole politikkojakaan asian parissa.


      • Mataranmies
        haapajärviset hän kirjoitti:

        tästä hyötyisivät eniten, mutta heillä itellään ei näytä olevan voimia eikkä kiinnostusta asiaan. Eikä kyllä ole politikkojakaan asian parissa.

        Ne kun on korvessa syntyneet, niin ne haluaa korvessa kuollakkin.


    • Anonyymi

      Jatketaanpa Elisa kiistää reitit
      Kärsämäki, Haapajärvi, tien sotkijat ovat taas liikkeelle tällä reitillä.
      Puhe läpi tekevät vaihtoa varmastikin Telia, vaikka on menossa Elisan myynti viestit ruuhkaa.
      Kasvo kirurgi siirrot DNA verkko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1960
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1504
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

      Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      142
      1262
    4. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      93
      1243
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1168
    6. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      84
      898
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

      Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      44
      810
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

      Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      787
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

      Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      783
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      123
      763
    Aihe