Hei kaikki!
(Psykosomaattinen = mielen ja ruumiin tila, jonka aiheuttajan oletetaan olevan psyykkinen)
Millaisia oireita teillä immeiset on? Ja miten selviätte niistä?
Mulla on vatsakipuja, selkä- ja niskasärkyä, käsisärkyä, kuvotusta, ja aina kun tiedän tapaavani äitini lähtee voimat käsistä ja puuduttaa tikkuilee, päänsärky.
Syön citalopraamia ahdistukseen, masennukseen ja paniikkioireisiin. Lisäksi joudun ottamaan panacodin joskus selkä tai päänsärkyyn. Tavallisia särkylääkkeitä otan myös joka viikko muutaman erilaisiin särkyihin. Mahakivut on enemmänkin sellaisia kramppeja ja joskus löysyyttä. Näihin kipuihin ei ole mitään apukeinoa. Lisäksi olen tunnesyöppö ja vaivoihin, lähinnä ahdustukseen ja särkyyn, menee joka päivä jotain sokerista herkkua. Ja jos voimat lähtee kehosta, siihen ei ole muuta apua kuin aika ja hengittely. Joskus tämä voimattomuus lähtee vasta nukutun yön jälkeen.
Miten teillä:)?
Psykosomaattiset oireet
10
9668
Vastaukset
- Karin_aivopesula
(Psykosomaattinen = lääkäri ei tiedä, mikä oireet aiheuttaa ja se on potilaan vika)
Oireesi ovat täysin samanlaisia, joita itse kärsin yli 20 vuotta veren liiallisen virtsahappopitoisuuden vuoksi. Oikealla hoidolla oireet alkavat kadota parissa päivässä.
http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/ - SINÄ olet tärkeä
Mielestäni kannattaisi kokeilla lääkityksen lisäksi keskusteluterapiaa. Joku selvittämätön asia siellä oireilun takana varmaan on. Ilmeisesti suhteesi äitiin ei ainakaan ole kunnossa. Onko sinun pakko tavata häntä?
Minulla psykosomaattista oireilua aiheuttivat kielteisten tunteitteni tukahduttaminen. Jostain olen saanut päähäni, että on aina oltava kiltti ja asetettava muiden hyvinvointi etusijalle. Keskusteluterapiassa asiaa käytiin läpi ja harjoittelen nyt pitämään itsestäni ja pitämään itseäni myös tärkeänä ihmisenä, eikä vain toisten elämän helpottajana. Vieläkään en osaa asettaa itseäni etusijalle, enkä yleensä osaa kieltäytyä auttamasta muita vaikka olisin kuinka väsynyt itse. Se, että uskon kuitenkin jo olevani yhtä arvokas ihminen kuin muut ja ainakin silloin tällöin olen jo uskaltanut sanoa ei, on keventänyt oloa ja helpottanut elämääni.
Panacodissa on codeiinia, joka tekee minulle huonon olon. Jos pärjäät, käytä pelkkää parasetamolia. Alä myöskään syö sekaisin eri särkylääkkeitä. (parasetamolia, ibuprofeenia ym.) Lääkkeiden yhteisvaikutukset voivat olla yllättäviä. - äitiongelmaisia
kerro ihmeessä mikä äidissä on hankalaa. Mä saan äidin kanssa kohtaamisesta jälkeenpäin aina viikon parin ahdistus/alemmuus/väsymisjakson. Viimeksi migreenin ja menee helposti viikkokin, että pääsen takaisin omaksi itsekseni. Mulla äitisuhteessa ollut ongelmana äidin sitominen, hän määrää kaikesta, ruokkii ja paapoo ja sillä kaikella on lasku, hän sitoo ja alistaa ja marttyyrisoi, pompottaa kaikella niin, että tukehtuu. Määrää ajatuksetkin, arvostelee kaiken, mikä ei ole hänen mieleensä, ei ymmärrä, että olen oma ihminen, en hänen jatkeensa. Nostaa täydellisen metelin, jos asiat ei mene hänen päänsä mukaan, aiheuttaa ongelmia ja vaikeuksia. Häntä pitää miellyttää ja auttaa.
Pahinta on, ettei sitä edes oikein tajua, koska se on hänen "äidinrakkauttaan" ja miten se voisi olla huonoa. Se vaan saa voimaan aina pahoin.- mimi*
Voisiko äitisi olla narsisti?
- YAH
mimi* kirjoitti:
Voisiko äitisi olla narsisti?
kiitti kommenteista!:)
oon tuolla narsistipalstalla kertonut äitistäni paljon. se on todella narsistinen ja alistanut, nälvinyt, väheksynyt ja polkenyt mua koko ikäni. vasta viime viikolla sain sanottua sille että sun puhetyyli loukkaa mua ja on loukannut jo kauan. se ei ymmärtänyt ollenkaan, käänsi sen narsistille tyypillisesti minun viakseni ja väärinkäsityksekseni. kuulostaa todella siltä että nimimerkillä "äitiongelmaisia" kirjoittavan äiti olisi narsku. tai ainakin todella narsistinen. itse tein sellaisen johtopäätöksen että koska äitini piti minua hulluna eikä pyytänyt anteeksi eikä myöskään osoittanut pienintäkään myötätuntoa minua kohtaan, on hän mielestäni täysi narsisti. ja jos hän ei ala pikkuhiljaa muuttaa käytöstään pidän johtopäätöksestäni kiinni, enkä tapaa häntä kuin harvoin. päätin jo heti, kun olin älynnyt äitini erittäin narsistiseksi, että yritän parantaa välejämme niin että kerron että hän on loukannut mua ja että antaisin mahdollisuuden katsoa itseään peilistä, että oonko mä niin sika. mutta nyt pallo on hänellä. jatkuuko nälvintä vai ei, hu nous. saa nähdä miten oireideni käy kun jonain päivänä voin tavata hänet vahvempana ja oikein tehneenä.
"äitiongelmaisia":sun kannattas kans sanoa äitillesi että tuo kaikki loukkaa sua. ja sanoa että oot hyvä äiti vaikka et teekkään kaikkea tätä mun vuoksi. kummasti helpottaa kun sen saa suustaan ulos!:)
"SINÄ olet tärkeä": millaisia psykosomaattisia oireita sinulla on ja miten selviät niistä? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla:) - vaikka sanookin
YAH kirjoitti:
kiitti kommenteista!:)
oon tuolla narsistipalstalla kertonut äitistäni paljon. se on todella narsistinen ja alistanut, nälvinyt, väheksynyt ja polkenyt mua koko ikäni. vasta viime viikolla sain sanottua sille että sun puhetyyli loukkaa mua ja on loukannut jo kauan. se ei ymmärtänyt ollenkaan, käänsi sen narsistille tyypillisesti minun viakseni ja väärinkäsityksekseni. kuulostaa todella siltä että nimimerkillä "äitiongelmaisia" kirjoittavan äiti olisi narsku. tai ainakin todella narsistinen. itse tein sellaisen johtopäätöksen että koska äitini piti minua hulluna eikä pyytänyt anteeksi eikä myöskään osoittanut pienintäkään myötätuntoa minua kohtaan, on hän mielestäni täysi narsisti. ja jos hän ei ala pikkuhiljaa muuttaa käytöstään pidän johtopäätöksestäni kiinni, enkä tapaa häntä kuin harvoin. päätin jo heti, kun olin älynnyt äitini erittäin narsistiseksi, että yritän parantaa välejämme niin että kerron että hän on loukannut mua ja että antaisin mahdollisuuden katsoa itseään peilistä, että oonko mä niin sika. mutta nyt pallo on hänellä. jatkuuko nälvintä vai ei, hu nous. saa nähdä miten oireideni käy kun jonain päivänä voin tavata hänet vahvempana ja oikein tehneenä.
"äitiongelmaisia":sun kannattas kans sanoa äitillesi että tuo kaikki loukkaa sua. ja sanoa että oot hyvä äiti vaikka et teekkään kaikkea tätä mun vuoksi. kummasti helpottaa kun sen saa suustaan ulos!:)
"SINÄ olet tärkeä": millaisia psykosomaattisia oireita sinulla on ja miten selviät niistä? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla:)Useamman kerran olen ilmoittanut mitä mieltä olen. Hän ei edes hätkähdä ja ilmoittaa, ettei hänkään voinut valita äitiään. Minun mielipiteilläni ei ole mitään merkitystä. Sellaista ilmaisun tapaa ei ole, että se hänen mieltään hetkauttaisi koskaan mihinkään Se on hänestä hauska ilmaus, että ei voi valita. ´Lisäksi ei hän siitä muutu, eikä tule koskaan muuttumaan. Hänen omakin suhteensa omaan äitiinsä on samanlainen. Äidinäiti on vähän riippuvainen äidistä, mutta ei täysin, niin häntäkin äiti pompottaa ja määräilee ja alistaa. Ja marttyyrisoituu siitä, että hänen pitää huolehtia. Helpointa itselle on vaan pysyä kaukana ja pitää tapaamiset mahdollisimman lyhyinä.
- YAH
vaikka sanookin kirjoitti:
Useamman kerran olen ilmoittanut mitä mieltä olen. Hän ei edes hätkähdä ja ilmoittaa, ettei hänkään voinut valita äitiään. Minun mielipiteilläni ei ole mitään merkitystä. Sellaista ilmaisun tapaa ei ole, että se hänen mieltään hetkauttaisi koskaan mihinkään Se on hänestä hauska ilmaus, että ei voi valita. ´Lisäksi ei hän siitä muutu, eikä tule koskaan muuttumaan. Hänen omakin suhteensa omaan äitiinsä on samanlainen. Äidinäiti on vähän riippuvainen äidistä, mutta ei täysin, niin häntäkin äiti pompottaa ja määräilee ja alistaa. Ja marttyyrisoituu siitä, että hänen pitää huolehtia. Helpointa itselle on vaan pysyä kaukana ja pitää tapaamiset mahdollisimman lyhyinä.
oon ite aatellu samaa että en hirveästi ala tapaamaan äitiä. hän on nyt ottanut sen loukatun osan eikä varmasti "alennu" ottamaan yhteyttä minuun. se ajattelee tutulla tyylillään "sielläpä olkoon, antaa olla nyt rauhassa siellä, etten pääse loukkaamaan". todella katkeraa meininkiä. eli otan yhteyttä äitienpäivänä tai pyydän kakkukahville meille. katsotaan miten sitten menee.
ahdistaako sinua aina käyntien jälkeen tai masentaako? ootko pitkään mieli maassa? mulla se kestää ainakin sen päivän tai vähintään pari tuntia. mutta koska tapasimme ennen enemmän, minun ahdistusoireita oli koko ajan.
- vittu kun vituttaa
Joo mulla oli 8 vuotta sitten sama ongelma kuin teillä täällä. Mulla oli paljon psykosomaattisia oireita silloin ja luultavasti johtui vain äidistäni joka oli kontrollifriikki eikä kunnioittanut minua ollenkaan. Jos olisin tiennyt että kyse oli vain psykosomaattisista oireista olisin välttänyt skitsofrenian. 8 vuotta sitten menin valittamaan hengityshäiriöstä, vatsakivuista ja keskittymiskyvynpuutteesta (psykosomaattiset oireet) lääkärille. Tämä ohjasi minut psykiatrille. Tämä epäpätevä idiootti psykiatri, (jota vihaan ja haluan tappaa sen) teki väärän diagnoosin minulle ja sanoi että minulla on sairaus nimeltä paniikkihäiriö. En tiedä tekikö tahallaan vai vain epäpätevyyttänsä. Uskoin epätoivoisena diagnoosin ja aloin käyttämään lääkkeitä siihen. Sen jälkeen alkoi 8 vuoden helvetti ja elämä meni aivan piloille.. Tämän idiootin epäpätevän psykiatrin takia menetin kaiken. Sairastuin tämän lääkkeen myötä vuosien mitassa masennukseen, sosiaalisentilanteenpelkoon, ahdistuneisuushäiriöön, bipolaariin, paniikkihäiriöön ja lopuksi paranoidiseen skitsofreniaan. Onneksi olen parantunut melkein kaikista näistä omatoimisesti.
En varmaan ole ainoa jolle on tehty "väärä" diagnoosi. Olkaa oikeasti varuillanne mitä lääkkeitä aijotte syödä tai mitä diagnooseja teille tehdään ellette halua joutua lääkehelvettiin ja pilata elämäänne. - Jojoko
Hei, toiminnallisten/funktionaalisten neurologisten häiröiden kanssa kamppailevat. Ne kenellä on neurologisia häiriöitä, mutta ei ole löydetty diagnoosia tai on epäselvyyksiä niin suosittelen, että tulisitte ryhmäämme jota olemme perustamassa. Siellä voisimme jakaa näitä ajatuksia ja ideoita lisää. Tarkoituksena olisi perustaa järjestö, mikäli on paljon sellaisia tarvitseville. Pohjoismaiden ryhmämme on Funktionella neurologiska symptom ja löytyy Facesta.
- Anonyymi
Onko ryhmä jo perustettu? Haluasin liittyä siihen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2362634- 1011114
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221068Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153992Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58985Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717897- 63821
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto237770- 35710
- 116708