Eikö kukaan oikeasti tiedä miten DP 290 vetarin haarukan tapit irrotetaan? Yritin jo aiemmin kysellä asiaa ja nyt on kiire, kun tarttis päästä hommiin.
Mulla on Volvon ohjekirja, jossa tapit käsketään lyömään messinkituurnalla sisäään. Tapit on kuitenkin onttoja ja niissä on kierteet sisäpinnalla. Siksi tuntuu hassulta alkaa niitä sisälle lyömään. Toiseksi tapin/holkin halkaisija on 25 mm, joten tuurnan pitäisi olla n. 22-24mm, jotta se osuisi holkin ulkokehälle.Tulisi mieleen, että kierteet on ulosvetäjää tai pulttia varten, jolla holkin voisi kiskoa ulos.
Volvotuntijat
18
1606
Vastaukset
- Usein kysellyt
Volvon liikkeistä noita neuvoja? jos olet jo kysellyt täältä aiemminkin.
Yleensä kaikki liikkeet kertoo hyvin ystävällisesti ja auliisti tietonsa tuollaisistakin asioista, ainakin minulle on kerrottu missä vain ja mitä olen kysellyt tai sitten neuvottu sellaisen puoleen joka tietää ko.asian ja ei ole kuin puhelin soiton päässä eikä ole enään kiire päästä hommiin. Ne kierteet ovat Volvon erikoistyökalua varten, joka maksaa ihan tuhottomasti saatuun hyötyyn nähden.
Lyömiseen soveltuva välikappale on esim. hylsysarjan 3/4 tuuman jatkovarsi, tai vaihtoehtoisesti sopivan ulkohalkaisijan omaava hylsy, jonka asetat jatkovarteen väärin päin, eli aukko tapista poispäin. Muista valita tarpeeksi väljä välikappale, jos se jämähtää siihen reikään, niin sitä ei irroita millään.
Ja kun lyöt, niin ohjauskypärä pitää ensin kääntää toiseen ääripäähän, ja sitten toiseen, muuten tapit eivät mahdu irtoamaan.- scanddynamic
vastauksesta. Hylsyä suunnittelin itsekin lyömävälineeksi. Väliin olisi varmaan hyvä laittaa vaikka nailonin kappale, ettei tule hakattua holkkia piloille.
scanddynamic kirjoitti:
vastauksesta. Hylsyä suunnittelin itsekin lyömävälineeksi. Väliin olisi varmaan hyvä laittaa vaikka nailonin kappale, ettei tule hakattua holkkia piloille.
99 % varmuudella tapit ovat muutenkin niin tiukassa, että saat lyödä moskalla naama punaisena, ennen kuin irtoavat. Tapit ovat haponkestävää terästä, joten hajalle niitä on vaikea saada.
Välittäjä_LKV kirjoitti:
99 % varmuudella tapit ovat muutenkin niin tiukassa, että saat lyödä moskalla naama punaisena, ennen kuin irtoavat. Tapit ovat haponkestävää terästä, joten hajalle niitä on vaikea saada.