Myydään viljakäärme + terraario

zaroza

Myydään n. 7 vuotias normaalinvärinen terve viljakäärme (ehkä uros?) terraario tarvikkeineen.

Käärme on käsikesy, helppohoitoinen, syö hyvin, paskoo hyvin ja luo nahkansa kokonaisena säännöllisesti. Toimii kuin kello. Arvolta
160-170 cm pitkä.

Terraarion mitat ovat:

Korkeus 70 cm, pituus 60 cm ja leveys 40 cm. Terraariossa mukana tulee kiipeilypuu, onttopuunrunko, joka roikkuu terran katosta, haketta, vesikippo, piiloruukku, muovikasveja pakastehiiriä.

Hintapyyntö koko paketista on 240 €

Meilaa:

[email protected] tai soita 050-5859129

Käärmös asustelee Espoossa Leppävaarassa.

5

990

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lady-

sanompa vaan että on sairasta pitää noin isoa pitkää käärmettä noin pienessä terraariossa! eläin rääkkääjät!

• zaroza

Pituus on vain arvio, ei mitattu.
        Paksuuttahan viljiksillä ei niin kovasti ole. Kieppinähän tuo suuremmaan osan tuolla makoilee ja pääsee kyllä kiipelypuuta pitkin koko pituutensa suoraksi.

Toki on myös vapaana sylissä yms. koska on käsikesy.

Ihan elänkaupassa suosittelukoko viljikselle tuo terra. Esimerkiksi lainaussivustolta: http://www.matelijat.info/viljakaarme/hoito-ohjeet/

"Täysikasvuisen käärmeen asumukseksi soveltuu esimerkiksi 70x50x60 cm kokoinen terraario, mutta sopivan asumuksen saa tehtyä myös akvaariosta rakentamalla siihen verkkokannen.

Joten ihan linjassa terra on suosituksen mukaan.

Wikipediassa jopa sanotaan: "Pienin tila, jossa aikuista viljakäärmettä voi pitää, on noin 70 × 40 × 35 cm. "

Joten terra on suurempi kuin se.

Tarkistapa faktasi "lady" ennen seuraavaa kertaa kuin kirjoitat.

• lady-
        zaroza kirjoitti:

Pituus on vain arvio, ei mitattu.
        Paksuuttahan viljiksillä ei niin kovasti ole. Kieppinähän tuo suuremmaan osan tuolla makoilee ja pääsee kyllä kiipelypuuta pitkin koko pituutensa suoraksi.

Toki on myös vapaana sylissä yms. koska on käsikesy.

Ihan elänkaupassa suosittelukoko viljikselle tuo terra. Esimerkiksi lainaussivustolta: http://www.matelijat.info/viljakaarme/hoito-ohjeet/

"Täysikasvuisen käärmeen asumukseksi soveltuu esimerkiksi 70x50x60 cm kokoinen terraario, mutta sopivan asumuksen saa tehtyä myös akvaariosta rakentamalla siihen verkkokannen.

Joten ihan linjassa terra on suosituksen mukaan.

Wikipediassa jopa sanotaan: "Pienin tila, jossa aikuista viljakäärmettä voi pitää, on noin 70 × 40 × 35 cm. "

Joten terra on suurempi kuin se.

Tarkistapa faktasi "lady" ennen seuraavaa kertaa kuin kirjoitat.

juu sitä käärmettä voi pitää noin pienessä tilassa mutta sairasta se minun mielestä on..mieti jos ite joutusit elää 15 neliöisessä kämpässä koko elämäs etkä pääsis mihkää siitä..
        fiksuinta ois ostaa sille käärmeelle se kaks kestaa kaks metriä kokonen terra
        nii ja ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä wikipediassa sanotaan ihmiset voi iha itse kirjotella sinne ja muokata niitä juttuja....jos joku kirjottaa wikipediaan että kissanpaska on terveellistä ravintoa ihmisille ni uskot sä sen?

• zaroza
        lady- kirjoitti:

juu sitä käärmettä voi pitää noin pienessä tilassa mutta sairasta se minun mielestä on..mieti jos ite joutusit elää 15 neliöisessä kämpässä koko elämäs etkä pääsis mihkää siitä..
        fiksuinta ois ostaa sille käärmeelle se kaks kestaa kaks metriä kokonen terra
        nii ja ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä wikipediassa sanotaan ihmiset voi iha itse kirjotella sinne ja muokata niitä juttuja....jos joku kirjottaa wikipediaan että kissanpaska on terveellistä ravintoa ihmisille ni uskot sä sen?

Ei käärmeet liiku samalla tavalla ja vaadi tilaa kuin vaikkapa koirat.
        Suurimman osan ajastaanhan tuokin on pienellä kiepillä nukkumassa.
        Ja kirjoitit: "etkä pääsis mihinkään siitä" Kirjoitin jo edellisessä tekstissä että pääsee, koska on käsikesy.

Ja kyllä uskoisin varsin asiantuntevaa tekstiä olevan sivustolla:
        http://www.matelijat.info/viljakaarme/hoito-ohjeet/

• zaroza
        zaroza kirjoitti:

Ei käärmeet liiku samalla tavalla ja vaadi tilaa kuin vaikkapa koirat.
        Suurimman osan ajastaanhan tuokin on pienellä kiepillä nukkumassa.
        Ja kirjoitit: "etkä pääsis mihinkään siitä" Kirjoitin jo edellisessä tekstissä että pääsee, koska on käsikesy.

Ja kyllä uskoisin varsin asiantuntevaa tekstiä olevan sivustolla:
        http://www.matelijat.info/viljakaarme/hoito-ohjeet/

Kärmös löysi uuden kodin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe