jatkuva huimaus :(

Missu 86

Onko kellään muulla ahdistuneisuushäiriöstä kärsivällä jatkuvaa huimausta? Itelläni jatkunut huimaus jo reilun viikon ja alkaa heti aamusta ja iltaan asti kestää. Luonteeltaan keinuttavaa ja välillä tulee kovempia humahduksia päässä ja tuntuu että taju lähtee. Myös unesta saattaa herätä huimaukseen mutta ei ole asentohuimausta (siitäkin on kokemusta) samoin nukahtamisvaiheessa herään usein nykäykseen.

Olisi kiva kuulla jos muilla on samoja oireita, lähinnä juuri huimausta. Lisäksi oireisiini kuuluu hetkittäinen jalkojen voimattomuus, tuskanhiki, käsien tärinä, suun kuivuminen, hengenahditusta(ei saa vedettyä syvään henkeä), ajoittainen käsien puutuilu, päässä paineen tunnetta, välillä kipristelee eri puolilla vartaloa... eli oireitten kirjo on pitkä. Välillä on kyllä pitkiäkin jaksoja että saa elää ihan normaalia elämää ja se on niin mahtavaa! Kumpa olisi aina niin.

Kirjotelkaa! :)

8

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I Am Sailing

Mulla on ollut tuollaista. Voipi olla jotain tiedostamatonta hyperventilointia. Liian tiheää ja pinnalista hengittämistä. Jännitykset niskan seudulla aiheuttaa myöskin mitä ihmeellisimpiä vaivoja. Itse olen ollut lähivuosina ihan hyvässä kunnossa, paitsi nyt noita huimauksia, pientä pistelyä ja vapinaa joskus.

• ahdistunut

Samoja oireita on. Huimaus on inhottavaa. Pelottavaakin.

• Missu 86

Onko teillä ollut lääkitystä siihen ja onko auttanut?

• I Am Sailing
        Missu 86 kirjoitti:

Onko teillä ollut lääkitystä siihen ja onko auttanut?

Kannattaa liikkua paljon, syödä terveellisesti, yrittää rentoutua ja rentouttaa niskahartia-seutua. Tietokoneen ääressä jäkittäminen ei ainakaan tee hyvää. Oletko milloin ollut hammaslääkärissä? Joku piilevä tulehdus tms. hampaissa saattaa aiheuttaa ties mitä. Itselläni oli mm. paineen tunnetta päässä ja tykytti leuoissakin. No eihän lekurit kokeista mitään löytäneet, mutta vähän ajan päästä tulehtui viisaudenhammas. Oli varmasti ollut piilevänä jo pitkän aikaa. Siitä kun pääsin eroon, sekä yhdestä hajonnesta amalgaamipaikasta niin "oudot" vaivat ovat vähentyneet merkittävästi. En nyt varmuudella voi sanoa mitään, mutta ainakaan minun suuhuni ei enää amalgaamia laiteta. Se on varma.

• Jumissa
        I Am Sailing kirjoitti:

Kannattaa liikkua paljon, syödä terveellisesti, yrittää rentoutua ja rentouttaa niskahartia-seutua. Tietokoneen ääressä jäkittäminen ei ainakaan tee hyvää. Oletko milloin ollut hammaslääkärissä? Joku piilevä tulehdus tms. hampaissa saattaa aiheuttaa ties mitä. Itselläni oli mm. paineen tunnetta päässä ja tykytti leuoissakin. No eihän lekurit kokeista mitään löytäneet, mutta vähän ajan päästä tulehtui viisaudenhammas. Oli varmasti ollut piilevänä jo pitkän aikaa. Siitä kun pääsin eroon, sekä yhdestä hajonnesta amalgaamipaikasta niin "oudot" vaivat ovat vähentyneet merkittävästi. En nyt varmuudella voi sanoa mitään, mutta ainakaan minun suuhuni ei enää amalgaamia laiteta. Se on varma.

sulla on varmasti kaikki paikat jumissa.
        Harrasta itseksesi taukoliikuntaa, pyörittele käsiäsi, hanki joku puu missä riiput, ovenkarmikin voi kelvata hätätilassa (siinä voi ojentaa mutta eihän se oikein kestä roikkumista) Juuri roikkuminen tekee hyvää jumittuneille lihaksille.

Älä nauti energiajuomia (tutkimuksessa todettu aiheuttavan paniikkihäiriötä), liika kahvi ja tupakka ei ole myöskään hyödyksi. Voit myös OLLA ALLERGINEN keinomakeutteille, joita on limsoissa, karkeissa ym. Se ei ole niin epätavallista kuin luullaan, itselle tulee keinomakeutteista inha olo.

• 13+18
        Jumissa kirjoitti:

sulla on varmasti kaikki paikat jumissa.
        Harrasta itseksesi taukoliikuntaa, pyörittele käsiäsi, hanki joku puu missä riiput, ovenkarmikin voi kelvata hätätilassa (siinä voi ojentaa mutta eihän se oikein kestä roikkumista) Juuri roikkuminen tekee hyvää jumittuneille lihaksille.

Älä nauti energiajuomia (tutkimuksessa todettu aiheuttavan paniikkihäiriötä), liika kahvi ja tupakka ei ole myöskään hyödyksi. Voit myös OLLA ALLERGINEN keinomakeutteille, joita on limsoissa, karkeissa ym. Se ei ole niin epätavallista kuin luullaan, itselle tulee keinomakeutteista inha olo.

olvan myös selvä magnesiumin puute. Lisäksi jos syöt paljon ns. kioskiruokaa, marinoitua lihaa, nuudeleita tms. voit saada liikaa natriumglutamaattia, mikä myös aiheuttaa paineen tunnetta päässä. Pyri syömään mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa. Se on psyykelle aivan toista kuin lisäaineita täynnä oleva teollisuusmoska ja epäterveelliset light-limut millä nuoret ihmiset itseään nykyään ravitsee.

Teollisisuusmoskalla sairastuu kuka tahansa ennen pitkää.

• Missu 86
        13+18 kirjoitti:

olvan myös selvä magnesiumin puute. Lisäksi jos syöt paljon ns. kioskiruokaa, marinoitua lihaa, nuudeleita tms. voit saada liikaa natriumglutamaattia, mikä myös aiheuttaa paineen tunnetta päässä. Pyri syömään mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa. Se on psyykelle aivan toista kuin lisäaineita täynnä oleva teollisuusmoska ja epäterveelliset light-limut millä nuoret ihmiset itseään nykyään ravitsee.

Teollisisuusmoskalla sairastuu kuka tahansa ennen pitkää.

Hampaat ovat kunnossa, viisurit myös poistettu joten ei voi johtua niistä. Sitten mulla on myös hamapiden narskuttelun estämiseksi yökiskot.

Limsaa, kahvia enkä roskaruokaa syö ollenkaan. Karkkeja joskus, muuta kohtuudella.

Ei auta vaikka kuinka venyttelis ja jumpailis, ne olen toki kokeillut monta kertaa. kyllä sitä kaikkensa tekee että olisi parempi olo. Hierojalla ja osteopaatilla olen käynyt sekä edellisen työpaikan aikaan myös fysioterapeutilla.

Olikos täällä ketään muita kellä olisi ahdituneisuushäiriöö, jotka voisi kertoa omakohtaisia kokemuksia? :)

• ´¨
        Missu 86 kirjoitti:

Hampaat ovat kunnossa, viisurit myös poistettu joten ei voi johtua niistä. Sitten mulla on myös hamapiden narskuttelun estämiseksi yökiskot.

Limsaa, kahvia enkä roskaruokaa syö ollenkaan. Karkkeja joskus, muuta kohtuudella.

Ei auta vaikka kuinka venyttelis ja jumpailis, ne olen toki kokeillut monta kertaa. kyllä sitä kaikkensa tekee että olisi parempi olo. Hierojalla ja osteopaatilla olen käynyt sekä edellisen työpaikan aikaan myös fysioterapeutilla.

Olikos täällä ketään muita kellä olisi ahdituneisuushäiriöö, jotka voisi kertoa omakohtaisia kokemuksia? :)

hengenahdistus ja puutuminen ja vartalon nipristely voisi viitata verenkierto ongelmiin
        samoin huimaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      12
      2128
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      143
      1667
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      122
      1239
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      221
      1212
    5. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1114
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1055
    7. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      886
    8. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      70
      842
    9. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      79
      831
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      46
      701
    Aihe