Olen jo jonkin aikaa etsinyt ns. intin sipulisäkkiä. Idea on siinä, että säkin saisi pieneen tilaan rinkan pohjaan kun sitä ei tarvita ja siihen olis esim. kätevä sulloa likapyykit. Säkissä tulisi myös olla olkahihna jotta sitä saisi käyttää kätevästi päiväreppuna. Jos joku tietää mistä saisin tilattua/ostettua olisin kiitollinen.
Vastaukset 3
- tiedoksi
Armeijassa ei ole sipulisäkkiä vaan varustepussi.
- varustevääpeli
Esim. Varusteleka ja muut armeijan varusteita muutenkin myyvät kaupat. Salaisessa Agentissa oli joskus. Samoin Hämeenlinnassa siellä linnankasarmin ulkonurkassa olevassa kaupassa näkyi olevan.
Ja edelliselle vastaajalle: Sipulisäkki oli ennen 90-lukua ihan yleisesti käytetty termi armeijan "selkärepusta". Siihen kun ei pystynyt pakkaamaan mitään niin, että se ei olisi painanut selkää tai ollut jotenkin muuten oudonoloinen kannettaessa. - taika54
tikkis,hml,lyly
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2941199Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3051119Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 106899
- 83877
- 101869
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh12559