Kotikonsteja allergiaan?

allergikko

Käytän toki antihistamiineja, mutta kaikki kotikonstitkin olisivat tarpeen. Tänä vuonna on ennustettu vaikeaa siitepölykautta ainakin Etelä-Suomeen.

Tuolla aiemmassa viestiketjussa kehotettiinkin jo käyttämään hunajaa allergiaoireisiin, mutta olisiko muita hyviä vinkkejä?

44

7690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EEkk

      Ennen oli hirveät allergia oireet varsinkin keväällä Alovera hunajaa olen käyttänyt jo vuoden eikä minkäänlaisia allergia oireita ole.Suosittelen lämpimästi.

      • honnung konung

        En ymmärtänyt millä tavoin aloeverahunajaasi käytät, mutta siitäkään huolimatta en kyllä itse lähtisi koivuallergikkona kokeilemaan. En sisäisesti enkä ulkoisestikaan. Yhtä tehokasta kuin laittaa kuoritut porkkanat sieraimiinsa viideksi minuutiksi ja huuhdella kurkkunsa maapähkinäkiivinektarilla.

        Nenähuuhtelu tehoaa tukkoisiin onteloihin ja suolapiippu hengitystieoireisiin. Unohtamatta tietenkään antihistamiineja.


      • EEkk
        honnung konung kirjoitti:

        En ymmärtänyt millä tavoin aloeverahunajaasi käytät, mutta siitäkään huolimatta en kyllä itse lähtisi koivuallergikkona kokeilemaan. En sisäisesti enkä ulkoisestikaan. Yhtä tehokasta kuin laittaa kuoritut porkkanat sieraimiinsa viideksi minuutiksi ja huuhdella kurkkunsa maapähkinäkiivinektarilla.

        Nenähuuhtelu tehoaa tukkoisiin onteloihin ja suolapiippu hengitystieoireisiin. Unohtamatta tietenkään antihistamiineja.

        Sisäisesti Alovera hunaja geeli juomaa 2xpäivässä 30ml kyllä voit oli mikä allergia tahansa voi käyttää autaa moneen muuhukin vaivaan sitä ei vaan saa kaupasta.Lisätitoa saa myös minulta.


      • Späm
        EEkk kirjoitti:

        Sisäisesti Alovera hunaja geeli juomaa 2xpäivässä 30ml kyllä voit oli mikä allergia tahansa voi käyttää autaa moneen muuhukin vaivaan sitä ei vaan saa kaupasta.Lisätitoa saa myös minulta.

        Huonot on juttusi.


      • Artikkelin lukenut
        honnung konung kirjoitti:

        En ymmärtänyt millä tavoin aloeverahunajaasi käytät, mutta siitäkään huolimatta en kyllä itse lähtisi koivuallergikkona kokeilemaan. En sisäisesti enkä ulkoisestikaan. Yhtä tehokasta kuin laittaa kuoritut porkkanat sieraimiinsa viideksi minuutiksi ja huuhdella kurkkunsa maapähkinäkiivinektarilla.

        Nenähuuhtelu tehoaa tukkoisiin onteloihin ja suolapiippu hengitystieoireisiin. Unohtamatta tietenkään antihistamiineja.

        Allergia- ja astmalehdessä oli taannoin artikkeli hunajan käyttämisestä siedätyshoitona esim. koivuallergiaan. Tutkimusten mukaan toimii. Olennaista on syödä ympärivuoden päivittäin kotimaista luomuhunajaa. Nimenomaan kotimaista, jotta se sisältää kotimaista siitepölyäkin. Toimii nimenomaan siedätyshoitona käytettynä allergiakauden ulkopuolella. Nyt kun allergiakausi on meneillään, ei auta enää siedättää. Ensi vuonna voit kokeilla...


      • *****
        Artikkelin lukenut kirjoitti:

        Allergia- ja astmalehdessä oli taannoin artikkeli hunajan käyttämisestä siedätyshoitona esim. koivuallergiaan. Tutkimusten mukaan toimii. Olennaista on syödä ympärivuoden päivittäin kotimaista luomuhunajaa. Nimenomaan kotimaista, jotta se sisältää kotimaista siitepölyäkin. Toimii nimenomaan siedätyshoitona käytettynä allergiakauden ulkopuolella. Nyt kun allergiakausi on meneillään, ei auta enää siedättää. Ensi vuonna voit kokeilla...

        samaa ne ulkomaiset hunajat sisältää, vai mistä luulet tarhamehiläisten hunajaa tekevän ? Muutenkin jos on hunaja-allergia niin ei kannata hunajaa edes ajatella. Ja jos nyt allergia vaivaa ei kyseessä ole koivuallergia.


    • 86664

      http://www.allergiakauppa.fi/sarvikuono/nenähuuhtelukannu_pr_000035.html?gclid=CJj2rqLfgKECFRIrDgodvEI_vA

      Kannattaa ainakin kokeilla. Eikä siitä hirveesti köyhdy. Itse käytän joka aamu ja hyvin pysyy nenä "puhtaana".

      • jomppakomppa

        Miksei läähetehtaiden allergioihin kehitetyt ja testatut lääkkeet kelpaa?

        Niele jotain luontaistuotekauppojen "edullista" aloeveraa tai hunajavoiteita niin menetät vain rahat sekä kärsit siltikin allergiaoireista. Samaa hömpötystä ovat kuin kaikki luomu-pelleily.


      • feqe
        jomppakomppa kirjoitti:

        Miksei läähetehtaiden allergioihin kehitetyt ja testatut lääkkeet kelpaa?

        Niele jotain luontaistuotekauppojen "edullista" aloeveraa tai hunajavoiteita niin menetät vain rahat sekä kärsit siltikin allergiaoireista. Samaa hömpötystä ovat kuin kaikki luomu-pelleily.

        lähtee kuviteltu allergia taikauskoiselta.


      • Hysteerikoille
        feqe kirjoitti:

        lähtee kuviteltu allergia taikauskoiselta.

        Älä muuta sano, pahimpia on hajustehysteeriköt, varokaa käytän tuoksuja ihan kaikissa kosmetiikkatuotteissa, päästä varpaisiin.


      • Ei hysteerikkö
        Hysteerikoille kirjoitti:

        Älä muuta sano, pahimpia on hajustehysteeriköt, varokaa käytän tuoksuja ihan kaikissa kosmetiikkatuotteissa, päästä varpaisiin.

        Oletko miettinyt kirjoittamaasi loppuun asti. Itse olen hajusteyliherkkkä muiden sairauksien lisäksi. Herkkyys sitoo minut kotiin, pakolliset kaupassa käynnit, apteekki, lääkäri yritän hoitaa, mutta esim. teatterissa, ravintolassa, uimassa jne. en ole enää vuosiin pystynyt käymään. Kiitos teille, jotka käytätte voimakkaita hajusteita. Enkä varmaan ole ainoa joka hajusteista kärsii.


      • rimpati rei
        Hysteerikoille kirjoitti:

        Älä muuta sano, pahimpia on hajustehysteeriköt, varokaa käytän tuoksuja ihan kaikissa kosmetiikkatuotteissa, päästä varpaisiin.

        Sinähän olet kovin empaattinen luonne, onnea vaan!


      • Noora'a

        siis olen joskus muutenkin huomammut et jos menee vettää esim. suihkussa nenään, haisee oksennus nenässsä, miksi?

        joten en missään nimessä edes uskalla/halua ton vuoksi kokeillakaan mitään vesdien läträämistä nenään:(


      • D-tepsii moneen
        Ei hysteerikkö kirjoitti:

        Oletko miettinyt kirjoittamaasi loppuun asti. Itse olen hajusteyliherkkkä muiden sairauksien lisäksi. Herkkyys sitoo minut kotiin, pakolliset kaupassa käynnit, apteekki, lääkäri yritän hoitaa, mutta esim. teatterissa, ravintolassa, uimassa jne. en ole enää vuosiin pystynyt käymään. Kiitos teille, jotka käytätte voimakkaita hajusteita. Enkä varmaan ole ainoa joka hajusteista kärsii.

        Oletko kokeillut D-vitamiinia allergiaan?....itse käytän yli 100mg/vrk D-vitamiinia ja hajusteallergia pysynyt poissa jo pitkän aikaa..ei pahenna jos kokeilet.


      • onneksi olen terve
        Hysteerikoille kirjoitti:

        Älä muuta sano, pahimpia on hajustehysteeriköt, varokaa käytän tuoksuja ihan kaikissa kosmetiikkatuotteissa, päästä varpaisiin.

        Luoja kuinka itsekäs ihminen, kaikkea pahaa sinulle....


    • nasaleze

      Käytin viimeiset 2 kevättä NASALEZE jauhoja ja pystyin jättämäm antihistamiinit pois. Se jauho vedetan nenaan ja sitten siitepöly ei pääse aiheuttaman ärsytystä koska jauho on jo edessa. Minulle yksi kerta päivässä ei ihan riitanut, pahempana aikana (koivu) nuuhkasin kaksi-kolme kerta päivässä. Poskiontelotulehtukselta vältyin, on tosi hyvä. Tuttu kampaaja aloitti käytön kun tuli pikkuhilja allergiseksi hiuskemikaaleile.
      Hunaja kuulosta oudolta, kokeile ennen vaikka kädella.

    • Kotikonstit

      Parhaat kotikonstit ovat seuraavat:

      - Hanki makuuhuoneeseen ja muutenkin asuntoosi ilmanpuhdistin (tai isompaan kämppään useampia). Kaikki ilmanpuhdistimet eivät toimi, esim. nuo otsonoivat yms. ovat tod.näk. jotain huijausta. Kannattaa hankkia allergiatunnuksen saanut ilmanpuhdistin, ks. http://www.allergia.fi/index.phtml?s=723

      - Pese vuodevaatteita tiheään. Älä missään tapauksessa kuivata niitä ulkona, vaan käytä kuivausrumpua.

      - Pese siitepölyt pois hiuksista ulkoilun jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.

      - Hanki suodattimet ikkunoihin.

      - Käytä hengityssuojainta tarvittaessa.

      • KouAla

        Tarkoitatko ionisoivia? Ei sitten ihmekään kun meidän ilmanpuhdistin ei toimi. Ei löydy tuolta allergialiiton sivuilta. Hymph.. No, ei ole kallista vara ostaa. Köyhän on vaan kärsittävä.

        Mulla jo alkanut silmien kutiaminen/ärtyminen. Ja nenääkin kutittelee. Katupölyllä alkaa ja sitten kun koivu kukkii, niin siinä sitä ollaan duhadedäsiä. Ajattelin ite käydä ihan lääkäriltä jotain tujua ainetta vielä tällä viikolla. Ja mielellään semmosta, mikä ei kauheesti väsyttäis, kun töissäkin pitäis käydä. Aeriusta oon käyttäny, ei auta pätkääkään, vaikka on reseptilääke.. :(

        Nenähuuhtelukannu on myös hankittu, mut ei tuu vaan käytettyä. Kai se on pakko alkaa sitäkin käyttämään, kun tilanne pahimmillaan. Ja suolahuonehoitoakin kai kokeiltava ainakin..


    • kevätnenä

      Kävon, kokeilin ja auttoi tai oikeammin helpotti.
      Oli sen jälkeen helpompi olo, jopa ilmakin liikkui nenän kautta.
      Tosin pari päivää hoidon jälkeen duha alkoi uudestaan.
      Kuulemma uusintakäynti auttaa.
      Ei kai se asut akuin käydä uudestaan.
      Onko jollain kokemuksia suolalampuista?

      • allergiaa ja astmaa

        Ei tuo suolahuone pitkään voi auttaakaan, jos heti ulos tultaessa on siitepölyä ilma täynnä. En ymmärrä mikä niissä allergialääkkeissä on niin vaikeaa, sen kun syö menemään, niin johan helpottaa. Tietenkään ei kannata syödä jos astman haluaa lisäksi, mutta en suosittele, aika p*skamainen vaiva.


      • asennetta.
        allergiaa ja astmaa kirjoitti:

        Ei tuo suolahuone pitkään voi auttaakaan, jos heti ulos tultaessa on siitepölyä ilma täynnä. En ymmärrä mikä niissä allergialääkkeissä on niin vaikeaa, sen kun syö menemään, niin johan helpottaa. Tietenkään ei kannata syödä jos astman haluaa lisäksi, mutta en suosittele, aika p*skamainen vaiva.

        n.30% allergioista hoidetaan tutkimusten mukaan plasebolääkkeillä. Kysymys kuuluukin,onko allergia korvienvälistä johtuva oire?


      • kevättä rinnassa
        asennetta. kirjoitti:

        n.30% allergioista hoidetaan tutkimusten mukaan plasebolääkkeillä. Kysymys kuuluukin,onko allergia korvienvälistä johtuva oire?

        toiv. itelleskin tulis allergia- ja astmaoireita, niin johan ääni muuttuis! Olen ollut lapsuudesta asti terve, mutta kyllä vaan iän tullessa kevät katupöly ja aikainen koivunsiitepöly on saanut sellaaset vaivat aikaan, että pakko on ollut saada helpotusta. Kun silmät kirvelee ja vesi vuotaa, autoa ajaessa ei välillä tahdo nähdä mitään, kuin itkisi! ja kun kutina alkaa, niin on kuin olis vesirokon sairastanut kutinan ja raapimisen jälkeen! Ja tuoksuista vielä, että sekin saa sellaiset migreeni-päänsäryt aikaiseksi, oksettaa ja pari päivää menee särkylääkkeiden ottamiseen päänsäryn poissaamiseksi. Tässä jokin aika sitten parit edustajanuorukaiset kävelivät työpaikkani käytävällä isot mustat kengät jalassa, molemmilla tummat puvut ja salkut ja mikä yököttävä, karkottava haju kun oli niin kovin laitettu partavettä siloposkiin! et silleen, parempi olla kovin paheksumatta, jos toisilla on allergiaa, astmaa tai migreeniä. Onhan niitä muitakin sairauksia, pitäisi olla kiitollinen jos on terve!!!


      • rimpati rei
        asennetta. kirjoitti:

        n.30% allergioista hoidetaan tutkimusten mukaan plasebolääkkeillä. Kysymys kuuluukin,onko allergia korvienvälistä johtuva oire?

        Poikani meinasi tukehtua syödessään omenaa, ei tullut mieleen äitinä, että onko poijalla pääkopassa vikaa. Sarvikuonoa käyttää ja säännöllinen lääkitys hyvissä ajoin ennen siitepölykautta. Välillä vaikeaa ja välillä helpompaa. Ei kannata puhua läpiä, jos ei tiedä mistä puhuu.


      • timo1491
        asennetta. kirjoitti:

        n.30% allergioista hoidetaan tutkimusten mukaan plasebolääkkeillä. Kysymys kuuluukin,onko allergia korvienvälistä johtuva oire?

        ei helvetiswsä ole korvien välistä kyse ;D mietippä järjelläsi hetken aikaa taas;D


    • SH

      kyllä minäkin ihan perinteisin konstein lähtisin hoitamaan allergiaa eli antihistamiinit hyvissä ajoin käyttöön että ehtii vaste tulla ennen siitepölykautta (n.2-3vk aiemmin kuin oletettu siitepölykausi alkaa) , nenäsumutteet ja silmätipat. sitähän sanotaan että hoito sinne missä oire on.
      ja tuota nenäkannua eli sarvikuonoa suosittelen myös, suolaliuoksella huuhtoo poskiontelot ni johan lähtee allergeenit sieltä ja olo / oireet helpottuvat.
      en ymmärrä noita hunajahoitoja yms kyllä, mutta jos jollekin tepsii niin toki käyttää.. : ) t.sh lpr

      • Mutsi Stadist

        Ei sitten ole tullut mieleen mennä lääkäriin, jolta tod.näk. saisit nenäsumutetta!! Mitään helvetin poppaskonsteja jos tarve on todellinen:DD Itselläni on kausiluontoinen allergia, joka vaivaa kylminä kuukausina...aivan turhaan kärsin jatkuvasta aivastelusta , nenän vuotamisesta, silmien kutinasta , yöllisistä heräilyistä, ja pitkittyneenä poskiontelon tulehduksena. ja kas, sain Nasonexiä ja KYLÄ LÄHTI !!!!


    • SR

      Itse kärsin liki 20 vuotta koivun ynnä muiden siitepölyjen aiheuttamasta allergiasta ja popsin kesässä valtavia määriä erilaisia nappeja. Pari vuotta sitten päätin, että nyt saa perhana riittää ja jätin pillerit hyllyyn. Päätin kokeilla, kuinka pahaksi allergiat menee ilman lääkkeitä. Neljä päivää oli yhtä helvettiä, kun nenä vuosi solkenaan, päätä särki ja huimasi. Sitten se oli ohi, ei oireen oiretta koko kesänä. Oli kyllä typerä olo, kun niin monta vuotta olin turhaan mutustellut tautia pahentavia lääkkeitä. Muutaman päivän lähes sietämätön olo ja sitten autuas olo koko kesän.

      Kissoista, koirista ja muista karvaisista elukoista saan edelleen oireita, mutta pahin menee ohi helpoimmalla mahdollisella lääkkeellä: tiukka paukku vahvaa viinaa. Se rauhoittaa keskushermoston, vapauttaa hengityksen ja auttaa päänsärkyyn. Yhdellä annoksella pärjää monta tuntia, jos joutuu olemaan eläinten keskellä. Ehkä nyt ei töissä kannata "allergian hoitoon" alkaa naukkailla, mutta harvassa työssä allergisen ihmisen pitää elukoiden kanssa niin paljon toimia.

      Kukin hoitaa allergioita tavallaan, mutta nuo ovat minun ohjeeni: kärsimyksen kautta vapauteen ja viinalla loivennetaan pahimmat mutkat.

    • -Astmakirjottaja

      Olen sitä mieltä, että toki voivat lääkkeet viedä oireita pois, mutta lääketeollisuus on silti voittoa tavoittelevaa ja osittain liiketoimintaa.

      Miksi vinkeissä mainittu hunaja ei vois vaikka toimia, vois itsekin koittaa talven mittaan, ei siitä ihan totta hirveästi köyhdy.

      Opintojen ollessa kesken on suht vaikea kyllä ostaa lääkkeitä, koska rahalliset resurssit ovat suht rajalliset ja kiinnostus muihin kotikonsteihin on aika suuri.

      Periaatteessa sellainen on musta ok, ettei kiduta itseään liikaa, mut yrittää vaikka keksiä tai kokeilla itselle sopivaa muotoa oireisiin, ne on yksilöllisiä toki hoidon onnistuminen riippuu yksilöstä ja mahd. muista perussairauksista.

      Mutta tässä musta ainakin suht toimivia, jos astma/allergia ei kovin paha (yksilöllistä):

      -pitää kodin suht puhtaana mut ei liian; musitaa että kosteus sitoo pölyä
      -tuulettelee tekstiileitä (eism. pakkasella teho ok)
      -kostea ilma välillä hyvää keuhkoille: esim. uimahallien ilma
      -liikunta muodossa joka sopii yksilölle: mieluiten luonnon lähellä (parantaa hapenottokykyä keuhkoissa); hyötyliikunta mm.
      -sopiva lääkitys tarpeen tullen, jos oireet niin pahat
      -ei karta liikaa pölyä esim. yrittää olla eläinten kanssa tekemisissä välillä jos mahd.
      -mahd. oireita lievittävät ruoka -aineet hoito -oppaissa
      -seuraa oireita (oireisiin voi myös tottua)
      -nukkuessa esim. hyvä asento on nukkua niska suht suorana ja tuettuna, niin että henki kulkee paremmin, jos hengitystiet tukossa.

      Olen myös kuullut että jotkut kotimaiset ruoka -aineet, kuten vehnä tai maito, vois pahentaa oireita.. esim. liman eritystä. Mutta en ole ainakaan ihan valmis karsimaan maitoa ruokavaliosta; mut yritän korvata vehnää sekaleivällä tai ruisleivällä.

      Vois uskoa, että tietynlainen "siedätyshoito" on ihan tehoavaa.. sukulaiseni on käynyt allergiasta siedätyshoidossa ja oireet ovat olleet suht kauan poissa. Lisäksi aikuisena oireet saattavat vähentyä/kadota. Lapsi on herkempi, mutta ei silti kannata kasvattaa ihan erityksessä kaikesta vaan rohkasta ihan olla ulkonakin, jos vaan mahd.

      Tässä omia kokemuksia; mutta kyllä varmasti kannattaa lääkäriä kuunnella, jokainen on yksilö.

    • Astmaatikko93

      Moi! Olen 17-vuotias nuori pojan kloppi allegiapohjaisella astmalla varustettuna ja aloin syömään viikonloppuna Loratadin-nimistä allegia lääkettä kun tuo katupöly jo kutitteli nenää ja silmiä. Kyseistä lääkettä olen syönyt jo muutaman vuoden sen halvan hinnan vuoksi ja itselläni se toimii hyvin, ja sitä saa ilman reseptiä. Omasta hyllystä löytyy myös muutamassa topicissa mainittu Sarvikuono mutta vielä ei ainakaa ole ollut tarvetta käyttöön, talvella kipeenä ollessani tuokin tuli hankittua ja ostosta en ole katunut ollenkaan. Nenäsumutteena käytän Glaxon Flixonasea ja silmätippoina Lomudalia. näillä eväillä olen pärjännyt hyvin useamman vuoden. Ei muuta kuin kesää kohti!

      Ps. Suosittelen myös tuota petivaatteiden vaihtoa pari kertaa viikossa, hiuksien pesemisen iltaisin ja aina ulkoilun jälkee käsien pesu!

      • ymmärtäjä

        Hankkikaa hyvät ihmiset luontaistuote liikkeestä pycnogenolia niin pääsette allergioistanne ja ehkä muistakin vaivoistanne.


      • allergiaako

        Mulla oireita ollut 23v. Kukaan ei lapsena ollessani tajunnut että mulla on allergia. Vielä pidempään meni ennen kuin selvisi että allergiani johtuukin suurimmaksi osaksi hampaista tai että ainakin ongelmat pahentivat toisiaan. noin 20v minulta löytyi purentavika ja kuluma leukanivelissä. Rahisee jos suun avaa amolleen. Yksi kulmahammas tilansa verran väärässä paikassa ja sen kulmahampaan paikalla pitäisi olla toinen piempi hammas.

        Käytin jos jonkinlaista allergia lääkettä. Lopulta itselleni selvisi että ongelma on hampaissa. Távallinen hammaslääkäri vaan ei osannut hoitaa hampaitani. Kävin silloin useammalla yksityisellä hammaslääkärillä ilman haluttua tulosta. Lopulta oli pakko lähteä poistattamaan viisaudenhammasta leikkauksella oralhammassairaalaan. Sitten alkoikin pikkuhiljaa helpottaa. Nyt en ole muutamaan vuoteen tarvinnut mitään säännöllistä allergialääkitystä nenähuuhtelukannun ja itsetekemäni suolaliuoksen lisäksi. Öisin joudun käyttämään purentakiskoa.


      • myös astma
        ymmärtäjä kirjoitti:

        Hankkikaa hyvät ihmiset luontaistuote liikkeestä pycnogenolia niin pääsette allergioistanne ja ehkä muistakin vaivoistanne.

        Ostin petauspatjan ja tyynyn firmalta Dugem ne voi pyyhkiä kostealla petivatteiden vaihdon yhteydessä
        vähentää pölyä ja ei ole pölypunkkeja .
        Olen erittäin tyytyväinen.
        Myyjät löytyy Guuglesta.


    • jotka sanotte

      ettei allergialääkkeet auta. Oletteko kenties kertoneet lääkärillenne, ettei hänen määräämä lääkkeensä auta? Itse ainakin kokeilin muutamaakin allergialääkettä ennen kuin ''löysin omani''. Allergiani on onneksi lievä, mutta hyvin ärsyttävä keväisin. En ole tähän asti muuta tarvinnut kui lääkkeeni, vaikka joskus on kokeiltu menthol höyryhengitys-systeemiä kattilan kanssa. Aloitan lääkkeen syömsen yleensä tarpeeksi ajoissa, mutta tänä vuonna kokeiltuani olen huomannut että olen kauemmin pystynyt olemaan ilman. Oikeastaan en ole vielä aloittanut lääkettä, ehkä sitten kuin oireet alkaa. (yleensä on alkaneet jo tässä vaheessa) :)

    • allergiaa
    • Kokemusta on

      Kokemuksesta voin suositella Pyknogenol-luonaistuotetta. Sitä vaan olisi hyvä alkaa ottamaan viimeistään maaliskuussa,niin oireita ei ehdi tulla. Parasta olisi tietenkin käyttää tuotetta ympäri vuoden.

      • Mr

        on auttanut minua. Keväisin allergiaoireeni alkavat maaliskuussa viimeistään, kun pähkinän kukinta alkaa Virossa. Talvisin kärsin kuivasta huoneilmasta.
        Aloitin suolapiipun käytön koemielessä, ilman sen suurempia odotuksia, marraskuun alussa. Talvi meni ilman kuivia limakalvoja. Yöt olivat helppoja eikä nuhaakaan ollut.
        Nyt kukkii leppä. En vieläkään ole käynyt apteekissa ;) Aamulla on hieman tukkoinen olo ja silmissä pientä kutinaa, mutta 10 min suolapiippua ja oireet ovat tiessään. Kun siitepölymäärät lisääntyvät, joudun käyttämään ehkä piippua kahdestikin päivässä, mutta jokatapauksessa aion kokeilla, kuinka pitkään pärjäilen pelkällä piipulla.
        Siitepölyallergia on vaivannut minua 35 vuotta.


    • Entinen nuhanenä

      Itse käytän Aloe Vera Sprayta suoraan nenään suihkutettuna jos allergia yllättää. Antaa tosi hyvän vaikutuksen ja ei ärsytä limakalvoja! Vaikuttaa paljon pitempään entä esim nenäsumutteet, jotka myös pitemmässä käytössä ärsyttää limakalvoja... Ei ole tarvinut muita lääkkeitä ollenkaan käyttää siitepöly allergiaan!

    • hugala

      Tämä oli aika hauska juttu!
      Olin eilen aika hikisessä rock-konsertissa,kostea ilmasto sanoisinko :D
      huomasin ettei allergia oireet vaivannu koko keikan aikana yhtään.

    • sittisoodaa

      Pysyn sisätiloissa mahdollisimman paljon
      Tuultusikkunoihin asennan siitepölysuojakankaat
      Ulkoa tullessa riisun vaatteet tuulikappiin ja vaihdan kotivaatteet ylle
      pesen kädet ja kasvot ja illalla pesen hiukset ennen sänkyyn menoa
      Lecrolyn tehoaa poltteleviin silmiin mutta Heinix tabletit on nyt tehottona vaihdettava toisiin

      Aloa Veraa en kyllä laittas minnekään ja varon luontaistuotteita, mulle on suositeltu jotain auringonhattu-uutettakin joskus flunssaan, mutta en mennyt lankaan, tuttavani meinasi kuolla astmakohtaukseensa otettuaan kyseistä rohtoa.

      • Mr

        Koivu on pahin allergisoija minulle. Kuisti, auto, ihan joka paikka on täynnä siitepölyä, mutta...ei vieläkään lääketarvetta, suolapiippu riittää ;) Nenä ei vuoda, suuta ei kutita, silmät eivät kutise tai ole turvoksissa. Jee!


    • Nokkonen2012

      Vuoden 2012 rohdoskasvilla nokkosella on saatu pitkäaikaisella käytöllä hyviä tuloksia. Osalla siitepölyallergia on hävinnyt kokonaan, osalla lieventänyt oireita lähes huomaamattomiksi. Lisäksi saa rautaa ja vitamiineja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe