Täällä leimataan ihmiset yleensä valehtelijoiksi, puolin ja toisin. Mitä valehteleminen oikeastaan on? Jokainen ihminen osaa valehdella ja ihminen on mestari valehtelemaan itselleen. Kun kyse on uskonnosta, en usko, että uskovainen valehtelee. Hän uskoo kertomaansa itse 100% ja juuri se tekee uskovaisen tavasta hahmottaa maailmaa pelottavan, koska tämä on avain julmuuteen ja järjen köyhyyteen.
Jotta ajatustoimintaa voidaan kutsua valehteluksi, so. että valehtelijalla täytyy olla tieto tosiasioista, joita hän yrittää peitellä, kieltää, muuttaa tai kiertää.
Se, että uskoo valheen tai valheeseen ei tee ihmisestä valehtelijaa, tyhmän ja yksinkertaisen kylläkin. Tyhmyys taas on vain ja ainoastaan rajoittunutta kykyä käyttää aivojaan... varsinkin omiaan. Moni uskovainen on tehnyt selväksi, kuinka minun tulisi omiani käyttää... Pitäisikö jokaisen keskittyä kuitenkin vain omiinsa? Se on jo paljon, jos osaa käyttää edes niitä... muiden aivoista puhumattakaan.
Tosiasiat eivät ole mielipidekysymyksiä, jotka voidaan äänestää oikeiksi tai vääriksi. Keskiajalla vallitseva yleinen mielipide oli, että maa on litteä.
2 2=4. Jokainen, joka osaa hahmottaa mielessään tämän yksinkertaisen matemaattisen yhtälön, uskoo tämän todeksi, koska kyky ajatella kertoo lopputuloksen, ei usko. (Mielikuvitus on tärkeämpää, kuin kirjaviisaus. -Albert Einstein)
Joka väittää, että 2 2=3, tai mitä tahansa muuta kuin 4, joutuu perustelemaan väitteensä. Se, että viittaa ulkoa opittuun tietoon, ei riitä. Sekään, että kokoaa kirjastoonsa hyllymetrikaupalla niteitä oman uskonsa tueksi ja/ tai osaa ulkomuistista lausua jokaisen kirjan kannesta kanteen, ei muuta tosiasiaa, että 2 2= 4. Teologi on tällainen ihminen. Kun teologi tarttuu aseeseen siksi, että häntä ei uskota, hänestä tulee inkvisiittori tms. mullah. "Sillä kirjoitettu on...", on tällaisen ihmisen vakiofraasi ja ainoa vasta-argumentti. Ja kevyt sellainen... 1 kg tyhjää on yhtä painava/ kevyt kuin 100 000 000 000kg tyhjää.
Se, joka uskoo teologia vain siksi, että on hän on teologi, on tyypillinen auktoriteettiherkkä, naivi uskovainen. Ja usein myös pelkuri.
Ihminen, joka on vaivautunut ajattelemaan, mutta päätyy virheelliseen lopputulokseen ja löytää kirjoista todisteita oman virheellisen lopputuloksensa tueksi, on fanaatikko. Kun joukko tällaisia ihmisiä löytää toisensa, syntyy uusi uskonto tai lahko.
Ihminen, joka tietää oikean vastauksen, mutta silti väittää, että 2 2=5, saadakseen itselleen hyötyä, yleensä herkkäuskoisten kustannuksella, on valehtelija ja huijari. Kun tällaiseen ihmiseen lisätään vielä partaveitsen terävä älykkyys, 1900-luvun historia on täynnä karmeita ja valaisevia kertomuksia tällaisesta.
Maailmassa ei ole syntynyt yhtään ainoaa suurta keksintöä tai ajatusta siksi, että joku olisi sanot tietävänsä, vaan siksi, että on sanottu: "En tiedä, mietitäänpä asiaa...". Tieto on ajatuksen sivutuote, ja ainoastaan hölmö pitää tietoa ajatuksena. Tieto tosiasiasta ei ole tosiasia itse, yhtä vähän, kuin kartta on maasto. Fakta on immuuni tulkinnoille.
"Anna nälkäiselle kala, niin hän hotkii sen. Opeta hänet kalastamaan, niin hän on kylläinen loppuelämänsä. Pakota hänet uskontoon, niin hän kuolee rukoillessaan ruokaa"
Kuka valehtelee?
76
614
Vastaukset
- Esko .
valehtelijoiksi ja sen voin sanoa edelleen. Tämä ei ole pilkuntarkkaa, kun sellainen kieli on kömpelöä. Sanomani tarkoittaa, että palstalla on valehtelu tavallista ja ateistit itse näyttävät uskovan vaikka mitä hölmöjä väitteitä.
Muutamat valehtelevat sinnikkäästi, mistään totuudesta piittaamatta. Toisilla näyttää olevan niin vähän älyä, että he eivät voi ymmärtää hieman monimutkaisempia asioita. Monilla valehtelu on retoriikkaa ja eräät pitävät valehtelua huumorina.
Tällaiset syyt haittaavat ajattelua ja ymmärtämistä niin usein, ettei totuuden löytämisestä tule mitään. On pakko tyytyä ateistiseen propagandaan ja se ei ole yhteiskunnan elämässä hyvä asia.
Ateismi on yhteiskuntaa vahingoittava voima, kun se antaa näennäisiä selityksiä, jotka vapauttavat sällit käyttämästä aivojaan.- goddeloos
"Olen sanonut palstan ateisteja
valehtelijoiksi ja sen voin sanoa edelleen"
- Voit sanoa mitä sanot, ei se siitä totta tee...
"Tämä ei ole pilkuntarkkaa, kun sellainen kieli on kömpelöä. "
- Koita opiskella lisää niin ei kielesi ole enään kömpelö
"Muutamat valehtelevat sinnikkäästi, mistään totuudesta piittaamatta. "
- Koitappa antaa esimerkkiä
"Toisilla näyttää olevan niin vähän älyä, että he eivät voi ymmärtää hieman monimutkaisempia asioita."
- Jep, en ymmärrä Poincarén konjektuuria mutta sinä et ymmärrä edes yksinkertaisia asioita
"Monilla valehtelu on retoriikkaa ja eräät pitävät valehtelua huumorina. "
- Valehtelua? Katso peiliin! Ja ilman huumoria ei vajakkeja kestä :)
"Tällaiset syyt haittaavat ajattelua ja ymmärtämistä niin usein, ettei totuuden löytämisestä tule mitään"
- Mikä on siis totuus? Kerrohan viisaana (sarkasmia) ihmisenä
"On pakko tyytyä ateistiseen propagandaan ja se ei ole yhteiskunnan elämässä hyvä asia. "
- Esimerkki tuosta propagandasta?
"Ateismi on yhteiskuntaa vahingoittava voima, kun se antaa näennäisiä selityksiä, jotka vapauttavat sällit käyttämästä aivojaan. "
- Eli jos sinä et usko allahiin, onko se yhteiskuntaa hajoittava voima?
Taas paljon tyhjiä sanoja ilman mitää pohjaa. Sääliksi käyt. Saat taas kerran mahdollisuuden antaa niitä esimerkkejä. Anna paukkua. Tuleeko niitä tällä kertaa?
missxcessive kirjoitti:
Saat taas kerran mahdollisuuden antaa niitä esimerkkejä. Anna paukkua. Tuleeko niitä tällä kertaa?
Kohta tulee, jo perinteeksikin muodostunut virtsanerotus esimerkki.
- Gagarin
Hölmöihin väitteisiin uskominen ei tee kenestäkään valehtelijaa, vaan hölmön. Jos syytät toista valehtelusta, sinulla pitää olla näyttö valheesta. Jos itse uskot valheeseen, se ei tee toisen valheellisesta tiedosta yhtään sen valheellisempaa kuin mikä omasi on.
Uskovaisen väite valheesta ei perustu tosiasioihin, vaan asenteeseen: "Sinä et voi olla oikeassa, koska itse uskon olevani. Siksi sinun TÄYTYY olla väärässä, jotta minä voin olla oikeassa".
Uskovaiselle on tärkeämpää olla oikeassa, kuin se, mitä hän väittää todeksi. Viisaalle on merkityksetöntä, onko HÄN oikeassa, sillä tosiasiat puhuvat puolestaan, ei se, kuinka vakuuttava hän on. Siksi vaikeneminen on monesti kultaa. A.Mikkonen kirjoitti:
Kohta tulee, jo perinteeksikin muodostunut virtsanerotus esimerkki.
Odotan innolla mihin tämä tästä vielä kääntyy :D
- Esko .
Gagarin kirjoitti:
Hölmöihin väitteisiin uskominen ei tee kenestäkään valehtelijaa, vaan hölmön. Jos syytät toista valehtelusta, sinulla pitää olla näyttö valheesta. Jos itse uskot valheeseen, se ei tee toisen valheellisesta tiedosta yhtään sen valheellisempaa kuin mikä omasi on.
Uskovaisen väite valheesta ei perustu tosiasioihin, vaan asenteeseen: "Sinä et voi olla oikeassa, koska itse uskon olevani. Siksi sinun TÄYTYY olla väärässä, jotta minä voin olla oikeassa".
Uskovaiselle on tärkeämpää olla oikeassa, kuin se, mitä hän väittää todeksi. Viisaalle on merkityksetöntä, onko HÄN oikeassa, sillä tosiasiat puhuvat puolestaan, ei se, kuinka vakuuttava hän on. Siksi vaikeneminen on monesti kultaa.keskusteluissa. Niitä löytyy vielä haulla, vaikka monia on poistettukin.
En tietystikään ole puuttunut jokaisen valheeseen, eihän sellaiseen aika riitä, kun kymmenet valehtelee.
Eikä nytkään ole hyvä aika syventyä valeita tutkimaan, kun ulkona on kaunis ilma. Esko . kirjoitti:
keskusteluissa. Niitä löytyy vielä haulla, vaikka monia on poistettukin.
En tietystikään ole puuttunut jokaisen valheeseen, eihän sellaiseen aika riitä, kun kymmenet valehtelee.
Eikä nytkään ole hyvä aika syventyä valeita tutkimaan, kun ulkona on kaunis ilma.Minä väitän että kaikki uskovaiset valehtelevat, ja sinä eskopiste olet kaikkien valehtelijoiden päävalehtelija, mutta en viitsi puuttua sinun ja muiden uskoveljiesi/sisariesi jokaiseen valehteluun kun niitä on niin paljon ja aikani ei riitä kun pitäisi nyt alkaa siivoon ym.
Ja olet noissa väitteissäsi väärässä ja se on monta kertaa täällä todettu.
Jauhat pelkkää perusteetonta paskaa.- Esko .
ertert kirjoitti:
Ja olet noissa väitteissäsi väärässä ja se on monta kertaa täällä todettu.
Jauhat pelkkää perusteetonta paskaa.mummon mökissässi olevan virtsan erottelun. Sinä erottelet kuitenkin käsin. Se oli siis selvä vale. Erottelu tarkoittaa erottelua rakenteilla, ei käsin.
- Kössönöm
mutta ei ainuttakaan yksilöityä.
- Gagarin
Esko . kirjoitti:
Eikä nytkään ole hyvä aika syventyä valeita tutkimaan, kun ulkona on kaunis ilma.Jos sanon, että en usko jumalaan tai jumaliin, valehtelenko? En.
Jos sanot, että uskot jumaliin tai jumalaan, valehteletko sinä? Et, jos vilpittömästi niin teet. En epäile uskoasi yhtään, mutta uskosi kohdetta kylläkin.
Mutta, jos kysyn, että oletko nähnyt Jeesuksen konkreettisesti kävelevän sinua vastaan ja puhuneen sinulle kasvotusten, vaihtoehtoja on kolme: 1)Joko valehtelet, 2) olet herkkäuskoinen käytännönpilan uhri ja näit mitä halusit nähdä tai 3)kärsit hallusinaatioista. - Kaivojen kaivaja.
Esko . kirjoitti:
mummon mökissässi olevan virtsan erottelun. Sinä erottelet kuitenkin käsin. Se oli siis selvä vale. Erottelu tarkoittaa erottelua rakenteilla, ei käsin.
Tietävän eron! Väittämäsi keksintö ei ole kahta ämpäriä erikoisempi keksintö. Kusee ämpäriin 1 . Paskoo ämpäriin 2. Erotus kaivo on taas erottamista rakenteilla. Jos olisit todellisuudessa tekemisissä kaivojen,vessojen ja viemäröinnin kanssa niin tietäisit päivänselvät asiat etkä tekisi itsestäsi täyttä pelleä.
- Esko .
Kaivojen kaivaja. kirjoitti:
Tietävän eron! Väittämäsi keksintö ei ole kahta ämpäriä erikoisempi keksintö. Kusee ämpäriin 1 . Paskoo ämpäriin 2. Erotus kaivo on taas erottamista rakenteilla. Jos olisit todellisuudessa tekemisissä kaivojen,vessojen ja viemäröinnin kanssa niin tietäisit päivänselvät asiat etkä tekisi itsestäsi täyttä pelleä.
vedetöntä käymälätekniikkaa. Siinä erotetaan virtsa ulosteesta ja uloste kuivataan jauhoksi tai kompostoidaan.
Sinä puhut viemäreistä ja vessoista. Kuivakäymälät toimivat erilailla. Esko . kirjoitti:
mummon mökissässi olevan virtsan erottelun. Sinä erottelet kuitenkin käsin. Se oli siis selvä vale. Erottelu tarkoittaa erottelua rakenteilla, ei käsin.
"Sinä erottelet kuitenkin käsin."
En erottele. Esittämää väitettäsikin voidaan jo pitää eräänlaisena valheena, koska yrität väkisin vääntää asiasta muuta kuin se on.
"Se oli siis selvä vale."
Ei ole.- Esko .
ertert kirjoitti:
"Sinä erottelet kuitenkin käsin."
En erottele. Esittämää väitettäsikin voidaan jo pitää eräänlaisena valheena, koska yrität väkisin vääntää asiasta muuta kuin se on.
"Se oli siis selvä vale."
Ei ole.on erilainen rakenne, kuin tavallinen huussi ja sinun huussisi on tavallinen huussi ilman virtsan erotusta.
Sinä et saa huussistasi virtsaa ollenkaan, vaan virtsalla kostutettua kuoriketta. Kuorike tukahduttaa kasvien kasvua ja rikkaruohojen kasvun ehkäisemiseen sitä on käytettykin. Ei se mikään lannoite ole.
Väität aivan tunnettuja tosiasioita vastaan. Sinä teet erotustasi käsin huussin alla, eikä siitä tule tuloksena virtsaa. Se on ikivanhaa kompostointia. Kompostoijat ovat aina kieltäneet erottamasta virtsaa ulosteista.
Tämä oli syy virtsan erottavan käymälän hylkäämisen vuonna 1986. Sitä sanottiin erehdykseksi ja sitä väitöstä jatkettiin lähes 20 vuoden ajan. - ++++++
Anna esimerkkejä valehtelusta. Mistä asioista on valehdeltu ja mikä on näiden asioiden oikea laita?
- Esko .
++++++ kirjoitti:
Anna esimerkkejä valehtelusta. Mistä asioista on valehdeltu ja mikä on näiden asioiden oikea laita?
haulla. Jos joku on kiinnostunut voi niitä helpostikin löytää. Minä en viitsi käydä läpi jo kerran keskusteltuja asioita, paitsi jos tulee jotain uutta.
Älä teetä minulla turhaa työtä. Esko . kirjoitti:
haulla. Jos joku on kiinnostunut voi niitä helpostikin löytää. Minä en viitsi käydä läpi jo kerran keskusteltuja asioita, paitsi jos tulee jotain uutta.
Älä teetä minulla turhaa työtä.Luuletko ettemme tietäisi jos joku olisi valehdellut? Siksihän sinulta pyydetään että kertoisit edes omin sanoin kuka on valehdellut ja mistä. Ihan muutamalla sanalla kerro yksi esimerkki, mutta älä vetoa paskahuussikeskusteluihin. Kyllä me kaikki muistamme sinun jänkkäämisesi paskahuusseista ja kusen ja paskan erottelusta. Niissä keskusteluissa ei ole ollut havaittavissa kenenkään ateistin valehtelua.
- Esko .
missxcessive kirjoitti:
Luuletko ettemme tietäisi jos joku olisi valehdellut? Siksihän sinulta pyydetään että kertoisit edes omin sanoin kuka on valehdellut ja mistä. Ihan muutamalla sanalla kerro yksi esimerkki, mutta älä vetoa paskahuussikeskusteluihin. Kyllä me kaikki muistamme sinun jänkkäämisesi paskahuusseista ja kusen ja paskan erottelusta. Niissä keskusteluissa ei ole ollut havaittavissa kenenkään ateistin valehtelua.
Pitää olla aika nokkela, että huomaa sen edut. Ne on kuitenkin valtavan suuret. Jos virtsan erottelu olisi keksitty 200 vuotta aikaisemmin, meillä olisi nyt puhtaat vedet. Ne kelpaisivat vaikka juomavesiksi. Tukholmassa vesijohtovesi otetaan Mälaren vesistä. Helsingin vesi otetaan Päijänteestä. Näin se pitäisi olla. Nyt paskaa ja virtsaa lasketaan näihin vesiin, joista otetaan myös juomavesi.
Huussi on tulevaisuuden projekti. Joskus 200 vuoden jälkeen maailman joet ja vesistöt voivat olla taas puhtaat.
Ihmiset eivät enää sairastu vesistä. 5000 lasta ei enää kuole joka päivä saastuneesta vedestä ja kaikilla riittää ruokaa ja on parempi elintaso. Tämä on suurempi asia kuin ateismi koskaan on ollut tai tulee olemaan.
Tämä uudistus olisi voitu tehdä milloin tahansa ihmiskunnan historiassa, jos olisi älytty. Teknilliset mahdollisuudet on ollut aina ja kaikilla yhteiskunnilla. - ????
Esko . kirjoitti:
Pitää olla aika nokkela, että huomaa sen edut. Ne on kuitenkin valtavan suuret. Jos virtsan erottelu olisi keksitty 200 vuotta aikaisemmin, meillä olisi nyt puhtaat vedet. Ne kelpaisivat vaikka juomavesiksi. Tukholmassa vesijohtovesi otetaan Mälaren vesistä. Helsingin vesi otetaan Päijänteestä. Näin se pitäisi olla. Nyt paskaa ja virtsaa lasketaan näihin vesiin, joista otetaan myös juomavesi.
Huussi on tulevaisuuden projekti. Joskus 200 vuoden jälkeen maailman joet ja vesistöt voivat olla taas puhtaat.
Ihmiset eivät enää sairastu vesistä. 5000 lasta ei enää kuole joka päivä saastuneesta vedestä ja kaikilla riittää ruokaa ja on parempi elintaso. Tämä on suurempi asia kuin ateismi koskaan on ollut tai tulee olemaan.
Tämä uudistus olisi voitu tehdä milloin tahansa ihmiskunnan historiassa, jos olisi älytty. Teknilliset mahdollisuudet on ollut aina ja kaikilla yhteiskunnilla.Millähän konstilla sinut saisi joskus vastaamaan siihen mistä oli kyse??
Esko . kirjoitti:
on erilainen rakenne, kuin tavallinen huussi ja sinun huussisi on tavallinen huussi ilman virtsan erotusta.
Sinä et saa huussistasi virtsaa ollenkaan, vaan virtsalla kostutettua kuoriketta. Kuorike tukahduttaa kasvien kasvua ja rikkaruohojen kasvun ehkäisemiseen sitä on käytettykin. Ei se mikään lannoite ole.
Väität aivan tunnettuja tosiasioita vastaan. Sinä teet erotustasi käsin huussin alla, eikä siitä tule tuloksena virtsaa. Se on ikivanhaa kompostointia. Kompostoijat ovat aina kieltäneet erottamasta virtsaa ulosteista.
Tämä oli syy virtsan erottavan käymälän hylkäämisen vuonna 1986. Sitä sanottiin erehdykseksi ja sitä väitöstä jatkettiin lähes 20 vuoden ajan."on erilainen rakenne, kuin tavallinen huussi ja sinun huussisi on tavallinen huussi ilman virtsan erotusta. "
Virtsan erottava huussi on sellainen, jossa virtsa erotetaan ulosteesta. Sinä vain yrität kierrellä asiaa määrittelemällä termejä.
"Sinä et saa huussistasi virtsaa ollenkaan, vaan virtsalla kostutettua kuoriketta."
Virtsa on virtsaa, riippumatta siitä, onko se sellaisenaan vai imeytettynä. enkä minä ole puhunut mistään kuorikkeesta. Taas kerran näemme sen, että sinä et ole kunnolla edes lukenut, mitä sinulle on vastattu ja sitten sinä pyrit keksimään määrittelykiemurteluja ja tekosyykiemurteluja.
"Kuorike tukahduttaa kasvien kasvua ja rikkaruohojen kasvun ehkäisemiseen sitä on käytettykin. Ei se mikään lannoite ole. "
Älä viitsi tapella olkiukkoasi vastaan.
"Väität aivan tunnettuja tosiasioita vastaan."
Miten sinä viitsit edes sanoa noin, kun sinä vääristelet tosiasioita, kuten edellä.
"Sinä teet erotustasi käsin huussin alla, eikä siitä tule tuloksena virtsaa."
Väärin. Erottelua ei tehdä käsin. Minä kerroin sen jo edellä. Tuota sinun tyyliäsi voisi jo pitää valehteluna, kun sinä väität asian olevan toisin kuin se on. Minä kyllä tiedän omat huussini paremmin kuin sinä.
"Kompostoijat ovat aina kieltäneet erottamasta virtsaa ulosteista. "
Mitä tekemistä sillä on tämän kanssa?
"Se on ikivanhaa kompostointia."
Taas kerran sinä väännät kertomani muuksi. Tässähän nähdään, että syytät minua valehtelusta, kun itse valehtelet.Esko . kirjoitti:
Tämä uudistus olisi voitu tehdä milloin tahansa ihmiskunnan historiassa, jos olisi älytty. Teknilliset mahdollisuudet on ollut aina ja kaikilla yhteiskunnilla.Nythän se taas nähtiin, että sinulla ole mitään todisteita muiden valehtelusta vaan pelkkiä tyhjiä väitteitä.
Kun sinulla ei ole antaa todisteita, sinä höpiset aivan muusta.
En usko että uskovainen valehtelee omasta mielestään jumalan olemassaolosta. Sama kuin vertaisi skitsofreniasta kärsivän vakuutteluja olevansa Mannerheim, se on hänelle totisinta totta. Mutta kyllä uskovainen osaa valehdella muista asioista. Jos minulle uskovainen väittää että jumala/jumalia on olemassa, pidän sitä valehteluna, koska minulle niitä (yhtäkään niistä) ei ole.
Itse ainakin toivon, että uskovaisista suurin osa on niitä hyväntahtoisia hölmöjä, jotka uskovat valheisiin ja puhuvat niistä totena. Näiltäkin palstoilta kyllä löytyy mielipiteitä niiltä oikeilta valehtelijoilta, joista kyllä osan on pakko olla trolleja ja/tai mieleltään häiriytyneitä. Ihmisen typeryys on hyväksyttävää, mutta ei tahallinen ylimielinen häijyys, pakkotoistoinen valehtelu ja raaka katkeruus ilman jumalia onnellisina eläviä ihmisiä kohtaan.
- Gagarin
Niin, ihminen joka kykenee tarjoilemaan valheita tosiasioina, kutsutaan huijariksi. Ollakseen hyvä huijari, se vaatii älykkyyttä, jotta kykenee kutomaan illuusion totuudesta valheiden verkkoon. Huijari on valehtelija, häntä uskova sinisilmäinen hölmö.
David Copperfield on laillinen huijari. Me annamme hänelle luvan vetää meitä höplastä ja parhaimmillaan se on äärimmäisen viihdyttävää. Monet hänen tempuistaan ovat niin hienosti toteutettuja, että minun älykkyyteni ei riitä avaamaan tempun jujua, mutta se vajavainen älykkyys, jolla olen varustettu, kertoo minulle, että Copperfieldillä ei niitä ole maagisia kykyjä, joista hänet olisi takavuosina taatusti grillattu roviolla.
Jos haluat, että illuusio säilyy, ei pidä mennä kurkistamaan taikurin hattuun. Mutta, jos joku väittää tosissaan, että taikuri omaa maagisia, yliluonnollisia kykyjä, meillä on velvollisuus ottaa hattu tarkempaan tarkasteluun.
Puupäät, jotka eivät suostu hyväksymään, että taikuri on vain viihdyttäjä, ei ihmeidentekijä, saavat olla omassa uskossaan rauhassa, kunhan eivät tule minulle sitä totuutena julistamaan tai saarnaamaan ja tuomitsemaan minua hölmöksi vain siksi, etten jaa heidän uskomuksiaan. - Esko .
Kristinusko on uskoa elämäntapaan eli uskotaan hyvän elämän tuottavan hyvää lisää ja olevan parempaa kuin huono elämä. Toiseksi uskotaan ihmeisiin. Ja suurin asia on tietysti usko Jeesuksen elämään ja voimaan.
>>uskovaisista suurin osa on niitä hyväntahtoisia hölmöjä, jotka uskovat valheisiin ja puhuvat niistä totena.
On varmaan aika vaikea kääntää kaikkia Raamatun opetuksia valheiksi. Sitä ateistit kumminkin pyrkivät tekemään.
>>tahallinen ylimielinen häijyys, pakkotoistoinen valehtelu ja raaka katkeruus ilman jumalia onnellisina eläviä ihmisiä kohtaan.
Tällainen teksti ilmaisee kyllä jo aika sairasta mieltä. Siitä minä olen ateisteja varoittanut. Todellisuudentaju häiriintyy ja ateisti alkaa uskoa mitä tahansa ilkeitä sepityksiä. Esko . kirjoitti:
Kristinusko on uskoa elämäntapaan eli uskotaan hyvän elämän tuottavan hyvää lisää ja olevan parempaa kuin huono elämä. Toiseksi uskotaan ihmeisiin. Ja suurin asia on tietysti usko Jeesuksen elämään ja voimaan.
>>uskovaisista suurin osa on niitä hyväntahtoisia hölmöjä, jotka uskovat valheisiin ja puhuvat niistä totena.
On varmaan aika vaikea kääntää kaikkia Raamatun opetuksia valheiksi. Sitä ateistit kumminkin pyrkivät tekemään.
>>tahallinen ylimielinen häijyys, pakkotoistoinen valehtelu ja raaka katkeruus ilman jumalia onnellisina eläviä ihmisiä kohtaan.
Tällainen teksti ilmaisee kyllä jo aika sairasta mieltä. Siitä minä olen ateisteja varoittanut. Todellisuudentaju häiriintyy ja ateisti alkaa uskoa mitä tahansa ilkeitä sepityksiä.Esimerkiksi Tarussa sormusten herrassa on paljon enemmän ja parempia elämänopetuksia kuin Raamatussa, mutta ei sen laadukkuus tee siitäkään sen todempaa.
Peilaat yleistä häijyyttäsi ja pahanilkistä katkeruuttasi muihin teeskentelemällä falskisti ymmärtäväistä holhoajaa. Tuo esiintyminen näkyy sinussa vähän turhan helposti läpi.Esko . kirjoitti:
Tällainen teksti ilmaisee kyllä jo aika sairasta mieltä. Siitä minä olen ateisteja varoittanut. Todellisuudentaju häiriintyy ja ateisti alkaa uskoa mitä tahansa ilkeitä sepityksiä."Kristinusko on uskoa elämäntapaan eli uskotaan hyvän elämän tuottavan hyvää lisää ja olevan parempaa kuin huono elämä. Toiseksi uskotaan ihmeisiin. Ja suurin asia on tietysti usko Jeesuksen elämään ja voimaan."
Ateisti ei tarvitse jumalia tietääkseen että hyvä synnyttää lisää hyvää ja hyvä elämä on parempi kuin paha elämä.
"On varmaan aika vaikea kääntää kaikkia Raamatun opetuksia valheiksi. Sitä ateistit kumminkin pyrkivät tekemään."
Raamatussa on myös itsestäänselvyyksiä kuten suurin osa kymmenestä käskystä. Mutta muuten suurelta osin käsittämätöntä kakkaa. Ihminen on osannut olla hyvä kautta aikojen. Se ettei usko johonkin ei ole valehtelua.
">>tahallinen ylimielinen häijyys, pakkotoistoinen valehtelu ja raaka katkeruus ilman jumalia onnellisina eläviä ihmisiä kohtaan.
Tällainen teksti ilmaisee kyllä jo aika sairasta mieltä. Siitä minä olen ateisteja varoittanut. Todellisuudentaju häiriintyy ja ateisti alkaa uskoa mitä tahansa ilkeitä sepityksiä."
Jos joku ei usko johonkin ja joku joka siihen uskoo ilman ainoatakaan todistetta on tälle ihmiselle joka ei usko valehtelua. Itsestäänselvyys tämäkin.
Tuosta todellisuudentajusta olen jyrkästi eri mieltä. Ateisti seisoo tukevasti jalat maassa, uteliaana todellisessa maailmassa johon ei keijukaiset ym. kuulu.
Ja mikä sinä olet ketään sanomaan mieleltään sairaaksi? Oletko kuullut sanontaa, Varas pelkää eniten varkaita? Tai, Paatunut valehtelija kuvittelee että kaikki valehtelevat?- Esko .
Kollimaattori kirjoitti:
Esimerkiksi Tarussa sormusten herrassa on paljon enemmän ja parempia elämänopetuksia kuin Raamatussa, mutta ei sen laadukkuus tee siitäkään sen todempaa.
Peilaat yleistä häijyyttäsi ja pahanilkistä katkeruuttasi muihin teeskentelemällä falskisti ymmärtäväistä holhoajaa. Tuo esiintyminen näkyy sinussa vähän turhan helposti läpi.Onhan se mahdotontakin. Keskustelupalstan luonne on sellainen, että tietoja voitaisiin antaa. Asenteet ovat kuitenkin yleensä sellaiset, ettei mitään yritetäkään ajatella eikä edes sanoa mitään asiallista. Tämä on valitettava asia, kun suomen kansa näyttää olevan enimmäkseen kehittymätöntä joukkoa.
Se on ahdasmielisyyttä, kun erilaiselle ajattelulle ei anneta tilaa.
Uskovaiset näkevät maailman yleensä mysteerinä, jota ei täysin voi ymmärtää. Kristiuskossa kerrotaan useista ihmeistä. Kritinusko on mysteereihin ja ihmeisiin uskomista. Ateistit pitävät maailmaa kuin kellopelinä, joka raksuttaa, eikä tee mitään selittämöntä. Eikä tässäkään ole tarpeeksi. Lisäksi he vihaavat kristinuskoa ja kristittyjä.
Tällainen on aika typerä ja kohtuuton asenne. Ihmiset ovat kuitenkin samassa asemassa. Maailman luominen ja elämä on yhä suuri mysteeri. - Esko .
missxcessive kirjoitti:
"Kristinusko on uskoa elämäntapaan eli uskotaan hyvän elämän tuottavan hyvää lisää ja olevan parempaa kuin huono elämä. Toiseksi uskotaan ihmeisiin. Ja suurin asia on tietysti usko Jeesuksen elämään ja voimaan."
Ateisti ei tarvitse jumalia tietääkseen että hyvä synnyttää lisää hyvää ja hyvä elämä on parempi kuin paha elämä.
"On varmaan aika vaikea kääntää kaikkia Raamatun opetuksia valheiksi. Sitä ateistit kumminkin pyrkivät tekemään."
Raamatussa on myös itsestäänselvyyksiä kuten suurin osa kymmenestä käskystä. Mutta muuten suurelta osin käsittämätöntä kakkaa. Ihminen on osannut olla hyvä kautta aikojen. Se ettei usko johonkin ei ole valehtelua.
">>tahallinen ylimielinen häijyys, pakkotoistoinen valehtelu ja raaka katkeruus ilman jumalia onnellisina eläviä ihmisiä kohtaan.
Tällainen teksti ilmaisee kyllä jo aika sairasta mieltä. Siitä minä olen ateisteja varoittanut. Todellisuudentaju häiriintyy ja ateisti alkaa uskoa mitä tahansa ilkeitä sepityksiä."
Jos joku ei usko johonkin ja joku joka siihen uskoo ilman ainoatakaan todistetta on tälle ihmiselle joka ei usko valehtelua. Itsestäänselvyys tämäkin.
Tuosta todellisuudentajusta olen jyrkästi eri mieltä. Ateisti seisoo tukevasti jalat maassa, uteliaana todellisessa maailmassa johon ei keijukaiset ym. kuulu.
Ja mikä sinä olet ketään sanomaan mieleltään sairaaksi? Oletko kuullut sanontaa, Varas pelkää eniten varkaita? Tai, Paatunut valehtelija kuvittelee että kaikki valehtelevat?En usko, että voin sinuun vaikuttaa millään tavalla. Siksi en haaskaa siihen aikaa.
Esko . kirjoitti:
En usko, että voin sinuun vaikuttaa millään tavalla. Siksi en haaskaa siihen aikaa.
Totta turiset. Ja kiitos samoin. Kun loppuu sanat niin vaikeaahan se on mitään enää sanoa.
- goddeloos
Esko . kirjoitti:
Onhan se mahdotontakin. Keskustelupalstan luonne on sellainen, että tietoja voitaisiin antaa. Asenteet ovat kuitenkin yleensä sellaiset, ettei mitään yritetäkään ajatella eikä edes sanoa mitään asiallista. Tämä on valitettava asia, kun suomen kansa näyttää olevan enimmäkseen kehittymätöntä joukkoa.
Se on ahdasmielisyyttä, kun erilaiselle ajattelulle ei anneta tilaa.
Uskovaiset näkevät maailman yleensä mysteerinä, jota ei täysin voi ymmärtää. Kristiuskossa kerrotaan useista ihmeistä. Kritinusko on mysteereihin ja ihmeisiin uskomista. Ateistit pitävät maailmaa kuin kellopelinä, joka raksuttaa, eikä tee mitään selittämöntä. Eikä tässäkään ole tarpeeksi. Lisäksi he vihaavat kristinuskoa ja kristittyjä.
Tällainen on aika typerä ja kohtuuton asenne. Ihmiset ovat kuitenkin samassa asemassa. Maailman luominen ja elämä on yhä suuri mysteeri."suomen kansa näyttää olevan enimmäkseen kehittymätöntä joukkoa.
Se on ahdasmielisyyttä, kun erilaiselle ajattelulle ei anneta tilaa. "
- Siksi kirkosta ja turhasta uskosta onkin päästävä eroon.
"Uskovaiset näkevät maailman yleensä mysteerinä, jota ei täysin voi ymmärtää."
- Eivätkä edes halua ratkaista mysteeriä... muuten katoaisi usko...
"Ateistit pitävät maailmaa kuin kellopelinä, joka raksuttaa, eikä tee mitään selittämöntä."
- Mitä väärää on siinä että hakee vastauksia ja?
"Eikä tässäkään ole tarpeeksi. Lisäksi he vihaavat kristinuskoa ja kristittyjä. "
- En vihaa kristittyjä, olette uhreja. kristinuskoa kyllä vihaan...
Jos sinulle olisi koulussa opetettu että ainoa jumala on jooseppi kuusankoskelta niin palvoisit sitä juuri nyt...
Ei kristittyjen kannata hävetä herlläuskoisuuttaan; kaikkien uskontojen seuraajat ovat ihan samanlaisia.
Uskonnottomille jo varmaan tuttu tuntemattoman ajattelijan mietelause: "Teologi etsii pimeästä huoneesta mustaa kissaa, jota siellä ei edes ole..................ja löytää sen.
Steinbeck: Ei asian tarvitse välttämättä olla valetta, vaikka se ei totta olekaan."Ateismi on yhteiskuntaa vahingoittava voima, kun se antaa näennäisiä selityksiä, jotka vapauttavat sällit käyttämästä aivojaan. "
Hassua kun mä näen tän homman niin että uskonnot on vahingoittavia jotka antaa uskoville vapauden olla käyttämättä aivojaan.- arjuuna
Niin kauan kun ihminen elää käsitemaailmassa niin hän ellää uskontojen ja aatteiden maailmassa luomassa harhan maailmassa, jossa jokaisella on mielikuviensa luoma subjektiivinen todellisuus, joten me joudumme tietämättämme valehtelemaan, koska emme tiedä mikä on todellisuus.
Jos meillä on erilainen mielikuva, kuin jollain joka esittää sen, ei meillä ole oikeutta syyttää hän valehtelijaksi, koska, koska kysymyksessä saattaa olla, että molemmat mielikuvat ovat vääriä, kun emme tiedä totuutta, vaan vetoamme itse kukin omiin auktoriteetteihimme ja sillä perusteella väitämme toista valehtelijaksi
Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin on vanha saonta, joka pitänee paikkansa vieläkin
- what is that???
Annan sinulle (ja myös muille) informaatiota maailmasta, jossa elämme. Tämä paha maailma ei ole niin yksinkertainen kun moni haluaisia uskoa.
Gagarin, huomaan sinun olevan älykäs ja oppinut ihminen. Annan sinulle ja muillekkin nyt hieman informaatiota, mita ei televisiosta/ lehdistä lueta.
http://www.youtube.com/watch?v=8INGSHTkojI Tuosta alkaa. Katso kaikki osat niin saatat ruveta miettimään asioita hiukan eri näkökulmasta. Freedom towerista: http://www.youtube.com/watch?v=8INGSHTkojI
Zeitgeistista: http://www.youtube.com/watch?v=GYNmFQkHBaE&feature=PlayList&p=E336504BEBE7BCF0&playnext_from=PL&index=0&playnext=1- cybo-ceronimo-cabriel-61
Käsite 'New Babylonian World Order' on ihmisen omasta semanttisesta sopimus'maailmasta nouseva käsite ja on jo sinällään antropomorfisoiva ja suuntaa 'Labyrinth of Truth':in kautta laadullisesti maailmaa sen olemukseen.
Näkemämme oli vain tulkintaa heidän näkemys'todellisuudesta. - what is that???
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Käsite 'New Babylonian World Order' on ihmisen omasta semanttisesta sopimus'maailmasta nouseva käsite ja on jo sinällään antropomorfisoiva ja suuntaa 'Labyrinth of Truth':in kautta laadullisesti maailmaa sen olemukseen.
Näkemämme oli vain tulkintaa heidän näkemys'todellisuudesta.Kuten sanoin edellä: suosittelen katsomaan hiukan enemmänkin osia niin asiat aukeavat. En muista ulkoa, että mitkä jaksot kertoivat joulun ja pääsiäisen todellisen alkuperän. Erittäin mielenkiintoista. Suosittelen katsomaan.
"Näkemämme oli vain tulkintaa heidän näkemys'todellisuudesta. "
Tämä pitää paikkansa. - Gagarin
Kerro, mitä haluat sanoa. Omin sanoin.
- Esko .
Miksi pedofilia on niin kiinteä osa kristinoppia?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8996063- Kössönöm
Ehkä paavi osaa vastata tuohon.
Totta se on, mutta ei minun tarvitse sitä mitenkään todistella teille. Eikös nää hommat näin mene uskontojen kanssa?
Jumala sanoi minulle, että Esko . on multinikki. Ja samalla sanoi, että tykkää pikkupojista. Ja tämä on totuus.- Kyllästynyt!
"""Minä olen kertonut valehtelusta
Esko . 12.4.2010 12:42
Vastauksia: 30 Lukukertoja: 129 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
Eikä nytkään ole hyvä aika syventyä valeita tutkimaan, kun ulkona on kaunis ilma. """"
Viimeinen lause vaikka koko loppupäivän tasaiseen tahtiin kirjoitteli viestejä !!!!
Oletko Esko ihan terve ?
Mene peilin eteen ja katso mitä sieltä näkyy pitäisi näkyä olkapäät jotka kannattelevat nahkapussia joka on täynnä paskaa. Jotkut kutsuvat tuota jätettä eskoksi. - Esko .
Kyllästynyt! kirjoitti:
"""Minä olen kertonut valehtelusta
Esko . 12.4.2010 12:42
Vastauksia: 30 Lukukertoja: 129 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
Eikä nytkään ole hyvä aika syventyä valeita tutkimaan, kun ulkona on kaunis ilma. """"
Viimeinen lause vaikka koko loppupäivän tasaiseen tahtiin kirjoitteli viestejä !!!!
Oletko Esko ihan terve ?
Mene peilin eteen ja katso mitä sieltä näkyy pitäisi näkyä olkapäät jotka kannattelevat nahkapussia joka on täynnä paskaa. Jotkut kutsuvat tuota jätettä eskoksi.Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta solvata muita.
>>Viimeinen lause vaikka koko loppupäivän tasaiseen tahtiin kirjoitteli viestejä !!!!
Missä niitä on? - esko.sucks
Esko . kirjoitti:
Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta solvata muita.
>>Viimeinen lause vaikka koko loppupäivän tasaiseen tahtiin kirjoitteli viestejä !!!!
Missä niitä on?"Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta solvata muita."
KENELLÄ VIIRAA PÄÄSSÄ? Itse sanot tällä palstalla olevia KYMMENIÄ ateisteja valehtelijaksi ilman AINOATAKAAN kirjoitusta missä joku valehtelee. VITTU ETTÄ ALAT VITUTTAMAAN. OOT NIIN PIHALLA KAIKESTA ETTÄ HUHHUH. HUKU SAATANA SINNE PASKAHUUSSIIS. HELVETIN YLIMIELINEN IDIOOTTI Esko . kirjoitti:
Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta solvata muita.
Missä niitä on?Siellä tulee lista erillaisista palstoista. Ei millään pahalla, eikä tarkoitus ole loukata herkkiä tunteitasi mutta tuo kymmenes ylhäältä vähän niinkuin kymmene käskyä ;o) No joo asiaan kymmenes palsta olisi ihan kun nimetty sinun jutuillesi :o) Siellä sinua ei ymmärrettäisi väärin ja paska erottuisi edukseen muista jätöksistä.
- Esko .
esko.sucks kirjoitti:
"Terveellä ihmisellä ei ole tarvetta solvata muita."
KENELLÄ VIIRAA PÄÄSSÄ? Itse sanot tällä palstalla olevia KYMMENIÄ ateisteja valehtelijaksi ilman AINOATAKAAN kirjoitusta missä joku valehtelee. VITTU ETTÄ ALAT VITUTTAMAAN. OOT NIIN PIHALLA KAIKESTA ETTÄ HUHHUH. HUKU SAATANA SINNE PASKAHUUSSIIS. HELVETIN YLIMIELINEN IDIOOTTISilloin asioista voidaan keskustella.
- Esko .
zippo100 kirjoitti:
Siellä tulee lista erillaisista palstoista. Ei millään pahalla, eikä tarkoitus ole loukata herkkiä tunteitasi mutta tuo kymmenes ylhäältä vähän niinkuin kymmene käskyä ;o) No joo asiaan kymmenes palsta olisi ihan kun nimetty sinun jutuillesi :o) Siellä sinua ei ymmärrettäisi väärin ja paska erottuisi edukseen muista jätöksistä.
Etkö osaa kertoa sitä?
Esko . kirjoitti:
Etkö osaa kertoa sitä?
Onko suomi24 keskustelu etusivuja montakin ? Vai oliko 10 liian suuri luku ?
No ei kiusata oppimattomia nyt enempää. Sehän on HUUHAA palsta tietenkin.
Melko varmasti muut paitsi uskolliset kiihkouskovaiset jotka tekstejäsi ovat lukeneet sijoittaisivat sinut sinne.- E6s6k6o
Esko . kirjoitti:
Silloin asioista voidaan keskustella.
Sinähän keskustelet kai mielestäsi useinkin.
Huomion arvoinen asia sinun keskusteluissa on se että esität paljon tyhjiä väitteitä joille et sitten koskaan esitä perusteluja. Välillä aurinko paistaa tai sitten on joku muu syy miksi et voi perehtyä asiaan omien sanojesi mukaan. Mutta kuitenkin jaksat ja kerkiät jankkaamaan niitä väitteitäsi uudestaan ja uudestaan.
Vastaa kerrankin rehellisesti.
Mitä oletat sanan KESKUSTELU tarkoittavan ? - Esko .
E6s6k6o kirjoitti:
Sinähän keskustelet kai mielestäsi useinkin.
Huomion arvoinen asia sinun keskusteluissa on se että esität paljon tyhjiä väitteitä joille et sitten koskaan esitä perusteluja. Välillä aurinko paistaa tai sitten on joku muu syy miksi et voi perehtyä asiaan omien sanojesi mukaan. Mutta kuitenkin jaksat ja kerkiät jankkaamaan niitä väitteitäsi uudestaan ja uudestaan.
Vastaa kerrankin rehellisesti.
Mitä oletat sanan KESKUSTELU tarkoittavan ?seurustelun vuoksi. Minulla pitää olla jotain asiaa, muuten en viihdy. Olen vain sen aikaa, että asiat tulee selitetyksi.
- goddeloos
Esko . kirjoitti:
seurustelun vuoksi. Minulla pitää olla jotain asiaa, muuten en viihdy. Olen vain sen aikaa, että asiat tulee selitetyksi.
"Minä ole keskustelupalstalla
seurustelun vuoksi. Minulla pitää olla jotain asiaa, muuten en viihdy. Olen vain sen aikaa, että asiat tulee selitetyksi. "
- Ongelma sinun keskustelussa on että vääristelet asioita, syytät muita valehtelemisesta. Kuitenkaan koskaan et perustele syytteitäsi tai anna jotain todistepohjaa hulluille väitteillesi...
Olet selittänyt jo sen että olet aika pelle ja yksinkertainen. Mitä muuta tarjottavaa sinulla on? - Esko .
goddeloos kirjoitti:
"Minä ole keskustelupalstalla
seurustelun vuoksi. Minulla pitää olla jotain asiaa, muuten en viihdy. Olen vain sen aikaa, että asiat tulee selitetyksi. "
- Ongelma sinun keskustelussa on että vääristelet asioita, syytät muita valehtelemisesta. Kuitenkaan koskaan et perustele syytteitäsi tai anna jotain todistepohjaa hulluille väitteillesi...
Olet selittänyt jo sen että olet aika pelle ja yksinkertainen. Mitä muuta tarjottavaa sinulla on?ongelmanakin ja myöskin sairautena. Tämä ateistien sakki käyttäytyy jengien tavoin. He tuntevat yhteenkuuluvuutta, kun heillä ei ole muuta ideaa kun kristittyjä vastaan hyökkääminen. Ateismi on kuitenkin yhtä hyvä kuin aukko sivistyksessä. Siihen ei siis tarvita opiskella mitään eikä ajatella mitään. Tämä on tyypillinen jengiläisten asenne. Tyhjäntoimittajat liittyvät yhteen ja löytävät olemassaolon tarkoituksen lähtemällä riitelemään toisen lähiön jengin kanssa.
Ongelma on siis se, että ateistit uskovat saaneensa yliotteen kristityistä aivan ilmaiseksi. Heillä on vain aukko sivistyksessä ja kristityillä kumminkin on sivistystä. Tämä ei ole hyvä, kun kansa ei opi mitään. Pikemminkin ateismi aiheuttaa aivan sairaita ajatuksia. Ne on harhaluuloja, joita sanotaan myös olkiukoiksi. Näitä ateistit pieksevät. Se estää todellisten tietojen hankkimista. - Esko,
Esko . kirjoitti:
ongelmanakin ja myöskin sairautena. Tämä ateistien sakki käyttäytyy jengien tavoin. He tuntevat yhteenkuuluvuutta, kun heillä ei ole muuta ideaa kun kristittyjä vastaan hyökkääminen. Ateismi on kuitenkin yhtä hyvä kuin aukko sivistyksessä. Siihen ei siis tarvita opiskella mitään eikä ajatella mitään. Tämä on tyypillinen jengiläisten asenne. Tyhjäntoimittajat liittyvät yhteen ja löytävät olemassaolon tarkoituksen lähtemällä riitelemään toisen lähiön jengin kanssa.
Ongelma on siis se, että ateistit uskovat saaneensa yliotteen kristityistä aivan ilmaiseksi. Heillä on vain aukko sivistyksessä ja kristityillä kumminkin on sivistystä. Tämä ei ole hyvä, kun kansa ei opi mitään. Pikemminkin ateismi aiheuttaa aivan sairaita ajatuksia. Ne on harhaluuloja, joita sanotaan myös olkiukoiksi. Näitä ateistit pieksevät. Se estää todellisten tietojen hankkimista.Otahan jo aamulääkkeesi.
- Gagarin
Esko . kirjoitti:
ongelmanakin ja myöskin sairautena. Tämä ateistien sakki käyttäytyy jengien tavoin. He tuntevat yhteenkuuluvuutta, kun heillä ei ole muuta ideaa kun kristittyjä vastaan hyökkääminen. Ateismi on kuitenkin yhtä hyvä kuin aukko sivistyksessä. Siihen ei siis tarvita opiskella mitään eikä ajatella mitään. Tämä on tyypillinen jengiläisten asenne. Tyhjäntoimittajat liittyvät yhteen ja löytävät olemassaolon tarkoituksen lähtemällä riitelemään toisen lähiön jengin kanssa.
Ongelma on siis se, että ateistit uskovat saaneensa yliotteen kristityistä aivan ilmaiseksi. Heillä on vain aukko sivistyksessä ja kristityillä kumminkin on sivistystä. Tämä ei ole hyvä, kun kansa ei opi mitään. Pikemminkin ateismi aiheuttaa aivan sairaita ajatuksia. Ne on harhaluuloja, joita sanotaan myös olkiukoiksi. Näitä ateistit pieksevät. Se estää todellisten tietojen hankkimista."Se on ite joka toista haukkuu"- Ida 5-v.
Pätee hienosti sinuun. Totuus tulee lasten suusta. - Gagarin
Esko . kirjoitti:
seurustelun vuoksi. Minulla pitää olla jotain asiaa, muuten en viihdy. Olen vain sen aikaa, että asiat tulee selitetyksi.
Eikö tuo kerro sinusta kaiken? Olet täällä neuvomassa meitä tyhmiä ja kuvittelet olevasi muiden yläpuolella. "Joka itsensä nostaa, se alennetaan". Et taida ymmärtää paljon siteeraamasi kirjan sisältöä? Kysymys on puhtaasti retorinen... Ihan varmuuden vuoksi täsmennän sen sinulle.
Asiaa sinulla ei yhtään, sisällöstä puhumattakaan. Selittää et osaa muille, kuin itsellesi. Yleensä aina, kun ihminen selittää, hän selittää vain itselleen. - Esko .
Gagarin kirjoitti:
"Se on ite joka toista haukkuu"- Ida 5-v.
Pätee hienosti sinuun. Totuus tulee lasten suusta.jos ei kerro niistä totuutta? On turha väittää valeista puhumista joksikin sopimattomaksi tai paheeksi. Asioista löytyy usein totuus tutkimalla. Keskustelupalstalla totuudellisuuden tutkiminen on rajoitettua, mutta silti voi yrittää.
- Esko .
Gagarin kirjoitti:
Eikö tuo kerro sinusta kaiken? Olet täällä neuvomassa meitä tyhmiä ja kuvittelet olevasi muiden yläpuolella. "Joka itsensä nostaa, se alennetaan". Et taida ymmärtää paljon siteeraamasi kirjan sisältöä? Kysymys on puhtaasti retorinen... Ihan varmuuden vuoksi täsmennän sen sinulle.
Asiaa sinulla ei yhtään, sisällöstä puhumattakaan. Selittää et osaa muille, kuin itsellesi. Yleensä aina, kun ihminen selittää, hän selittää vain itselleen.tätä asiaa ketjussa Asennevammaiset ateistit. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8990806
Tämä oli tietysti kovasti sanottu, mutta on vaikea sanoa asia niin, ettei se ketään loukkaisi.
Kristinusko on tietysti jokseenkin mahdoton selittää ateistille, koska ateistilla on jo vastaukset valmiina kaikkeen. Tai jos on asenne, vastaukset aina keksitään.
Minua usein satuttaa ateistien hurjan ja mielettömät väitteet. Ne voi useinkin näyttää vääriksi ottamalla lainauksia Raamatusta.
Ei siinä sen kummempaa ole. Hurjasti vääristellyt väitteet liipaisevat toimintaan ja kirjoittamaan vastauksen.
En muuten lähtisi ristiretkille ateisteja vastaan, jos olisivat asiallisesti. - ????
Esko . kirjoitti:
jos ei kerro niistä totuutta? On turha väittää valeista puhumista joksikin sopimattomaksi tai paheeksi. Asioista löytyy usein totuus tutkimalla. Keskustelupalstalla totuudellisuuden tutkiminen on rajoitettua, mutta silti voi yrittää.
"On turha väittää valeista puhumista joksikin sopimattomaksi tai paheeksi."
Kun et pysty edes osoittamaan ketään valehtelijaksi, lopputulos on, että sinä olet se valehtelija. - goddeloos
Esko . kirjoitti:
tätä asiaa ketjussa Asennevammaiset ateistit. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8990806
Tämä oli tietysti kovasti sanottu, mutta on vaikea sanoa asia niin, ettei se ketään loukkaisi.
Kristinusko on tietysti jokseenkin mahdoton selittää ateistille, koska ateistilla on jo vastaukset valmiina kaikkeen. Tai jos on asenne, vastaukset aina keksitään.
Minua usein satuttaa ateistien hurjan ja mielettömät väitteet. Ne voi useinkin näyttää vääriksi ottamalla lainauksia Raamatusta.
Ei siinä sen kummempaa ole. Hurjasti vääristellyt väitteet liipaisevat toimintaan ja kirjoittamaan vastauksen.
En muuten lähtisi ristiretkille ateisteja vastaan, jos olisivat asiallisesti."Kristinusko on tietysti jokseenkin mahdoton selittää ateistille, koska ateistilla on jo vastaukset valmiina kaikkeen. "
- Tottakai
"Tai jos on asenne, vastaukset aina keksitään. "
- Pätee uskovaisiin, miten muuten perustelet mm jumalien olemassaolon?
"Minua usein satuttaa ateistien hurjan ja mielettömät väitteet"
- Et ole yhtäkään niistä kumonnut, kuinka ne voi olla mielettömiä?
"Ne voi useinkin näyttää vääriksi ottamalla lainauksia Raamatusta. "
- Onko lainauksian laittamine tänne vain uskovaisten yksinoikeus? Eikö tasapuolisuuden vuoksi ole hienoa nähdä raamatun synkkä puoli?
"Ei siinä sen kummempaa ole. Hurjasti vääristellyt väitteet liipaisevat toimintaan ja kirjoittamaan vastauksen."
- Älä valehtele
"En muuten lähtisi ristiretkille ateisteja vastaan, jos olisivat asiallisesti. "
- Inkvisitio alkakoon... Onko kidutusvälineet kunnossa? - Esko .
???? kirjoitti:
"On turha väittää valeista puhumista joksikin sopimattomaksi tai paheeksi."
Kun et pysty edes osoittamaan ketään valehtelijaksi, lopputulos on, että sinä olet se valehtelija.Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn. Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. En tietysti lue kaikkia palstan viestejä. Jotain sain sattuu joskus osumaan kohdalle.
Et kai ole niin hölmö, ettet ole huomannut ateistien valehtelevan palstalla? Tätä seikkaa olisi syytä tarkkailla. Esko . kirjoitti:
Ongelma on siis se, että ateistit uskovat saaneensa yliotteen kristityistä aivan ilmaiseksi. Heillä on vain aukko sivistyksessä ja kristityillä kumminkin on sivistystä. Tämä ei ole hyvä, kun kansa ei opi mitään. Pikemminkin ateismi aiheuttaa aivan sairaita ajatuksia. Ne on harhaluuloja, joita sanotaan myös olkiukoiksi. Näitä ateistit pieksevät. Se estää todellisten tietojen hankkimista.Taas lisää tyhjästä repäistyjä väitteitä. Jos et pysty parempaan kuin haukkumiseen, olet jo hävinnyt argumenttisi ja sinua voidaan pitää pelkkänä säälittävänä paskanpuhujana.
Esko . kirjoitti:
Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn. Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. En tietysti lue kaikkia palstan viestejä. Jotain sain sattuu joskus osumaan kohdalle.
Et kai ole niin hölmö, ettet ole huomannut ateistien valehtelevan palstalla? Tätä seikkaa olisi syytä tarkkailla."Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn. "
Et tietenkään. Sinä mieluummin syyttelet perusteettomasti. Onhan se tietysti helppoa, mutta se on myös epärehellistä.
"Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. "
Joka kerta sinä olet epäonnistunut osoittamaan sen valeeksi.- ????
Esko . kirjoitti:
Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn. Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. En tietysti lue kaikkia palstan viestejä. Jotain sain sattuu joskus osumaan kohdalle.
Et kai ole niin hölmö, ettet ole huomannut ateistien valehtelevan palstalla? Tätä seikkaa olisi syytä tarkkailla."Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn"
Aikasi ei riitä selvittelyyn, mutta aikasi riittää hyvin perustelemattomien väitteiden heittämiseen?
"Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. En tietysti lue kaikkia palstan viestejä."
En minäkään kaikkea lue, joten voisit pistää esimerkin valehtelusta. jätät vain seuraavan tyhjän viestisi kirjoittamatta, niin aikasi riittää siihenkin.
"Et kai ole niin hölmö, ettet ole huomannut ateistien valehtelevan palstalla?"
Ongelmana on se, että en tiedä mitä sinä pidät valheena. - Esko .
???? kirjoitti:
"Minä en vaan halua käyttää aikaani näiden valejuttujen selvittelyyn"
Aikasi ei riitä selvittelyyn, mutta aikasi riittää hyvin perustelemattomien väitteiden heittämiseen?
"Olen kirjoittanut sen usein viestiin, mitä pidän valeena. En tietysti lue kaikkia palstan viestejä."
En minäkään kaikkea lue, joten voisit pistää esimerkin valehtelusta. jätät vain seuraavan tyhjän viestisi kirjoittamatta, niin aikasi riittää siihenkin.
"Et kai ole niin hölmö, ettet ole huomannut ateistien valehtelevan palstalla?"
Ongelmana on se, että en tiedä mitä sinä pidät valheena.että useimmat niistä täytyy vain sivuuttaa.
Tietysti valeilla voi olla haittavaikutuksiakin, jos joku ottaa niitä todesta. Väärät ideat voivat myrkyttää yhteiskunnassa monien elämää. Ateisteilla on vääriä ideoita suuret määrät.
Sen vuoksi voi olla hyvä huomauttaa ja kehottaa ajattelemaan, mikä on oikeaa tai väärää.
En minä voi kokopäivätyönä selvitellä toisten valeita. Esko . kirjoitti:
että useimmat niistä täytyy vain sivuuttaa.
Tietysti valeilla voi olla haittavaikutuksiakin, jos joku ottaa niitä todesta. Väärät ideat voivat myrkyttää yhteiskunnassa monien elämää. Ateisteilla on vääriä ideoita suuret määrät.
Sen vuoksi voi olla hyvä huomauttaa ja kehottaa ajattelemaan, mikä on oikeaa tai väärää.
En minä voi kokopäivätyönä selvitellä toisten valeita."että useimmat niistä täytyy vain sivuuttaa. "
Niitä täytyy olla varmasti aivan loputon, kun sinä ohitat kaikki. Yhtäkään sinä et ole vielä tuonut esiin vaan olet vain väittänyt, että niitä on. Jos niitä on niin paljon, ei luulisi olevan vaikeaa tuoda edes yhtä esiin.
"En minä voi kokopäivätyönä selvitellä toisten valeita. "
Voisit edes aloittaa yhdestä ja lopettaa jatkuvat perusteettomat paskapuheesi.- ????
Esko . kirjoitti:
että useimmat niistä täytyy vain sivuuttaa.
En minä voi kokopäivätyönä selvitellä toisten valeita."jätät vain seuraavan tyhjän viestisi kirjoittamatta, niin aikasi riittää siihenkin."
Sen sijaan että kirjoitit tuonkin tyhjää täynnä olevan viestin, olisit voinut etsiä yhden valheen.
Se on jo selvää että olet tyhjänjauhaja, joten lopetan omalta osaltani tähän.
- surullista joo
olisihan se surullista pakottaa joku uskontoon, koska ei hän silloin itse mitään oikesti usko, vaan on tapauskovainen. Ihminen tulee uskoon vain jos saa uskon lahjaksi Jumalalta, pakottamisesta ei ole mitään hyötyä, ei siten uskoa tule.
- Gagarin
Pahinta on se, että metafysiikan helppoheikit ovat saaneet uskovaisen kristityn luulemaan, että hänen uskonsa, joka on täynnä rakkautta ja tuloa ylhäältä, onkin tosiasiassa vain itsekästä pelkoa ja pelkuruutta. Elämän-, kuoleman- ja helvetinpelkoa. Elätte lumouksessa ja teitä on huijattu, en tarkoita tätä pahalla. On täysin teidän oma valintanne, haluatteko avata silmänne vai jatkaa unissakävelyä.
Mitä rankemmin reagoit väitteisiini tunteella, sitä syvemmällä lumouksessa olet.
Jos lapselle pyritään vauvaiästä alkaen takomaan päähän ajatus ikuisesta kärsimyksestä ja kidutuksesta, oman seurakunnan paremmuudesta yms. väitätkö, että osalla yksilöistä ei tunne-elämä häiriinny? Trauman istuttaminen lapseen on helppoa kuin lapsen leikki. "Olen tapakristitty, koska minua peloteltiin lapsena". Ei, vaan "Olen paskat housuissa, raamattua kynsin ja hampain kiinnipitävä 45-vuotias pieni lapsi, joka pelkää Saatanaa ja hänen kartanoaan, mutta taivaan isi rakastaa minua, kunhan vain uskon häneen. Jos en usko... niin...", ja sama suljettu, ahdas ajatusrakennelma jatkaa pientä ympyräänsä vielä pienemmän ihmisen päässä, mutta onneksi on USKO. Se lohduttaa ja antaa turvaa.
Tuntuu siltä, että sinulla menee käsitteet tapa- ja hurskaskristitty sekaisin. Kuka sinulle tuollaista on opettanut? Ja miksi ihmeessä uskot sen?
p.s Tapakristitty on ihminen, joka kuuluu kirkkoon, mutta ei millään tasolla ko. instanssin palveluita käytä.
- aateisti
Kristityt hoi. Maailma syntyi Jumalan kätösistä ja pian paratiisissa töppöstelivätkin jo Aatami sekä kirottu Eeva.
Ennen kuin pääsen mullistavaan käänteeseen, haluan esittää muutaman kysymyksen.
Fundis kristitty ei usko evoluutioteoriaan.Eikö näin voisi olettaa? Geenimutaatiot ovat mahdottomia;sellaista ei yksinkertaisesti tapahdu. Jos alkuihmispopulaatio on tuo raamatunmukainen 2, niin miten ihmeessä ihmisiltä on löydetty yli 20 erilaista veriryhmää? ABO-verijärjestelmän A,B,AB,O reesusryhmän Rh- ja Rh ynnä muut. Miten se on mahdollista? Kahden ihmisen alleelimäärä on riittämätön. Entä miksi Jumala kehitti niinkin nerokkaan viruksen kuin hiv? Kiitos tutkijoiden hiv-potilaan ennuste on huomattavasti parantunut. Enkä tarkoita mitään raamatuntutkijoita. Entä neitsyt Marian ilmestymiset uskovaisten paahtoleipiin samaan aikaan kuin Haitissa tärisee maa. Tutkimattomia ovat Jumalan tietkö?
Nyt se yllättävä käänne: Olettaen että Eeva on saanut muutaman muksun, niin herää kysymys kenen kanssa he ovat pariutuneet? Veli ja sisko? Mitä raamattu sanoo Fritzl-tapauksesta? Mitä ihmettä?
Toisaalta en odota saavani minkäänlaista järkivastausta mihinkään kysymykseeni sillä uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Hävitessään kaataa pelinappulat,paskoo pelilaudan päälle ja rientää omilleen kertomaan voitostaan. Uskova ihminen on henkisesti laiska, loogiseen päättelyyn kykenemätön ja kaiken kukkuraksi aina oikeassa. Te olette ihmetyyppejä.- Runoilija12
Tunsi atte tunnossansa,
heräsi haku hännässänsä,
ottaa vaari uskon mieltä,
pyhän sanan kirjakieltä,
lukukinkereille kiireen lähti.
Otti kirjan, otti kaksi,
luki kohta kolmattaki.
Kävi kovin miettiväksi,
pohti syntyjä syviä,
jumalmaailmaa ihmetteli.
Jo kirpos ahdas mieli,
lähti tuossa tuonen tuska,
peruspelko hellittävi.
Itki, nauroi, huusi hurmaa,
laski laulellen vesiä.
Nyt on atte uskovainen,
onnimanni pikkarainen,
vaka julistaja tulimmainen.
Sanaa saarnaa, tuota tuikkaa,
Kiesus taivaan pelastaa.
- Dr. Brin
Tiura ja Merisalo itse. Ulkopuolisen vaikea sanoa.
- Ateismi vastuuton!
Hän ei ole vastuussa sitten kenellekkään: kun potkaisee tyhjää apinan perseestä tulleena, vastuu loppuu!
Usovainen ei voi valhdella, joutuu tilille sanoistansa viimeisellä tuomiolla ja sitten on kovat ja kuumat paikat edessä! Ikuisesti!"Hän ei ole vastuussa sitten kenellekkään"
Väärin. Kyllä ateisti on sanomisistaan vastuussa muille ihmisille, jotka ovat ihan todennettavasti olemassa eikä vain paimentolaiskansojen mielikuvituksen tuotetta.
"Usovainen ei voi valhdella, joutuu tilille sanoistansa viimeisellä tuomiolla ja sitten on kovat ja kuumat paikat edessä! Ikuisesti! "
Paitsi jos katuu ja pyytää synnit anteeksi.- Gagarin
Kun kerran sen noin asettelet, niin mielummin tyhjää potkaisseena apinan anaalissa, kuin ikuisuus helvetissä. Näin ollen apinan perse on taivas... Ainakin helvettiin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422846Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302469Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202263Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31197- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007