Pitkällisen työrupeaman jälkeen tieni vei sosiaalitoimeen, jättämään toimeentulotuki hakemusta. Palvelu on kyllä täysin nöyryyttävää ja asiatonta, puhutaan kuin lapselle ja viilataan pienintäkin pilkkua. Jonottaa saa todella aivan liian kauan. Jokunen kulkija hermostuikin jo äänekkäästi palveluun ehkä ihmettele yhtään. Monenlaista kulkijaa siellä varmaan käy ja työntekijätkin kovilla, mutta tuntuu että tiskin takana on ennekko asenne jo valmiiksi negatiivinen ja äreä jokaista asiakasta kohtaan. Kukaan sinne ei menisi jos ei ole pakko. Ei ihmisarvosta käytöstä eikä palvelua. Jos työ ottaa siellä päähän, antakaa paikkanne jollekin työttömälle, teemme sen mielellämme!
oulun sosiaalitoimi
13
1059
Vastaukset
- viikko käs.aikaa
Katoppa, kirjotappa, oleppa, haeppa, laitappa, annappa, noudappa...sitä ne osaa siellä viljellä ja toljottaa kuin kulkukoira asiakasta, sieltä ei ainakaan saa ihmisarvoista kohtelua kukaan.
- 34
kopioi hakemuksesi ja muut paperit älä missään nimessä luovuta yhtään alkuperäistä lippua tai lappua
OVAT MUUTEN ETEVIÄ HUKKAAMAAN PAPEREITA JA OSAAVAT VÄITTÄÄ ETTÄ ET OLE TOIMITTANUT TARVITTAVIA PAPEREITA...
- Lissuk.ka
Itse aikoinaan vein hakemuksen eka kertaa ja vastaanotto oli melko tylyä. Kun yritti kysellä asioista asiallisesti niin sai vastaan jäätävää tekstiä. Nyt olen käynyt paikalla niin virkailijoiden asenne ok ja palveluakin mielestäni saa. Ainoa ikävä puoli on että joutuu usein jonottamaan kauan, siksi kannattaa vierailla esim. heti aamulla tms.
Ensimmäisellä kerralla lippuja ja lappuja pitää viedä satamäärin, se kai koettelee hermoja. Tietysti pitää muistaa että toimeentulotuki on viimesijainen etuus joten siinä pitää sitten kaikki muut tulot faktat olla tiedossa toimistossa.
Toimistolla käy varmasti vaikeitakin asiakkaita ja siinä mielessä ymmärtää että virkailijoidenkin pää saattaa olla koetuksella. Ei ole helppo työ heilläkään..- 22
jokus riittää että on voimassa oleva toimeentulo päätös saa lääkkeisiin maksusitoumuksen joskus taas ei varmaan millä päällä neiti nuttura satuu olemaan otappa heistä selvää
- 30
22 kirjoitti:
jokus riittää että on voimassa oleva toimeentulo päätös saa lääkkeisiin maksusitoumuksen joskus taas ei varmaan millä päällä neiti nuttura satuu olemaan otappa heistä selvää
niillähän on vuosia vanhat puhelin numerot netissä että soitelkaa vaan osa henkilöistäkin on vaihtunut
- Sos.su
"eli sossun akat !!!!!! työttömät vähävaraiset ja eläkeläisetkin ovat IHMISIÄ"
Ja niin myös ovat ihmisiä ne sossun akatkin, vaikka ammattilaisina heidän tulisi kohdata asiakkaat nimenomaan ihmisinä. Ammattilaisina heillä pitäisi myös olla asiakasta parempi sietokyky tuittuilujen kestämiselle. Eli eivät saisi aivan pienestä säikähtää. Toisaalta sosiaalityöntekijöillä on valta puuttua asiakkaan elämään, eli kannattaisi varmasti miettiä, miten siellä sossussa käyttäytyy ja miten rehellisen ja avoimen kuvan itsestään antaa. - 1500luku
AIKU SE ON NIIN IHANAA NÖYRYYTTÄÄ TOISTA. JA SE EI VALITA, KU ON NIIN PINTEESSÄ.
VOI MITÄ VANHA KESKIAIKAINEN INKVISITIO ONKAAN MENETTÄNYT :
"SOSSUN VIRKAILIJA AKAT" - jisis
Sossujen yleisin vastaus kysymykseen normaalisti on vain oo tai oh. Onkos tuo kirjoitusvirheiden arvostelija tavallista suomea?
Oulun sosiaalivirasto on saanut jo vuosia sitten useita huomautuksia toiminnastaan. - KAIKKARA
Hei!
Kirjoitan poikani kokemuksesta oulun sosiaaliviraston käytännöstä.
esim:Saa kelalta asumistukea 425.00 vuokra 480 vesi14euroa.EI RIITÄ EDES VUOKRAN MAKSUUN!!! Soskussa käydessä sanoivat hanki töitä ,ota lainaa,muuta pienempään asuntoon koska asunnon kustannukset heidän mielestä liian korkeat.
Asunto 30 neliön yksiö.Ei oota tarjotaan.OPISKELIJA MUTTA AKIKOO LOPETTAA OPISKELUN JA ALKAA KOKO PÅIVÅISEKSI SOSIIAALIPUMMIKSI EIKÖHÄN ALA TULLA ALMUJA!!!MIKÄ YHTEIKUNNASSA MÄTTÄÄ - Oululainen?
Miksi minun pitää maksaa poikasi opiskelu? Eikö hän voi asua kotona?
- sossuakka kaupunni
Normaalin aikuisen paikka on poissa vanhempien hoteista.
Sossu tosiaan mättää Oulussa. Kokemuksia Nivalam, Oulun, sekä Kokkolan sossusta, jossa ehdottomasti parasta palvelua saanut Kokkolan sossusta, tosin nyt siel on remppa, ni se on siirretty ahtaaseen koppiin, mut muuten okei. Nivalas kerkesin kaa aikuistuttuani puolisen vuotta sossus käyä ja siel jopa pyydettiin suoraan huoneeseen, ku on niin pieni kaupunki. Hyvin toimi ja sai yleensä viikonlopuksi viel 50 euroa ruokaan ja silloin nuorena niin tärkeään alkoholiin. Monet ammattijuopotkin sieltä lähtivät aina hymy naamassa Mylly Pubiin.
Oulussa sitten on ollut tuo perseasenne asiakasta kohtaan aivan sanoinkuvaamatonta. Seitsemän päivän käsittelyaikaa rikotaan jatkuvasti. Joku ihmetteli bussissa, miksi puhelinnumero pitää laittaa, kun eivät soita jos joku lappu on unohtunut, vaan laittavat EVÄTYN päätöksen. Mä lähdin yks kesä käymään Kelassa, koska vuoronumerojono sossus oli tosi pitkä. Meni tunti Kelas ja kun palasin oli numeroni mennyt yhdellä numerolla yli. Menin vartijakopille selittää tilanteen ja se sano naama ivallisena, että "Ei ois saanu mennä, vaan ois pitänyt odottaa, haha!". Sanoin sille täysiä että HAISTA SITTEN PASKA, ni muuttu äijän turvassa itsevarmuus. Kattelin siin lähtien viel ympärille, ku ne luukut, mistä vuoronumerolla saa palvelua, ni oli jotakin ulkomaalaisia viel jälellä, ketään muit ei ollu ees koko sossus enää. No se ämmä veti sieltä palvelutiskiltä ikkunat alas ja huuteli, et "Tulkaa huomenna kello yhdeksän takaisin, tänään ei saa palvelua. =)". Kävi sääliks niitäkin asiakkaita. Vittu oikeesti mitä paskaa. Onneks en asu enää Oulussa. Paska kaupunni.
Niinjoo. Äiti lähti kerran (yli 60 vuotias) vessaan siel sossus, ni vartija tarkisti laukun, et onko huumeita. Voi huokaus. Ja vaik oiskin huumemummo, ni mitä se sille vartijalle kuulus, mut jotain rajaa nyt...
- jörö
Yhteiskunnan iilimadot,ilmainen vinkki ettei tarvitse nöyryttää itseään sosiaalitoimistossa.MENKÄÄ TÖIHIN.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821259Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611000Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12959Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139900Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694