Kalorilaskuri ;)

Anjaniina

voin ilokseni sanoa, että olen tänään polttanut 1200 kaloriaa ;) pelkäll'ä kuntoilulla.
JEE!
No huomenna ei mene sit kuntoilemalla ainoaakaan, mut ylihuomenna taas...

Vähän olen tyytyväinen itseeni, kun jaksoin polkea 25 km karuun vastatuuleen, enkä soittanu ketään hakeen itteeni pois kesken kaiken ;))))Ei omakehua, mutta olen tyytyväinen omaa sisuuni ;)
En ollukkaan nyyhky ;))

32

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0ree

      Onhan se harvinaista, että suomalainen kehuu itseään, vaikka aihettakin olis. Mieluummin otamme kiitoksen moittimalla muita. Hyvä sinä!

      • Anjaniina

        moittiminen Ei omaa arvoa nosta, ikävä kyllä.
        Se on metodi, jolla pärjää aikansa, sitten totuus paljastuu.
        Toki pitää olla nöyrän kiitollinen, ettei ole mitään sairauksia tai muuta fyysistä vikaa joka estäs nää "repimiset".
        Mut mä olen nähnyt 70:siä ihmisiä, jotka juoksentelee maratooneja kuin lapset...siispä, ei se mahdotonta ole, pysyä kunnossa...?


    • Yxitypy

      sitten paremmaksi. Mä kävin 20 kilsan lenkin. Huomenna meen taas vesijuoksuun.
      Kyllä sitä saakin kehua , kun saa itestään irti sen verran, että käy lenkillä. Kukapa ei tyytyväinen olis :=))

      • Anjaniina

        ainakin alkuun, joko 25 joka päivä tai sit 50 joka toinen...saa nähdä kauanko sinni riittää.
        Tänäänkin oli tooooooooooooosi palskamainen vastatuuli.
        Mutta kyllä 20 on hieno saavutus.
        Nimenomaan pitääitseään tsempata ja tehdä sillai, ettei kyllästy?


    • :))

      Minä istuin tänään auringossa, kaloreita tuskin kului. :))

      • Anjaniina

        sallittuaa, jopa suotavaa...
        Mut entäs ...huomenna ?


    • Memmer

      kulumaan kuin ainoastaan 750 kaloria ?? Miten sä lasket kulutuksen ??

      • Anjaniina

        Kevyt pyöräily...jotain 200-300 tunnissa, keskiraskas, 400-500 ja raskas siitä ylöspäin ;)
        Mulla oli 25km erittäin raskasta ja 25 km keskiraskasta ;)
        Tekee ajassa 3,5 h ja toi kalorimäärä oli hiukan alakanttiin ;)


      • Yxitypy
        Anjaniina kirjoitti:

        Kevyt pyöräily...jotain 200-300 tunnissa, keskiraskas, 400-500 ja raskas siitä ylöspäin ;)
        Mulla oli 25km erittäin raskasta ja 25 km keskiraskasta ;)
        Tekee ajassa 3,5 h ja toi kalorimäärä oli hiukan alakanttiin ;)

        kalorit tään mukaan, ja tunnin kulutus pyöräillen on noin 600 kcal. :=))

        http://www.kase.fi/~birgitlu/finnish/kuntoilu/workingcal2.html


      • Memmer
        Anjaniina kirjoitti:

        Kevyt pyöräily...jotain 200-300 tunnissa, keskiraskas, 400-500 ja raskas siitä ylöspäin ;)
        Mulla oli 25km erittäin raskasta ja 25 km keskiraskasta ;)
        Tekee ajassa 3,5 h ja toi kalorimäärä oli hiukan alakanttiin ;)

        ymmärsin avauksestasi sun polkeneen 25 km. Menee mullakin viidellä kympillä jo 1500 kcal kun tuulisella säällä ajaa 25 km/h


      • Anjaniina
        Memmer kirjoitti:

        ymmärsin avauksestasi sun polkeneen 25 km. Menee mullakin viidellä kympillä jo 1500 kcal kun tuulisella säällä ajaa 25 km/h

        eli 50 km...
        Mut koitinolla vaatimaton, enkä maininnu sitä alkuun ;)


      • Anjaniina
        Yxitypy kirjoitti:

        kalorit tään mukaan, ja tunnin kulutus pyöräillen on noin 600 kcal. :=))

        http://www.kase.fi/~birgitlu/finnish/kuntoilu/workingcal2.html

        kiloklubin laskurilla, melkolailla noi kai on samansuuntasia.
        Sitä lisää tai laskee, missä kunnossa on ja mikä on paino jne...
        Mutta..noin... arvio ;)


    • mä en voi edes fillarilla polkee, kun on kuluma alaselän nikamassa. No mä kulutin kaloreitani siivoamalla, mutta ei sekään tiennyt hyvää.

      • Anjaniina

        hassu kuntovempele kotiin?
        Vesijumppa olis sulle muuten varmaan aika mahtava..sen rasitus on vähänen, siis kropalle, mut parantaa liikkuvuutta?
        Tai siis, on se rasittavaa, mut se tukee kaikkia jäseniä, niin ettei siitä muodostu kuluttavaa tai vaarallisen raskasta..
        Tää ei vieläkään menny ihan putkeen, joku muu vois täsmentää?


      • Anjaniina kirjoitti:

        hassu kuntovempele kotiin?
        Vesijumppa olis sulle muuten varmaan aika mahtava..sen rasitus on vähänen, siis kropalle, mut parantaa liikkuvuutta?
        Tai siis, on se rasittavaa, mut se tukee kaikkia jäseniä, niin ettei siitä muodostu kuluttavaa tai vaarallisen raskasta..
        Tää ei vieläkään menny ihan putkeen, joku muu vois täsmentää?

        pmakotitalossa ja mulla olis siellä tilaa, hankkisin sen ..sen..trampoliinin. :)) siin olis varmaan mukava pomppia.


      • Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

        pmakotitalossa ja mulla olis siellä tilaa, hankkisin sen ..sen..trampoliinin. :)) siin olis varmaan mukava pomppia.

        on paholaisen keksintö, katkot niskas sillä...


      • Anjaniina kirjoitti:

        on paholaisen keksintö, katkot niskas sillä...

        no ei sitten sitä. Mitäs mä sit keksisin?? Veneilyn???


      • Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

        no ei sitten sitä. Mitäs mä sit keksisin?? Veneilyn???

        Käyt sillai uppisukkulassa ja pingahat takasin..


    • Oletpa polkenu pitkän matkan...:¤ Mä olin itteeni tyytyväinen eilen,kun tein 7km kävelylenkin..Flunssataudin takia piti taas aloittaa varovasti,mut ikinä en jaksais tota sun matkaa..varsinkaan pyörällä..:))

      • Anjaniina

        ei flunssan jälkeen saakaan repiä.
        7 km on hyvä matka.
        Ja noin sitä on ittekki aina aloitettava, lyhyestä ja sitten pikkuhiljaa pitennettävä ;)


      • Anjaniina kirjoitti:

        ei flunssan jälkeen saakaan repiä.
        7 km on hyvä matka.
        Ja noin sitä on ittekki aina aloitettava, lyhyestä ja sitten pikkuhiljaa pitennettävä ;)

        olisi,että jaksaisi juosta koko matkan...Mulla on aikeena mennä joskus juoksemaan maraton..:))


      • Anjaniina
        mii-su kirjoitti:

        olisi,että jaksaisi juosta koko matkan...Mulla on aikeena mennä joskus juoksemaan maraton..:))

        ihan sun tavoitettavissa, jopa tänä kesänä.
        Aloitat hölkkäämään ja aina pikkasen pitennät sitä hölkkämatkaa.
        Ensin vaik aina pikkasia matkoja ja väliin kävelyä, sit vaan aina pitentelet...
        Juoksumatto on siina aika hyvä, se näyttää mitä metreissä mene ja nopeuden..


    • hairioilmoitus

      siis ja painat alle sata kiloa tuolla matematiikalla :DD

      • Anjaniina

        eiku sen 175 ;)))


    • onnittelut täältä

      pyöräily (25 km per tunti) kuluttaa 120 kg painavalla naisella 1200 ckal. Tosi hieno saavutus kun 120 kg painavana pystyy polkemaan noin kovaa.

      • Anjaniina

        kiitos vaan ;)
        Itteasias mä painan kyl 175 kg...


    • Anjaniina:) Mie senku vetelen täs kaloreita minkä ehdin, nimittäin jätskiä): Laiskasti kävin vähän aikaa sitte kävelemässä, saunamökille ja takasi, mut oonhan kyl ollu töissä tänään:))

      • Anjaniina

        kaloreitakin, että jaksaa.
        Ja kuluuhan niitä ihan päivittäisissä askareissakin ;)


    • Oletpas sä huippuvireessä, ei voi kun ihmetellä. Itse en ole vielä työmatkapyöräilyä aloittanut. Kohta kuitenkin aloitan, mut se on vaan runsas viisi kilometriä yhteen suuntaan siis.Onko sulla joku mittari, millä sä niitä kaloreita lasket?

      Ite olin menossa sydämen rasitustestiin polkemaan kuntopyörää, mut siitä ei tullut mitään, kun löytys vika jo ennen polkemista, eikä sillen laitettu koskaan polkemaan sitä rasitustestiä lainkaan. No, nyt on kunto vähän parempi ja pääsen ylämäetkin kävellen ylös, joten saa nähdä miten menee ne työmatkapyöräilyt sitten. Ajankanssa aattelin pyöräillä ihan hissunkissun, ilman kalori- ja kilometri mittareita.

      • Pedimaikki

        kuten minä. Liikut niin kauas kun kuntoa riittää ja tuntuu hyvältä. :)

        Minä kävelen työmatkani ja saan siitä sopivan annoksen kunnossa pitävää liikuntaa. Onneksi ei tarvi rehkiä kaloreiden vuoksi!


      • Pedimaikki kirjoitti:

        kuten minä. Liikut niin kauas kun kuntoa riittää ja tuntuu hyvältä. :)

        Minä kävelen työmatkani ja saan siitä sopivan annoksen kunnossa pitävää liikuntaa. Onneksi ei tarvi rehkiä kaloreiden vuoksi!

        Jep, työmatkat kävelen osaksi nyt aina myös talvisin, ja työssäni kuntoilen koska työni on monipuolista liikkumista vaikkakin kevyehköä.


      • Anjaniina

        On selvä, että jotkut fyysiset vammat rajoittaa, eikä niitä mittareita tarvitakaan.
        Ne on lähinnä sitä, että koittaa tsempata itseään.
        Pääasia on, että pyöräilet ja NAUTIT siitä ;)

        Sanomalla, että polje ny, niin palkaks saat kaloria pois.
        Se on toi pyöräily sellanen korvienväli homma.
        Joku olis ehdottanut pari vuotta sitten, että polje 50 km, ni olisin juossut huutaen karkuun.
        Noi mittaamiset ja toi tekninen puoli, ne on vaan itteä varten, niitä pyörittelee mielessään kun polkee ja aika kuluu hyvin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe