Pitääkö meidän aina

lutkulainen

RIIDELLÄ!!. Eikö meillä ole yhtään rakkaudellista sanaa toisilemme sanottavana. Minä tiedän ainakin ,että Jeesus rakastaa sinua ,olitpa sitten Adventisti tai Luterilainen tai epäilevä Tuomas tai joku muu . Sinä olet Jeesukselle tärkeä .Siunausta sinun elämääsi.

27

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainut oikea oppi

      Miten voi maailman ainut oikea oppi jotka ainoastaan ymmärtävät miten Raamattua tulkitaan mitenkään edes puhua rakkaudesta. Tai jos puhuvat, se suuremman luokan teeskentelyä.

      Joskin adventismi kylläkin uudistumassa, ei se ole sellaista sapatin eikä kuolevaisuuden julistamista mitä täällä. Sitä tekevät vain kahjot jotka eivät ole ollenkaan eduksi liikkelle eikä sinne kaivata enää lisää sellaisia. Heissä ei ole liikkeen tulevaisuus, vaan he ovat sen syöpä.

      Aivan niin kahjoa adventismi ei ole kuin mitä täällä esitetään, koska täällä ovat ensimmäksee äänessä vanhakantaiset kahjot joiden toivotaan hiljalleen häviävän liikkeestä ja tulevan uuden sukupolven adventismi jossa jumalanpalvelus kyllä sapattina, mutta sen pääsanoma ei ole se.

    • taltuttaa kiukun: Lutherin neuvo oli, että eläkää sovussa kaikkien ihmisten kanssa mikäli se on teistä riippuvaista! Riidan rakentajat saavat aikaan sodan. Rauhan rakentajia kunnioitetaan. On myös totuus, että viiden minuutin sisällä voit tehdä elinikäisen vihamiehen? Hyvän luotettavan ystävän hankkiminen voi ottaa aikaajopa 20 vuotta. Tämä meidän maailmamme olisi toisenlainen tällä palstalla , jos tuo palstan ulkopuolisten nälväily loppuisi. Hyvä lutkulainen olet rauhan asialla, yhdyn rauhan rakentajiin!

    • Eikö enää löydy aiheita mistä riidellä kun raivoamalla riitelemisestä koetat
      saada aikaan riitaa ja tulikivenkatkua?
      Tällä palstallahan on vain yksi (1) riidan aihe. Nimittäin se että kun kristityt
      antavat adventistien ihan rauhassa viettää pyhää lauantaisapattiaan, niin
      adventistit silti pilkkaavat ja tuomitsevat kristityt kadotukseen sunnuntain
      hyväksymisen vuoksi.
      '
      No, sinä toit uuden riidanaiheen: riitelemisen. Mutta siitä ei kauan jakseta
      kinata, vaan kyllä tuo sapattisisinetti aiheeseen aina palataan ja sitä yhtä
      ainoaa riidanaihetta vaalitaan. Sitä ruokitaan kuin omaa vauvaa.

      • huomannut..

        huomannut tämän pienen eämäni aikana sen, ettei pahakaan yksin tappele, että on täällä niitä vastapuoliakin siinä kahakassa, mutta lempeä vastaus taltuttaa vihan sanoo Raamattu, kokeileppa Antti sitä seuraavaksi.


      • Lempeä harhaopille
        huomannut.. kirjoitti:

        huomannut tämän pienen eämäni aikana sen, ettei pahakaan yksin tappele, että on täällä niitä vastapuoliakin siinä kahakassa, mutta lempeä vastaus taltuttaa vihan sanoo Raamattu, kokeileppa Antti sitä seuraavaksi.

        Ei ollut Paavali lempeä harhaopille, vaan vitsa kädessäkö epäili joutuvansa tulemaan kun olivat alkaneet suosia lakihenkisyyttä ja suosia juutalaisia tapoja. Eikä harhaoppia pidäkään hyväksyä vaikka se kuinka yrittäisi pukeutua valkeuden enkeliksi ja tehdä sovintoa, että ollaan vain yhdessä harhaoppisia.

        Harhaopissa kuitenkin kyse siitä että se vie ihmisiä helvettiin.


      • Huomioitsia
        Lempeä harhaopille kirjoitti:

        Ei ollut Paavali lempeä harhaopille, vaan vitsa kädessäkö epäili joutuvansa tulemaan kun olivat alkaneet suosia lakihenkisyyttä ja suosia juutalaisia tapoja. Eikä harhaoppia pidäkään hyväksyä vaikka se kuinka yrittäisi pukeutua valkeuden enkeliksi ja tehdä sovintoa, että ollaan vain yhdessä harhaoppisia.

        Harhaopissa kuitenkin kyse siitä että se vie ihmisiä helvettiin.

        Olet Paavalin puolella sapattia viettämässä: Paavaliltahan tuo tapa on Jeesus-Kristityille siirtynyt. Sitähän mieltä minäkin olen, ettei Harhan suuruus ole ratkaiseva. Vaikka harhan heittääkin Kristityille ihan oikea keisari. Eihän keisari voi olla koskaan harhainen? Olet kai samaa mieltä. näet ovathan Keisarit toimineet vanhaan hyvään aikaan ihan oikeina Jumalina. Nykyajan Kristityt pitävät Keisarin antia enemmän Kristillisenä, mitä Kristuksen anti on koskaan ollutkaan. Näet vetosihan Paavalikin aikanaan Keisariin.


      • kunniaan
        Huomioitsia kirjoitti:

        Olet Paavalin puolella sapattia viettämässä: Paavaliltahan tuo tapa on Jeesus-Kristityille siirtynyt. Sitähän mieltä minäkin olen, ettei Harhan suuruus ole ratkaiseva. Vaikka harhan heittääkin Kristityille ihan oikea keisari. Eihän keisari voi olla koskaan harhainen? Olet kai samaa mieltä. näet ovathan Keisarit toimineet vanhaan hyvään aikaan ihan oikeina Jumalina. Nykyajan Kristityt pitävät Keisarin antia enemmän Kristillisenä, mitä Kristuksen anti on koskaan ollutkaan. Näet vetosihan Paavalikin aikanaan Keisariin.

        Totuus aina kunniassa eikä siksi pidä koskaan ryhtyä harhaoppisten kanssa teeskentelemään ystävällistä että ollaan nyt tässä yhtä mieltä näistä juutalaisista tavoista ja evankeliumin vääristämisestä pois Kristuksesta ja huomio siirretään ulkoisiin muotomenihin joiden pitäisi olla varjo vain.

        Sehän olisi kuin saatanan kanssa kättelyä.

        Kyllä ihmisen tulee pitäytyä terveessä opissa ja Kristuksen sanoissa eikä antautua harhaoppisten ikeen alle vaikka se muka kohteliasta olisi. Siinä kuitenkin kyse iäsyydestä ja parempi aina totella enempi Jumalaa kuin ihmisiä.

        Siitä syystä harhaoppisiin evankeliumin vääristelijöihin aina syytä pitää etäisyyttä eikä ole mitään syytä olla heille ystävällinen. Se olisi ihmislähtöinen tie helvettiin.


      • lutkulainen
        kunniaan kirjoitti:

        Totuus aina kunniassa eikä siksi pidä koskaan ryhtyä harhaoppisten kanssa teeskentelemään ystävällistä että ollaan nyt tässä yhtä mieltä näistä juutalaisista tavoista ja evankeliumin vääristämisestä pois Kristuksesta ja huomio siirretään ulkoisiin muotomenihin joiden pitäisi olla varjo vain.

        Sehän olisi kuin saatanan kanssa kättelyä.

        Kyllä ihmisen tulee pitäytyä terveessä opissa ja Kristuksen sanoissa eikä antautua harhaoppisten ikeen alle vaikka se muka kohteliasta olisi. Siinä kuitenkin kyse iäsyydestä ja parempi aina totella enempi Jumalaa kuin ihmisiä.

        Siitä syystä harhaoppisiin evankeliumin vääristelijöihin aina syytä pitää etäisyyttä eikä ole mitään syytä olla heille ystävällinen. Se olisi ihmislähtöinen tie helvettiin.

        Niin sinulle kuin minullekkin.1. Joh. 4:8
        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        1. Joh. 4:9
        Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        1. Joh. 4:16
        Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        1. Joh. 4:17
        Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        1. Joh. 4:18
        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        2. Joh. 1:6
        Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
        Juud. 1:2
        Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
        Ei kai sinun uskosi ole niin heikko että sinun täytyy sitä vahvistaa sillä ,että haukut ja parjaat adventisteja . Meidä jokaisen täällä kirjoittelian on hyvä muistaa tämä raamatun kohta :Rakkaus on vuodatettu meidän sydämmiin Pyhän-Hengen kautta.


      • eremith32
        Huomioitsia kirjoitti:

        Olet Paavalin puolella sapattia viettämässä: Paavaliltahan tuo tapa on Jeesus-Kristityille siirtynyt. Sitähän mieltä minäkin olen, ettei Harhan suuruus ole ratkaiseva. Vaikka harhan heittääkin Kristityille ihan oikea keisari. Eihän keisari voi olla koskaan harhainen? Olet kai samaa mieltä. näet ovathan Keisarit toimineet vanhaan hyvään aikaan ihan oikeina Jumalina. Nykyajan Kristityt pitävät Keisarin antia enemmän Kristillisenä, mitä Kristuksen anti on koskaan ollutkaan. Näet vetosihan Paavalikin aikanaan Keisariin.

        Meinaatko vetää Paavalinkin sapatin viettäjien joukkoon, kun Paavali ei ole sinua oikeisemassa tuossa päivien palvonnassa, oletpa aika röyhkeä. Lue.Room.14:5. Gal.4:7-12. Gal.3:1-5. Tulee lukea raamatusta myöskin Paavalin omat lausunnot ja käsitykset asioista.


      • väitteesi?
        eremith32 kirjoitti:

        Meinaatko vetää Paavalinkin sapatin viettäjien joukkoon, kun Paavali ei ole sinua oikeisemassa tuossa päivien palvonnassa, oletpa aika röyhkeä. Lue.Room.14:5. Gal.4:7-12. Gal.3:1-5. Tulee lukea raamatusta myöskin Paavalin omat lausunnot ja käsitykset asioista.

        Luehan uudelleen, koska jo jae 6 muuttaa näköalasi aivan muuksi. Älä vääristele.

        Vai, että laki olisi mitätön ja pätemätön?

        No jos aikoo Jumalan kieltää niin silloinhan poistaa koko Jumalan lain.

        Mutta älä alota opettamaan, että Paavali ja apostolit mitätöisi Jumalan tahtoa.

        Jos armosta pelastuu, niin silloin Uusi Aadam, eli Kristus sydämessä täyttää lain, jos saa luvan.

        Uudessa liitossa laki on sydämessä, eli uudestisyntyneellä opetuslapsella.

        Laki on Pyhä, vanhurskas ja hyvä. Mutta sinäkin olet synnin alaisuuteen syntynyt ja lihallisuutesi takia laki on oltava sydämessä, että et helvetin lieskoihin joudu loppusaatossa.
        Sanoohan sana tuomiolla, koska Sana tuomitsee kerran ja Jumalan huoneen.

        Menkää pois minun tyköäni te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

        Siis nyt ei ole puhe jumalattomista, koska puolustuspuhe koskikin jumalaisia.

        Emmekö me ennustanut, tehnyt monta voimallista tekoa, ajanut ulos riivaajia jne.
        Eli juuri tämänpäivän kristillisyyden esilletuomaa henken hedelmistähän on kyse.

        Oletko valheen isän oppipoika vai mitä sinä haastat? Tuuliko sinun huuliasi heiluttaa, ei ainakaan Jumalan sana.


      • lutkulainen
        eremith32 kirjoitti:

        Meinaatko vetää Paavalinkin sapatin viettäjien joukkoon, kun Paavali ei ole sinua oikeisemassa tuossa päivien palvonnassa, oletpa aika röyhkeä. Lue.Room.14:5. Gal.4:7-12. Gal.3:1-5. Tulee lukea raamatusta myöskin Paavalin omat lausunnot ja käsitykset asioista.

        Minä myös seison tämän takana:Älkää tuomitko toisianne.

        1 Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. [Room. 15:1; 1. Kor. 9:22]
        2 Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. [1. Moos. 1:29, 9:3]
        3 Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. [Kol. 2:16]
        4 Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. [1. Kor. 4:3,4]
        5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. [Gal. 4:10]
        6 Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa.
        Mutta miksi minun pitäisi tuomita heidän syöntijään tai heidän sapattiaan ,eihän Paavalikaan tuomitse syömisiä eikä päiviä.Minä olen sen täällä aikaisemminkin sanonnut ei minulle Pyhä -Henki ole puhunnut sapatin viettämisestä ,kyllä Hän on puhunnut minulle aivan muista asoista.
        Mutta ollaan reilulla tavalla eri mieltä ,jätetään ne vyön alle lyönnit puolin ja toisin pois.
        Siunausta elämääsi


      • eremith32
        väitteesi? kirjoitti:

        Luehan uudelleen, koska jo jae 6 muuttaa näköalasi aivan muuksi. Älä vääristele.

        Vai, että laki olisi mitätön ja pätemätön?

        No jos aikoo Jumalan kieltää niin silloinhan poistaa koko Jumalan lain.

        Mutta älä alota opettamaan, että Paavali ja apostolit mitätöisi Jumalan tahtoa.

        Jos armosta pelastuu, niin silloin Uusi Aadam, eli Kristus sydämessä täyttää lain, jos saa luvan.

        Uudessa liitossa laki on sydämessä, eli uudestisyntyneellä opetuslapsella.

        Laki on Pyhä, vanhurskas ja hyvä. Mutta sinäkin olet synnin alaisuuteen syntynyt ja lihallisuutesi takia laki on oltava sydämessä, että et helvetin lieskoihin joudu loppusaatossa.
        Sanoohan sana tuomiolla, koska Sana tuomitsee kerran ja Jumalan huoneen.

        Menkää pois minun tyköäni te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

        Siis nyt ei ole puhe jumalattomista, koska puolustuspuhe koskikin jumalaisia.

        Emmekö me ennustanut, tehnyt monta voimallista tekoa, ajanut ulos riivaajia jne.
        Eli juuri tämänpäivän kristillisyyden esilletuomaa henken hedelmistähän on kyse.

        Oletko valheen isän oppipoika vai mitä sinä haastat? Tuuliko sinun huuliasi heiluttaa, ei ainakaan Jumalan sana.

        Taidat olla pimetetty niinkuin muutkin adventisti porukka, joka ei tajua kuin juutalaisen perinnäisäännö johon adventismioppi on osaltaan rakentunut E G whitin opin lisäksi, joten valitan kohtaloasi. Gala.4:1-7. "Mutta minä sanon: niin kauan kun perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohdassa eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra. Vaan hän on holhoojan ja huoneenhaltijan alainen isän määräämään aikaan asti."

        Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. (Kuten adventistit ovat vieläkin nähtävästi!)-"Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen lainalaiseksi, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. 6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa "Abba Isä". 7. Niinpä sinä et enään ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. Valitettavasti adventisti ei ole tämän mukaan ainakaan Kristukseen perustuvan armon perillinen. Mitä sitten lain aalle jälleen ajautunut adventisti perii on sitten eri juttu, mitä maallista rihkamaa liekkään? Mutta Uuden Liiton Kristukseen turvautuneet, Paavalinkin esimerkin mukaan tulevat perimään, niin se on ihan toista luokkaa joka ei koske tätä maallista rihkamaa.


      • lutkulainen
        lutkulainen kirjoitti:

        Minä myös seison tämän takana:Älkää tuomitko toisianne.

        1 Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. [Room. 15:1; 1. Kor. 9:22]
        2 Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. [1. Moos. 1:29, 9:3]
        3 Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. [Kol. 2:16]
        4 Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. [1. Kor. 4:3,4]
        5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. [Gal. 4:10]
        6 Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa.
        Mutta miksi minun pitäisi tuomita heidän syöntijään tai heidän sapattiaan ,eihän Paavalikaan tuomitse syömisiä eikä päiviä.Minä olen sen täällä aikaisemminkin sanonnut ei minulle Pyhä -Henki ole puhunnut sapatin viettämisestä ,kyllä Hän on puhunnut minulle aivan muista asoista.
        Mutta ollaan reilulla tavalla eri mieltä ,jätetään ne vyön alle lyönnit puolin ja toisin pois.
        Siunausta elämääsi

        En tiedä mistä päättelit minut sapatin viettäjäksi? Jos tarkoitit näitä ?
        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        2. Joh. 1:6
        Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
        Mikä oli Jeesuksen käsky näissä kohdin meille ? Se oli tämä :Uuden käskyn minä annan teille,että rakastatte toisianne niinkuin minä olen teitä rakastanut--että tekin niin rakastatte toisianne


      • 234234234
        Lempeä harhaopille kirjoitti:

        Ei ollut Paavali lempeä harhaopille, vaan vitsa kädessäkö epäili joutuvansa tulemaan kun olivat alkaneet suosia lakihenkisyyttä ja suosia juutalaisia tapoja. Eikä harhaoppia pidäkään hyväksyä vaikka se kuinka yrittäisi pukeutua valkeuden enkeliksi ja tehdä sovintoa, että ollaan vain yhdessä harhaoppisia.

        Harhaopissa kuitenkin kyse siitä että se vie ihmisiä helvettiin.

        harhaoppisi vie.


      • 234234234
        eremith32 kirjoitti:

        Taidat olla pimetetty niinkuin muutkin adventisti porukka, joka ei tajua kuin juutalaisen perinnäisäännö johon adventismioppi on osaltaan rakentunut E G whitin opin lisäksi, joten valitan kohtaloasi. Gala.4:1-7. "Mutta minä sanon: niin kauan kun perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohdassa eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra. Vaan hän on holhoojan ja huoneenhaltijan alainen isän määräämään aikaan asti."

        Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. (Kuten adventistit ovat vieläkin nähtävästi!)-"Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen lainalaiseksi, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. 6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa "Abba Isä". 7. Niinpä sinä et enään ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. Valitettavasti adventisti ei ole tämän mukaan ainakaan Kristukseen perustuvan armon perillinen. Mitä sitten lain aalle jälleen ajautunut adventisti perii on sitten eri juttu, mitä maallista rihkamaa liekkään? Mutta Uuden Liiton Kristukseen turvautuneet, Paavalinkin esimerkin mukaan tulevat perimään, niin se on ihan toista luokkaa joka ei koske tätä maallista rihkamaa.

        nythän sinä väität, että Paavali olisi opettanut Jumalan olevan maailman alkeisvoima, josta pitää päästä eroon...

        te ette ole mitään muuta kuin Paavalin sanoman vääristelijöitä, puhtaita nikolaiittoja.


      • eremith32
        lutkulainen kirjoitti:

        En tiedä mistä päättelit minut sapatin viettäjäksi? Jos tarkoitit näitä ?
        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        2. Joh. 1:6
        Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
        Mikä oli Jeesuksen käsky näissä kohdin meille ? Se oli tämä :Uuden käskyn minä annan teille,että rakastatte toisianne niinkuin minä olen teitä rakastanut--että tekin niin rakastatte toisianne

        kommentoinut sinun kirjoitustasi, enkä ole suinkaan tehnyt kirjoituksessani sinusta sapatin pyhittäjää. Vaan vastasin jonkun "huomioitsijan" kommenttiin. Mitä Jeesuksen Kristuksen käskyihin tulee, niin tottakai, niihinhän perustuu koko yhteiskunta elämä Jeesuksen eettismoraalinen siveys käsitys oli niin korkealla Jumalallisella tasolla, ettei sitä tämän päivän ihminen vieläkään jaksa ymmärtää, tai jos sanotaan, että ei haluakkaan ymmärtää koska ne on luonnolliselle ihmiselle täysin ylivoimainen täyttää, koska ihminen katsoo tänä päivänä, että ne Jeesuksen Kristuksen antamat 5-käskyä vaatii liikaa ihmisiltä, ja siksi valitsee tilalle nuo Mooseksen antamat jahven lait. jotka ovat helpommat todella täyttää ja pitää, mutta kun niidenkin pitämisessä tuntuu olevan aivan liikaa ongelmia ainakin adventisteilla.

        Kun lukee Vuorisaarnan evankeliumista nuo Jeesuksen antamat käskyt, ja vertaa niitä Mooseksen antamiin käkyihin, niin on niillä, kuin yöllä ja päivällä ero. Muun muassa Paavali piti 10 käskyn lain prikulleen, niinkuin hän jossakin - kirjeessään, olisikohan korinttolaiskirjeissään jommassa kummassa sanonut, että hän oli niin tarkka lain noudattaja, ettei piirtoakaan poikennut juutalaisesta laista. Mutta damaskon kääntymyksensä jälkeen kun hänestä tuli Jeesus Kristuksen opetuslapsi, niin hän roomalaiskirjeen 7 luvun mukaan ymmärsi sen, että miten hän joka oli niin vahva juutalaisen lain noudattja, mutta nyt hän tunsi Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena, että kuinka suuri syntinen hän sittenkin vielä on ,vaikka hän taisteli koko sielullaan päästäkseen täydelliseen yhteyteen Kristukseen,, hänelle koko elämän suurimmaksi rakkaudeksi - elämän päämääräksi tullut Jumalan Pojan tehtävä. Mutta hän silti tunsi sen, että kuinka se synti riippui sittenkin hänessä, vaikka hän joka hetki tahtoi vain tehdä Kristuksen eli Jumalan tahtoa, niin silti hän teki sitä mikä oli Kristuksen tahtoa vastaan.

        Joten tästä me saamme oikean kuvan siitä mitä Jeesuksen Kristuksen antama elämän ymmärrys meiltä vaatii ja kuinka paljon enemmän mitä meidän kristillisiksi kirkoiksi itseään nimittävät yhteisöt ymmärtävät, tai haluavat edes ymmärtää. Joten eimeillä sen todellisessa kristillisessä merkityksessä ole sitä uskoa jota Jeesus Kristus halusi tuoda; ja antoi opetusta omana aikanaan, ja sehän loppukin sitten kun jo apostolien aikana siihen tuli määrätynlaista kitkaa väliin, niin myöskin apostolinen usko katosi sen todellisessa merkityksessä.


    • sda.manager

      Ne tuovat asioita esille.
      Erimielisyys on lahja, mutta erimielisyyteen liittyvä murhanhimo on kirous.
      Antaa asioiden riidellä.

      "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.(Luuk. 14:26, vanha käännös)

      • Perustelia

        vihaajat tekevät itsemurhan: Tällaiseenko sinä Kristittyjä yllytät? Kyllä mielestäni on hyvä elää sovinnossa kaikkien kanssa mikäli minusta on kyse. Viha on vihamielisyyttä pahan purkautumista sodiksi, joissa syyttömät kärsivät.

        Esimerkiksi: Kuolemattomassa sielussa piilee mahtavan harhaisuuden avain, koska Jumalalla ainoalla on hallussaan kuolemattomuus. Spiritismi Kristityt ovat omasta mielestään ja Jumalan vihamiehen mukaan kuolemattomia. Tämä on sitä kuolemattoman sielun kuolematonta harhaa. Onhan Helvetin kauhutkin harhaa. Nämä kauhukuvaukset ovat totta ainoastaan Mythologian oppikirjojen mukaista totuutta. Todellinen Helvetti on iskostettu vain ihmisten aivoihin!


      • omia kohtaan
        Perustelia kirjoitti:

        vihaajat tekevät itsemurhan: Tällaiseenko sinä Kristittyjä yllytät? Kyllä mielestäni on hyvä elää sovinnossa kaikkien kanssa mikäli minusta on kyse. Viha on vihamielisyyttä pahan purkautumista sodiksi, joissa syyttömät kärsivät.

        Esimerkiksi: Kuolemattomassa sielussa piilee mahtavan harhaisuuden avain, koska Jumalalla ainoalla on hallussaan kuolemattomuus. Spiritismi Kristityt ovat omasta mielestään ja Jumalan vihamiehen mukaan kuolemattomia. Tämä on sitä kuolemattoman sielun kuolematonta harhaa. Onhan Helvetin kauhutkin harhaa. Nämä kauhukuvaukset ovat totta ainoastaan Mythologian oppikirjojen mukaista totuutta. Todellinen Helvetti on iskostettu vain ihmisten aivoihin!

        Lähetyskirjeissä puhutaan rakkaudesta seurakunnan kesken, että he eivät olisi riitaisia, että Jumalan seurakunta ei olisi yksi toisen puolta ja toinen toisen eikä heillä olisi keskenään mitään opillisia kiistoja ettei toinen kannatta jotain enemmän kuin toinen eikä seurakunta keskenään olisi kyräilevä ja pahansuopa toisiaan kohtaan.

        Ei siinä puhutaan mitään rakkaudesta harhaoppisia kohtaan ja jopa veljeä joka liittyy harhaoppiin käsketään karttaa häntä muutaman kerran ojennettuaan.

        Kyllä kirjoitettu on, että harhaoppista karta eikä suinkaan että rakasta.

        Eikä alkuseurakunta kaikesta hengellisyydestään huolimatta voinut välttyä harhaoppiselta vaikutukselta, sinne oli pesiytymässä juutalaisia tapoja sekä muotouskonnollisuutta. Ei niitä tullut rakastaa eikä hyväksyä eikä sellaisia ihmisiä toivottaa tervetulleeksi vaan tehdä heille selvästi että he eivät julistaa ristiinnaulittua Kristusta, vaan ihmisten katalia juonia.


      • lutkulainen


    • Kiitos veli hyvästä aloituksesta!
      George Matheson,tunnettu skottilainen sokea saarnaaja,sanoi: Jumala,en ole koskaan kiittänyt Sinua ohdakkeistani.Tuhansia kertoja olen kiittänyt ruusuistani mutta en kertaakaan ohdakepiikeistä.
      Olen toivonut pääseväni siihen maailmaan,jossa saisin hyvityksen rististäni.Mutta en koskaan ole nähnyt ristiäni kunniana jo nyt-tässä elämässä.
      Opeta minulle ristiini kätketty kunnia! Opeta minulle ohdakepiikkini arvo! Osoita minulle,että olen päässyt luoksesi tuskan polkua pitkin! Osoita minulle,että kyyneleeni ovat synnyttäneet sateenkaaren"

      • Mitenkäs Jussila? Jokos sinä ja vaimosi olisitte valmiita tulemaan uskoon?


    • Mikähän nyt oli motiivisi? Oliko se tuon ihmisten nimittelyn lopettaminen, joka olisi sitä oikeaa riitelyä?

      Ei oikein vaikuta siltä, vaan vaikuttaa siltä, että olet joko adventisti tai jo adventismin pauloissa, koska yrität esittää adventismia siinä valossa kuin se ei olisikaan ihmisiä, jopa uskovia ihmisiä, pois Jeesuksesta ellenismiin eksyttävä!

      Hyi sinua! Tee parannus!

      • 234234234

        parannus ja lakkaa noitumisesi.


    • X-hirvas

      uskovat riitelevät niiden oikeellisuudesta, koska kaikki lahkot ovat mielestään oikeassa. Jeesuksen opetuslapset eivät riitele, koska heillä on uskonsa perustana todellinen totuus, Jeesus ja Hänen sanansa.

      • 234234234

        et ole Jeesuksen opetuslapsi, koska olet täällä vain riitaa haastamassa.


      • muistaa se
        234234234 kirjoitti:

        et ole Jeesuksen opetuslapsi, koska olet täällä vain riitaa haastamassa.

        Täytyy muistaa se mitä Jeesus sanoi juutalaisille fariseuksille jotka kiivailivat sapatista.

        Että ketkä ne ovat Jeesuksen opetuslapsia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1590
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1049
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      839
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      752
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      719
    7. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      644
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      620
    Aihe