Miten yrttejä ja muita kasveja täytyy hoitaa että ne eivät kuole? Olen kylvänyt mm. talvimeiramia, mehikasveja ja piparminttua ym. ruukkuun kylvömultaan. Taimet ovat nousseet ja niin pieniä ja ohutvartisia, että ei niitä ainakaan voi kouluttaa. Miten ne saa pysymään hengissä ja vahvistumaan etteivät ne kuole, kuten noin pienille kasveille aina käy. Isommat taimet, esimerkiksi basilika, selviytyy kyllä, mutta aivan pienet kuolevat aina pian.
Kylvösten onnistuminen
3
833
Vastaukset
- Ei niin viherpeukalo
Nuo linkit sopivat niihin kasveihin, jotka minäkin olen onnistunut kasvattamaan, mutta jos varsi on rihmaakin ohuempi ja lehti tuskin millin suuruinen sen varsi kuivuu ja taimi kuolee aina.
- tipitii..
Ei niin viherpeukalo kirjoitti:
Nuo linkit sopivat niihin kasveihin, jotka minäkin olen onnistunut kasvattamaan, mutta jos varsi on rihmaakin ohuempi ja lehti tuskin millin suuruinen sen varsi kuivuu ja taimi kuolee aina.
ettei ainakaan aurinko paista. jos pikkukärpäsiä näkyy, sumuta vihreetä raiddia viikon välein, niin ne toukatkin kuolee (ne syö taimien juuria).
koita olla ylihoitamatta, mutta sumuttele päivittäin. kastele multaa vähän vaikka joka toinen pv..
osaan minäkin taimia tappaa, mutta noilla konsteilla onnistuu vähän paremmin :)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1073654
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232892Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122451- 431925
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411565- 321547
- 281360
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201336- 951191