Eli probleemana on tämä, autosta katkesi laturin hihna (jakajan hihnan alla) ja se vaihdettiin sitten huoltoliikkeessä ja jakajan hihnakin jouduttiin ottamaan irti ja laittamaan takaisin. Pari pv tämän jälkeen kun joutui ajamaan vähän pidemmän matkan, auto toimi OK 20km, mutta sitten alkoi moottorin lämmöt nousta ja 80kmh vauhdissa aluksi kaasupoljin alkoi tärisemään lievästi jalkaa vasten, 100kmh vauhdissa tuntui että auto menisi jo halki ja tärinät olivat kuin krapula-aamuna konsanaan. jäähdytysnestettä on, mutta huomasin samalla ettei se iso tuuletin pyöri konepellin alla, sulakkeet on tarkistettu mutta sitten tietotaito loppuukin siihen. Käsittääkseni tuuletin pyörii vasta kun auto käy tosi kuumana (sähkökättöinen, ei hihnalla toimiva)
Onko mahdollista että huollossa on joku kussut korjauksen laittaessaan jakajan hihnaa takaisin? Vai onko nyt vaan tosi huono tuuri kun auto alkoi temppuilemaan viikonsisällä 2 kertaa, 0-60kmh auto toimii ihan hyvin ilman lämmönnousua, mutta yhtä helvettiä ajaa jos yrittää 100kmh..
Jos joku tietää paremmin näin heppoisilla tiedoilla niin kertokaa mikä voi aiheuttaa tämän tärinän ja voiman loppumisen ylämäessä. Auto on Mitsubishi Carisma 96 GL hatchback.
Carisma 1.6 80kmh
3
1012
Vastaukset
- M
niin ja öljyt on tarkistettu samalla.
- jakajan hihnalla
jakopään hihnaa? Jos tarkoitat, niin sitten sulla on voinut syltätä moottorintasapainoakselimen hihna eikä laturin hihna, jos jakopäänhihna on pitänyt pois käyttää, jotta moottorin tasapainoakselimen hihna on voitu vaihtaa. Ja jos et oo vaihdattanu hihnoja asiantuntevassa Mitsun huollossa, niin ei olisi ekakerta kun Mitsuihin laitetaan väärään asentoon moottorintasapainoakseli, kun hihnaa vaihdetaan ja siitä tuo tärinä jos se vielä tapahtuu tietyllä kierrosalueella. Ja sitten nuo muut oireet, jos on vielä jakopäänhihnakin onnistuttu laittamaan hampaanverran pieleen. Suosittelisin viemään auton varmasti ammattitaitoiseen korjaamoon eikä mihinkään nyrkkipajalle, joka on tottunu vanhoja Tojotia, Volkkareita ja Ooppeleita pääasiallisesti huoltamaan.
- bc
omassa carismassa -98 1.6 syylärin tuuletin ei pyörinyt ja lämmöt nousi, niin vaihtoivat jonkun anturin. mutta se sijaitsee siinä oikeassa päädyssä edestäpäin katsottuna lohkossa. oisko anturi maksanut noin 20-30 euroa työ, kunhan on oikea anturi, koska ekalla kerralla asensivat väärän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471