Pyöräilykausi alkoi taas :)

Jere-lahti

Kiesus, että voi olla tukossa pitkän talven jälkeen. Aerobinen kunto maassa ja muutenkin taas
ottaa aikansa, ennenkuin tottuu taas hommaan. :D Lahti-Ola-Lahti eilen otettiin, lämmittelyt
ensin tietysti ja nyt olo on kuin olisi ajanut Giron... :D Tempoajolla mentiin...mutta täytyy muistaa,
että "Tour de Mökki" ja muutenkin kanssa-ajajani on mua 40 kiloa kevyempi. ;) Ei vanha jaksa enää
niinku nuorempana!

Nyt kaikki vaan liikkumaan, pyöräily on jokaisen kunnolle varmasti sopiva laji ja edetä voi täysin omassa
tahdissa, sekä tulokset näkyy varmasti sen yhdenkin poljetun kesän jälkeen! :D

23

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9.12.1989

Muistahan nyt pysyä asiallisena.Bannisi oli tavallista pidempi.

• kesät talvet

ja olen huomannut saman kuntoa ja kiinteyttä kohentavan asian, ihan 3- vaihteisella naistenpyörällä ajelen,
      tiedän ettei se ole mikään pitkän matkan polkupyörä :))))) 4 km sivu 5 kertaa viikossa rauhallisesti. :))))))

• Asiasta kolmanteen miten vauva voi??

Joo pyöräilykausi on ainakin täällä Turussa taas pyörähtänyt kunnolla käyntiin. Useat kulkevat työmatkat taas fillareilla ja katukuvissa ne näkyvät hyvin.
      Tänään lähdin jo aamulla (bussilla) aika aikaiseen liikkelle ja katselin bussin ikkunoista fillarin polkijoita.
      Samoin kun astelin busasta ulos ja painelin stockkan pääovelle kävelykatua pitkin, oli melkoinen pyörämäärä taas jo parkeerattu kävelykadun varsille.

Älä nyt rehki itseäsi liian pitkillä matkoilla talven jälkeen kipeeksi.

PS Jätski maistuu hyvältä kun yksin syö:)))

• Jere-lahti

Ben & Jerry`s on parasta jätskiä, eilen syötiin Heidin kanssa puokkiin se purkki. :p
        (cookie dough)

Niilo on kuule ihan Aurinko, se hymyilee äitinsä tisulle ja mun parralle ja kattolampulle, sekä
        koirain naamat saa Leveän hymyn kasvoille. :D Että se on ihana, parasta mitä mulla koskaan on ollut. :)

...tuhansia töitä, valvottuja öitä... :D

• Jere-lahti kirjoitti:

Ben & Jerry`s on parasta jätskiä, eilen syötiin Heidin kanssa puokkiin se purkki. :p
        (cookie dough)

Niilo on kuule ihan Aurinko, se hymyilee äitinsä tisulle ja mun parralle ja kattolampulle, sekä
        koirain naamat saa Leveän hymyn kasvoille. :D Että se on ihana, parasta mitä mulla koskaan on ollut. :)

...tuhansia töitä, valvottuja öitä... :D

äkkiä ohitse:))

Ei sen puoleen kumpainenkaan mun kullanmuruistani ei valvottanut öitä. Pennut kyllä sitten sitäkin enemmän:)

Joko olette miettineet ristiäisiä?

• Jere-lahti
        umalehtinen kirjoitti:

äkkiä ohitse:))

Ei sen puoleen kumpainenkaan mun kullanmuruistani ei valvottanut öitä. Pennut kyllä sitten sitäkin enemmän:)

Joko olette miettineet ristiäisiä?

Nyt tuntuu ensimmäistä kertaa siltä, että voisi tämäkin 35-vuotias mies olla aikuinen...
        Siinä sitä minäkin otan oppia Niilosta niin kuin se minusta...mutta ei oikein voi kuvailla, muuten kuin
        että on vaan niin ihanaa tämä oppimisen retki! :D

Ristiäiset pidetään niin, että pappi tulee tänne kotiin ja kummit & läheisimmät omaiset ja ystävät vaan.
        Ihan pienimuotoiset vaan. :)

• Jere-lahti kirjoitti:

Nyt tuntuu ensimmäistä kertaa siltä, että voisi tämäkin 35-vuotias mies olla aikuinen...
        Siinä sitä minäkin otan oppia Niilosta niin kuin se minusta...mutta ei oikein voi kuvailla, muuten kuin
        että on vaan niin ihanaa tämä oppimisen retki! :D

Ristiäiset pidetään niin, että pappi tulee tänne kotiin ja kummit & läheisimmät omaiset ja ystävät vaan.
        Ihan pienimuotoiset vaan. :)

Pienimuotoiset ovat usein paremmat ja tuoreet vanhemmat pääsevät vähemmällä.
        Meillä pidettiin molempien poikien ristiäiset äitini luona. Syynä oli se kun halusin heidät kastettavan Martinkirkossa omassa rippi/hääkirkossa ja kirkko oli lapsuudenkotiani vastapäätä.

• ...tiet on täälläkin aika hyvin jo sulaneet, nyt kai sitä voisi ruveta pyöräilemään... Pyöräily ei ole kyllä yhtään meikäläisen laji, mutta tänä vuonna sitä taitaa olla aika paljon luvassa, halusinpa tai en. No, erittäin hyvää liikuntaahan se tietysti on.

• Jere-lahti

vaan kuitenkin ehkä helpoin tapa kohottaa kuntoa. :D Kunnon pyörä ja ei kai tarvitse kertoa kenellekkään,
        että se pyöräilykypärä päähän sitten! Ja verrattuna esimerkiksi hölkkään/juoksemiseen on aika paljon
        ystävällisempi aloittaa ja puhumattakaan nivelistä ym..
        ja maisemat vaihtuu ja se ylämäki, joka ennen inhotti ja tuntui, ettei tätä jaksa, tuntuu vaan haasteelta, jonka ylitse poljetaan mahdollisimman nopeasti... :D

• Jere-lahti kirjoitti:

vaan kuitenkin ehkä helpoin tapa kohottaa kuntoa. :D Kunnon pyörä ja ei kai tarvitse kertoa kenellekkään,
        että se pyöräilykypärä päähän sitten! Ja verrattuna esimerkiksi hölkkään/juoksemiseen on aika paljon
        ystävällisempi aloittaa ja puhumattakaan nivelistä ym..
        ja maisemat vaihtuu ja se ylämäki, joka ennen inhotti ja tuntui, ettei tätä jaksa, tuntuu vaan haasteelta, jonka ylitse poljetaan mahdollisimman nopeasti... :D

...kuntopyörää minua ei saa vatkaamaan, on sitäkin joskus tullut tehtyä mutta en enää kehtaa! :D Jos kerran joutuu polkemaan, niin pitää silloin kyllä päästä eteenpäin.

Kypärä ei unohdu milloinkaan kun lähden polkemaan tuota tosi surkeapintaista, kapeaa ja mutkaista maantietä jossa ei ole piennarta kaikissa kohdin käytännössä ollenkaan, huomioliiviä käytän myös pyöräillessä.

Se on vaan kumma että niitä ylämäkiä on aina enemmän kuin alamäkiä, ihan sama mihin päin kulkee... toivottavasti ne edes pienenis tuossa kevään mittaan. ;D

• Jere-lahti
        Ursa kirjoitti:

...kuntopyörää minua ei saa vatkaamaan, on sitäkin joskus tullut tehtyä mutta en enää kehtaa! :D Jos kerran joutuu polkemaan, niin pitää silloin kyllä päästä eteenpäin.

Kypärä ei unohdu milloinkaan kun lähden polkemaan tuota tosi surkeapintaista, kapeaa ja mutkaista maantietä jossa ei ole piennarta kaikissa kohdin käytännössä ollenkaan, huomioliiviä käytän myös pyöräillessä.

Se on vaan kumma että niitä ylämäkiä on aina enemmän kuin alamäkiä, ihan sama mihin päin kulkee... toivottavasti ne edes pienenis tuossa kevään mittaan. ;D

Ja puhumattakaan siitä, että aina on vastatuuli mennessä että tullessa... :D

On muuten yksi elämän mysteereistä tuo pyöräilijän vastatuuli...ajat vaikka pari kymppiä vastatuuleen
        tavoitepaikkaan, juot vaikka kahvit ja sämpylän & otat virkistävää juomaa ja ajattelet, että nyt on
        myötätuuli takaisin mennessä...mitä vielä, on kuin noiduttua, taas tuulee vastaan ja se vastatuuli on aina kovempi, mitä väsyneempi olo on... :D

• Metsien Mies

Liikun lähinnä jalkaisin metsissä niin kyllä minä kesällä pyöräilenkin. Ei ole vielä tullut aloitettua kautta. On se kummaa vaikka kuin on hyvä kunto niin pyöräily ottaa alkuun melko lujille. Oliskohan siinnä eri lihakset käytössä, tai tietysti on.

• Jere-lahti

on erittäin hyvää ja mukavaa liikuntaa, mutta tosiaan otappas pyörä allesi, niin ihmettelee kaikki kun
        lihakset kipeytyy ja tuumitaan, että onko täälläkin lihaksia, mistä en tiedä, kun tuntuu lenkin jälkeen. :D

• jopo man prän pränn

pääsiskö alkuun vaikka seitkytluvun jopolla?

• No iskä on jo huoltanut fillarin talviteloilta,että kyllä kelpaa taas ajella :O)
      Fillarointi on kivaa ja hyvää kuntoilua,vaikka aluksi arse menee kipeeksi ja kintut hapoille.
      Tosiaan mielenkiintoinen tuo hapoille meno,vaikka päivittäin liikkuu ihan rivakasti säännöllisesti.
      Mutta sama juttu,kun menen kylään kerrostaloon,niin aina kiipeän portaat,niin hapoille vaan menee jonkin verran.
      Alla menopelinä Helkaman seiskavaihde.Muutaman vuoden ollut,ja nyppii kun ei saanut enää ilman jalkajarrua seitsikkoa :/ .Ennen siis jalkajarruton Helkaman kutonen.

Tosin pyöräily on jonkinverran vähentynyt,kun en enää ihan jokapaikassa aja,kun männävuosina eräs rekka yritti saada pois kuljeksimasta pilven reunalle...Sen jälkeen esim.keskikaupungilla ajo on loppunut.

Juu,ja kuten Ursa,kuntopyörään en koske.Ihan hönöö hommaa polkee paikallaan :D

• Joo, ei siitä paikallaan polkemisesta tule kuin vihaiseksi! ;D

Sama se on minun pyöräily"intoa" vielä entisestäänkin vähentänyt että täälläkin noita rekkoja kulkee ja tie on todellakin surkea. Pahimmat tapaukset on olleet pari kertaa venäläinen bussi. Ne kyllä tunkee viereen vaikka mitä olisi tulossa vastaan ja vaikka miten vähän olisi tilaa, siinä olen joskus joutunut koiraa tönimään ojaan ja mennyt pyörällä perässä.

• Jere-lahti

Mutta pyöräilyhän on osa elämää ja silloin on vain tasan yksi vaihde, suurimmalla vaihteella eteenpäin :D

Tosiaan noista välineistä...itsekkin ajelin ennen "hobby hallin" fillareilla, mutta sitten kun kokeilin
        kaverin maantie-kiitäjää, niin se oli menoa...niin mahtavalta tuntui, että olin pakotettu ostamaan
        itselleni samanlaisen, ajonautinto nousi potenssiin kaksi ja pitemmät matkat huomattavasti mielekkäämmiksi. Kaupunki-fillarina mulla on myös tallissa vaihteeton miestenpyörä Helkama Oiva
        ja täysjousto maasturi vähän epätaisaisemmalle alustalle kuin asfaltti. :)

30-vuotiaalla Helkamalla ajosta kuitenkin nautin myös, siinä on sitä pyöräilyn ja polkemisen fiilistä!

Juu, ekojen lenkkien jälkeen on perse kipeänä ja reidet huuta hoosiannaa, ei sitä pysty mitenkään
        kuntosali, tai kävely yms harjoitteilla estämään...pyöräily on vaan niin ainutlaatuista! :D

• 21+16
      • Jere-lahti

Tässä vahdataan aamuun Pasiradion tasoja...kuuntele, jos kiinnostaa :
        http://www.pasiradio.com/listen.html

Huomenna lauantai-tanssit hauvojen kanssa :D Tässä nukutaan, kun ehditään pikkuisen kanssa...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      979
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      788
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      102
      553
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      547
    8. 78
      541
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      527
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    Aihe