villiheinä valtaa KARVIAISpensaat

Sirkku5

Miten ihmeessä pääsen eroon juolavehnästä karviaspensaiden alla...sieltä piikkisten puskien alata on hankalaa repiäkin.

4

1003

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile tätä! Minä olen tehnyt muutamille ruusupuskille näin. Leikkaa katekankaasata, tai mustasta muovista sopivan kokoinen pyörylä. Minä olen käyttänyt tyhjiä turvesäkkiä, musta puoli ylöspäin. Leikkaa yhdeltä sivulta ympyrän keskiosaan asti auki, että saat laitettua pyörylän pensaan alle. Asettele mahdollisimman tarkasti, käytä saksia tarvittaessa. Peitä sitten pyörylä tukevasti maahan, mullalla, soralla katteella, murskeella. On heti siisti, ja vuoden päästä ei heinän heinää. Minulla ainakin on toiminut ruusupuskissa hyvin, ovat siistit, eikä kasteluunkaan vaikuta, kyllä se noin iso kasvi sen kosteutensa ottaa. Ja katekangas läpäisee vedenkin. Mutta minä olen uusiokäyttänyt turvepusseja. ei tule kuluja.
      Tietenkin voit myös myrkyttää, mutta minä yleensä vältän niitä myrkkyjä viimeiseen asti, kuokka on aina parempi vaihtoehto rikkaruohoille. Ja myrkyt on kauhean kalliitakin. Onnistumisia sinulle, ja hyvää kevättä!

• pois-

ei ole mikään ihme homma.

• hesarit uusiokäyttöö

Hei

Minä olen käyttänyt katteena sanomalehtiä. Olen kastellut sanomalehdet ja painellut ne mahdollisimman lähelle tyviä. Sitten peittänyt ne ruohonleikkurin kerulista tulleella heinällä.
      Lehtiä pitää olla aika paljon, että tulee tarpeeksi paksu kerros. Noin 10 hesatia.
      Ne maatuu sinne aikanaan, eivät estä kastelua.

• käy

Riittänee kun kerran kesässä käsin poistaa varovasti kaikki heinät pensaan juurelta. Maatalouskaupoista saa asiallisia käsineitä suojaksi. Sitten vaan polvilleen pensaan viereen ja kitkemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      233
      4477
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2894
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2423
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1717
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1399
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1202
    7. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      18
      1048
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      929
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      888
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      864
    Aihe