Miten ihmeessä pääsen eroon juolavehnästä karviaspensaiden alla...sieltä piikkisten puskien alata on hankalaa repiäkin.
villiheinä valtaa KARVIAISpensaat
4
985
Vastaukset
Kokeile tätä! Minä olen tehnyt muutamille ruusupuskille näin. Leikkaa katekankaasata, tai mustasta muovista sopivan kokoinen pyörylä. Minä olen käyttänyt tyhjiä turvesäkkiä, musta puoli ylöspäin. Leikkaa yhdeltä sivulta ympyrän keskiosaan asti auki, että saat laitettua pyörylän pensaan alle. Asettele mahdollisimman tarkasti, käytä saksia tarvittaessa. Peitä sitten pyörylä tukevasti maahan, mullalla, soralla katteella, murskeella. On heti siisti, ja vuoden päästä ei heinän heinää. Minulla ainakin on toiminut ruusupuskissa hyvin, ovat siistit, eikä kasteluunkaan vaikuta, kyllä se noin iso kasvi sen kosteutensa ottaa. Ja katekangas läpäisee vedenkin. Mutta minä olen uusiokäyttänyt turvepusseja. ei tule kuluja.
Tietenkin voit myös myrkyttää, mutta minä yleensä vältän niitä myrkkyjä viimeiseen asti, kuokka on aina parempi vaihtoehto rikkaruohoille. Ja myrkyt on kauhean kalliitakin. Onnistumisia sinulle, ja hyvää kevättä!- pois-
ei ole mikään ihme homma.
- hesarit uusiokäyttöö
Hei
Minä olen käyttänyt katteena sanomalehtiä. Olen kastellut sanomalehdet ja painellut ne mahdollisimman lähelle tyviä. Sitten peittänyt ne ruohonleikkurin kerulista tulleella heinällä.
Lehtiä pitää olla aika paljon, että tulee tarpeeksi paksu kerros. Noin 10 hesatia.
Ne maatuu sinne aikanaan, eivät estä kastelua.- käy
Riittänee kun kerran kesässä käsin poistaa varovasti kaikki heinät pensaan juurelta. Maatalouskaupoista saa asiallisia käsineitä suojaksi. Sitten vaan polvilleen pensaan viereen ja kitkemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743781162- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83883- 64881
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837- 64836
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816