Voisiko joku auttaa? Nyt tuli veroilmoitus, siis henk.koht. Mihin merkataan toiminimen tulos tai vastaava, vai saako verottaja sen automaattisesti? Jos, niin missä kohtaa se näkyy verolapussa? Toiminimi teki tappiota, miten se vaikuttaa verotukseen ja palautuksiin, jos vaikuttaa? Olen siis ollut koko ajan palkkatyössä ja toiminimen toiminta on pientä.
TOIMINIMI VEROTUKSESSA
3
511
Vastaukset
- 356uj
toiminimelle pitäis tulla ihan oma veroilmoitus?
- eärighe'ätrgi
Elinkeinotoiminnasta kuuluu täyttää oma veroilmoitus, joka annetaan lomakkeella 5 ja siihen liitelomakkeet 62 ja 8B tarpeen mukaan. Kyseiset lomakkeet on postitettu sinulle jo joulukuussa ja veroilmoitukset on olisi pitänyt jättää 6.4 mennessä. Joillain on poikkeuksellisesti jättöpäivä 11.5.
Henkilökohtaiseen veroehdotukseen et pistä mitään elinkeinotoimintaan liittyvää. Kannattaisiko kääntyä kirjanpito ja veroasioissa ammatti-ihmisen puoleen? Itse säätämällä hukkaat helpostikin veroihin ja sakkomaksuihin sen mitä kirjanpitäjä ottaisi kirjanpitotöistä.- fycca
No sitten ei hätää. Veroilmoituksen on kirjanpitäjä (juu, on ihan laillistettu aj kalliskin vielä!) tehnyt. Eli homma hanskassa. Rupesin vaan miettimään, että oisko mun pitänyt omaan ilmoitukseen jotakin laittaa, mutta ei! Asia siis selvä.
Ethän sinä hra/rva eärighe'ätrgi luullut, että näillä tiedoilla itse hoitaisin kirjanpitoni :D !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232