Moi!
Joku on varmaan jos joskus kysellyt tästäkin aiheesta mutta haluaisin tietää tämän hetkistä tilannetta. Elikkä onko kukaan koskaan ikinä hakenut takuu säätiöltä lainan takausta?
Onko kovikin moni mutkainen prosessi? Oletko saanut takauksen? Onko tilanteesi tullut paremmaksi?
Luin just äsken tuossa vähän alustavia tietoja ja huomasin että maksimi summa on 34000. Mitä jos on lainaa enemmän?..
Jos vaikka joku vois mulla kertoa ihan silleen niin ku aikusten oikeeta tietoa eikä vain jotain liirun laarumia.
Takuusäätiö
9
1754
Vastaukset
- takuurajat
velkasi ovat enemmän kuin 34 tonnia voit unohtaa Takuu-Säätiön takauksen. Voit soittaa myös suoraan ja ilmaiseen Takuu- Säätiön velkapuhelimeen josta neuvovat velka-asioissa. Googlaa itse numero.
- oma apu ei riittänyt
Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia Takuu-säätiöstä. Toiset pitää sitä aivan viimeisenä vaihtoehtona ja kai oikeen pelkää sitä. Kovasti sai tehdä töitä sen eteen ja pitkään prosessiin saat varautua. Mulla on viimeiset laskut maksettu viime vuonna ja voin sanoa, että kannatti tehdä sopimus Takuu-säätiön kanssa. Ainoa asia, mikä jäi harmittamaan, oli se, että turhaan menetin kaksi vuotta velkojien kanssa ennen Takuu-säätiötä. Maksimi summista en osaa sanoa mitään, enkä osaa sanoa aikaa, kuinka pitkään koko prosessiin menee, mutta kannattaa yrittää. Ihan pienestä summasta ei kohdallanikaan ollut kyse.
- Edellytys
Itse et voi tehdä hakemusta takuusäätiön takauksesta, vaan sinun pitää ensin mennä velkaneuvojan luo, joka tuon hakemuksen tekee, jos katsoo siihen olevan edellytyksiä.
Prosessi on pitkä, eikä takaus ole mitenkään itsestäänselvyys. Päin vastoin. Takuusäätiöllä on melko kovat kriteerit.- Jokke 65
Tervehdys, itsellä paha velkakierre päällä. kirjoittelin jo tuonne toiseen velkasaittiin asiasta.
Muutama oikaisu liittyen Takuusäätiöön. soitin tänään sinne ja he sanoivat että sen anomuksen voi aivan hyvin tehdä itsekkin ei siihen mitään velkaneuvojaa tarvita toki heiltä saa apua sen tekemisessä ja muita neuvoja mutta ei se pakollista ole.
Toinen oikaisu että todellakin yläraja on 34000eur mutta jos on kulutusluottoja vaikka 32000eur sekä vaikka autolainaa 10000eur eli yhteensä 420000eur niin siltikin voi saada sille 32000eur osuudelle Takuusäätiön takauksen mikäli se auto on sen 10000eur lainan vakuutena. näin minulle tänään sanottiin.
Oma tilanne on todella paskamainen velkaa 40000eur ja ei autoa tms muuta arvokasta tavaraa eli menee yli sen 34000. sanoivat että juuri nyt eivät voi auttaa. varasin samalla Velkaneuvojalle ajan ja katotaan sen kanssa mitä voidaan tehdä. puhelimessa sanoi että velkamäärää pitäisi vaan jotenkin saada alemmas sinne max 34000. aluksi yritin Nordeasta saada lainaa jolla kuittaisin noi eriluotot pois mutta se yllättäen kaatui virkailijan soittoon että pelkät takaajat ei riitä vaan tarvitaan joko Takuusäätiö tai kiinteä vakuus. erittäin paha takaisku. no töissä kuitenkin käyn että kai tässä jotenkin sitkutellaan sinne Velkaneuvojan tapaamiseen saakka.
Mietin jo miten ihmeessä voisin saada lisä tienistiä esim vkl töitä tai jotain muuta keinoa? en ole keksinyt. ehkä vkl lehden jako ei nyt riitä vaan pitäisi keksiä parempi hankinta keino? - Edellytys
Jokke 65 kirjoitti:
Tervehdys, itsellä paha velkakierre päällä. kirjoittelin jo tuonne toiseen velkasaittiin asiasta.
Muutama oikaisu liittyen Takuusäätiöön. soitin tänään sinne ja he sanoivat että sen anomuksen voi aivan hyvin tehdä itsekkin ei siihen mitään velkaneuvojaa tarvita toki heiltä saa apua sen tekemisessä ja muita neuvoja mutta ei se pakollista ole.
Toinen oikaisu että todellakin yläraja on 34000eur mutta jos on kulutusluottoja vaikka 32000eur sekä vaikka autolainaa 10000eur eli yhteensä 420000eur niin siltikin voi saada sille 32000eur osuudelle Takuusäätiön takauksen mikäli se auto on sen 10000eur lainan vakuutena. näin minulle tänään sanottiin.
Oma tilanne on todella paskamainen velkaa 40000eur ja ei autoa tms muuta arvokasta tavaraa eli menee yli sen 34000. sanoivat että juuri nyt eivät voi auttaa. varasin samalla Velkaneuvojalle ajan ja katotaan sen kanssa mitä voidaan tehdä. puhelimessa sanoi että velkamäärää pitäisi vaan jotenkin saada alemmas sinne max 34000. aluksi yritin Nordeasta saada lainaa jolla kuittaisin noi eriluotot pois mutta se yllättäen kaatui virkailijan soittoon että pelkät takaajat ei riitä vaan tarvitaan joko Takuusäätiö tai kiinteä vakuus. erittäin paha takaisku. no töissä kuitenkin käyn että kai tässä jotenkin sitkutellaan sinne Velkaneuvojan tapaamiseen saakka.
Mietin jo miten ihmeessä voisin saada lisä tienistiä esim vkl töitä tai jotain muuta keinoa? en ole keksinyt. ehkä vkl lehden jako ei nyt riitä vaan pitäisi keksiä parempi hankinta keino?http://www.takuu-saatio.fi/takaus_takuu-saatiosta/ennen_hakemusta/
No, olet tietysti oikeassa, että velkaneuvojalla käynti ei ole pakollista, mutta että saisi jotenkin järkevän ja perustellun hakemuksen aikaiseksi, niin se kyllä todellakin kannattaa.
Uskoisin, en tiedä, että itse väsätty hakemus tulee kyllä melkoisen herkästi bumerangina takaisin. - Jokke 65
Edellytys kirjoitti:
http://www.takuu-saatio.fi/takaus_takuu-saatiosta/ennen_hakemusta/
No, olet tietysti oikeassa, että velkaneuvojalla käynti ei ole pakollista, mutta että saisi jotenkin järkevän ja perustellun hakemuksen aikaiseksi, niin se kyllä todellakin kannattaa.
Uskoisin, en tiedä, että itse väsätty hakemus tulee kyllä melkoisen herkästi bumerangina takaisin.Se hakemus on valmiina määrätynlainen eikä sinne edes voi itse sepustella mitään epämääräistä. sinne pitää ilmoittaa kaavakkeella pyydetyt tiedot ja varmaankin siinä on sitten kohta johon voi jotain itse sepustaa. tämä oletusta en ole sitä kaavaketta vielä katsonut koska minä en voi sitä täyttää enkä lähettää koska velkamäärä liian suuri.
mutta samaa mieltä siinä että Velkaneuvojan kanssa se on helpompaa ja varmempaa täytellä. ainoa hankala puoli siinä on se että pitää varata aika ja se voi mennä 3kk päähän joten että rattaat saa pyöriin Velkaneuvojan kautta venyttää monelle akuuttia tilannetta ehkä kestämättömäksi? - hetsilleen
Jokke 65 kirjoitti:
Se hakemus on valmiina määrätynlainen eikä sinne edes voi itse sepustella mitään epämääräistä. sinne pitää ilmoittaa kaavakkeella pyydetyt tiedot ja varmaankin siinä on sitten kohta johon voi jotain itse sepustaa. tämä oletusta en ole sitä kaavaketta vielä katsonut koska minä en voi sitä täyttää enkä lähettää koska velkamäärä liian suuri.
mutta samaa mieltä siinä että Velkaneuvojan kanssa se on helpompaa ja varmempaa täytellä. ainoa hankala puoli siinä on se että pitää varata aika ja se voi mennä 3kk päähän joten että rattaat saa pyöriin Velkaneuvojan kautta venyttää monelle akuuttia tilannetta ehkä kestämättömäksi?heti huomenna soittamaan kuntasi velkaneuvontaan.Kyllä sinne kannattaa mennä juttelemaan tai ainakin ensiksi soittaa ja kertoa asiasi.Sieltä saa tukea ja apua tilanteeseen.Älä pitkitä ,vaan soita heti aamulla!
- oldmetall
Jokke 65 kirjoitti:
Se hakemus on valmiina määrätynlainen eikä sinne edes voi itse sepustella mitään epämääräistä. sinne pitää ilmoittaa kaavakkeella pyydetyt tiedot ja varmaankin siinä on sitten kohta johon voi jotain itse sepustaa. tämä oletusta en ole sitä kaavaketta vielä katsonut koska minä en voi sitä täyttää enkä lähettää koska velkamäärä liian suuri.
mutta samaa mieltä siinä että Velkaneuvojan kanssa se on helpompaa ja varmempaa täytellä. ainoa hankala puoli siinä on se että pitää varata aika ja se voi mennä 3kk päähän joten että rattaat saa pyöriin Velkaneuvojan kautta venyttää monelle akuuttia tilannetta ehkä kestämättömäksi?Minä aikoinaan sotitin heti valkaneuvojalle kun puhalsin pelin poikki v 2009 uutena vuotena. Sain ajan helmikuun lopulle velkaneuvontaan, samalla soitin Takuusäätiön maksuttomaan velkaneuvontaan ja meinin myös Takuusäätiön sivuille jotta olisin saanut tietää miten menetellä velkaneuvojalle pääsyyn odotellessa.
Otin velkojiin yhteyttä ja pyysin ajankohtaisen tilanteen veloistani otin liitteet velkasaldoistani ja listasin velalliset, samoin printtasin pankeistani tiliotteet edellisiltä 6 kuukaudelta, kopio talonkirjaotteesta, kopio edell. vuoden verotuksesta, palkkatodistukset mikä on kk tulo.
Mutta Takusäätiön antamien hyvien ohjeiden mukaan olin saanut haalittua kaikki tarpeelliset liitteet, silti halusin varmistua, että kaikki menisi oikein ettei vaan mitään tärkeää jää pois hakemusesta mikä hidastaa asian käsittelyä.
Hakemukset Takuusäätiöön lähti helmikuun lopulla 2009, Takuusäätiö pyysi multa lisäselvitystä kesäkuussa 2009, halusivat varmistaa, että olin yrittänyt lyhennellä velkaani velkaneuvojan kanssa laaditun "työpöydän mukaan", eli velkaneuvojan kanssa arveltiin millainen on maksuvarani ja maksuvaran mukaan lyhentelin velkaani jo käsittelyn aikana.
Hakemukseni lähti Takuusäätiöön 2009 helmikuussa ja myönteinen päätös velkatakaukselle tuli elokuun lopulla 2009 ja lainaa myöntäneelle pankille sain ajan syyskuun puolessa välissä 2009 ja lainaa aloitin lyhentelemään lokakuussa 2009. Nyt olen lyhennellyt velkaani 2v ja puolessa väissä olen.
Minä ainakin olin tyytyväinen velkaneuvojan palveluksiin ja mulla oli asiallinen ja hyvä velkaneuvoja, koska omin päin laaditusta hakemuksesta saattaa jäädä jotakin olennaista ja tärkeää pois ja se saattaa viivyttää asian käsittelyä.
Lopuksi! Mitä nopeammin toimit eli soitat kuntasi velkaneuvontaan sen parempi. - joskusjoo
oldmetall kirjoitti:
Minä aikoinaan sotitin heti valkaneuvojalle kun puhalsin pelin poikki v 2009 uutena vuotena. Sain ajan helmikuun lopulle velkaneuvontaan, samalla soitin Takuusäätiön maksuttomaan velkaneuvontaan ja meinin myös Takuusäätiön sivuille jotta olisin saanut tietää miten menetellä velkaneuvojalle pääsyyn odotellessa.
Otin velkojiin yhteyttä ja pyysin ajankohtaisen tilanteen veloistani otin liitteet velkasaldoistani ja listasin velalliset, samoin printtasin pankeistani tiliotteet edellisiltä 6 kuukaudelta, kopio talonkirjaotteesta, kopio edell. vuoden verotuksesta, palkkatodistukset mikä on kk tulo.
Mutta Takusäätiön antamien hyvien ohjeiden mukaan olin saanut haalittua kaikki tarpeelliset liitteet, silti halusin varmistua, että kaikki menisi oikein ettei vaan mitään tärkeää jää pois hakemusesta mikä hidastaa asian käsittelyä.
Hakemukset Takuusäätiöön lähti helmikuun lopulla 2009, Takuusäätiö pyysi multa lisäselvitystä kesäkuussa 2009, halusivat varmistaa, että olin yrittänyt lyhennellä velkaani velkaneuvojan kanssa laaditun "työpöydän mukaan", eli velkaneuvojan kanssa arveltiin millainen on maksuvarani ja maksuvaran mukaan lyhentelin velkaani jo käsittelyn aikana.
Hakemukseni lähti Takuusäätiöön 2009 helmikuussa ja myönteinen päätös velkatakaukselle tuli elokuun lopulla 2009 ja lainaa myöntäneelle pankille sain ajan syyskuun puolessa välissä 2009 ja lainaa aloitin lyhentelemään lokakuussa 2009. Nyt olen lyhennellyt velkaani 2v ja puolessa väissä olen.
Minä ainakin olin tyytyväinen velkaneuvojan palveluksiin ja mulla oli asiallinen ja hyvä velkaneuvoja, koska omin päin laaditusta hakemuksesta saattaa jäädä jotakin olennaista ja tärkeää pois ja se saattaa viivyttää asian käsittelyä.
Lopuksi! Mitä nopeammin toimit eli soitat kuntasi velkaneuvontaan sen parempi.tällä hetkellä takuusäätiön toiminta näyttää entisestään nopeutuneen, itselläni myönteinen päätös tuli noin neljässä viikossa. ja kyllä siinä tosiaan kannattaa käyttää kunnan velkaneuvojaa apuna, helpottaa kummasti hakemista. lisäksi velkanaeuvoja selvittää puolestasi velkojen kokonaismäärän ja loppusaldot ennen maksua jne. itselläni kävi kyllä poikkeuksellisen hyvä tuuri, kun pääsin velkaneuvojalle noin viikossa. prosessi kaikkineen ensimmäisestä velkaneuvojalla käynnistä velkojen poismaksuun kesti itselläni aika tarkkaan 3,5 kuukautta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916