Vakuutusyhtiön vaihdosta

hhtl

Vaihdomme tuossa maaliskuun lopulla eli n. 3vk. sitten kaikki vakuutuksemme Tapiolasta If:iin. Koti, matka, tapaturma ja autovakuutus meillä jo ennestäänkin oli ja vakuutuksiemme vuosimaksu aleni n. 150e ja lisäksi kertty S-bonusta ja autovakuutuksemme on nyt parempi, sisältää esim. jatkuvuusturvan.

Kauanko mahtaa kestää saada Tapiolasta sisään maksetut vakuutusrahat takaisin? Muista paitsi Autovakuutuksesta tuli jo n. 2vk. sitten kirje kotiin jossa ilmoitettiin että kyseiset vakuutukset on päättyneet. Mitään tilinumeroamme ei myöskään ole kysytty? Uusi rekisteriote AKE:lta tuli muutamassa päivässä, jossa oli maininta vakuutusyhtiön vaihtumisesta.

Täytyneen pian alkaa soittelemaan Tapiolaan.... vai onko yleistä et maksujen palautukset viipyvät?

14

6264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä maksupalautukset ajetaan työjonoina kerran viikossa tai kahdessa viikossa. Sitten palautukset lähtevät asiakkaalle. Soita Tapiolaan ja varmista että vakuutukset ovat päättyneet. Voi olla että laskutusjaksosi oli niin lopussa ettei palautettavaa jäänyt.

      • vaihtaminen

        Itsellä meni vähän kauemmin. Vaihdoin juuri IF:iin itse Tapiolasta, kun tuli halvemmaksi. Aika jännä. Yleensä luulin että Tapiola olisi edullisempi.

        Vähän vinkkiä vakuutuksen vaihtamiseen, jos joku miettii samaa operaatiota:
        http://www.vakuutusvertailu.info/

        vaihtaminen säännöllisesti kyllä kannattaa.


    • vakuutetaankin !

      yleensä yli kk, koska se menee "kuoletuksien kautta" eikä ko. asioita edes missään yhtiössä käsitellä kuin korkeintaan kerran viikossa.

      "vuosimaksu aleni n. 150e"

      jos säästit 150 e, luulen että säästöt ovat vain ensimmäisen alennetuissa maksuissa ja sitten maksusi nousevat, eikös lähes joka paikassa saa sisäänottotarjouksen ???
      Yleensä saa bonuksia kun pysyy yhtiössä, IF vuosialennukset lienevät paljon pienemmät kuin Tapiolassa,
      se ensimmäisen vuoden säästä on pian syöty;
      KUN esim. joudut maksaman REKISTERIMAKSUT ym. ylimääräiset, yhtiönvaihdossa.

      Vapaehtoisia vakuutuksia en IF laittaisi, koska uskon vakaasti että on kitsaampi korvaaman ja jo ehdotkin tiukemmat kuin monessa muussa, Tapiolassa, Pohjolassa, Lähivakuutuksensa.
      No toki pakollisesta liikennevakuutuksestakin saat sairauskulusi, kyllä siinäkin yhtiö merkitsee.

      Olen saanut syyttömänä IF autoni korvauksia ja puhelimessa annettiin ymmärtää että "ei kannata vaatia mitään, vakuutusyhtiö voittaa".

      Viimeksi sain lähes uuden 4,6 metrisen autoni sijaisautoksi vain Nissan Micran,
      vaikka yleensä kaikissa yhtiöissä saa samankokoisen auton jos joutuu viemään alle 5-vuoden ikäisen auton korjaukseen ja parhaissa saa aina samankokoisen auton, vaikka omalla autolla olisi ikää yli 5-vuotakin.

      Lisäksi kaikilla yhtiöillä on valtaa, enemmän kuin vakuuttajilla,
      jos sinulle jotain suurta sattuu lähivuosina, varmasti yhtiö antaa "uudelle asiakkaalle" mahdollisimman pienet korvaukset ja epäilee herkemmin "rikosta" tai muuta syytä.

    • Ellinoora, Turku.

      Olen tyytyväinen Tapiolaan.

    • just niin

      kuin myös

    • exksä

      Täytyy olla Tapiolassa töissä, jos on tyytyväinen siihen puljuun:)

      • Anonyymi

        Totta. Jos on kertaakaan hakenut korvauksia, tietää tämän.


    • Jj

      1kk ja 3vk odotellut tässä Tapiolalta maksettujen vakuutuksien palautuksia ja henkivakuutuksen rahaston palauttamista, ei näytä olevan kiire. Voikohan alkaa perimään korkoa?

    • Tyytymätön

      Täällä on nyt odoteltu 1kk 1vko palautusta vakuutusmaksuista ja henkivakuutuksen rahastosta. n.400e on sieltä kaiken kaikkiaan tulossa ja uusien vakuutusten laskutkin uudesta yhtiöstä tulleet ajat sitten. Lähitapiolassa vaan ei ole miiiikäääään kiire, olen soittanut asiasta 5 kertaa ja aina on vaan ruuhkaa, pahoittelut että kestää!

    • Anonyymi

      Edelleen sama homma, ei näy ei kuulu. Muutenkin dinosauruksien ajalta koko vakuutusyhtiö,. Verrattuna muihin yhtiöihin.

    • Anonyymi

      Kyllä Lähi Tapsa palauttaa rahat noin viikossa tai kahdessa, tässä ketjussa ilmeisesti itse munailtu asioita kun Ei palautuksia ole kuulunut🤷 If on Kokoomuksen Virma ja täten ihan Kikkelis Kokkelis

      • Anonyymi

        Tapiolassa on henkilöstöpuolella vajausta joko määrässä tai kyvyissä, tai sitten työntekijöitä ohjataan olemaan palvelematta. Korvausta sieltä on erittäin hankala saada vaikka vahinko olisi ilmiselvä.


    • Anonyymi

      Kyllä tapiola on korvaus- ja maksuasioissa ylivoimaisesti surkein vakuutusyhtiö. Kirjoitelkoon edustajansa tänne mitä hyvänsä.

    • Anonyymi

      Käytännössä kukaan ei pysty vertailemaan eri yhtiöiden vakuutusten ehtoja. Perässä on sivukaupalla ehtoja joilla pystytään monasti pesemään kädet korvauksista tai pienentämään niitä. Vakuutusyhtiöt osaavat tämän pelin lakimiestensä suunnitelmin.

      Mitä halvempi vakuutus, sen vähemmän korvaa.

      Paras tapa säästää; Asu betonikerrostalossa, aja vanhalla autolla jossa vain pakollinen liikennevakuutus. Matkavakuutus vain euroopan ulkopuolelle matkustelun mukaan sillä eu alueella pääset Kelalta tilaamallasi Eurooppalainen sairaanhoitokorttilla julkisen terveydenhuollon piiriin eu alueella.

      Tapaturmavakuutuksella ei virkaa jos ammattisi on ns siistiä sisätyötä ja maksat eläkemaksusi tulojen mukaan, Kela kyllä maksaa päivärahan.

      Vuonna 2006 minulla oli kunnollinen työ ja vapaa ajan vakuutus. Teloin rinteessä polveni ja jäin katselemaan paranisiko se ilman leikkausta. Ei parantunut joten otin yhteyttä IF vakuutusyhtiöön. Vastaus oli se ettei enää korvaa, olisi pitänyt heti mennä lääkäriin. Tuolloin irtisanoin tapaturmavakuutukset. Ajoin keulakolarin 2010, auto miltei lunastukseen, korjaus yli 8000 euroa. Tämän jälkeen irtisanoin kaskot koska polveani ei aiemmin korjattu niin kuittasin takaisin.

      Suomessa on julkinen terveydenhuolto mikä kyllä korjaa vauriot ja Kelasta päivärahat.

      Säästöä on tullut tapaturmavakuutuksen osalta noin 1000 euroa vuosi, autovakuutuksesta niin 600 e, kotivakuutus 100 e. Hinnat noin arvioita.

      Säästöä tullut 30 000 euroa 17 vuodessa. Lisäksi halvan auton osalta verrattuna uudehkoon noin 2000 euroa vuosi eli 34 000. Yhteensä suoraan laskien noin 65 000.

      Kaiken tuon ja enemmän olen laittanut rahastoihin joten sitä säästöä ja tuottoa on tullut tuplaten tuo 65 000.

      Jokainen voi harkita miten itse toimii ja mitkä riskit ovat. Jos on rikas noin miljoona sijoitettavaa, ei vakuutuksia mielestäni kannata ottaa kuin aivan pakollinen. Minä en ole miljonääri mutta säästöilläni ja sijoituksillani matkalla sinne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe