iguaani!!

juupajuuu

viihtyykö iguaani tosiaan jossai terrassa..mulla tullu ongelma tästä ku en osaa nauttii elukasta kun tekisi mieli päästää se luontoon...nytkin se raapii lasiovea...iguni on jo 20cm (vartalo) noin 2 vuotias terran mitat korkeus 1 m leveys 70cm syvyys 40cm onko liian pieni ton kokoselle?

5

705

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s

      Suosittelen isompaa terraa. Vähintään 1,5 m. pitkä pitäis olla ja syvyys n. 1m.
      Älä päästä luontoon!
      Kun sotat sille isomman terran, niin luulen, että kummatkin tuutte iloisiks! :)

      • s

        Piti kirjottaa "ostat" eikä "sotat"
        Sori :(


    • verk

      Sain just iguaanin ystävältä kun muutti ulkomaille, asunut aikoinaan sen kanssa vuoden. mun terra leveys 1m, korkeus 1,5m, syvyys 70cm. raapii kans ovia mut luulen että se kaikessa yksinkertaisuudessaan luonteeltaan on vaan vähän hassu, toki pieni mesta verrattuna luonnoliseen ympäristöön ja välillä myös tuntuu pahalta ku eihän se kerrostalokämppään todellakaan kuulu :( ja isohan toi terra on mut en tiedä onko tarpeeks, ainakin ihan minimi.
      mutta onko totta kun en löydä mitään järkevää ohjetta mistään että iguille ei saa antaa sitrushedelmiä?? kuulopuheita mut en löydä netistä et kukaan sanois niin. ja frendi keltä sain käski kerran kuussa antaa sirkan (kuolleen) onko sekään pakollista? hyvin onnellisen oloinen tuntuu olevan tää kaveri :)

    • salaah

      iguaani on iso lisko ja itse mietin kovasti voinko edes hankkia sellaista kun voisin korkeimmillaan tällä hetkellä tarjota 2 metria korkeutta, leveyttä ja pituutta. mielestäni se 2x2x2 on aikalailla pienin tila mihin liskon voi laittaa.

      • IguanaRakkaat

        Moi.
        Meillä oli alun perin vain yksi iguaani,joka ei meinannut kasvaa millään ja vaikutti mielestäni surkealta.
        opimme käsittelemään ja hoitamaan tätä yhtä josta tulikin ihana lemmikki perheeseemme päätimme vahingon kaupalla hommata toisen.Onneksemme toinen tulokas olikin helppo ja nopea kesyttää.uusi tulokas vaikutti todella aikaisempaan iguaaniimme koska se alkoi syömään säännöllisesti ja kascvamaan hurjalla vauhdilla:)No terraarion koko on näiden kanssa se suurin ongelma tai kysymys merkki,mutta itse olemme antaneet molempien alusta saakka olla vapaasti asunnossa.Niillä siis on iso terra mutta lasi ovet auki ja katto auki jotta voivat halutessan tulla pois ja niinhän siinä kävikin että käyvät vain syömässä ja ulostamassa terrassa ja muuten loikoilevat ikkunalla auringossa,sohvalla ja välillä tulevat suihkuun(noin1-3kert viikossa) silloin saavat aina kylpeä meidän kanssa ja saavat vielä vannaan vettä uimiseen.Olemme niin tyytyväisiä näihin hurmureihimme että oli ajatuksena tarjota koti vielä kolmannellekkin jossain vaiheessa:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe