Jos ihminen on Kuopiosta

HTZA

Onko siinä mitään järkeä että tutustuu? Venkoilevat kuitennii...sillä kielellänsä..
Tai joku poholanmaalainen? Kotkalainen? Tai yleensä Kymenlaaksosta.
Vaasanseudusta puhumattakaan..

76

605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mää vaa

Tommottis suustas?

• HTZA

tarkoituksella Turkulaiset.
        Kun ainut myönteinen ajatus on Turun palo...
        :)

• heili karjalasta

jäivät pois naisista parhaat eli Etelä-Karjalan tytöt.
      Tämän kirjoitan tapojeni vastaisesti puskasta, koska et kuitenkaan vastaa minulle ja
      myös siksi, ettet tunnista.
      Aina on järkeä tutustua viehättäviin naisiin, olivat he kotoisin mistä tahansa.

• Tosi tieto

Ei se jaksa kassapäitten karkeloissa.

• heili karjalasta
        Tosi tieto kirjoitti:

Ei se jaksa kassapäitten karkeloissa.

myö ollaan liian eläväisiä noin vanhalle miehelle, pumppu siltä pettää ;))
        Työlkii ellää, mut kaupal rikastuu =)))

• HTZA

Etekä-Karjala tiällä päìn?
        Ellu...

Sen päivän tuas muistan niin nuukaan,
        kuin eilen se ollunna ois'.
        Kun Ellin kans' seilattii Juukaan
        kolilaivalla Lieksasta pois.
        En ihhaillu Pielisen pintoo,
        vaik' oli se kirkas ja tyyn.
        Mun rakkaus korvensi rintoo,
        Elli uavisti tautini syyn.

refrain:
        En ruvenna Elliä rienoomaan,
        pois matkustin kihloja tienoomaan.
        Samalla reissulla tiällä oon viel',
        toise eukkona Elli on siel'.

Me Ellin kans' seikkailtiin piennä.
        Myö uitiin ja leikittiin ain'.
        Mut' en tota uavistoo tiennä,
        jotta ikkuisen ikävän sain.
        En rakkauventautiini kuollu,
        vaik' ussein se yllätti mun.
        Vaikka olen vain näppiäin nuollu,
        niin hyvä on mieleni kun... he-he-he-hei

...en ruvenna Elliä rienoomaan,
        Samalla reissulla tiällä oon ain,
        toisen eukkona Elli on vain.

(Ha-ha-hah, juaruakat kerto,
        jotta ne kaks' vanhimpaa poikoo
        ois' minu näkösiä, mutta ei
        piä paikkoonsa.)

Nyt on Ellillä mies sekä lapset
        ja mikäs' sen kauniimpoo ois',
        kun piästäni harveni hapset
        ja huaveilut haihtuvat pois.
        En avio-onnesta tiiä,
        kun vanhaksipoijaksi jäin.
        Voit terveiset Ellille viiä,
        jos käyt siellä Joensuussa päin

• heili karjalasta
        HTZA kirjoitti:

Etekä-Karjala tiällä päìn?
        Ellu...

Sen päivän tuas muistan niin nuukaan,
        kuin eilen se ollunna ois'.
        Kun Ellin kans' seilattii Juukaan
        kolilaivalla Lieksasta pois.
        En ihhaillu Pielisen pintoo,
        vaik' oli se kirkas ja tyyn.
        Mun rakkaus korvensi rintoo,
        Elli uavisti tautini syyn.

refrain:
        En ruvenna Elliä rienoomaan,
        Samalla reissulla tiällä oon viel',
        toise eukkona Elli on siel'.

Me Ellin kans' seikkailtiin piennä.
        Myö uitiin ja leikittiin ain'.
        Mut' en tota uavistoo tiennä,
        jotta ikkuisen ikävän sain.
        En rakkauventautiini kuollu,
        vaik' ussein se yllätti mun.
        Vaikka olen vain näppiäin nuollu,
        niin hyvä on mieleni kun... he-he-he-hei

...en ruvenna Elliä rienoomaan,
        Samalla reissulla tiällä oon ain,
        toisen eukkona Elli on vain.

(Ha-ha-hah, juaruakat kerto,
        jotta ne kaks' vanhimpaa poikoo
        ois' minu näkösiä, mutta ei
        piä paikkoonsa.)

Nyt on Ellillä mies sekä lapset
        ja mikäs' sen kauniimpoo ois',
        kun piästäni harveni hapset
        ja huaveilut haihtuvat pois.
        En avio-onnesta tiiä,
        kun vanhaksipoijaksi jäin.
        Voit terveiset Ellille viiä,
        jos käyt siellä Joensuussa päin

nyt olit Pohjois-Karjalassa, kaivapa kartta esille.

• HTZA
        heili karjalasta kirjoitti:

myö ollaan liian eläväisiä noin vanhalle miehelle, pumppu siltä pettää ;))
        Työlkii ellää, mut kaupal rikastuu =)))

kukkasia..
        Kevät kun on.
        Lahossa puussakin voi olla terve oksa.
        (juu, vanha vitsi)

• HTZA
        heili karjalasta kirjoitti:

nyt olit Pohjois-Karjalassa, kaivapa kartta esille.

aina joudun pihalle naisten kanssa.
        Tarkistan.

• heili karjalasta

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=JCefDloziYE

kyä näino, nääs....

riitti, ei ollut tarpeellista laittaa videolinkkiä...
        Syntymäpaikastani on 100 km. Manseen...
        Skidinä oli se tai Jyväskylä.

• HTZA kirjoitti:

riitti, ei ollut tarpeellista laittaa videolinkkiä...
        Syntymäpaikastani on 100 km. Manseen...
        Skidinä oli se tai Jyväskylä.

pakko vaan esitellä Ikurin Turpiinia kans!
        Tiedän kyllä ettet Hatza ois linkkiä tarvinnut/halunnut! :D

• Heikunkeikku

Näköjään tänään sinulla on sellainen päivä, jona itsesuojeluvaistosi ei pelaa ja kaivelet verta nenästäsi.
      Alvariin.

Siinä mielessä kielellänsä venkoileville olisi hyödyksi tavata vaikkapa nyt Vaasanseudulta kotoisin olevia, jotka yleisesti tiedostettuna puhuvat sita ainoaa Oikeaa kirjakieltä, mikä olisi suotavaa koko Suomen maassa :)

Minä ainakin voisin vallan mainiosti opastaa kielenkääntelyitä. Olen mainio opettaja, joka ottaa asiakseen ja muistuttaa oppilasta siitä, että eikö ole Paaaaljon mukavempaa nauraa ja opetella uutta asiaa, kuin itkeä ja opetella uutta asiaa. Yleensä nämä tällaiset kannustavat puheet avittavat opiskelussa ja lopputulos on yleensä hyvää laatua, ellei peräti erinomaista.

Jos nyt joskus täällä palstalla olen tullut kirjoittaneeksi jonkun itsekeksityn sanasen, niin niistä ei pidä hätkähtää, eikä aloittaa saivarteluita tai näsäviisasteluita. Oikeastaan minun itsetehdyt sanat pitäisi lisätä sanakirjaan, sivistyssanakirjaan. Olenkin harkinnut kirjoittavani uuden sivistävän kirjan.

Mutta mistäs päin Te, hyvä herra olittekaan? Ja oletteko te hanakas oppimaan uusia asioita. Kiltisti ja mukisematta? Ilolla ja nauraen?

• HTZA

Suomenkielinen yliopisto on Jyväskylässä. Ja minä synnyin siitä 50Km. päässä.
        Keski-Suomessa kun on opittu puhumaan Hauesta kalana, ei "den stora haukikala".
        Ja sinä, älä nyt kiukustu, hihittele vaan nöyrästi..
        H.

Du, den sköna...

• Heikunkeikku
        HTZA kirjoitti:

H.

Du, den sköna...

Ei, en toki kiukustuile. Minähän hihittelen täällä koko ajan, en tosin nöyrästi, mistä moinen ajatus saattoikaan putkahtaa mieleesi.

Mitä tuohon Haukeen tulee, niin ehei, suorastaan hehHHHeh ehehhHHHeeee, täällä ei sanota "den stora haukikala", koska Vaasassa haukea ei pidetä kalana. Se on enempi semmosta rehua.
        Muut ihan Oikeat kalat ovat suuria, tarkoitan Valtavia. Yhdestä silakastakin voi tehdä mainion uuniruuan suurellekin perheelle. Yksi kipale meriahventa paloitellaan sopiviin annoksiin ja pistetään pakastimeen. Siitä saa normaalin kokoinen perhe (4 henk.) tehdä ruokaa viisi kertaa ja aina tulee vattunkupurut täyteen.

Jahas Jyväskylän poikia. 50km tänne päin vaiko tuonne toiseen suuntaan, vai alahako mennään. Ylöspäinki on yks suunta.

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ei, en toki kiukustuile. Minähän hihittelen täällä koko ajan, en tosin nöyrästi, mistä moinen ajatus saattoikaan putkahtaa mieleesi.

Mitä tuohon Haukeen tulee, niin ehei, suorastaan hehHHHeh ehehhHHHeeee, täällä ei sanota "den stora haukikala", koska Vaasassa haukea ei pidetä kalana. Se on enempi semmosta rehua.
        Muut ihan Oikeat kalat ovat suuria, tarkoitan Valtavia. Yhdestä silakastakin voi tehdä mainion uuniruuan suurellekin perheelle. Yksi kipale meriahventa paloitellaan sopiviin annoksiin ja pistetään pakastimeen. Siitä saa normaalin kokoinen perhe (4 henk.) tehdä ruokaa viisi kertaa ja aina tulee vattunkupurut täyteen.

Jahas Jyväskylän poikia. 50km tänne päin vaiko tuonne toiseen suuntaan, vai alahako mennään. Ylöspäinki on yks suunta.

päin, taitaapi olla liki kanalotasi, sinne
        Llänteen.

• Heikunkeikku kirjoitti:

tämä J Karjalaisen viimeinen lohkaisu vanhasta rehvastelulaulusta, jossa heillä oli iso niin sika, että siitä riitti läskiä vielä harmaantuneille lapsenlapsillekin.:-D))))))))))))))

• Yippee
        HTZA kirjoitti:

H.

Du, den sköna...

ylitä itseäsi yrittämällä jotain mihin taito ei riitä, samoile vaan keskisuomen korvessa.

• hairioilmoitus

Mistä IHMEESTÄ sait päähäsi että Vaasan seudulla puhutaan oikeaa kirjakieltä? Kyllä se on perinteisesti oolut, ja on yhä, meidän oma keski.Suomi jossa sanat lausutaan samalla tavalla kuin kirjoitetaan.

Olen pitänyt sinua, Heikku, ihan järkevänä ihmisenä tähän asti. Nyt meni jauhot suuhun lausuntosi kera.

*Vaasan seudulla puhutaan yleisesti tiedostettuna sitä oikeaa kirjakieltä*....*jupisee itsekseen*

Olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pettynyt sinuun Heikku nyt.

• Meriläinen

Ah ja voih kuinka kaipaankaan sitä oikeaa Kotkan murretta, sitä säveltä ja rauhallisuutta.
      Enää ei kuule täällä paljonkaan, kyllä on tuo ikävä kirjakieli tullut tällekin paikalle.
      Puhumattakaan sitten kaunissaarelaista murretta, kun vanhaa väkeä on elossa enää muutama ja sen saaren asuttaa muualta tulleet.
      Katoavia ovat nuo iki-ihanat murteet.
      Ja miehän en sitten ole mistään kotoisin, sillisalaatia on puheeni niin kuin kirjoituksenikin.

• HTZA

sitten kirjoittaa kammottavalla murteellaan, jos sopii...
        Miten sanotaan "kaunis tyttö" Kotkaksi?
        ;)
        H.

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

;)
        H.

Sorryyyy, tää ei oo äänikone. En mie mitenkään voi nääs kun se nuotti pitää kuulla. Sitä en osaa kirjoittaa.
        Heikulta voi onnistua noi nuotitukset kyllä. vaan ei multa/miulta/minulta, tai miten se nyt menis.

• henrjii
        HTZA kirjoitti:

;)
        H.

tuas se kartanoolla koikkelehtii. Kotka on kotona. Pohomanlaasittaan.

• henrjii
        henrjii kirjoitti:

tuas se kartanoolla koikkelehtii. Kotka on kotona. Pohomanlaasittaan.

tarkootin notta koria kotka

• Meriläinen
        henrjii kirjoitti:

tarkootin notta koria kotka

Siis Koria vai Kotka molemmat löytyy Kymenlaaksosta :)

• henrjii
        Meriläinen kirjoitti:

Siis Koria vai Kotka molemmat löytyy Kymenlaaksosta :)

kun pairan napei http://www.youtube.com/watch?v=jxQwVrzqb4Q&feature=related

• niinkauan kuin se on mukavaa vaihdella ajatuksia ja tapaillakin kenties lomien merkeissä. Mutta annas olla kun sydän alkaa sykkiä rakkauden suurta iloista sanomaa niin kohtsillään sitä saa sen järkirievun ottaakin sitten ja sillä luututa koko naapuruston,työpaikan,kodin yms.. pois pois... ja suurella autuudella painella sinne mistä ei entiseen enää pääse, ainakaan tismalleen samaan. Mutta onpahan se ikuinen rakkaus....

• Keski-Suomen murteessakin. Minä ihmettelin keskikoulussa, kun meidän silloinen kirjanpidon opettajamme (Malmin kaupallinen yhteiskoulu) puhui niin kummalla nuotilla. Selvisi, että Pekkahan oli kotoisin Jyväääskulääästä.:-D)))))))))))))))))

• Soitin vaan...

Heinäkuussa kauniin Keiteleen rannoille Äänekoskelle, poijat polakasee pystyyn neljän päivän Keitele jazz-tapahtuman...

• Soitin vaan... kirjoitti:

Heinäkuussa kauniin Keiteleen rannoille Äänekoskelle, poijat polakasee pystyyn neljän päivän Keitele jazz-tapahtuman...

heavya, voisin harkita. Tsääs on mulle liian insinöörimusaa.

• synnyinseudullani, vaan 100 km:n päässä sieltä. Ero puheessa ja tavassa suhtautua lähimmäisiin on silti erilainen täällä, vaikka välimatka on verrattain lyhyt.

• Teotwawki kirjoitti:

synnyinseudullani, vaan 100 km:n päässä sieltä. Ero puheessa ja tavassa suhtautua lähimmäisiin on silti erilainen täällä, vaikka välimatka on verrattain lyhyt.

Jo kauan on ollut tiedossa ettei hesalaiset arvosta kehä 3 ulkopuolista elämää, mutta se olkoon heidän ongelmansa. Tottapuhuen minulla ei ole koskaan ollut vetoa Helsinkiin mm ostoksille. Tuttavani on pitänyt Sörkassa kapakkaa 10 v (ei ole enää toiminnassa). Käytiin siellä kerran ja "asiakkaat" istuttivat minut keskellensä ja tarjosivat kaljan. Syytä en osaa selittää miksi en ole siellä koskaan viihtynyt.

• firefox58 kirjoitti:

Jo kauan on ollut tiedossa ettei hesalaiset arvosta kehä 3 ulkopuolista elämää, mutta se olkoon heidän ongelmansa. Tottapuhuen minulla ei ole koskaan ollut vetoa Helsinkiin mm ostoksille. Tuttavani on pitänyt Sörkassa kapakkaa 10 v (ei ole enää toiminnassa). Käytiin siellä kerran ja "asiakkaat" istuttivat minut keskellensä ja tarjosivat kaljan. Syytä en osaa selittää miksi en ole siellä koskaan viihtynyt.

syntynyt siellä ja elänyt ensimmäiset 39 vuotta 11 kk siellä, joten olen siellä ikään kuin kotonani, mutta en silti halua asua siellä enää. Minulla ei ikinä ole ollut sellaista ylimielistä käsitystä, että Helsingissä asuvat olisivat jotenkin parempia kuin muualla maassa asuvat. Sitä Helsinki-syndroomaa ylläpitävät sinne muualta muuttaneet. Eivät alkuperäiset helsinkiläiset ole ylimielisiä.

• HTZA

Meikä huastoo: Ymmärrän teitä hyvin, ystäväni
        Ja Reuna-Suomalaiset sitten: Kuuleha kaippane, suattaa se toimia tiälläki toi aivonpuoli.. Tai: Frendi hei, mä snaijaan kyllä.

• NoJaahans
        Teotwawki kirjoitti:

syntynyt siellä ja elänyt ensimmäiset 39 vuotta 11 kk siellä, joten olen siellä ikään kuin kotonani, mutta en silti halua asua siellä enää. Minulla ei ikinä ole ollut sellaista ylimielistä käsitystä, että Helsingissä asuvat olisivat jotenkin parempia kuin muualla maassa asuvat. Sitä Helsinki-syndroomaa ylläpitävät sinne muualta muuttaneet. Eivät alkuperäiset helsinkiläiset ole ylimielisiä.

Tyypillinen hesalais vastaus, ei me mutta ne muut!!!

• No Jaahans
        HTZA kirjoitti:

Meikä huastoo: Ymmärrän teitä hyvin, ystäväni
        Ja Reuna-Suomalaiset sitten: Kuuleha kaippane, suattaa se toimia tiälläki toi aivonpuoli.. Tai: Frendi hei, mä snaijaan kyllä.

Menkää työ mehtään myö tuumma perässä.

• Yxitypy

nää sitte ruukannu koskaan käläkättää Oululaisten kans? Ookkonää niin varma ettei meihi kannata tutustuva? Eikä me nyt niin renttahelekkoja olla että meitä pittää pelätä, vaikka jotku sannooki että me täälä ollaan niin ölövinnään. Mua ainakin tollanen puhe kelejuttaa. Oulun murre on ihan heleppua oppija. Puhe sujjuu hyvin kun laittaa vaan lissää vokkaaleja :=))

• Yxitypy

nää täältä päin lähtösi. Mää oon syntysi tuolta Etelä-Pohojanmaalta ja sieltä tullu tänne Pohojois-Pohojanmaalle.
        En määkää ossaa ihan alakuperästä Oulun murretta, mutta jottai sitä o oppinu.
        Ookkonää nyt jostain päin savvoo, kun tuo murre mennee välliin sinne päin? Ainaki nuo sanat aekaa ja oekeen :=))

• Yxitypy kirjoitti:

nää täältä päin lähtösi. Mää oon syntysi tuolta Etelä-Pohojanmaalta ja sieltä tullu tänne Pohojois-Pohojanmaalle.
        En määkää ossaa ihan alakuperästä Oulun murretta, mutta jottai sitä o oppinu.
        Ookkonää nyt jostain päin savvoo, kun tuo murre mennee välliin sinne päin? Ainaki nuo sanat aekaa ja oekeen :=))

aitoa entistä Pohjois-Pohjanmaan murretta. Savosta en tiedä höykäsen pöläystä ja Keski-Pohjanmaalla olen asunut 18 vuotta. Kylläpä sulla on törkiän komia kussa ! Siellä murrerajat olivat tosi tarkkoja, ruotsinkielinen alue alkoi 10 km päästä. Ensimmäinen mieheni on Eteläpohjanmaalta se tuloo ja menöö. Tänne olen nyt perustanut oman "klaanin". Ensin tulin minä ja kaikki muut perässä:))

• Yxitypy
        firefox58 kirjoitti:

aitoa entistä Pohjois-Pohjanmaan murretta. Savosta en tiedä höykäsen pöläystä ja Keski-Pohjanmaalla olen asunut 18 vuotta. Kylläpä sulla on törkiän komia kussa ! Siellä murrerajat olivat tosi tarkkoja, ruotsinkielinen alue alkoi 10 km päästä. Ensimmäinen mieheni on Eteläpohjanmaalta se tuloo ja menöö. Tänne olen nyt perustanut oman "klaanin". Ensin tulin minä ja kaikki muut perässä:))

aekaan ja oekeen on Kainuun murretta. En ole koskaan kuullut Oululaisen käyttävän noita sanoja, vaikka olen asunut täällä kohta 50 vuotta.
        Tarkistin asian googlesta. Kainuulaiset sanoo aekaa ja oekeen :=)

• Yxitypy

Eihän siellä asti enää Oulun murretta puhutakaan :=))

• Anjaniina
        Yxitypy kirjoitti:

Eihän siellä asti enää Oulun murretta puhutakaan :=))

ne ämmit rikuleeraa.
        Mullapa on biljetti ja papan biili....
        Mie laitan oven rookkhiin, ko lähen ookhaamaan.
        Olkaapa höylit.

• Heitettiin viereiseen kaupunkiin eräs vanha mies.Hän sitten kyselemän minulta,että olenko Kalajoen tyttöjä,kun puhun kuulemma sillä murteella..Olin ihan tuiki hämmästynyt..:))))

• mitäkä mies

Naiset ovat aivan ihania,suattavat antoo,tai suattava olla antamatta.

• Yxitypy

myös kuullut, että ovat haaskan näkösiäkin :=))

• Dorodea

Sinähän olet viisas mies. Ihan venkoilematta sanon :)

• mitäkä mies
        Yxitypy kirjoitti:

myös kuullut, että ovat haaskan näkösiäkin :=))

Pakko myöntää että siellä naiset on haaskan nänkösiä:))Ja erittäin puhelijaita..

• mitäkä mies
        Dorodea kirjoitti:

Sinähän olet viisas mies. Ihan venkoilematta sanon :)

Viisaudesta en tiedä,mutta ei minulla ole huonoja kokemuksia savon muan tyttäristä.Joskus on tulkkia pitänyt käyttää ja jos olen yrittänyt viittomakielellä sorkkia,on voinut tulla melkein korville..:)

• Sol57
        mitäkä mies kirjoitti:

Viisaudesta en tiedä,mutta ei minulla ole huonoja kokemuksia savon muan tyttäristä.Joskus on tulkkia pitänyt käyttää ja jos olen yrittänyt viittomakielellä sorkkia,on voinut tulla melkein korville..:)

:)))älä välitä minulla kokemusta Pohjois-Karjalaisesta miehestä....vieläkään täysin toipunut..koskaan ei osanut suoraan mitään...sanaa kyllä tai ei.....Kaikessa piti häneen mukaansa olla tuo ehkä tai tai katsotaan sana jotenkin mukana... Siis oikeesti rasittavaa..;))) Perustelu sitten: Hän ei näin petä luottamusta kun ei lupaa suoraan....siis lupaa suoraan? Stadilaisena ei ymmrrä se on joko Kyllä tai Ei;)) Mitä ihmeen jossittelua siinä tarvitaan?

tsau:Friidu

• Anjaniina
        mitäkä mies kirjoitti:

Pakko myöntää että siellä naiset on haaskan nänkösiä:))Ja erittäin puhelijaita..

suattaa olla sielläpäen huarakonttorikin ja kaaheen laakeita aakeita.
        Suaphan sittee kalakukkooki, syyväkseen

• 7+13

kovvoo naista halutte nähdä, käykää Minna Canthin patsaalla ;)))

• HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

suattaa olla sielläpäen huarakonttorikin ja kaaheen laakeita aakeita.
        Suaphan sittee kalakukkooki, syyväkseen

kuunnella ja opetella mitä miehet, saunan terassilla, puhuvat.
        Miettiä vain verhokankaita ja uusia imuritekniikoita.

• Dorodea
        mitäkä mies kirjoitti:

Juu, kyllä meijän kanssa toimeen tulee :) Ja aattele, melkein korville, muttei kummiskaan, niin lempeitä me ollaan :D

• Dorodea

Kuka venkoilee ja kuka ei :) Kaikkialla tutustumisen arvoisia ihmisiä, ei paikasta kiinni.

• Dorodea

Suattohan tuo olla tai suatto olla olemati..? Joopa joo, stereotypiat jyllää, tämmösii myö kaikki tiäl :)

• Nalli-Kallio

unohda että hämäläiset hifaa tään vasta ens viikolla.

• kyä mää ainakin hiffasin täjjo ihan eile!!!

• ???

Pidin sinua tolkun miehenä, nyt en voi kuin ihmetellä! Haastatko verta noin kuvaannollisesti nenästäsi? Mitä se sen kummenpaa on asua stadissa kuin muuallakaan suomea?
      Luulisi jo et ukko uskaltautuisi ikäistensä palstalle 60;siin vaan sai tylyn vastaanoton, niin häntä koipien välissä palasi takaisin.
      Veetuttaako , kun et saa olettamaasi ihailua ? Kurkit jokaisten gallerioissa, vaan riepu ei uskalla sanaa jättää! Ihan vasiten seurasin jälkiäsi, keskustele toisen tohelon kanssa, olettehan niin parhaita:DDD
      Tuskin olemme tyhmempiä kuin sinä, asummepa missä tahansa. Menetit nyt yhden aiemmin sinusta piävän ja jopa keskustelleenkin naisen listaltaltasi.

• Anjaniina

se tuo hatsa luulee että naiset ottaa yhteyttä, hänen ei tartte ;))
        Mutta ahkera on ;) tarttee myöntää ;)

• HTZA

tunnen tyytyväisyyttä aina, jos saan jonkun ihmisen ottamaan kantaa.
        Kurkkiminen johtuu siitä että minulla on, viikottainen, Windowsin rekisterien tarkistus- ja puhdistusohjelma.
        Ja se, pahus, nollaa kaiken, jolloin kaikki näyttää, palstalla, uudelta, eli siniseltä väriltä.
        Anteeksi tuosta.
        60 palstalla käyn säännöllisesti "kurkkimassa". Toistaiseksi, en ole sieltä löytänyt mielenkiintoisia asioita. Suunnitelmissani on sekoittaa, sekin, palsta, kunhan ehdin. Teissäkin on tekemistä.
        Minä olen, edelleenkin, sama kiva, suloinen HTZA joka keskustelee kaikkien toheloiden ja fiksujen kanssa.
        Sinunkin.
        Ja aloitukseni ei ollut mollaus ketään kohtaan, missään päin Suomea.
        Se oli ilkikurinen aloitus, ja "nipoja" näyttää olevan vain yksi.
        Muuta antoivat tulla takaisin lujalla kädellä mutta huumorilla, ja asialla.
        Ystäväsi, edelleen
        H.

• HTZA kirjoitti:

tunnen tyytyväisyyttä aina, jos saan jonkun ihmisen ottamaan kantaa.
        Kurkkiminen johtuu siitä että minulla on, viikottainen, Windowsin rekisterien tarkistus- ja puhdistusohjelma.
        Ja se, pahus, nollaa kaiken, jolloin kaikki näyttää, palstalla, uudelta, eli siniseltä väriltä.
        Anteeksi tuosta.
        60 palstalla käyn säännöllisesti "kurkkimassa". Toistaiseksi, en ole sieltä löytänyt mielenkiintoisia asioita. Suunnitelmissani on sekoittaa, sekin, palsta, kunhan ehdin. Teissäkin on tekemistä.
        Minä olen, edelleenkin, sama kiva, suloinen HTZA joka keskustelee kaikkien toheloiden ja fiksujen kanssa.
        Sinunkin.
        Ja aloitukseni ei ollut mollaus ketään kohtaan, missään päin Suomea.
        Se oli ilkikurinen aloitus, ja "nipoja" näyttää olevan vain yksi.
        Muuta antoivat tulla takaisin lujalla kädellä mutta huumorilla, ja asialla.
        Ystäväsi, edelleen
        H.

sulla sitten kyllä jo oikeesti, ellet muista kenen galleriaan oot jo kattonut!!
        Eipä silti, kyllä mun galleriaan saa kattoa vaik viiden minsan välein. :D

• Adria

Olispa mukava tutustua naarakseen joka oikein osaa venkoilla kielellänsä.

• Soitin vaan...

En tiedä onko nuo sitten niin heavy, Eppu Normaali ja Heikki Salon Tulipalo ke ja to Silvennoinen&Maijanen Band, The Yardbirda ja itse Procul Harum, pe ja la menee jazzille

• tietäjä*
        Soitin vaan... kirjoitti:

En tiedä onko nuo sitten niin heavy, Eppu Normaali ja Heikki Salon Tulipalo ke ja to Silvennoinen&Maijanen Band, The Yardbirda ja itse Procul Harum, pe ja la menee jazzille

ole hevyyn päinkään.
        Procol on progee, eput sun muut on lähinnä poppia

• Adria

No just noin. Puppugeneraattoristako ton litanian vetäsit ja kelle?!

• Teotwawki

oli heitto. Pidän Epuista, Heikki Salosta, Silvennoisesta ja Maijasestakin. Harum kuului nuoruuteni suuriin, mutta Yardbirsistä en ole koskaan perustanut.

• tietäjä*
        Teotwawki kirjoitti:

oli heitto. Pidän Epuista, Heikki Salosta, Silvennoisesta ja Maijasestakin. Harum kuului nuoruuteni suuriin, mutta Yardbirsistä en ole koskaan perustanut.

hevy on tota, niin se on aika kaukana valtavirrasta.
        Ei millään pahalla, mutta naurattaa .
        Onko taas yksi wannabe.

• tietäjä* kirjoitti:

hevy on tota, niin se on aika kaukana valtavirrasta.
        Ei millään pahalla, mutta naurattaa .
        Onko taas yksi wannabe.

ymmärtää viestin sisältö. Sanoin, että se heavy oli heitto.

• tietäjä*
        Teotwawki kirjoitti:

ymmärtää viestin sisältö. Sanoin, että se heavy oli heitto.

sinä peittelet tietämättömyyttäsi.

• Anjaniina
        Teotwawki kirjoitti:

ei oikesti progee ja psykedeelistä voi sotkee heavyyn ;)
        Ja sitä on sen aikakauden lapsi, että niitä on kuunnellut tai sitten ei ;) Suuria nimiä aikanaan niin kuin PH, Moody Blues, Tangerine Dream, Pink Floyd, King Grimson, Genesis jne...
        Aika eri poljento on noissa ;)

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

Yardbirseistä menetit paljon.

http://www.youtube.com/watch?v=f9mQkFpkShg

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3240
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1374
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1258
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      259
      1110
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      56
      1092
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      1024
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      911
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      902
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      841
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      788
    Aihe