Ahdistaako ketään muuta kaikki peseytymiseen tai esim. astioiden pesemiseen liittyvä?
Mulle suihkussa käyminen on nykyään yhtä tuskaa. Käyn suihkussa sen takia vain n. kerran viikossa, se onneks tavallaan riittää kun en käy töissä enkä harrastuksissa, vain ruokakaupassa pari kertaa viikossa.
Kun pitäis mennä suihkuun tai ruveta tiskaamaan, alkaa hirvee nenän niiskutustarve, ihan ku sillon on jos nenä vuotaa kamalasti paitsi että mulla se ei vuoda. Pidemminkin päin vastoin, nenä tuntuu hemmetin tukkoiselle koko ajan. Mitään nenäsumutteita en voi käyttää kun ne korreloi muiden lääkkeitten kanssa.
Sitten vartaloa ahdistaa niin että on tarve vääntelehtiä ja suikussa tai tiskauksessa menee ihan kamalan paljon aikaa sen takia.
Mulla on ollu nyt varmaan reilun vuoden ajan hirveenä tuo niiskutus ja kynsien pureskelu mitä olen kyllä tehnyt lapsesta asti, niin kamalasti että sormet on ihan verillä. Keskimäärin kerran 2 vuodessa on semmonen periodi että ahdistaa vähemmän ja saan kynnet kasvamaan, mutta sekin kestää vain n. 3-4 viikkoa.
Nukkumaan rupeaminen on aivan kamalaa kun ei saa siltä niiskutukselta rauhoituttua. Tuntuu että pitää selvitellä kurkkuakin ja nieleskellä tuhat kertaa ennen kun nenässä ja kurkussa on tarpeeksi hyvä tunne. Ja pitää ihan rauhoitella itseään että "et tukehdu etkä mitään, että no niin rauhoitu".
Yks ihminen oli sitä mieltä että se ahdistus liittyy varmaankin jotenkin veteen itsessään. Itse olen saanu asiasta kiinni sen verran että en ehkä arvosta itseäni niin paljon että jaksaisin huolehtia hygieniasta tai kotitöistä. Tykkään kyllä järjestellä paikkoja ja pystyn aika usein imuroimaan tai lakaisemaan lattian. Mutta lattioita en juurikaan pese. Ja tiskauksen kohdalla ajattelen ehkä että jos pesen astioista lian pois, "pesen" samalla pois ikävät asiat ja itseni ja just sitä tunnetta pelkään... En ehkä haluakaan olla puhdas ja siisti nainen... No nyt tää meni jo syvälle että kyynelhän se vierähti silmään. :´]
Nenän niiskutus ja kynsien pureskelu
5
613
Vastaukset
- Kivespussi4
Pesulla kantsii käydä ihan joka toinen päivä ainakin. Parantaa oloa ja piristää mieltä. Itselläni on tapana niiskuttaa jatkuvasti nenää kun on vasen sierain melkein tukossa. Johtuu nenän keskiruston taipumisesta vasemmalle päin. Siksi on jatkuvasti melkeen tunne että pitää niiskauttaa nenää auki. Vaiva on yleinen, varsinkin miehillä.
- Niiskuttaja
Minä niiskutan kokoajan se ei häiritse. Pidätän myös pissaa. Kokeile pidättä pissaa ja niiskutta samaan aikaan.
- mies vaan
pidätä pissaa. se ei ole hyväksi terveydelle. täytyy olla jokin toinen konsti tai keino. oletteko miettineet syitä joista tämä niiskutus lähti.
- san-73
mies vaan kirjoitti:
pidätä pissaa. se ei ole hyväksi terveydelle. täytyy olla jokin toinen konsti tai keino. oletteko miettineet syitä joista tämä niiskutus lähti.
Tietysti lantionpohjanlihasten treenaaminen ois naiselle hyväksi, sehän tavallaan pidättää sit pissaaki. Mut en muuten lähtis sitä tekemään. Ei sitä paitsi auttanu yhtään ku kokeilin... Jonkinlainen ahdistus sitä niiskutusta ainaki mulla aiheuttaa. Välillä se on parempana. Reipas kävelylenkki poistaa sitä jonkin verran ja hyvät yöunet.
- san-73
san-73 kirjoitti:
Tietysti lantionpohjanlihasten treenaaminen ois naiselle hyväksi, sehän tavallaan pidättää sit pissaaki. Mut en muuten lähtis sitä tekemään. Ei sitä paitsi auttanu yhtään ku kokeilin... Jonkinlainen ahdistus sitä niiskutusta ainaki mulla aiheuttaa. Välillä se on parempana. Reipas kävelylenkki poistaa sitä jonkin verran ja hyvät yöunet.
Saahan sitä niiskuttaa jos se ei häiritse mutta mulla se on välillä tosi häiritsevää. Ihan jo melkein hävettääki jos esim. kaupassa tai muualla ihmisten ilmoilla menee ihan niiskuttamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1831969- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 54711