Tervehdys,
Onko alaikäisen opiskelijan mahdollista saada TE:n myöntämää starttirahaa? Pitääkö ja voiko hän olla työvoimatoimistossa työttömänä työnhakijana saadaksen starttirahaa? Yrittäjyyskoulutus asiat ovat kunnossa, mutta mietityttää tämä työttömänä työnhakijana oleminen opiskelijana ja alaikäisenä? Onko mahdollista? Voiko starttirahaa saada ilman, että on työttömänä työnhakijana työvoimatoimistossa?
Olis kiva jos joku vastais! :) kiitos.
Starttiraha
2
970
Vastaukset
- ölklökl
Ei starttirahan saamisen edellytys ole, että pitää olla työtön. Sitä voi saada nykyään myös, jos vaihtaa palkkatyöstä yrittäjäksi. Lisäksi kun saa starttirahan ja aloittaa yritystoiminnan, ei voi olla opiskelija tai osa-aikainen yrittäjä, vaan yrittämisen on oltava päätoimista. Alaikäisille sitä tuskin myönnetään. Lisäksi sen saamiseen on liuta muitakin ehtoja, joista osa paikkakunta kohtaisia mm. alan kilpailutilanne.
Kysyppä asiasta oman paikkakuntasi työvoimatoimistosta, siellä ne starttirahan saamisen päättävät.- viisaampi
Kiitoksia informaatiosta. Täytyykin lähteä käymään työvoimatoimistossa ensiviikon aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156