Kihloihin meneminen.. kaiverrus.. jne.

Miten on?

Tarkoitus olisi siis mennä kihloihin ja sormuksen hankinta pohdituttaa..

Eli siis jos menen hankkimaan meille sormukset niin hankinko silloin vain molemmille sopivat sormukset ja kaiverrus hoidetaan myöhemmin? Sormuksen koon ajattelin salaa katsoa tyttöystävän sormuksesta (verraten sitä omaan sormeeni) tai ottamalla 1-2 kokoa omaa pienemmän...

Toisaalta on myös täysin hölmö olo kun ei tiedä miten sitä sitten kysytään toiselta kun haluaa mennä kihloihin (kosii?) Kysynkö silloin että mennäänkö naimisiin/tuletko vaimoksi vai että mennäänkö kihloihin? Ja käsittääkseni siihen ei tartte mitään lupia tai kaavakkeita täytellä nyky-yhteiskunnassa, pelkkä sormuksien vaihto ja myönteinen vastaus kumppanilta riittänee? :)

Paikka on vielä mietintämyssyn alla... romanttinen yhteinen paikka vai kotona kynttilöiden ääressä... miten teillä tapahtui?

Positiivinen ja negatiivinen palauta sallittua.. vastaukset myös. ;)

4

1488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmöstä...

Kysymys on tietenkin "tuletko vaimokseni " tai "menetkö kanssani naimisiin". Minun tuleva mieheni (ollaan menossa pian naimisiin) kysyi, että haluatko viettää loppuelämäsi kanssani. Kihlaus on lupaus avioliitosta, joten sen takia kannattaa liittää se avioliitto kysymykseen. Ennen vanhaan kihloihin meno tarkoitti automaattisesti, että jonkin ajan kuluttua mentiin naimisiin, mutta nykyään kun on myös näitä omituisia tapauksia, että mennään mukamas vain kihloihin ilman tarkoitusta mennä naimisiin. Tosin ei se kyllä mikään kihlaus silloin ole...

Miksi muuten on pakko ostaa sormukset etukäteen? Leffoissa tehdään aina niin, että mies kosii sormuksen kanssa, mutta perinteisesti Suomessa kihlat on ostettu yhdessä. Siis jos sormusten osto tuntuu hankalalta niin suosittelen menemään sormuskaupoille yhdessä sitten kosinnan jälkeen. Ja niin, mitään lupia ei tarvita, kihlat on kahden ihmisen välinen yksityinen lupaus.

• Ehdottomasti tosiaan kysymällä että mennäänkö naimisiin/tuletko vaimokseni tai jotain muuta ihanaa kuten ylemmässä tekstissa. "Mennäänkö kihloihin" ei ole mielestäni romanttinen kysymys ollenkaan.

Itse pitäisin siitä että mies olisi itse ostanut minulle sormuksen. Luulen että tunnet naisesi tarpeeksi hyvin tietääksesi millaisen sormuksen hän haluaa, ja jos et, niin tutki hänen muita sormuksiaan että minkä tyylisiä ne ovat.

Kaiverrukset kannattaa ehkä hankkia myöhemmin, sillä jos kosintapäivä siirtyykin jostain syystä.

Paikka kannattaa luultavasti valita niin että tunnet siellä olosi hyväksi kosia. Kannattaa myös miettiä voiko paikan liittää jotenkin harrastuksiinne tai jotain sellasita. Esim. keskellä järveä veneessä aurongon laskiessa jos molemmat olette kiinnostuneet veneilystä.

• skörä

Ite haluan mennä sitten kosinnan jälkeen yhdessä ostamaan sormuksia. Perinteisempi tapa ja sitten ei tuu sitä ongelmaa ettei sormus toisen mielestä oo kivan näkönen.
      Vihkisormuksesta voisin sitten kysyä ex-kultaseppätädiltäni. Jos sillä vielä sen verran tarvikkeita ja aikaa olis ja jos se haluais tehdä.

• Mizty

Voisin melkein neuvoa ettei tarvitse koko tapahtumaketjua suunnitella etukäteen ja kannattaa mennä vaan fiiliksen mukaan. Tai toki ihan miten vain itse tykkää, mutta kannattaa ainakin varautua siihen ettei kaikki välttämättä mene ihan täysin suunnitelmien mukaan. :P Mä olen aina haaveillu kaikenlaisista yliromanttisista kosimistavoista, mutta loppujen lopuksi mies vain tokaisi että on niin onnellinen mun kanssa että voisi mennä kihloihin kanssani. Minä siihen, että oliko toi kosinta ja hän vastasi kyllä. Samana iltana mentiin hankkimaan sormukset ja nyt ollaan oltu pikkusen päälle puoli vuotta kihloissa, naimisiin mennään vuoden päästä Kesäkuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe