Telewell EA-510 ja wlan

nouone

Terve

Tilasin juuri soneran kautta 8 megasen laajakaistan ja nyt sain sitten tuon modeemin postista. Paketissa on kaksi johtoa...toinen on keltainen toinen valkoinen....ohjeissa sanotaan että valkoinen johto kytketään "line" liitäntään ja keltainen sitten johonkin näistän 4 portista ja toinen pää tietokoneeseen. MUTTA jos haluan käyttää konettani langattomasti niin miksi minun pitää se keltainen johto vetää vielä koneeseen kiinni...eikö sen kuuluisi jakaa verkko ilman että sen pitää olla mun koneessa kiinni? Vai olenko käsittänyt jotain täysin väärin.

7

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää olla koneessasi myös wlan jos aiot langattomasti. eli usbiin wlantikku jos ei ole. maksaa jotain hiukan yli kympin alan liikkeessä. marketeissa varmaan kolminkertaisesti.

• nouone

Koneessa on sisäinen langaton vastaanotin. Ainakin mitä olen läppäriä käyttänyt kaupungilla niin se löytää aina kaikki lähiverkot....eikait erikseen pidä vielä hankkia jotain tikkua? Pahoittelut olen amatööri näissä asioissa.

• eers,,..

Antenni paikalleen,ja ohjekirja käteen.

• julle...

Johto tarvitaan modeemin asetusten ja salauksen tekemiseen,niitä ei voi tehdä langattomasti.

• Auttaja

Mulla on Tplinkin Wlan modeemi ja en minä ainakaan tarvinnut johtoa kirjoitin selaimeen vaan ip:n ja sitte se kysy salasanaa ja pääsin modeemin asetuksiin sitten otin Suojauksen pois käytöstä kun oli Porukalla lanit nii poistin suojauksen ja nyt on suojaus takaisin päällä ja kaikki hoitui ilman johtoja:D

• as-keetti

tarvitaan asennusvaiheessa.
      Sitten sen voi jättää pois.
      Yleensäkin tietokoneen tai jonkun lisävarusteen mukana tulee lukuisa
      joukko "tarpeettomia" kaapeleita, CD:tä sun muita härpäkkeitä
      koska valmistajahan ei tiedä minkä speciaalivirityksen aiot pystyttää.

• Ei oo ihan noinkaan

Kyllä sitä johtoa tarvitaan vielä senkin jälkeen: jos joku kääntää langattomasti eli johdottomasti WLAN: in pois päältä, sitä ei saa WLAN: ia langattomasti eli johdottomasti takaisin päälle. Siinä juuri on sen langattoman yhteyden JIPPO!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7213
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4856
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4549
    4. 68
      4256
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4148
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3168
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2888
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2448
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2357
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      209