En ole ollenkaan henkilöpalvoja ihmisiä, mutta mistähän syystä minulla on melkeimpä palvova "suhde" Ruotsin kuninkaallisiin. Etenkin Victorian peräänantamaton ja suuri rakkaus Danieliin saa vanhankin sydämen sykkimään. Jokainen joka on vastaavaa kokenut, näkee heidän olemuksessaan aitoa lämpöä. Niin Victoria kuin Silviakin ovat omalla hienostuneella käytöksellään ansainneet arvostuksen. Samoin muutkin kuninkaalliset.
Tietenkin minua vähän "korpee" kun nyt yritetään löytää sensaatioita enne häitä.
Aiemmin kävin paljon Tukholmassa ja kuulin ruotsalaisten suhtautumisesta kuninkaallisiin. Toki se on ristiriitaista, mutta kai me tarvitsemme satumme.
Ruotsin kuninkaallisista
56
808
Vastaukset
- ei aatelinen
Prinsessa Victoria on tosi suloinen ja fiksu nuori nainen. Upeaa seurata tulevia kesähäitä ensi suvena. Daniel on ainakin kuvien perusteella salskean ja komean näköinen nuori mies - sopiva mies tulevalle kuningattarelle.
Minäkin seuraan kuninkaallisten juttuja tv:stä ja lehdistä ihan mielelläni. Kuningatar Silvia on erittäin sympaattinen henkilö ja kuningas Karl Gustaf erittäin charmantti (jopa lutuisen tuntuinen) ja rakastettava.
Pidän myös erittäin paljon Norjan kuninkaasta ja hänen kuningattarestaan Sonjasta. Heidänkin perhekuntansa tapahtumista on ollut mukava lukea lehdistä ja katsoa tv:stä. - Kuten myös aivan erityisen ihastuttavasta Tanskan (boheemi)kuningattaresta Margarethasta, hänen miehestään Henrikistä ja heidän poikiensa perheistä.
Nyt oli hiljattain kyllä kiva katsoa myös Hollannin kuninkaallisista - kyllä kuninkaallisilla on hommia ja velvollisuuksiakin, en minä ainakaan heitä kadehdi.
Mutta kuninkaalliset ovat niin pieni marginaaliryhmä, joten nykyaikana heidän olemisensa ja elämisensä on niin erikoista, ettei sitä voi olla ihmettelemättä.
Luen mielelläni myös historiaa ja tällä hetkellä minulla on juuri meneillään meidän 1700-l aateliset ja 'kotoiset' kuninkaat ja tsaarit. (Siksi mielelläni myös vastasin sinulle). En myöskään ole koskaan suurta arvoa antanut kuninkaallisille, nimittäin minun mielestäni kuninkaallisten pitäisi ansaita tittelinsä, eikä saada perintönä, kuten nykyään.
Mielestäni kuninkaallisten kuten ruotsinkin , pitäisi opiskella tai hankkia silti joku ammatti, että nähdään heidän pystyvän muuhunkin kuin oleilemaan vaan. vaikka ei ikinä kunnon työpäivää tekisikään, mutta näin arvostus nousisi.Victoriakin voisi ollla joku lääkäri ammatiltaan, odottaessaan virkaansa.
Mutta katselen kyllä mielelläni heitä TV :tä.- ...jabadabaduu
No, voi että jos lukis jotain?
näppäile googlelle jos noin heikot tiedot.
Olis aika itse kenenkin jotain oppia ...jabadabaduu kirjoitti:
No, voi että jos lukis jotain?
näppäile googlelle jos noin heikot tiedot.
Olis aika itse kenenkin jotain oppiasanoinko että heistä kukaan ei ole yhtään opiskellut,,,, olisihan se ärhäkästä sanoa että Vikinkin titteli olisi esim lääkäri eli korkeasti koulutettu, astuessaan uuteen virkaan.
- Johan on
monica kirjoitti:
sanoinko että heistä kukaan ei ole yhtään opiskellut,,,, olisihan se ärhäkästä sanoa että Vikinkin titteli olisi esim lääkäri eli korkeasti koulutettu, astuessaan uuteen virkaan.
Eiköhän se Viki ole opiskellut tulevaan virkaansa ihan riittävästi. Ja on oppinutkin jotain, mitä sinusta ei voi sanoa!
- e l ä k ö ö n
Johan on kirjoitti:
Eiköhän se Viki ole opiskellut tulevaan virkaansa ihan riittävästi. Ja on oppinutkin jotain, mitä sinusta ei voi sanoa!
Nuoret kuninkaalliset käyvät kovan koulun selviäkseen pr-tehtävistään ja moni heistä on suorittanutkin jonkun alan tutkinnon. Käytäntö taas on eri juttu - mitäs sanot, jos vaikka Ruotsin prinsessa Viktoria olisi terveyskeskuslääkärinä tuuraamassa? Taitaisi olla mahdotonta käytännössä.
Johan on kirjoitti:
kenenkään oppineisuudesta, puhu omasta oppineisuudestasi, kirjoituksestasi päätellen olet vasta-alkaja, olet vaan poskisolisti.
Suomen kolmen presidenttien palkkakuluja kauhistellaan turuilla ja toreilla. Kuitenkin vain virkaa tekevä pressa saa palkan verottomana ja edustuskulujen myötä.
Ruotsin kuninkaallisen hovin vuosikustannuksiin verrattuna nuo ovat pelkkiä 'kättelyrahoja'. Pohjoismaiset monarkkiat, Norja Ruotsi ja Tanska pitävät kiinni kuninkaallisten perinteiden jatkamisesta ja vaalimisesta.
Naapuri monarkioiden valtioiden kassat ovat meitä tukosemmssa hapessa, meidän käymiemme raskaiden sotavuosien menetysten jälkeen.
Ainakin ruotsissa kuninkaallisen hovin kustannuksia on sieltä täältä arvosteltu ylimitoitetuiksi.
Mut eiköhän se, Lapinlahden lintujen erään biisin sanoja lainatakseni olekin niille kuninkaallisten hovien paapojille ihan oikein.capt.cöpenick kirjoitti:
Suomen kolmen presidenttien palkkakuluja kauhistellaan turuilla ja toreilla. Kuitenkin vain virkaa tekevä pressa saa palkan verottomana ja edustuskulujen myötä.
Ruotsin kuninkaallisen hovin vuosikustannuksiin verrattuna nuo ovat pelkkiä 'kättelyrahoja'. Pohjoismaiset monarkkiat, Norja Ruotsi ja Tanska pitävät kiinni kuninkaallisten perinteiden jatkamisesta ja vaalimisesta.
Naapuri monarkioiden valtioiden kassat ovat meitä tukosemmssa hapessa, meidän käymiemme raskaiden sotavuosien menetysten jälkeen.
Ainakin ruotsissa kuninkaallisen hovin kustannuksia on sieltä täältä arvosteltu ylimitoitetuiksi.
Mut eiköhän se, Lapinlahden lintujen erään biisin sanoja lainatakseni olekin niille kuninkaallisten hovien paapojille ihan oikein.että suomessa pressat jää paljon jälkeen, ruotsin kuningaperheen tuloista, vaikkakaan Ruotsin kuninkaalla ei ole mitään määräämis valtaakaan, niin rahaa sysätään tuhottomat määrät, kun yksistään omaisuuden hoitoon menee valtavat summat, onhan heillä linnoja, jotka ovat periytyneet polvelta polvelle.
Että kyllä edustaminen ruotsalaisille tulee kalliiksi, eihän heidän työnkuvaansa kuulu muu kuin näyttäytyä, eri tilaisuuksissa, ja sillätavoin edustaa maataan.
Minusta kuninkaat ovat aikansa eläneet, ja on kuulemma ruotsalaisetkin sitä mieltä että kuningasperhe on liian kallis ylläpidettävä, mutta toiset taas tykkää että pitää maassa olla perinteinen kuningas valtakuntineen.On nääs niin että Victorian koulutus tulevan kuningattaren ammattiin on kestänyt jo toistakymmentä vuotta ylioppilastutkinnon jälkeen. Ja jatkuu edelleen.
Se alkoi niin, että hänet lähetettiin opiskelemaan ranskan kieltä vuodeksi Ranskassa.
Sen jälkeen parin vuoden opiskelu Yalen yliopistossa USA:ssa. On ehtinyt opiskella hallitusoppia, valtio-oppia ja suorittanut niissä tutkinnot. On saanut 2006-2007 diplomaattikoulutuksen ja harjoitellut ulko-ministeriössä. Tulevan kuningattaren on tiedettävä myös miten valtiopäivien päätösprosessit eri tasoilla toimivat ja kuinka valtion talousasioita hoidetaan.
Varsinaisen koulutuksen lisäksi on Victoria ehtinyt olla armeijan leivissä, matkustellut eri puolille maailmaa mihin Ruotsi antaa kehitysapua.
Jotta ei se pelkkää "oleilemista" ole, vaikka onkin kuninkaallinen.MdK-MdK kirjoitti:
On nääs niin että Victorian koulutus tulevan kuningattaren ammattiin on kestänyt jo toistakymmentä vuotta ylioppilastutkinnon jälkeen. Ja jatkuu edelleen.
Se alkoi niin, että hänet lähetettiin opiskelemaan ranskan kieltä vuodeksi Ranskassa.
Sen jälkeen parin vuoden opiskelu Yalen yliopistossa USA:ssa. On ehtinyt opiskella hallitusoppia, valtio-oppia ja suorittanut niissä tutkinnot. On saanut 2006-2007 diplomaattikoulutuksen ja harjoitellut ulko-ministeriössä. Tulevan kuningattaren on tiedettävä myös miten valtiopäivien päätösprosessit eri tasoilla toimivat ja kuinka valtion talousasioita hoidetaan.
Varsinaisen koulutuksen lisäksi on Victoria ehtinyt olla armeijan leivissä, matkustellut eri puolille maailmaa mihin Ruotsi antaa kehitysapua.
Jotta ei se pelkkää "oleilemista" ole, vaikka onkin kuninkaallinen.kyllä minä soisin Victorialle näin arvostetun ammatin, empä tiedä mikä suoritettu ammattinimike hänellä on, vaikkakin luettelit mihin hän on osallistunut.
Mitä tulee ylioppilaisiin niin minulla on ollut sellainen käsitys, että Ruotsissa ei suoriteta ylioppilas tutkintoa vaan kaikki saa lakinö kunhan on määrätyn oppimäärän suorittanut.
Minä en pysty paljon puhumaan näistä asioista kun en tunne tarkaan miten on.monica kirjoitti:
kyllä minä soisin Victorialle näin arvostetun ammatin, empä tiedä mikä suoritettu ammattinimike hänellä on, vaikkakin luettelit mihin hän on osallistunut.
Mitä tulee ylioppilaisiin niin minulla on ollut sellainen käsitys, että Ruotsissa ei suoriteta ylioppilas tutkintoa vaan kaikki saa lakinö kunhan on määrätyn oppimäärän suorittanut.
Minä en pysty paljon puhumaan näistä asioista kun en tunne tarkaan miten on.monica kirjoitti:
"Minä en pysty paljon puhumaan näistä asioista kun en tunne tarkaan miten on."
Hyvä on. Minusta tuntui tuolla ylempänä, että "tiesit" kovinkin paljon, jonka takia
katsoin aiheelliseksi oikaista käsityksiäsi. Sitä paitsi on ero "osallistumisella" ja opiskelulla.
Eikö Suomessakin korkeakoulututkintoja suorittaneitten titteleitten alle mahdu erilaisia
aineyhdistelmiä? Esim. fil.maisterin?MdK-MdK kirjoitti:
monica kirjoitti:
"Minä en pysty paljon puhumaan näistä asioista kun en tunne tarkaan miten on."
Hyvä on. Minusta tuntui tuolla ylempänä, että "tiesit" kovinkin paljon, jonka takia
katsoin aiheelliseksi oikaista käsityksiäsi. Sitä paitsi on ero "osallistumisella" ja opiskelulla.
Eikö Suomessakin korkeakoulututkintoja suorittaneitten titteleitten alle mahdu erilaisia
aineyhdistelmiä? Esim. fil.maisterin?mihinkään oikaistunut, olen edellen vastauksia vaille,mutta kun koplasit lauseeni,
niin löydät ajatukseni edelleen sieltä.
Tämä asia sai minupuoleltani pisteen.
- Tepposet
En ole koskaan ymmärtänyt meikäläisten mammojen höhellystä kuninkaallisten suhteen.
Ehkä heillä on sen kokoinen aukko elämässään. Hyvä niin.
Itse olen tähän saakka suhtautunut ko. koplaan (kuninkaallisiin) välinpitämättömästi mutta nyt tuo jatkuva lööppeihin törmääminen on alkanut aiheuttaa lievää inhotusta.
Sama koskee artikkeleita kuka makaa kenen kanssa, missä lempi leiskuu jne.
Jokunen vuosi sitten kun Matti Nykänen omi noin 1/3 Seura-lehden sivuista, lopetimme tilauksemme.- tuulivei
Hienosti oivallettu, kyllä se on jonkinlainen aukko. Se vain nyt täyttyy lähinnä kuninkaallisia ajatellen
koko siitä kollektiivisestä ajattelusta. Siihen kuuluvat kauniit puvut, rakennustaiteen helmet, eri aikakausien
sisustukset ja kaiken kruununa se ihminen. Jokainen omalla persoonallaan.
Ehkä me ns muorit olemme kuitenkin niitä elämän sankareita. Ja tämän ikäkauden naiset ovat joutuneet elämään tiivin ja vähintäänkin haasteellisen elämän. Joten sallittakoon meille vähän "hörhötystä". Kun se
kuningas Saksasta ei saapunutkaan, oliko hän joku Wilhelm tai joku muu......... - a u r i n k o a
tuulivei kirjoitti:
Hienosti oivallettu, kyllä se on jonkinlainen aukko. Se vain nyt täyttyy lähinnä kuninkaallisia ajatellen
koko siitä kollektiivisestä ajattelusta. Siihen kuuluvat kauniit puvut, rakennustaiteen helmet, eri aikakausien
sisustukset ja kaiken kruununa se ihminen. Jokainen omalla persoonallaan.
Ehkä me ns muorit olemme kuitenkin niitä elämän sankareita. Ja tämän ikäkauden naiset ovat joutuneet elämään tiivin ja vähintäänkin haasteellisen elämän. Joten sallittakoon meille vähän "hörhötystä". Kun se
kuningas Saksasta ei saapunutkaan, oliko hän joku Wilhelm tai joku muu.........Valittelit minun oppineisuuttani ja tutkintojani. Mutta vaikka mielelläni pidän matalaa profiilia voin kuitenkin kertoa sinulle, että olen ylioppilastutkinnon suorittanut v---, lisäksi alemman korkeakoulututkinnon v---, virkaani edeltävän ammattitutkinnon v---- erinäisiä tutkintoja ja kursseja työtäni tai toista elämäni kiinnostuksen aihetta varten. Ja vielä näin eläkeläisenä on kursseja sekä avoimen yliopiston kursseja kontollani. Lisäksi olen kiinnostunut elämän kaikista ilmiöistä ilman tutkintoja. - Ja vieläpä minua miellyttää asia kuin asia, jopa kuninkaalliset - kyllä se kattaa aika paljon historiaa, yhteiskuntaa, kulttuuria, sivistystä, taidetta, oppimista, jopa uskontoa ja eri maiden sotia ja kohtaloita.
Tietenkin varmasti oppini näin eläkeläisenä ovat osin kauhtuneet, mutta todistukset on nippuna tallella. Ei minun tarvitse oppineisuuttani esitellä: yksinkertaisuus ja vaatimattomuus on kaunista, eikä minun tarvitse millään muodoin korostaa itseäni, minulla on tässä iässä ihan 'olo kuin kuninkaalla', miten sinun laitasi lienee? Näyttää, että podet huonoa itsetuntoa. a u r i n k o a kirjoitti:
Valittelit minun oppineisuuttani ja tutkintojani. Mutta vaikka mielelläni pidän matalaa profiilia voin kuitenkin kertoa sinulle, että olen ylioppilastutkinnon suorittanut v---, lisäksi alemman korkeakoulututkinnon v---, virkaani edeltävän ammattitutkinnon v---- erinäisiä tutkintoja ja kursseja työtäni tai toista elämäni kiinnostuksen aihetta varten. Ja vielä näin eläkeläisenä on kursseja sekä avoimen yliopiston kursseja kontollani. Lisäksi olen kiinnostunut elämän kaikista ilmiöistä ilman tutkintoja. - Ja vieläpä minua miellyttää asia kuin asia, jopa kuninkaalliset - kyllä se kattaa aika paljon historiaa, yhteiskuntaa, kulttuuria, sivistystä, taidetta, oppimista, jopa uskontoa ja eri maiden sotia ja kohtaloita.
Tietenkin varmasti oppini näin eläkeläisenä ovat osin kauhtuneet, mutta todistukset on nippuna tallella. Ei minun tarvitse oppineisuuttani esitellä: yksinkertaisuus ja vaatimattomuus on kaunista, eikä minun tarvitse millään muodoin korostaa itseäni, minulla on tässä iässä ihan 'olo kuin kuninkaalla', miten sinun laitasi lienee? Näyttää, että podet huonoa itsetuntoa.kuinka astuit arvosi ala-aasteikolle arvostelemalla minua, sanomatta sanaakaan aloittajan aiheeseen!!!! Niin mielelläsi kuin jatkatkin minun arvosteluani, niin en näin kauniina aamuna uhraa sinuun enempää aikaani. Enkä ole kiinnostunut sinun lippusistasi tai lappusistasi, täällä sanelee muut lait.
Se on näin.- a b c
monica kirjoitti:
kuinka astuit arvosi ala-aasteikolle arvostelemalla minua, sanomatta sanaakaan aloittajan aiheeseen!!!! Niin mielelläsi kuin jatkatkin minun arvosteluani, niin en näin kauniina aamuna uhraa sinuun enempää aikaani. Enkä ole kiinnostunut sinun lippusistasi tai lappusistasi, täällä sanelee muut lait.
Se on näin.Jollain on sama vaiva kuin prinsessa Victorialla: lukihäiriö.
a b c kirjoitti:
Jollain on sama vaiva kuin prinsessa Victorialla: lukihäiriö.
Tietenkin varmasti oppini näin eläkeläisenä ovat osin kauhtuneet, mutta todistukset on nippuna tallella. Ei minun tarvitse oppineisuuttani esitellä: yksinkertaisuus ja vaatimattomuus on kaunista, eikä minun tarvitse millään muodoin korostaa itseäni, minulla on tässä iässä ihan 'olo kuin kuninkaalla', miten sinun laitasi lienee? Näyttää, että podet huonoa itsetuntoa.
monica kirjoitti:
Tietenkin varmasti oppini näin eläkeläisenä ovat osin kauhtuneet, mutta todistukset on nippuna tallella. Ei minun tarvitse oppineisuuttani esitellä: yksinkertaisuus ja vaatimattomuus on kaunista, eikä minun tarvitse millään muodoin korostaa itseäni, minulla on tässä iässä ihan 'olo kuin kuninkaalla', miten sinun laitasi lienee? Näyttää, että podet huonoa itsetuntoa.
Valittelit minun oppineisuuttani ja tutkintojani. Mutta vaikka mielelläni pidän matalaa profiilia voin kuitenkin kertoa sinulle, että olen ylioppilastutkinnon suorittanut v---, lisäksi alemman korkeakoulututkinnon v---, virkaani edeltävän ammattitutkinnon v---- erinäisiä tutkintoja ja kursseja työtäni tai toista elämäni kiinnostuksen aihetta varten. Ja vielä näin eläkeläisenä on kursseja sekä avoimen yliopiston kursseja kontollani. Lisäksi olen kiinnostunut elämän kaikista ilmiöistä ilman tutkintoja. - Ja vieläpä minua miellyttää asia kuin asia, jopa kuninkaalliset - kyllä se kattaa aika paljon historiaa, yhteiskuntaa, kulttuuria, sivistystä, taidetta, oppimista, jopa uskontoa ja eri maiden sotia ja kohtaloita
- tökkivä suksi
a b c kirjoitti:
Jollain on sama vaiva kuin prinsessa Victorialla: lukihäiriö.
Onko tässäkään omena kauas puusta pudonnut. Isällään, Carl Gustavilla on asperger.
- Tiukkis :)
Pahoin pelkään, että tilauksenne lopettaminen ei tehnyt lehteen vaikutusta.
Kyllä niitä juorujen lukijoita riittää paljon enemmän kuin meitä, jotka emme koskaan halua tietää mitään julkimoiden yksityiselämästä. - Kansakoulut käynyt
a u r i n k o a kirjoitti:
Valittelit minun oppineisuuttani ja tutkintojani. Mutta vaikka mielelläni pidän matalaa profiilia voin kuitenkin kertoa sinulle, että olen ylioppilastutkinnon suorittanut v---, lisäksi alemman korkeakoulututkinnon v---, virkaani edeltävän ammattitutkinnon v---- erinäisiä tutkintoja ja kursseja työtäni tai toista elämäni kiinnostuksen aihetta varten. Ja vielä näin eläkeläisenä on kursseja sekä avoimen yliopiston kursseja kontollani. Lisäksi olen kiinnostunut elämän kaikista ilmiöistä ilman tutkintoja. - Ja vieläpä minua miellyttää asia kuin asia, jopa kuninkaalliset - kyllä se kattaa aika paljon historiaa, yhteiskuntaa, kulttuuria, sivistystä, taidetta, oppimista, jopa uskontoa ja eri maiden sotia ja kohtaloita.
Tietenkin varmasti oppini näin eläkeläisenä ovat osin kauhtuneet, mutta todistukset on nippuna tallella. Ei minun tarvitse oppineisuuttani esitellä: yksinkertaisuus ja vaatimattomuus on kaunista, eikä minun tarvitse millään muodoin korostaa itseäni, minulla on tässä iässä ihan 'olo kuin kuninkaalla', miten sinun laitasi lienee? Näyttää, että podet huonoa itsetuntoa.Moni voi olla mielissään, kun palstalle kirjoittaa noin koulutettu ihminen.
Jotenkin ollaan oltu siinä käsityksessä, että palstalla kirjoittelee vain tuollaisia peruskoulut läpilaahaantuneita eläkeläisiä, joilla ei ole kosketusta korkeampaan kulttuuriin.
Muutama insinööri ja opettaja on tähän asti ilmoittautunut.
Ollaanpa paremmassa seurassa kuin arvattiinkaan. - 7+20=27
monica kirjoitti:
Valittelit minun oppineisuuttani ja tutkintojani. Mutta vaikka mielelläni pidän matalaa profiilia voin kuitenkin kertoa sinulle, että olen ylioppilastutkinnon suorittanut v---, lisäksi alemman korkeakoulututkinnon v---, virkaani edeltävän ammattitutkinnon v---- erinäisiä tutkintoja ja kursseja työtäni tai toista elämäni kiinnostuksen aihetta varten. Ja vielä näin eläkeläisenä on kursseja sekä avoimen yliopiston kursseja kontollani. Lisäksi olen kiinnostunut elämän kaikista ilmiöistä ilman tutkintoja. - Ja vieläpä minua miellyttää asia kuin asia, jopa kuninkaalliset - kyllä se kattaa aika paljon historiaa, yhteiskuntaa, kulttuuria, sivistystä, taidetta, oppimista, jopa uskontoa ja eri maiden sotia ja kohtaloita
jäänyt kaiketi väliin monicalta,kun jatkuvasti haukkuu ja rähisee
7+20=27 kirjoitti:
jäänyt kaiketi väliin monicalta,kun jatkuvasti haukkuu ja rähisee
Et siekää oo olt paikanpääl ku sivystystä on jaettu,
ku haastat selkeesti riitaa, Monica on tuhat kertaa
sanont, et mie en riitaa haasta ensi, mut takas tulloo,
Pijähä oma sivistystaso jotenkkii kuris, ettet lärväile
enempää, siehä nytkii alotit ja saat takas.
Mie en välitä siun vstauksestais, ko ehtoin tahtoin
haastat riitaa, ja sit yrität saaha minnuu syytä.
- Katl..eija
Oletteko lukeneet Iltalehdestä, että Suomen kuninkaan poika on otettu kiinni Sveitsissä, kun oli matkustanut pummilla junassa. Kun tummaihoinen mies jäi kiinni, kekseliäällä matkamiehellä oli puolustelu heti valmiina "olen Suomen kuninkaan poika ja olen läpikulkumatkalla." Mies puhui sekä englantia että suomea.
Kaikensorttisia vekkuleita sitä maailmalla liikkuu.Olisi hauska kuulla, millaista suomea mies puhui ja kuka häntä kuunteli!
Tuskin Sveitsin poliisissa on suomen kielen taitajia montakaan.
Taisi keksiä äkkiä maan, jonka kieltä ei moni tunne, ja puhui sitten siansuomea (vert. siansaksaa) poliisille.
- Prinsessa Madden
Jonas pettänyt Maddea Iltalehden mukaan jonkun norjalaisen tytön kanssa. Tyttö on kertonut, niinhän ne aina tekee.
- ja hyvä oli
kirjoittivat 40 laiset tuolla toisaalla.
- turhat toikkarit
ja hyvä oli kirjoitti:
kirjoittivat 40 laiset tuolla toisaalla.
Mennyt monicalla nuo oppimiset ihan penkin alle.Ei minkäänlaista käytöstä, tai sivistystä. Siksi kirjoitin nimesi pienellä kirjaimella, ei mitään syytä suureen!
- no skandal
Kuninkaan raivostuttua Jonas/Madde kohusta jokainen tiesi, mitä jatkosta seuraa. Kuninkaan sana hovissaan on kovaa kamaa. Tänään ilmoitettiinkin J/M erosta.
- tuulivei
Ruotsin kuningaskunnassa kaikki hyvin. Prinsessa saa unelmiensa prinssin ja muut sekasotkut on selvitetty
ja jos keltaisessa lehdistössä on tilaa niin lisää varmaan saadaan.
Kaikesta huolimatta haluaisin olla Tukholmassa kesäkuussa. Niin saduillahan on aina loppunsa. Joten iloitkaamme siitä että olemme tasavalta ja itsellinen Suomi.- susmor
eikös se P.A. ole jonkinlainen prinssipuoliso Tarjalle, psykologisessa huomassa kasvatettukin....eikös äitinsä ole tai ollut peräti sykiatri, jollen väärin muista.
Voi hyvin kuvitella, millaista mekastusta kuningas nyt on pitänyt, prinsessa M:kin joutunut altavastaajaksi sulhasesta puhumattakaan. Kihloissa ollaan, saamari sentään, nyt ette rimpuile yhtään! Prinsessa lähetetään amerikoihin rauhoittumaan ja sulho joutuu tarkkailuluokalle.
Madelainesta on ollut vuosia monta harmia kunkulle ja tätä hän ei tunnu nyt kestävän ollenkaan.
Sanotaan, että kuningas vastusti Danielia viimeiseen asti, ja kun mies nyt tuntuu tukevan Jonasta, niin ei hänen osakkeensa ainakaan nouse kuninkaan silmissä.
Kyllä siis sitä kaikkea lööpeistäkin näkee ja kuulee! Miten tarkkaan Allersin lehtiyhtiö mahtaakaan asiaa käsitellä! Odotan innolla tarkempia selvityksiä!- Tuumailija...
Olihan nyt norjalaisen naisen tunnustus jo lehdessä raukka sai vain 1 600€, jos tuosta summasta meni maailman kirjat sekaisin, saikohan tuo edes uuden koltun tuolla rahalla.
Jos vähänkin muistamme jotain, ei lehdistöön kannata aina luottaa. - 13+5
Tuumailija... kirjoitti:
Olihan nyt norjalaisen naisen tunnustus jo lehdessä raukka sai vain 1 600€, jos tuosta summasta meni maailman kirjat sekaisin, saikohan tuo edes uuden koltun tuolla rahalla.
Jos vähänkin muistamme jotain, ei lehdistöön kannata aina luottaa.tuollainen kuninkaallisten kakkahousujen ihailu.
Suomen "kuninkaalliset" Ahvenanmaalla saavat kaksinkertaisen määrän valtionosuuksia
muihin suomalaisiin verrattuna!
Siellä ei silti saa asua, ellei puhu ruotsia.
Tämä on Suomen tasavalta! - 11 + 2
13+5 kirjoitti:
tuollainen kuninkaallisten kakkahousujen ihailu.
Suomen "kuninkaalliset" Ahvenanmaalla saavat kaksinkertaisen määrän valtionosuuksia
muihin suomalaisiin verrattuna!
Siellä ei silti saa asua, ellei puhu ruotsia.
Tämä on Suomen tasavalta!Ahvenanmaa on loistava paikka lomailla, kauniita paikkoja, ystävällisiä ihmisiä.
Polkupyörällä liikkumalla näkee aivan eri tavalla kuin autolla, voi pulahtaa uimaan rantakalliolta, ja syödä eväitä jotka saa hotellista mukaansa jos vain pyytää.
Ahomansikoita on runsaasti ja kasvillisuus hiukan erilainen kuin manner Suomessa, luontoihmiselle paikka on monipuolinen. - 21
11 + 2 kirjoitti:
Ahvenanmaa on loistava paikka lomailla, kauniita paikkoja, ystävällisiä ihmisiä.
Polkupyörällä liikkumalla näkee aivan eri tavalla kuin autolla, voi pulahtaa uimaan rantakalliolta, ja syödä eväitä jotka saa hotellista mukaansa jos vain pyytää.
Ahomansikoita on runsaasti ja kasvillisuus hiukan erilainen kuin manner Suomessa, luontoihmiselle paikka on monipuolinen.kevät esikkokin luonnonvaraisena aivan keltaisia niittyjä! Samoin harvinainen Adam ja Eva noin 12 cm korkea hyasintin näköinen kukka.
Adam on syvän tummanpunainen ja Eva valkoinen. Suomeksi en tiedä nimeä, haenpa Googlesta.... - 33
11 + 2 kirjoitti:
Ahvenanmaa on loistava paikka lomailla, kauniita paikkoja, ystävällisiä ihmisiä.
Ahomansikoita on runsaasti ja kasvillisuus hiukan erilainen kuin manner Suomessa, luontoihmiselle paikka on monipuolinen.Ahvenanmaa on oikein punkkien paratiisi. Niiden puremista saa tosi ikäviä tauteja, joten eipä kiinnosta matkailu Ahvenanmaalle.
- Tähtisilmä **
21 kirjoitti:
kevät esikkokin luonnonvaraisena aivan keltaisia niittyjä! Samoin harvinainen Adam ja Eva noin 12 cm korkea hyasintin näköinen kukka.
Adam on syvän tummanpunainen ja Eva valkoinen. Suomeksi en tiedä nimeä, haenpa Googlesta....se on seljakämmekkä rauhoitettu harvinainen kukkalaji(orkidea) joka on Houtskarin kansalliskukka. Siellä sitä olenkin ihaillut kasvaa muuten suotuisessa paikassa 20-30 cm ja tuoksuu.
- 9+18
33 kirjoitti:
Ahvenanmaa on oikein punkkien paratiisi. Niiden puremista saa tosi ikäviä tauteja, joten eipä kiinnosta matkailu Ahvenanmaalle.
Varmaankin joku kämmekkä tai lehdokki, niitä siellä on alkukesästä lehdoissa erilaisia.
Punkkeja on koko Suomessa jos niitä pelkää. - kansalliskukka
Tähtisilmä ** kirjoitti:
se on seljakämmekkä rauhoitettu harvinainen kukkalaji(orkidea) joka on Houtskarin kansalliskukka. Siellä sitä olenkin ihaillut kasvaa muuten suotuisessa paikassa 20-30 cm ja tuoksuu.
Kielo on Suomen kansalliskukka. Seljakämmekkä on Houtskarin pitäjän nimikkokukka.
- 13+4
9+18 kirjoitti:
Varmaankin joku kämmekkä tai lehdokki, niitä siellä on alkukesästä lehdoissa erilaisia.
Punkkeja on koko Suomessa jos niitä pelkää.Kyllä Ahvenanmaa on punkkiparatiisi.
- eikäsiellä
13+4 kirjoitti:
Kyllä Ahvenanmaa on punkkiparatiisi.
palvella suomeksi, ei tarvii siellä edes koulussa sitä opiskella.
- Makriina ek
Tuumailija... kirjoitti:
Jos vähänkin muistamme jotain, ei lehdistöön kannata aina luottaa.Mahtaa olla upeaa, kun jää historian lehdille sillä, että on iskenyt viimeisen niitin kuninkaallisen parin eroon!
Sitä ei hevin unohdeta lähiympäristössä. - kuljeksija..
Makriina ek kirjoitti:
Mahtaa olla upeaa, kun jää historian lehdille sillä, että on iskenyt viimeisen niitin kuninkaallisen parin eroon!
Sitä ei hevin unohdeta lähiympäristössä.menetti tyttöparka, olis ollu hiljaa, ero olisi tullut muutenkin, olihan se suhde kriisissä jo pitkään ollutkin. Luuli saavansa isonkin potin, mutta saikin salarakkaan maineen. Nyt poika asustelee kavereittensa nurkissa. Ainutlaatuinen tapaus historiassa ja kaunista prinsessaa tulee sääli. Kahdeksan vuoden seurustelu on ohi, mutta ei Madden yksin tarvitse olla. Ottais sen ruotsalaisen NH-pelaajan, oli niin kiva kuvakin lehdessä.
- Atolfia
kuljeksija.. kirjoitti:
menetti tyttöparka, olis ollu hiljaa, ero olisi tullut muutenkin, olihan se suhde kriisissä jo pitkään ollutkin. Luuli saavansa isonkin potin, mutta saikin salarakkaan maineen. Nyt poika asustelee kavereittensa nurkissa. Ainutlaatuinen tapaus historiassa ja kaunista prinsessaa tulee sääli. Kahdeksan vuoden seurustelu on ohi, mutta ei Madden yksin tarvitse olla. Ottais sen ruotsalaisen NH-pelaajan, oli niin kiva kuvakin lehdessä.
hirveästi ole kiinnostunut noista kuninkaallisista, mutta ei näitä lööppejä voi olla huomaamatta. Tänään luin, että Jonas on anelemalla anellut päästä takaisin Madden suosioon, mutta ei taida onnistua. Kun luottamus menee ja maine sen mukana, niin tuskin tuosta kunnon juustoa enää tulisi.
Sääliksi käy prinsessaa. Vaikea varmaan on uutta suhdetta aloittaa noin pitkän liiton jälkeen.
On se varmaan aiheuttanut kuningashuoneessa monenmoista keskustelua. - S U O M E K S I ?
eikäsiellä kirjoitti:
palvella suomeksi, ei tarvii siellä edes koulussa sitä opiskella.
Sehän on LAIN vastaista!
Suomalaisia syrrjitään! - suomlane
S U O M E K S I ? kirjoitti:
Sehän on LAIN vastaista!
Suomalaisia syrrjitään!Ei saa Venäjälläkään palvelua suomeksi ja sinne mennään pilvin pimein (o.o) pistää ajattelemaan!
Atolfia kirjoitti:
hirveästi ole kiinnostunut noista kuninkaallisista, mutta ei näitä lööppejä voi olla huomaamatta. Tänään luin, että Jonas on anelemalla anellut päästä takaisin Madden suosioon, mutta ei taida onnistua. Kun luottamus menee ja maine sen mukana, niin tuskin tuosta kunnon juustoa enää tulisi.
Sääliksi käy prinsessaa. Vaikea varmaan on uutta suhdetta aloittaa noin pitkän liiton jälkeen.
On se varmaan aiheuttanut kuningashuoneessa monenmoista keskustelua.Kyllä monet liitot ovat loppusuoralla 7-8 vuodessa. Julkimothan kovasti korostavat, että ovat "kasvaneet erilleen" noina vuosina. Niinpä pitää erota.
Kauanko Tanskan nuorempi prinssi oli ekassa liitossaan? Siellä on 2 poikaakin. Maddella ei sentään ole jälkikasvua.
Englannin kuninkaalliset eroavat ja avioituvat uudelleen. Charleskin erosi ja otti kaukorakkaansa puolisokseen.
Onko tämä Ruotsin tapaus nyt niin kauheaa?- tuulivei
S U O M E K S I ? kirjoitti:
Sehän on LAIN vastaista!
Suomalaisia syrrjitään!Oli hieno kokemus retkeillä pari vuorokautta Ahvenanmaalla.
Mutta, mutta. En mahtanut sille mitään , että tunsin olevani maalla vierahalla.
Piti oikein ääneen tolkuttaa toisillemme, että olemme Suomessa ja suomalaisten parissa.
Mutta kyllä tässäkin Ruotsi on voiton vienyt. Kuningaskunta vastaan Tasavalta. - Atolfia
Makriina kirjoitti:
Kyllä monet liitot ovat loppusuoralla 7-8 vuodessa. Julkimothan kovasti korostavat, että ovat "kasvaneet erilleen" noina vuosina. Niinpä pitää erota.
Kauanko Tanskan nuorempi prinssi oli ekassa liitossaan? Siellä on 2 poikaakin. Maddella ei sentään ole jälkikasvua.
Englannin kuninkaalliset eroavat ja avioituvat uudelleen. Charleskin erosi ja otti kaukorakkaansa puolisokseen.
Onko tämä Ruotsin tapaus nyt niin kauheaa?mitään niin KAUHEAA ole, mutta ainahan se jäljen jättää ja tuskin Maddekaan sitä kovin kevyesti on ottanut.
Kuten olemme huomanneet, onhan se sekoittanut kuningashuoneen kesähäitten järjestelyä. En minä usko että ero on missään kovin kivuton juttu. - mummeli mammeli
Atolfia kirjoitti:
mitään niin KAUHEAA ole, mutta ainahan se jäljen jättää ja tuskin Maddekaan sitä kovin kevyesti on ottanut.
Kuten olemme huomanneet, onhan se sekoittanut kuningashuoneen kesähäitten järjestelyä. En minä usko että ero on missään kovin kivuton juttu.ovat tärkeitä juttuja, ei niitä pidä väheksyä. Samat tunteet ne ovat pirnsessoilla ja prinsseilläkin kuin meillä tavallisilla kansalaisilla. Minä ainakin suhtaudun empaattisesti ja sympaattisesti niin kuninkaallisiin kuin omien nuorienikin elämänvaiheisiin. Ei minulla ole tarvetta olla kateellinen kuninkaallisille, koska myös minun omat nuoretkin ovat minulle kuin prinsessoja ja prinssejä. Arvostan nuorta polveani kovasti ja minusta on aivan ilo nähdä heidän elämänilonsa.
Atolfia kirjoitti:
mitään niin KAUHEAA ole, mutta ainahan se jäljen jättää ja tuskin Maddekaan sitä kovin kevyesti on ottanut.
Kuten olemme huomanneet, onhan se sekoittanut kuningashuoneen kesähäitten järjestelyä. En minä usko että ero on missään kovin kivuton juttu.Tietysti tuo oli kauheaa nuorelle parille itselleen, tarkoitin vain sitä, että monet liitot päättyvät. Siksi se Ruotsin tavaton murehteminen ja hermoilu tuntuu niin ihmeelliseltä.
Olen aina myötätunnolla seurannut tällaisten julkimoiden elämää, jotka eivät tietoisesti pyri esille, eivätkä saa leipäänsä siitä, että ovat juorulehtien palstoilla vakiosti.
Heidän elämäänsä vaikuttavat monet sellaiset asiat, jotka arki-ihmiseltä menevät ohi huomaamatta.
Heidän pukeutumistaan ja asenteitaan seurataan, ja jos kehtaavat olla jostakin asiasta jotain mieltä, niin kauheaa sentään!
Otetaan nyt tämä Joonaksen syrjähypähdys. Jos se on ainoakertainen tapahtuma, niin onpa sillä kaameat seuraukset. Tavallinen urheilija tai myyntimies voi tyriä aika lailla matkoillaan, mutta ei ole edes sanottu, että kotona saadaan asiasta tietää. Ja jos, niin se voidaan käsitellä. Mikäli ero tulee, "olemme kasvaneet erilleen", tai sitten unohdetaan koko asia.
Mutta nyt kävi näin.S U O M E K S I ? kirjoitti:
Sehän on LAIN vastaista!
Suomalaisia syrrjitään!Siis suomalaisia punkkejako syrjitään?
- kerrastako poikki
Makriina kirjoitti:
Tietysti tuo oli kauheaa nuorelle parille itselleen, tarkoitin vain sitä, että monet liitot päättyvät. Siksi se Ruotsin tavaton murehteminen ja hermoilu tuntuu niin ihmeelliseltä.
Olen aina myötätunnolla seurannut tällaisten julkimoiden elämää, jotka eivät tietoisesti pyri esille, eivätkä saa leipäänsä siitä, että ovat juorulehtien palstoilla vakiosti.
Heidän elämäänsä vaikuttavat monet sellaiset asiat, jotka arki-ihmiseltä menevät ohi huomaamatta.
Heidän pukeutumistaan ja asenteitaan seurataan, ja jos kehtaavat olla jostakin asiasta jotain mieltä, niin kauheaa sentään!
Otetaan nyt tämä Joonaksen syrjähypähdys. Jos se on ainoakertainen tapahtuma, niin onpa sillä kaameat seuraukset. Tavallinen urheilija tai myyntimies voi tyriä aika lailla matkoillaan, mutta ei ole edes sanottu, että kotona saadaan asiasta tietää. Ja jos, niin se voidaan käsitellä. Mikäli ero tulee, "olemme kasvaneet erilleen", tai sitten unohdetaan koko asia.
Mutta nyt kävi näin.tuskin vaan, kovia juhlijoita ovat molemmat olleet ja kohta ovat keski-ikäisiä. Vanhaksipiiaksi ennen sanottiin tuon ikäisiä "naimattomia" naisia. Eikö kuningashuoneista löytynyt kauniille prinsessalle ottajia, vaikka Englannista , Espanjasta, Hollannista. Norjan prinssi olisi sopinut hyvin, kelpasi sinnekin sitten yksinhuoltaja huumetaustainen puoliso . Miksi pitää koko kuningashuonetta jalustalla, tavallisia ihmisiä ovat, tekisivät oikeaa työtä . Suurin hyöty varmaan lehdistölle näistä romansseista ja juoruista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753636
- 463202
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512391Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442011- 1401769
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161595Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131471Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121289- 451214
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671130