Miksi puolustautuminen on niin kallista?

Oikeudessa ryöstetty

Jos ryöstön uhriksi joutunut puolustautuu mm. vetäisemällä sompulta leuan rikki ja paiskaamalla toisen mokoman katuun ja monottaa päähän, miksi hän joutuu maksamaan niin isot korvaukset?

Eihän normaali kaduntallaaja osaa sellaista voimankäyttöä jolla em. vammoja ei syntyisi.
Eikä ryöstötilanteessa auta pehmoilla, vaan iskun/potkun on kertalaakista mentävä perille.
Onko ainoa keino seistä hiljaa paikoillaan ja antaa rahojen mennä? Luonne ei vaan anna periksi!

Tällä kertaa ryöstö jäi siis yrityksen asteelle, mutta uhrin rahat vietiin sitten oikeuden päätöksellä.

3

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dl one is

Niin. No miksei se leuan rikki vetäiseminen riittänyt, eikös sitten olisi ryöstön yrityksen uhri päässyt karkuun? Miksi piti paiskata katuun, ja miksi piti vielä monottaa päähän? Eikö vähempi voiman käyttö olisi riittänyt uhan torjumiseksi?

• tired of this shit!

Luepa se viesti uudestaan! 1. leuka rikki ja toisen paiskaamalla katuun..Ymmärsin, että hyökkääjiä oli kaksi.
        Vituttaa suuresti kirjoittajan puolesta, että joutuu maksamaan vahingonkorvauksia näille.
        Eikö nämä ryöstäjät ole tietoisesti luopuneet oikeuksistaan, hyökätessään jonkun päälle rikollisessa aikeessa.
        Sitten kun tulee pataan ja vielä kimpassa, ollaan itkemässä poliisille "tuo kaveri löi mua" Vittu!

• eikö vain...

on se todellinen ryöstäjä jos ei ole monta ulkopuolista todistajaa (omat kaverit ei riitä) tapahtumaan. Kuka tahansa voi monottaa vastaantulevaa ja sanoa että se yritti ryöstää mut ja pääsee kuin koira veräjästä. Asiat käsitellään tapauskohtaisesti, niin oikeus tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe