Olen tässä hankkimassa 120-160 litraista akvaariota ja olisi kiva tietää missä liikkeissä olisi paras hinta ja laatu suhde?
Akvaarion osto
3
249
Vastaukset
- Ms.x
Kannattaa ihan käydä kiertämässä paikalliset akvaarioliikkeet läpi ja vertailla hintoja. Mielipiteitä on monia. Itse olen luottanut kyllä Puutorin Akvaarion edullisiin akvaarioihin vaikka moni niitä on haukkunutkin. Omat kokemukset niistä ainakin hyviä ja hinta edullinen.
Juwel taitaa merkkinä kuulua aika ykkösluokkaan. Käytettynäkin voi hyvän saada, mutta silloin kannattaa kiinnittää huomiota altaan ikään ja silikonien kuntoon. Itse en kovin vanhaa käytettyä ostaisi. Huutonetissä on usein paljon näitä myynnissä. Akvaariopaketti tulee yleensä edullisemmaksi kuin jos ostaa altaan ja vermeet erikseen.- asdfghjklöäljhg
Netti on kova sana. Kun olet löytänyt mieleisen paketin, kannattaa kysellä hintoja ja pyytää tarjouksia. Äkkiä selviää mitä kannattaa maksaa mistäkin ja kuinka paljon halvemmalla saa käytetyn.
- fish KING
Eikun kilpailuttamaan, kiertele kaikki 50km. etäisyydellä olevat liikkeet, tee listaa, mitä paketteihin kuuluu. Siinä samalla sulle käy selväksi minkä mallista akvaariota haluat, kaluste vai perus settiä.
Kauppiaan kokoamasta paketista kannattaa karsia pois seuraavat tavarat
- turhat vedenparannus litkut yms. mega startterit, tässä hyvä kypsytys ohje .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/
- halppis suodattimet, niin kiinteät kuin kehnot Ssisäsuodatin kopiot, suosi merkki suodattimia (säästyt monelta harmilta!!
Sinne kannattaa lisätä
- tuon kokoiseen voisi jo harkita ulkosuodattimen lisäämistä ..
- monen kokoisia haaveja
- eri ruokalaatuisia kalan ruokia; hiutaleet, madot, rakeet etc.
- ilmastimen tarpeellisuutta kannattaa miettiä jos pinta vettä ei saada tarpeeksi liikkeelle suodattimella
- pohjasora vaihtaa hiekkaan rae kokoluokkaa, 0,5-1.2mm (vesipuhdistettua, ei öljy käsiteltyä)
- muutama sopivan kokoinen mangrove kanto
- jatkojohtoja, ajastin valaisimelle (marketeista)
Netistä löytyy muutama akvaario kauppa, enemmänkin jos olet valmis tilaamaan ulkomailta.
Keskustelu foorumeilla myydään käytettyjä akvaarioita jatkuvasti, ole tarkkana että saat hyvä laatuisen akvaario kokonaisuuden, silikonien kunto ja lasipintojen naarmuttomuus sekä tietenkin akvaarion veden pitävyys kannattaa testata ostohetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126