Eikös ton pitäisi olla neliveto?
Varsinkin talvella ilmiö on todella rasittava...
Miksi CR-V sutii?
15
4714
Vastaukset
- Honda
Sutiihan etupyörä sen puoli kierrosta ja sitten mennään. Se siitä sitten taas. Vai oletko nähnyt 2wd mallin (näitähän saa Yhdysvalloista)?
- ???
kun jos se tekee sen mudassa ja jää kiinni...
Been there! :( - Honta
??? kirjoitti:
kun jos se tekee sen mudassa ja jää kiinni...
Been there! :(Ei sudi. Oikeita maastoautoja on ehkä land-rover defender, ja sen Toyota kopio, (mitä en ole enää maahantuojan ohjelmistossa nähnyt) enää joita myydään ihan kaupoista kuluttajille.
CR-V on ns kaupunkimaasturi niinkuin vastaavat muun merkkisetkin kilpailijat. Maasto-ominaisuudet ovat rajalliset. Vastaavasti etenevyys on kuitenkin huomattavasti parempi kuin normaaleilla henkilöautoilla liikaa mukavuudesta tinkimättä. - Honda
??? kirjoitti:
kun jos se tekee sen mudassa ja jää kiinni...
Been there! :(No jos se jää jumiin ja yksi ainoa pyörä pääsee luistamaan niin sinnehän jymähtää. Kun ei ole tasauspyörästöjen lukkoja. Mutta mikäli auto liikkuu hetkenkin, pääsee irti. Sama ongelma on muissakin city-maastureissa (paitsi Forester ja Rav4, jossa tasauspyörästöön saa lukon lisävarusteena), Freelanderissa luistonesto auttaa kyseisessä tilanteessa.
Eli ei siis kannata pysähtyä city-maasturilla (eikä monella muullakaan) keskelle kuravelliä. - Honta
Honda kirjoitti:
No jos se jää jumiin ja yksi ainoa pyörä pääsee luistamaan niin sinnehän jymähtää. Kun ei ole tasauspyörästöjen lukkoja. Mutta mikäli auto liikkuu hetkenkin, pääsee irti. Sama ongelma on muissakin city-maastureissa (paitsi Forester ja Rav4, jossa tasauspyörästöön saa lukon lisävarusteena), Freelanderissa luistonesto auttaa kyseisessä tilanteessa.
Eli ei siis kannata pysähtyä city-maasturilla (eikä monella muullakaan) keskelle kuravelliä.Mihin jää nuo sinunkin mainitsemasi autot oli lukko tai ei. Eli voimaa ei saada joka pyörään. Todettu juttu.
- Honda
Honta kirjoitti:
Mihin jää nuo sinunkin mainitsemasi autot oli lukko tai ei. Eli voimaa ei saada joka pyörään. Todettu juttu.
Mites sitten Suzuki Grand Vitara? Siinähän on kunnollinen vanhan ajan kytkettävä neliveto (hidas/nopea). Jotenkin olen ymmärtynyt, että tuossakaan kulkineessa ei ole riittäviä tasauspyörästöjen lukkoja, eli sekin sitten voi jäädä ristiriipuntaan ja yhden pyörän luistoon kiinni?
Mikäs olisi edullisin "maasturi", josta löytyy tarvittava määrä lukkoja? Cherokeeko? - Jepjep!
Honta kirjoitti:
Ei sudi. Oikeita maastoautoja on ehkä land-rover defender, ja sen Toyota kopio, (mitä en ole enää maahantuojan ohjelmistossa nähnyt) enää joita myydään ihan kaupoista kuluttajille.
CR-V on ns kaupunkimaasturi niinkuin vastaavat muun merkkisetkin kilpailijat. Maasto-ominaisuudet ovat rajalliset. Vastaavasti etenevyys on kuitenkin huomattavasti parempi kuin normaaleilla henkilöautoilla liikaa mukavuudesta tinkimättä.näyttäisi saavan tuon 4-vedon lukittua pahassa paikassa...siis x-trailissa.
Joo, kävin tsekkaamassa ja näin se on, testien mukaan kytkeytyy välittömästi jo ennen kuin ehtii edes sutaisemaan.
Taitaa olla "kehittyneempi" näihin muihin verrattuna?
Näyttäisi olevan voittanut aika monta testiä muailmalla...
Pitänee käydä testaamassa, kun näyttäisi olevan vielä halvempi kun muut...31 990 ei tunnu ollenkaan pahalta hinnalta. - Honda
Jepjep! kirjoitti:
näyttäisi saavan tuon 4-vedon lukittua pahassa paikassa...siis x-trailissa.
Joo, kävin tsekkaamassa ja näin se on, testien mukaan kytkeytyy välittömästi jo ennen kuin ehtii edes sutaisemaan.
Taitaa olla "kehittyneempi" näihin muihin verrattuna?
Näyttäisi olevan voittanut aika monta testiä muailmalla...
Pitänee käydä testaamassa, kun näyttäisi olevan vielä halvempi kun muut...31 990 ei tunnu ollenkaan pahalta hinnalta.Siinä saa vain se kytkeytymisviiveen pois (puolen kierroksen pyörähtämisen) valitsemalla "lukituksen". Yhden pyörän luistoon ja ristiriipuntaan tuo ei auta mitään. Ei ole tasauspyörästöjen lukkoja siinäkään.
- Jepjep!
Honda kirjoitti:
Siinä saa vain se kytkeytymisviiveen pois (puolen kierroksen pyörähtämisen) valitsemalla "lukituksen". Yhden pyörän luistoon ja ristiriipuntaan tuo ei auta mitään. Ei ole tasauspyörästöjen lukkoja siinäkään.
LOCK:
Ajettaessa erittäin vaativassa maastossa voidaan käyttää nelivedon lukitus –vaihtoehtoa. Tällöin voima jakautuu etu- ja taka-akselien välillä kiinteästi suhteessa 57:43 (etu:taka). Kun vaikea maastokohta on ohitettu ja vauhti nousee yli 30 km/h, niin neliveto siirtyy automaattisesti AUTO 4x4- vaihtoehtoon.
Miten ton sitten kukin ymmärtää??? - Honda
Jepjep! kirjoitti:
LOCK:
Ajettaessa erittäin vaativassa maastossa voidaan käyttää nelivedon lukitus –vaihtoehtoa. Tällöin voima jakautuu etu- ja taka-akselien välillä kiinteästi suhteessa 57:43 (etu:taka). Kun vaikea maastokohta on ohitettu ja vauhti nousee yli 30 km/h, niin neliveto siirtyy automaattisesti AUTO 4x4- vaihtoehtoon.
Miten ton sitten kukin ymmärtää???Huonoimmillaan kaikki voima menee yhdestä ainoasta (luistavasta) pyörästä ulos. Tasauspyörästöjen lukot (tai osittaiset luistonrajoittimet) kun puuttuvat.
Mitsubishin sivuilla on aika hyvä kuvaus Pajeron järjestelmästä, siinä tuntuu olevan ongelmakohdat otetun huomioon. Tosin on hintakin melkein kaksinkertainen. - No niin
Jepjep! kirjoitti:
näyttäisi saavan tuon 4-vedon lukittua pahassa paikassa...siis x-trailissa.
Joo, kävin tsekkaamassa ja näin se on, testien mukaan kytkeytyy välittömästi jo ennen kuin ehtii edes sutaisemaan.
Taitaa olla "kehittyneempi" näihin muihin verrattuna?
Näyttäisi olevan voittanut aika monta testiä muailmalla...
Pitänee käydä testaamassa, kun näyttäisi olevan vielä halvempi kun muut...31 990 ei tunnu ollenkaan pahalta hinnalta.Voisiko joku muukin kehua nissania, kun yksi ja sama kirjoittaja. Honda CR-V on testivoittaja myös ylivoimaisesti Suomen eniten ostettu katumaasturi, Toyota ja Nissan tulevat kuitenkin heti perässä. Tosi seikkoja ei voi muuttaa kirjoittamalla tälle palstalle. (Hyvää kevään jatkoa.)
- Anonyymi
Honta kirjoitti:
Ei sudi. Oikeita maastoautoja on ehkä land-rover defender, ja sen Toyota kopio, (mitä en ole enää maahantuojan ohjelmistossa nähnyt) enää joita myydään ihan kaupoista kuluttajille.
CR-V on ns kaupunkimaasturi niinkuin vastaavat muun merkkisetkin kilpailijat. Maasto-ominaisuudet ovat rajalliset. Vastaavasti etenevyys on kuitenkin huomattavasti parempi kuin normaaleilla henkilöautoilla liikaa mukavuudesta tinkimättä.Toyotaa tehtiin paljon ennen kuin land roveria oli edes olemassa eli land rover on kopio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaa tehtiin paljon ennen kuin land roveria oli edes olemassa eli land rover on kopio.
Tuo "viisauden" paiskasit sitten vuoden 2004 ketjuun, vaikka kirjoitustaitosikin on kuin Toyotan osaamista, eli surkeaa.
- Asialla
Näyttää tämä Nissanfani siirtäneen CR-V:n mollaamisen nyt tänne sivulle maastureiden palstoilta. Kun ostin CR-V:n, halusin persoonallisen ja tilavan auton, jolla pääsee maavaran puolesta liikkumaan metsäreissut huonoillakin teillä ja mökille rospuuttoaikaan. Minun CR-V ei sudi jäisessä risteyksessä edes kitkarenkailla, vaan lähtee kuin kuppa Töölöstä. Minkälaisia yksilöitä lienee muilla. On turha jauhaa näitä ristiriipuntoja, kuinkahan monta kertaa olette autoillanne joutuneet elinaikananne tähän saakka näihin tilanteisiin. Jos joku haluaa maasturin, hän ostaa ison Toyotan, Mitshubishin ym. vastaavan!
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733330
- 622584
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582258Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1952158- 552072
- 421673
- 421661
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141333EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1481280- 61139