Vappu ilman alkoholia (absolutisti).

AbSoLuTiStI..

Onko muita jotka viettävät vapun täysin ilman alkoholia?
Mietin vana miten paljon tämän ikäisiä, nuoria (20-vuotiaita)
absolutisteja on enää Suomessa? Olen itse ollut absolutisti
ja kasvissyöjä jo yli 6 vuotta, mitä ajatuksia teissä tämä herättää,
jotka puolestaan käytätte alkoholia? Minulle ainut syy miksi en juo
on se, että en pidä alkoholin mausta. Hyväksyn muiden juomisen
täysin, ja arvostan tietysti sitä että tietää rajansa, mikä ei taida monelle
niin helppoa enää ollakaan. Onko vappu nykyään ihan puhdas juomisjuhla?

18

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • randomi54

      En ole ikinä juonut mitään alkoholia (simaa lukuunottamatta, mutta sitähän ei lasketa). Olen 20v teekkari eikä riehuminen ym. juhlinta kiinnosta ollenkaa. Muutamaa kaveriakaan ei kiinosta tällainen juhlinta myöskään elikkäs vappu menee kotona hengailemiseen ja elokuvien katsomiseen.

      Miksen juo? No siksi, että alkoholi maistuu paskalle ja loppupeleissä siinä ei oo mitään järkeä (tuhota nyt omia aivojaan ja tuhlata rahojaan). Jos hauskaa ei osaa pitää ilman alkoholia, niin on kyllä aika tylsä ihminen sillon.

      Mitä muitten juomiseen tulee niin: juokoon mitä juokoon kunhan pitävät ne omalla ajallaan ja eivät lähe kännipäissään ajelemaa autolla. Kysyit vielä, että onko vappu puhdas juomisjuhla. No voin sanoa, että nykyajan alkoholiyhteiskunalle melkein kaikki juhlat on juomisjuhlia ja suurimman osan tarkoitus on se perinteinen dokaus.

      • raitis aina

        mitättömät luuserit juovat viinaa


    • Raitis hauki

      En minäkään juo vappuna alkoholia, enkä muulloinkaan.
      Ainoa vappu juoma on tuo sima, jota tulee tehtyä pieni määrä kerralla.
      Tuore sima on parasta, jos simaa säilyttää liian kauan, että siihen muodostuu
      alkoholia, niin ei sitä enää voi juoda.
      Joskus olen alkoholia maistanut ja pahaa se oli totta vie.
      Kuinka jotkut voivat siitä pitää, itse en alkoholin mausta pitänyt.
      Mielummin juon erilaisia mehuja, kun janottaa.

      Myös se, että rahat jotka menisivät alkoholiin ja sitäkautta hukkaan, laitan mielummin
      johonkin harrastukseen.
      Minua ainakin ihmetyttää alkoholimyönteinen tapa, jossa esim. tuttavapiirissä
      illanvietossa joku tarjoaa alkoholia ja jos kieltäytyy, niin sitä pitäisi alkaa perustelemaan, että
      miksi alkoholi ei kelpaa.
      Eihän siinä mitään perusteluja tarvita, jos alkoholin juominen ei kiinnosta.
      Alkoholihan aiheuttaa liikennekuolemia, tappeluita, pahoinpitelyitä ja väkivaltaa.
      Elämässä pärjää hyvin ilman alkoholia, ei sitä tarvita.

      • Pullon taa pakeneva

        Mun pitää turvautua alkoholiin,kun siitä sitä rohkaisua saa ym.Vaan nostan hattua näille ihmisille,jotka pärjää ilman alkoholia.Kunpa pystyisin samaan.


    • vappunenä

      Joo. Varsinkin vappuna voi olla vaikeaa kieltäytyä tyrkyistä. Itse teen aina alkoholittoman ja holillisen boolin , niin ei tarvitse kenenkään selitellä ja kaikilla on hauskaa. Löysin hyviä sellaisia sivulta www.boolit.fi

    • Absolutisti

      Josko alottas aamun shamppiksella, jatkas siitä keskarilla iltaan, alkuillasta punaviiniä ja kun ilta etenee, siirrynt tottakai vodkaan. Aamu napanderilla käyntiin. Ja putki jatkuukin sitten sunnuntain puolelle.

      Absolut 80% :isti

    • pohjolan mänty

      Minä en juo alkomahoolia... Mitä nyt vappusimaa (jota itse ostan alkoholittomana, mutta jos joku muu tarjoaa, niin en kyllä kieltäydy, vaikka en tietäisikään onko alkoholitonta... Siinä on kummiskin sitä niin vähän)

      Kavereiden kanssa mennään baariin tai tavataan muuten ja pidetään hauskaa. Kaverit ottaa ehkä jotain alkomahoolia, mutta niin kauan ku kaverit on vielä jossain määrin älyissään ei se mua haittaa... Kavereille olen selittänyt, että olen absolutisti kuten 9 vuotta vanhempi siskoni, äitini, isäni, molemmat mummini ja vaarini. En näe mitään syytä alkaa juomaan.

      Monet sanoo, ettei ilman alkomahoolia voi pittää hauskaa. Minulla on muutenkin niin hauskaa, ettei siihen mitään juomia tarvita. Toisekseen minulla ei ole minkään asteista käsitystä milloin lopettaa. Suklaalevy menee yhdeltä istumalta. Samoin limpparipullo ja karkkipussi. En osaa jättää kesken niin kauan kun syötävää vielä on. Luulen, että lopulta minusta tulisi alkoholisti, joten parempi olla riskeeraamatta (tätini kun on alkoholisti... ja pahasti)

      Kyllä vappu tuntuu olevan aika paljolti juomajuhlaa... Toisaalta onhan se lapsille hieman muutakin... (kunnes tulevat teini-ikään...) Kyllä vappua voi aikuisenakin juhlia serpenttiinien ja naamareiden kanssa jos se hyvältä tuntuu, mutta tämä ihana internetin maailma antaa kyllä sellaisen käsityksen, että ainoa oikea tapa juhlia vappua on pää täyteen viinaa ja rähmälleen jonnekkin puistikkoon...

    • Dry Sack

      Vappu meni taas ilman alkoholia. Ei alkoholista kieltäytyminen vappuna tee vauppua ainakaan hauskemmaksi. Koohtuullinen seili tuntuu vapauttavalta ja hauskalta. Taitaa olla itsepetosta koko tämä absolutistien touhu.

      • sdfbgtunt

        Mutta illalla kun rupeaa selvänä nukkumaan niin on tyytyväinen vs. vittuuntuneena ja juovuksissa odotellen mahdollista krapulaa, kumminkin levottomampi yö edessä.


    • ekeli87

      Mukava kuulla et muitakin on ketä ei alkoholia käytä. En itse ole koskaan ryyppäästiä harrastanut ja 23-vuotias olen. Baareissa en ikinä ole käynyt.

    • tekopyhä itsekkin

      paljosta olet jäänyt paitsi ja tekopyhyys on synneistä suurin.

    • ruuti?????

      En käytä alkoa ja hyvin vähän muutenkin käyttänyt,syy=isä alkoholisti.Myös toinen syy on sairaus,ei saa käyttää,mutta en kyllä ottaisi vaikka olisi lupakin.Olen nähnyt tuota läträämistä lapsesta saakka ja perheen heittämistä pihalle väkivaltaa.Ei se niin mukavaa ollut ja toiseksi tavallisestakin läträäjästä tulee nopeasti alkoholisti ja väkivaltainen.Sitä ei vaan moni usko,kun on liian myöhäistä.

    • pökkeli

      Olen itse 17-vuotias ja olen ryypännyt nyt jo pidemmän aikaan viikonloppuisin paljon. nyt olen huomannut miten paljon minun ja tyttöystäväni alkoholin käyttö on vaikuttanut meidän parisuhteeseen. meidän pahimmat riitamme ovat aina joko johtuneet humalatilasta tai siinä tapahtuneista asioista. olen yrittänyt opetella juomaan kohtuullisesti mutta en pysty siihen tiedän että minun suvussa on alkoholismia ja haluaisin ylikaiken lopettaa juomisen mutta en vain kykene. haluaisin tietää että miten te ketkä olette päättäneet tehdä sen päätöksen ruveta absolutistiksi miten olette tehneet sen onko se ollut vaikeaa ja oleeteko käyttäneet mitään asioita joilla korvata tämän?

      • Olen ollut aika samassa tilanteessa kuten sinäkin. Itse aloitin alkoholin runsaamman käytön vasta siinä 20-vuotiaana intin aikoihin ja vknloppulomilla meni se 12 pack vähintään. 21-22 aikoihin perseiden vetäminen meni aika yli hilseen kun ei pystynyt olemaan monessa sosiaalisessa tilanteessa mukaan edes ilman alkoholia.

        Vähensin pikkuhiljaa juomista tietoisesti ja aloin tajuta kuinka paljon itseasiassa inhoan humalassa olemista. Tajusin kuinka paljon sitä tuli valvottua sen levottomuuden tunteen takia kun on pienessä humalassa, yliampuvaa liiallista itsevarmuutta, seuraavan päivän melankolinen ja fyysinen paha olo ja se rahamäärä mikä siihen alkoholiin meni olivat asioita, jotka minussa teki sen että pitää rajoittaa alkoholin käyttöä merkittävästi.

        Nykyisin 24 vuoden iässä olen aika raitis ihminen. Viimeksi join itsenäisyyspäivänä pienen kuohuviinilasillisen ja silloinkin join annosta todella hissukseen. Itse käytän välillä kavaa (Piper methysticum) ja hamppua pienissä määrin, jotka ovat edesauttaneet raitistumistani alkoholista.

        Alkoholin käytön rajoittaminen voi olla aluksi vaikeaa, mutta kun olet totuttautunut tiettyyn kaavaan, niin kyllä se siitä. On suuri voitto henkisesti kun pystyt olla sosiaalisessa tilanteessa yhtäkkiä erittäin itsevarmana ja nauravana ilman alkoholia, vaikka muut joisivatkin alkoholia. Itselläni on kolme pulloa viskiä ja olutta sekä lonkeroa himassa, mutta enpä ole niihinkään koskenut pitkiin aikoihin.


    • jj

      hyvä niin

    • ts

      ahaa

    • jmnrengfdds

      itse en ole täys absolutisti, joskus, n.muutaman kerran vuodessa otan ehkä yhden lonkeron. ei vain se kännien jälkeinen olotila innosta enää, vaikka ikääkin "vasta" 25v. tosin itselleni riittää jo 3lonkeroa yhdelle iltaa ja nousee päähän, tosin sen enempää en edes pysty juomaan, koska tulee jo siinä vaiheessa huono olo. baareissa olen kyllä välillä käynyt kavereiden kanssa, kaverit juo alkoholillisia juomia, minä yleensä alkoholittomia drinkkejä. kannattaa absolutistien yms kokeilla noita drinkkejä! todella hyviä! ja ei siis tartte tietää minkään drinkin nimiä, itsekkin yleensä vain sanon tiskillä esim "alkoholiton drinkki, hieman makea, mansikkainen, ei maitotuotteita", näin saa melkein aina erilaisen drinkin eli vaihtelua tulee. sanoo vain minkälaisen haluaa, haluatko kirpeän, makean, mansikkaisen tms ja yleensä itsekkin lisään vielä tilauksen loppuun "käytä mielikuvitusta" :D

      itse olen sitä mieltä että se joka haluaa alkoholia käyttää, käyttäköön. ei se ole minulta pois. itsekkin joskus nuorempana vaput ja kaikki mahdolliset juhlapäivät ja mahdottomat(siskon kummin kaiman serkun äidin veljen nimpparit) käytin alkoholia runsaasti. minua ei haittaa jos kaveriporukassa lähdetään baariin ja muut on päissään ja minä selvinpäin, eikä se ole kavereitanikaan haitannut kun minä en ole alkoholia ottanut. mielestäni ne kaverit ei ole kovin hyviä kavereita jos heitä haittaisi se että itse ei alkoholia ota ja muut ottaa. jokainen tavallaan :)

      tuohon alkuun tosiaan laitoin vinkiksi nuo alkoholittomat drinkit.itse en aluksi tajunnut että sellaisiakin voi saada, kauan aikaa meni että otin vain limsaa, nyt saan vaihtelua :) muistatte vain mainita drinkkiä tilatessanne(oli se alkoholillinen tai ei)jos ette kestä maitotuotteita, itselläni on laktoosi-intoleranssi ja helpoimmaksi olen havainnut vain sanoa että ei saa laittaa maitotuotteita, kuin yrittää kiireessä ja metelissä selvittää onko baarin maitotuotteet vähälaktoosisia vai ei :)

      mutta hyvää vappua viinaksien kanssa ja ilman :D

    • Neiti Tappavantylsä!

      Voi mistä teitä alkoholitonta vappua viettäviä löytyy??? En minä ainakaan ole törmännyt yhteenkään! :( Ja ihan oma valintani olla ilman alkoholia, se on pahaa ja mulla on rahoilleni parempaakin käyttöä...

      No, kuitenkin - hauskaa vappua kaikille! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      67
      1390
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1072
    3. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      35
      944
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      54
      933
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      105
      855
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      57
      799
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      794
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      711
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      700
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      693
    Aihe