Keltainen kraanavesi

>o

Voi kääk, vaihdoin tässä vettä akvaarioon ja siinä vaiheessa kun olis pitäny laittaa uutta vettä tilalle huomasin valkoista ämpäriä vasten, että vesi oli ihan k*sen keltaista!! Kuulemma johtuu siitä kun pestään katuja, putkien pinnasta irtoo jotain mitä lie?!? Ei kuulemma haittaa ihmiselle mitään, mutta mites sitte kalat? Eikä muutenkaan oikein huvittaisi laittaa valmiiksi keltaista vettä akvaarioon! Pakko varmaan vaan seisottaa tota akvaariota kolmasosaa vajaana niin kauan, että vesi taas näyttää vedeltä, vai? Tosi kiva, en varmaan sitten myöskään pese valkopyykkiä pesukoneessa. Onko kellään tietoa, onko vesi myrkyllistä kaloille? Jännä yhteensattuma että jouduin toissa päivänä lopettamaan yhden seepran kun oli jo parin päivän ajan uinut pystyssä, oireet alkoi pian edellisen veden vaihdon jälkeen.. Onko muualla vastaavaa ilmiötä keväisin vai onko tämä vain näitä meidän kaupungin "omalaatuisuuksia"?

2

3104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Tilanne taitaa olla jo ohi ;(

      Katuvettäkö teille juotetaan, vai mistä tuon akvan veden vaihdat ???

      Mistä kaupungista on kyse, voisithan soittaa vesilaitokselle ;)

      Haiseeko vesi millekään?

      Seisottamalla et liettynyttä vettä akvakelpoiseksi saa :(

      Annappa raanan olla auki muutaman minuutin, josko jokin putkityö on tehty lähellä asuin paikkaasi ja vesi on nyt alussa likaista jonniin aikaa...

      • >o

        Njoo, nyt vesikin näyttää taas vedeltä. Hetken jo luulin että ovat vahingossa yhdistäneet putket väärin.. ;D Vesi oli todellakin ihan keltaista, ei haissut epätavalliselle ja asiasta oli kuulemma tiedotettu jossain. Ei kuulemma ollut haitallista mutta en silti todellakaan lähtenyt akvaa täyttämään keltaisella vedellä. Onneksi en ollut tyhjännyt enempää, sai sitten akva pari päivää seistä vajaalla vedellä. :/ Ei kirkastunu vaikka kuinka juoksutti. Viime keväänä oli vielä paljon pahempi, oli tosi kiva yllätys kun menin suihkuun ja vesi olikin aivan ruosteenruskeeta.. :P Niin, ja paikkakunta on Vaasa ja ihan kunnallinen vesijohtovesi. Tätä veden keltaisuutta jatkui muutaman päivän ajan, nyt on taas normalisoitunut. Aina toisinaan muulloinkin kun keväisin saattaa joinain päivinä tulla kellertävää vettä mutta yleensä normalisoituu juoksuttamalla. Aika ihme touhua mun mielestä, kyllä siinä jotain häikkää luulis olevan jos vesi on keltaista??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe