Vaimo häiritsee!

vanha tomaatti

Niin. Laatikossa on tomaatin taimet kasvamassa. Tietenkin ne taimet kurkottaa ikkunan suuntaan eli valoon. Vaimo kääntelee laatikkoa päivittäin 180 astetta. Hän kuvittelee, että ne kasvaisivat suoraan eikä vinoon ikkunan suuntaan. Mitä järkeä sellaisesta kääntelystä mukamas on. Siinähän pienten taimien kasvu häiriintyy. Pää menee pyörälle. Selittäkää nyt minulle ja etenkin vaimolle.

5

792

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Multahulda

Aivan sama käänteletkö, koska tomaattihan koulitaan syvempään, kun koulinnan aika on. Itse kyllä kääntelen taimia, jos ne on jo koulittu. Kasvihuoneeseen valo tulee joka suunnalta ja siellä kyllä kasvavat suoraan ylös. Mutta nehän laitetaan naruilla kasvarin kattoon ja jos taimet on kovin vänkkyröitä yhteen suuntaan kasvaneita, sitominen on vaikeampaa. Mutta jos kasvatat niitä seinustalla ja ovat pensastomaatteja, neuvoisin kääntelemään niitäkin, etteivät kasva niin vinkkuroiksi, että kaatuvat. Antaisin vaimollesi nyt synninpäästön asiasta ja kehottaisin sinuakin tarkkailemaan taimia ja kääntämään valon suuntaan. Saat tukevia komeita kasveja.

• Kyllä vaimo tietää. Käännellä pitää taimia. Minä kääntelen , jopa samettikukkalaatikot kasvihuoneessakin, ja vaihtelen laatikoita, pohjoisen puolelta etelänpuolelle, ja päinvastoin. Taimet kasvaa ihan eri tavalla eri kohdissa. Kysy täst edes aina vaimolta!

• vanha tomaatti
        marja-liisa41 kirjoitti:

Kyllä vaimo tietää. Käännellä pitää taimia. Minä kääntelen , jopa samettikukkalaatikot kasvihuoneessakin, ja vaihtelen laatikoita, pohjoisen puolelta etelänpuolelle, ja päinvastoin. Taimet kasvaa ihan eri tavalla eri kohdissa. Kysy täst edes aina vaimolta!

Taitaapi kasvien kääntely olla vain pinttynyt tapa. Onkos siitä tieteellistä näyttöä. Otanpa asiasta selvää....

• kasvattaja
        vanha tomaatti kirjoitti:

Taitaapi kasvien kääntely olla vain pinttynyt tapa. Onkos siitä tieteellistä näyttöä. Otanpa asiasta selvää....

Sama täällä, kääntelen joka pävä ainakin kerran, joskus useimmin. Kun menen naapuriin tai jonnekin kyläileen, sielläkin kääntelen kasvilaatikoita vaivihkaa, jos ovat kasvaneet yhteensuuntaan kallelleen.
        Kyllä se 'vanhatomaatti' on niin että vaimo tietää nämä asiat paremmin, usko vaan ;)

• olla oikeessa

vai maata tämän naisen kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1289
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      76
      1097
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      803
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      757
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      703
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      81
      698
    8. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      68
      636
    9. 28
      635
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      47
      621
    Aihe