Eli alkoi 1,5 viikkoa ennen pääsiäistä flunssa, joka sitten oli parantunut jo aika hyvin viikko sitten. Pääsiäisenä mulla oli noin päivän verran 38-39 asteinen kuume, mikä ei taida olla olennaista tässä jutussa. Sitten 7. päivä mulla tuli vasen kylki kipeäksi, ajattelin että yskiminen on murtanut kylkiluun, mutta kävin 12 päivä lääkärillä (terveyskeskuslääkärillä) ja se kuunteli että keuhkot rohisevat aika paljon, lähetti keuhkokuvaan, missä ei löytynyt mitään vikaa. Yritettiin ottaa myös veren tulehdusarvot, mutta tietokone ei suostunut antamaan tuloksia. Lääkäri soitti että lepää rauhassa jonkin aikaa, se on melkein virustulehdus, niin korjaantuu, tähän ei ole lääkkeitä. Nyt on sitten 2 viikkoa ollut kylki kipeä, hengittäessä se sattuu, kättä liikuttaessa ja jotain tehdessä se sattuu, aivastaessa ja yskiessä sattuu hyvin paljonkin. Tuntuu että vika olisi laajentunut myös hieman oikealle puolelle, lisäksi yskä on tulossa takaisin. Mielestäni keuhkojen rohina on loppunut, lisäksi vasen puoli taitaa olla hieman turvonnut, ei se ainakaan saman tuntuinen ole mitä oikea puoli. Itse pelkään että sinne tulee jotain pahempaa vikaa, ellei tämä tule kuntoon. Lisäksi alkaa kyllästyttämään koko ajan toimettomana oleminen. Olen viime viikonloppuna hieman ulkona tehnyt kevyttä piha hommaa, ei mitään haravointia, mutta viikonlopun jälkeen tämä juttu tuntuu olevan tulleen pahemmaksi. Eli taas täytyy jatkaa lepäämistä. Onko muilla ollut samanlaista? Voiko olla virus vai onko jotain vakavampaa? Katson jos yksityiselle lääkärille pääsisi, mutta ongelmana on se että kaikki ihmiset tunkevat yksityiselle, koska julkiselta sektorilta saa niin huonoa palvelua.
Oli flunssa ja nyt vasen kylki kipeä
4
17421
Vastaukset
- Fische81
Vakavammista voi olla mykoplasma bakteeri, joka ei nosta crp:tä. Se selviää verikokeella otettavista vasta-aineista. Vaikeasti häädettävään mykoplasmaan tarvitaan usein pitkä antibioottikuuri, että se suostuu lähtemään kehosta. Adenovirus voisi olla viruksista tms tai muut vastaavat.
- 131987
Voi olla ihan vaan keuhkoputkentulehdus. Mulla on se tosi usein, melkein aina tulee normaalin flunssan jälkitautina. Onko sulla yskää nyt? Mulla on aina kuvauksesi kaltaisia oireita. Kipua hengittäessä ja liikkuessa jossain kylkien/keuhkojen suunnalla. Pahenee aina päivän mittaan tai jos harrastaa liikuntaa, kun keuhkot rasittuvat. Saattaa kestää kuukaudenkin ja tosiaan jos virusperäinen on niin ei siihen oikein ole lääkettä.
- vanhus 50 v
minulla ollut kova yskä ja nyt pistää vasemmalla puolella rintaan ja selkään,sisään hengittäessä ja yskiessä todella kova pistävä kipu. en mene lääkäriin saa nähdä kuinka kauan kestää tämä tuska.
- murmeeli
miksi et menisi lääkäriin
tiedän että avun saaminen on todella vaikeaa mutta yritä ihmeesssä
minusta tuo pistävä kipu saatttaa viitata vaikka tukokseen keuhkoissa , niin ainakin mulla oli
mitä kauemmin viivyttelet sitä pahemmaksi muuttuu
kerro sitten kun et enää jaksa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803