Autokatokseen

betonilattia

Nälkä kasvaa syödessä...
Elikkä rakenteilla olevaan autokatokseen ajattelin laittaa betonilattian. Kaivinkonekuski suositteli styroksia alle. Tarvitaanko ja jos niin kuinka paksua. Laatan vahvuudeksi suunnittelin 10cm, pitäisi kestää?
Suolan kestävää betonia tai Mastertop käsittely...

4

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r-ins

Mä pistin eps:sää kaikkialle vaikka ei tule laattaa; katos on kylmä rakenne ja vaatii rajummat routasuojaukset kuin lämmin rakenne.

100 mm EPS lienee hyvä, reunoille 150 mm. Laita vielä ovet siihen niin siitä tulee autotalli =)

• saituri eläkeläinen

Finnfoamilla löytyy joku 200 sarjan levy jossa on ns pontti valmiina ja sitä riittänee 50 mm vahvuus mutta tietysti pohjakin ratkaisee. itse laittaisin tätä.

• näinkinon
        saituri eläkeläinen kirjoitti:

Finnfoamilla löytyy joku 200 sarjan levy jossa on ns pontti valmiina ja sitä riittänee 50 mm vahvuus mutta tietysti pohjakin ratkaisee. itse laittaisin tätä.

Oisit vain heti uskonut kaivinkonekuskia, joka on oppinut monissa hommissaan ties mitä tarpeellisia maanrakentamieen liittyviä asioita. Moni puutarha-alan koulutuksen saanut ei edes ymmärrä mitä on routa.

• päähän
        näinkinon kirjoitti:

Oisit vain heti uskonut kaivinkonekuskia, joka on oppinut monissa hommissaan ties mitä tarpeellisia maanrakentamieen liittyviä asioita. Moni puutarha-alan koulutuksen saanut ei edes ymmärrä mitä on routa.

Uskon kyllä konekuskia. Työ edelleen vaiheessa. Eristettä tulee ja alla on 30cm kivimurskaa. Salaojat tulee yms.
        Ammattitaitoa tähän työhön löytyy. Rakennuspuolen ammattikoulu ja kirvesmiehenä edelliseen lamaan asti. Sen jälkeen tehty muunlaista työtä.
        Mutta kun siitä on jo 20v aikaa niin epävarmuus astuu kuvioihin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4817
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2178
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1822
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1455
    5. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      34
      1425
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1371
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1329
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      318
      1091
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe