S-Pankki / Tapiola - Järjestelmätoimittaja?

PankkiUskovainen

Kas kas, S-Pankin ja Tapiolan verkkopankit on ihan samanlaiset.

Taitaa olla molemmilla sama järjestelmätoimittaja.

Luulin että pankkisoftat on aikalailla pankkikohtaista kamaa, mutta näin ei näköjään ole.

Tietääkö kukaan, kenen tuo systeemi on? Vaikuttaa aika hyvältä.

- Kiitos

7

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Feeder5

Toki, se on Ålandsbakenin yhtiöitetyn IT firman eli Crosskey Bankin Solutionsin tuote. Webbi on:
      http://www.crosskey.fi/

Huomaa että on Affe firma, ruotsia & englantia on webb pullollaan.

• PankkiUskovainen

Kiitokset että tietoa löytyi. Joo, kyllä sen huomaa. Mutta turha valittaa, kun työskentelen itse "rantaruåttalaisten" firmassa. ;)

• Selvä ja helppo

Kaikkien pankkien pitäisi tehdä sellaiset, Tapiolasta en tiedä,
      mutta tiedän Nordean, Sammon ja Op sivut,
      kaikkien kannattaisi teettää Sivunsa samala tekijällä kuin S-pankkikin.

Tiedän useiden siirtyneen s-pankkiin juuri hyvien sivujen johdosta.

1. S-pankin sivuilla voit hakea tilitietojasi, kuten minä juuri hain pankin alusta 2.10.2008 alkaen,
      tähän päivään saakka.
      Ne tulevat yhdellä pitkällä sivulla, josta voi kerralla ne kopioida ja liittää Excel taulukkoon.

esim. Nordeassakin saa vanhoja tilitietoja, mutta tulevat jotain 10 riviä sivulle, siinä pitää olla tarkkana kun ne kopioi, kymmenemiä sivuja.
      -------------------------------

2. S-Pankin sivuilla kun kopioit, ne ovat sellaisessa muodossa että soveltuvat täysin Excel taulukkoon ja voi laskea summia, muuta ei tarvis tehdä kuin suuremmissa summissa poistaa välilyönti 1 000 € joka on 1000 € ja suuremmissa.

esim Nordeassa esitetty luvut tuolla tavoin 18.702,00 , eli joka luvusta pitää poistaa PISTE ja Merkki,
      Excel kuuluu kirjoittaa laskennassa ja- merkki luvun eteen.

--------------------------------

3. on tietysti se kun S-pankissa on päässä pidettävä PIN luku, vaikka sama kuin puhelimessasi,
      silloin ei kukaan pääse tilillesi, vaikea poissa ollessasi taulukot kopioisi.
      --------------------

Toki tilitietojen kopioimista ei kaikki ymmärtäneet ja kerskailevat Tiliotteella,
      sellaisenkin saa S-pankista, mutta tiliote on aina 1 kk juttu ja siitä on paljon vaikeampi etsiä lukuja, laskea "montako vuokraa" on tullut tänä vuonna,
      yms ja tarkastella, kuin S-pankin, jossa on vaikka 1,5 vuotta yhdellä sivulla,
      se ajan olen siellä ollut,
      "enkä päivääkään vaihtaisi pois"

.

• 55
    • varjagi

S-Pankin asiakkaana olisin sitä mieltä , että tapiola kannattaa ostaa suorana kauppana eivoi olla kallis koska talous tilanne on huono jopa erittäin tapiola yhtiössä . fuusio ei ole S-Pankin asiakkaitten puolelta kovin suotavaa , jopa haitallista . asikasomistus pohjainen ja yksityinen omistus onko se edes laillinen
      lue tapiola yhtiön säännöt ja julkaiskaa sopimus ehdot , julkisia asia kirjoja .
      ei saa luovuttaa tietojani suojaustaso luokka 3 ainoastaan S-Pankin luettavax

• huonosti tiedotettu

S-Pankki ja LähiTapiola Pankki ovat kumpikin osakeyhtiöitä. Ne fuusioituvat uudeksi S-Pankiksi, josta S-ryhmä tulee omistamaan 75 % ja LähiTapiola-ryhmä 25 %. Ei tuossa mitään laitonta ole. Omistajayhteisöt ovat näin päättäneet.

Kannattaa myös muistaa, että S-Pankki on aikaisemmin tänä vuonna ostanut FIM:stä 51 %. Sovittu on, että loppu siirtyy vuonna 2016. LähiTapiola pankki tuo jo mukanaan kaikki pankkipalvelut, nekin, joita vanhassa S-Pankissa ei ole. FIMin kanssa on päällekkyyksiä ainakin arvopaperivälityksessä ja rahastoissa.

Itselläni on LähiTapiola Pankki ollut pääpankkina siitä lähtien, kun Sampo pankki siirtyi tanskalaisille ja alkoi toimia huonosti. Olen myös S-Pankin asiakas. On vähän epätietoinen olo, miten tässä jatkossa käy. Mitä kortteja jatkossa on käytössä (kummastakin pankista kortit)? Muuttuvatko pankkitilien numerot jne? Yksinkertaisesti on liian vähän tiedotettu asioista, jotka tapahtuvat lyhyen ajan päästä. Kummastakin pankista on tullut saman sisältöinen kirje, jossa lähinnä varoitetaan, että fuusion jälkeen ei ole syytä pitää talletusten määrää yhdistyneessä pankissa yli 100.000 euron. En itse ole sinänsä millään lailla kiinni kummastakaan pankista. Vaihto käy tarvittaessa nopeastikin, vaikka aiheuttaa töitä.

• juupajuu

" Kummastakin pankista on tullut saman sisältöinen kirje, jossa lähinnä varoitetaan, että fuusion jälkeen ei ole syytä pitää talletusten määrää yhdistyneessä pankissa yli 100.000 euron."

Eikai siinä varoiteta vaan kerrotaan, että talletussuoja kattaa tuohon saakka talletuksia.

Tosiaan on epätietoisuutta miten tuo fuusio tapahtuu. Siitä ei välttämättä edes ole päätöksiä. Voi olla mahdollista, että monikin asia säilyy samanlaisena, eli verkkopankki on samanlainen Tapiolassa kuin ennenkin. On muuten sen verran hyvä verkkopalvelu, ettei kannata luopua. Graafinen ilme toki varmaan muuttuu...

Luulen, että S-pankki saa Tapiolalta täydentävät pankkipalvelut, jotka sieltä vielä puuttuvat ja samalla syntyy ihan oikea pankki, jota Tapiola on jo pitkään ollutkin. S-pankin suuruus perustuu lähinnä siihen, että sinne maksetaan s-bonukset. Yhdessä taas syntyy kattava palveluverkko molemmille. Eli vain positiivinen juttu?

Tyytyväinen olen Tapiolaan ollut ja peruspalvelut ovat toimineet kuten odotinkin. Tapiola pankki on ollut kauan voitollinen, eikä keskinäisen yhtiön perusperiaatteisiinkaan ole kuulunut maksimivoiton tavoittelu.

Fuusion taustalla voi olla sekin, että pankkeihin liittyvää uutta EU sääntelyä on luvassa lähivuosina.

No mutta aika näyttää miten tuossa käy. Voihan olla, ettei se fuusio ihan yhdellä rysäyksellä tapahdu vaikka virallisesti oltaisiinkin samaa S-pankkia. Toivoa sopii, että asiakkaille muutos on helppo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe