Lääkitys raskauden aikana

Masentunut äiti

Olen ollut yki kuukauden sairaslomalla keskivaikean masennuksen ja unettomuuden takia. Olen raskaana 20 viikolla. Nyt lääkäri ehdotti lääkitystä, koska oloni ei kohene. Hän haluaisi minut myös jonnekin osastolle, (ei kuitenkaan psykiatriselle vissiin) että saisin levättyä. En uskalla aloittaa lääkitystä, vaan koitan sitkuttaa eteenpäin...mutta pelkään hirveästi tulevaa. Miehelleni en voi puhua mielialastani ja kun hän on kotona työmatkoiltaan, hyvin harvoin, esitän että kaikki on hyvin. Illalla itken suihkussa itkuni ja kerään itseni, jotta jaksan taas...Miten tästä masennuksesta voi selvitä? Uskallanko ottaa läkkeet ja auttaako ne? Entä jos en ota mitä siitä voi seurata? Voi kun mieheni olisi ymmärtäväinen ja tukisi minua, mutta sitä on aivan turha toivoa edes...Nyt minulla ei ole ketään kelle kertoa oikeista tunteistani, ystäväni vain vähättelevät ja sanovat että kyllä se siitä. Kun se olisikin niin...

3

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappula100

      olen tällä hetkellä lääkityksellä ja raskaana vko 19. lääkitys alkoi osastolla psykin sairaalassa jo heinäkuussa jonka jälkeen olen vasta tullut raskaaksi. osa lääkkeistä soveltuu käytettäväksi myös raskauden aikana ja suosittelen itse niiden käyttöä jos ei pääse masennukseta irti ilman lääkkeitä. kertomasi kuulostaa samalta mitä itsellänikin oli jo kaksi vuotta sitten, en vain myöntänyt olevani masentunut, stressaantunut ja arjen kiireen musertama. oireeni vakavoituivat aste asteelta ja lopulta olin lähellä psykoosia jolloin pääsin hyvään hoitoon osastolle ja sain levättyä sekä paljon apua hoitajilta ja psukologilta. paraneminen alkoi hitaasti, mutta nyt kaikki tuntuu taas tasapainoisemmalta kuin koskaan aikaisemmin. turha yrittäminen, suorittaminen ja pingottaminen on jäänyt taakse ja tunnen pärjääväni elämässä paremmin kuin koskaan... älä sitkuttele masennusta vastaan , vaan ota apu, jota sinulle tarjotaan. syntyvä lapsesi tulee tarvitsemaan tasapainoisen ja ihanan äidin joka osaa nauttia elämän suomista iloista... saat kaiken avun mitä tarvitset kun haluat sen vain ottaa vastaan...
      p.s. hyksillä on teratologinen palvelu josta saa tietoa lääkityksistä raskauden aikana

      • 18

        ota vaan lääkitys vastaan. Oireet eivät heti helpota, mutta ajan kanssa. Itsellä lääkitys, enkä jättäisi sitä ikinä. Jos eka valmiste ei sovi, vaihda se. Yleensä ei vakavia sivuoireita. Älä luovuta vielä vaan kokeile parikuukautta elämää lääkkeen kanssa.


    • Mg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe