Olen ollut yki kuukauden sairaslomalla keskivaikean masennuksen ja unettomuuden takia. Olen raskaana 20 viikolla. Nyt lääkäri ehdotti lääkitystä, koska oloni ei kohene. Hän haluaisi minut myös jonnekin osastolle, (ei kuitenkaan psykiatriselle vissiin) että saisin levättyä. En uskalla aloittaa lääkitystä, vaan koitan sitkuttaa eteenpäin...mutta pelkään hirveästi tulevaa. Miehelleni en voi puhua mielialastani ja kun hän on kotona työmatkoiltaan, hyvin harvoin, esitän että kaikki on hyvin. Illalla itken suihkussa itkuni ja kerään itseni, jotta jaksan taas...Miten tästä masennuksesta voi selvitä? Uskallanko ottaa läkkeet ja auttaako ne? Entä jos en ota mitä siitä voi seurata? Voi kun mieheni olisi ymmärtäväinen ja tukisi minua, mutta sitä on aivan turha toivoa edes...Nyt minulla ei ole ketään kelle kertoa oikeista tunteistani, ystäväni vain vähättelevät ja sanovat että kyllä se siitä. Kun se olisikin niin...
Lääkitys raskauden aikana
3
397
Vastaukset
- nappula100
olen tällä hetkellä lääkityksellä ja raskaana vko 19. lääkitys alkoi osastolla psykin sairaalassa jo heinäkuussa jonka jälkeen olen vasta tullut raskaaksi. osa lääkkeistä soveltuu käytettäväksi myös raskauden aikana ja suosittelen itse niiden käyttöä jos ei pääse masennukseta irti ilman lääkkeitä. kertomasi kuulostaa samalta mitä itsellänikin oli jo kaksi vuotta sitten, en vain myöntänyt olevani masentunut, stressaantunut ja arjen kiireen musertama. oireeni vakavoituivat aste asteelta ja lopulta olin lähellä psykoosia jolloin pääsin hyvään hoitoon osastolle ja sain levättyä sekä paljon apua hoitajilta ja psukologilta. paraneminen alkoi hitaasti, mutta nyt kaikki tuntuu taas tasapainoisemmalta kuin koskaan aikaisemmin. turha yrittäminen, suorittaminen ja pingottaminen on jäänyt taakse ja tunnen pärjääväni elämässä paremmin kuin koskaan... älä sitkuttele masennusta vastaan , vaan ota apu, jota sinulle tarjotaan. syntyvä lapsesi tulee tarvitsemaan tasapainoisen ja ihanan äidin joka osaa nauttia elämän suomista iloista... saat kaiken avun mitä tarvitset kun haluat sen vain ottaa vastaan...
p.s. hyksillä on teratologinen palvelu josta saa tietoa lääkityksistä raskauden aikana- 18
ota vaan lääkitys vastaan. Oireet eivät heti helpota, mutta ajan kanssa. Itsellä lääkitys, enkä jättäisi sitä ikinä. Jos eka valmiste ei sovi, vaihda se. Yleensä ei vakavia sivuoireita. Älä luovuta vielä vaan kokeile parikuukautta elämää lääkkeen kanssa.
- Mg
Syö magnesiumia. Se on metalleista niin erikoinen että kykenee esim keskushermostossa korvaamaan muita puuttuvia metalleja. Eli se on elämän ehto.
http://www.real-depression-help.com/magnesium-for-depression.html
http://www.moodfoods.com/magnesium-antidepressant.htm
NEVER use magnesium glutamate, aspartate, oxide, carbonate or hydroxide which will not work, since they won't be absorbed from the gastrointestinal tract.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745