Helb pois kaupungilta

Se on tätä aikaa

Eiköhän seuraavan kahden kevään Helsingin sisäisten linjojen kilpailutuksen jälkeen kun Helb on hävinnyt lisää linjoja niin kaupunki panee pillit pussiin ja yksityistää Helbin. Onhan se veronmaksajien etukin. Kyllä Espoo ja Vantaa säästivät yksityistämällä bussiyrityksensä.

34

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.l.meri

      Olisikohan kovinkaan veronmaksajien edun mukaista lakaista Helb yksityiseksi?
      Mitenkähän mahtaisi lippujen hinnannosujen käyvän kun yksityiset saisivat häärätä markkinoilla mielinmäärin? Ei loppuun asti ajateltua sinulta, kertoo kokemusta omaava ammattilainen

      • Helsing. Veronmaksaj

        Niin on esim nyt kun Nobina voitti ison paketin kovalla hinnalla tulee veronmaksajien kulut nousemaan rajusti, helbin tarjoushan oli paljon edullisempi, mutta siinä oli joku muotoseikka väärin, joten hylättiin ja veronmaksajat maksavat. Amerikkalaiset eläkeyhtiöthän omistavat Nobinan ja heille se on tuottanut rajusti tappiota, mutta rahaa pumpataan sieltä ja tullaan helsingin veronmaksajien kukkarolle.
        Harmittaa kun sininen bussi kuuluu katukuvaan ja sen palvelu on ollut hyvää, pelottaa, että niitä ajamattomia lähtöjä tulee taas lisää kun liikennöitsijä vaihtuu.


      • Helsing. Veronmaksaj kirjoitti:

        Niin on esim nyt kun Nobina voitti ison paketin kovalla hinnalla tulee veronmaksajien kulut nousemaan rajusti, helbin tarjoushan oli paljon edullisempi, mutta siinä oli joku muotoseikka väärin, joten hylättiin ja veronmaksajat maksavat. Amerikkalaiset eläkeyhtiöthän omistavat Nobinan ja heille se on tuottanut rajusti tappiota, mutta rahaa pumpataan sieltä ja tullaan helsingin veronmaksajien kukkarolle.
        Harmittaa kun sininen bussi kuuluu katukuvaan ja sen palvelu on ollut hyvää, pelottaa, että niitä ajamattomia lähtöjä tulee taas lisää kun liikennöitsijä vaihtuu.

        Herrat e.l.meri ja helsink.veronmaksaja. Tosiasiassa HELB tukeminen suoraan kaupungin budjetista on kallista ja kaikki veronmaksajien kukkarosta otettu ilmaista rahaa. Sen saamiseksi ei edes vaadita mitään vastinetta. Mikään muotoseikka ei ole voinut olla kyseessä jos linjoja hävitään, sillä senverran kauan on HKL ja nyk. Helb noita papereita täytellyt.

        Nobina on kyntensä näyttänyt PK-seudun joukkoliikenteen palvelun tuottajana, ja se näkyy myös nyt ratkaisun saadussa kilpailutuksessa. 52 auton tilaus on melkein enemmän, kuin HELB.n, Veolian, Tammelundin Tai Westendin saamat tilaukset yhteensä. Huuto ei auta voimaa pitää olla, myös palvelun tarjoamisessa.


      • johto vaihtoon?
        AriKähärä kirjoitti:

        Herrat e.l.meri ja helsink.veronmaksaja. Tosiasiassa HELB tukeminen suoraan kaupungin budjetista on kallista ja kaikki veronmaksajien kukkarosta otettu ilmaista rahaa. Sen saamiseksi ei edes vaadita mitään vastinetta. Mikään muotoseikka ei ole voinut olla kyseessä jos linjoja hävitään, sillä senverran kauan on HKL ja nyk. Helb noita papereita täytellyt.

        Nobina on kyntensä näyttänyt PK-seudun joukkoliikenteen palvelun tuottajana, ja se näkyy myös nyt ratkaisun saadussa kilpailutuksessa. 52 auton tilaus on melkein enemmän, kuin HELB.n, Veolian, Tammelundin Tai Westendin saamat tilaukset yhteensä. Huuto ei auta voimaa pitää olla, myös palvelun tarjoamisessa.

        Helbin johtajat ei osaa hoitaa talouspuolta kuntoon. Niinkuin ei mikään muukaan kunnallinen laitos.
        Aivan älytöntä touhua kun kunta antaa omat työnsä muille kun joto ei osaa töitänsä.
        Palvelun tasosta on turha puhua koska kaikilla yhtiöillä on samanlaisia ongelmia.


      • werq

        Lippujen hinnoista ei päätä liikennöitsijät vaan HSL.


      • Kulkija Idästä
        AriKähärä kirjoitti:

        Herrat e.l.meri ja helsink.veronmaksaja. Tosiasiassa HELB tukeminen suoraan kaupungin budjetista on kallista ja kaikki veronmaksajien kukkarosta otettu ilmaista rahaa. Sen saamiseksi ei edes vaadita mitään vastinetta. Mikään muotoseikka ei ole voinut olla kyseessä jos linjoja hävitään, sillä senverran kauan on HKL ja nyk. Helb noita papereita täytellyt.

        Nobina on kyntensä näyttänyt PK-seudun joukkoliikenteen palvelun tuottajana, ja se näkyy myös nyt ratkaisun saadussa kilpailutuksessa. 52 auton tilaus on melkein enemmän, kuin HELB.n, Veolian, Tammelundin Tai Westendin saamat tilaukset yhteensä. Huuto ei auta voimaa pitää olla, myös palvelun tarjoamisessa.

        Käde Arskalle, sinä kova kokoomuslaisena ja bussinkuljettajana, vositko vaikuttaa asiaan että Nobina hoitaisi voittamansa linjat kunnolla me Helsinkiläiset matkustajat kärsimme kun esimerkiksi Itä-helsingissä Nobinan voittama liityntäliikenne hoidettu huonosti, paljon ajamattomia lähtöjä, vanha kalusto(aina vara-auto) bussi usein myöhässä kun tehokas kierrätyssystemi, voisiko kokoomus järjestää kuljettajille pissapussit, että ei tarvitsisi tarpeilleen lähteä niin, että matkustajat kärsivät.


      • ja bussiin
        Kulkija Idästä kirjoitti:

        Käde Arskalle, sinä kova kokoomuslaisena ja bussinkuljettajana, vositko vaikuttaa asiaan että Nobina hoitaisi voittamansa linjat kunnolla me Helsinkiläiset matkustajat kärsimme kun esimerkiksi Itä-helsingissä Nobinan voittama liityntäliikenne hoidettu huonosti, paljon ajamattomia lähtöjä, vanha kalusto(aina vara-auto) bussi usein myöhässä kun tehokas kierrätyssystemi, voisiko kokoomus järjestää kuljettajille pissapussit, että ei tarvitsisi tarpeilleen lähteä niin, että matkustajat kärsivät.

        päässyt, ja käytän jokapäivä bussia Kontulassa, sekä Kontula-Itä-keskus välillä. Kertaakaan ei oo myöskään kuski mennyt tarpeilleen, kesken linjan. Taidat olla vaan noita helbin miehiä ja sua ottaa ohimoon ku te menetitte kaikki itä-helsingin linjat.(paitti 78,79 ja nuo 90.t jotka pörröää enempi siellä
        Rastilan ja Vuosaaren kulmilla.


      • Joukkoliikkuja
        ja bussiin kirjoitti:

        päässyt, ja käytän jokapäivä bussia Kontulassa, sekä Kontula-Itä-keskus välillä. Kertaakaan ei oo myöskään kuski mennyt tarpeilleen, kesken linjan. Taidat olla vaan noita helbin miehiä ja sua ottaa ohimoon ku te menetitte kaikki itä-helsingin linjat.(paitti 78,79 ja nuo 90.t jotka pörröää enempi siellä
        Rastilan ja Vuosaaren kulmilla.

        taidat itse olla Nobinan kuskeja Kontulan suunnalta, kun noin sanot. Itse en ole bussikuski, mutta käytän bussia säännöllisesti. Monta kertaa Nobinan bussi ei ole tullut, joskus Nobinan bussi on lähtenyt liian aikaisin ja tosi usein liikenteessä on rämät vihreät bussit. Työkaveri sanoi käyttävänsä toista pidempää reittiä ja Helbin bussia, koska niin usein Nobinan bussi jää tulematta. Samaa olen kuullut kanssamatkustajien puhelevan. Mieshenkilö bussipysäkillä myös valitti, että kyllä liikennöinti on muuttunut huonommaksi, kun Gongordia alkoi hoitaa liikennettä.


      • helbin miäs
        AriKähärä kirjoitti:

        Herrat e.l.meri ja helsink.veronmaksaja. Tosiasiassa HELB tukeminen suoraan kaupungin budjetista on kallista ja kaikki veronmaksajien kukkarosta otettu ilmaista rahaa. Sen saamiseksi ei edes vaadita mitään vastinetta. Mikään muotoseikka ei ole voinut olla kyseessä jos linjoja hävitään, sillä senverran kauan on HKL ja nyk. Helb noita papereita täytellyt.

        Nobina on kyntensä näyttänyt PK-seudun joukkoliikenteen palvelun tuottajana, ja se näkyy myös nyt ratkaisun saadussa kilpailutuksessa. 52 auton tilaus on melkein enemmän, kuin HELB.n, Veolian, Tammelundin Tai Westendin saamat tilaukset yhteensä. Huuto ei auta voimaa pitää olla, myös palvelun tarjoamisessa.

        Heität rankkaa! HELBILLÄ ajettuja linja kilometrejä 31,5 miljoonaa v2009, n.1300 kuljettajaa painaa lähes ympärivuorokautisesti, sun mielestäsi mitään vastinetta ei saada. 40 kertaa suomi edestakaisin vuorokaudessa. Ajamattomat lähdöt lähes nolla tällä hetkellä.

        NOBINALLA voiman näytön paikka, lauttasaaren linjat 21v,65a,66a vaativat vähäpäästöisiä telibusseja n.40 hankintahinta n.400.000e/kpl, tekee n.16 milj euroa, aikaa 8kk. Saas nähdä miten käy. Yhtään kuljettajaa ei tipu helbiltä, jos joku ei välttämättä itse halua tulla konkurssikypsään firmaan. Kaikki nobinan bussit kiinnitetty velkojen vakuudeksi viimeistä oven saranaa myöten. Vanhat espoon auton myrkynvihreät bussit niin ruosteessa, jotta ei ilkiä katella.

        "Larun" paketissa oli myös linja 62, jolle tarjottiin 3 bussia, jotka eivät täyttäneet minimivaatimuksia, koko paketti hylättiin helbin osalta.


      • tuskin kannattaa
        helbin miäs kirjoitti:

        Heität rankkaa! HELBILLÄ ajettuja linja kilometrejä 31,5 miljoonaa v2009, n.1300 kuljettajaa painaa lähes ympärivuorokautisesti, sun mielestäsi mitään vastinetta ei saada. 40 kertaa suomi edestakaisin vuorokaudessa. Ajamattomat lähdöt lähes nolla tällä hetkellä.

        NOBINALLA voiman näytön paikka, lauttasaaren linjat 21v,65a,66a vaativat vähäpäästöisiä telibusseja n.40 hankintahinta n.400.000e/kpl, tekee n.16 milj euroa, aikaa 8kk. Saas nähdä miten käy. Yhtään kuljettajaa ei tipu helbiltä, jos joku ei välttämättä itse halua tulla konkurssikypsään firmaan. Kaikki nobinan bussit kiinnitetty velkojen vakuudeksi viimeistä oven saranaa myöten. Vanhat espoon auton myrkynvihreät bussit niin ruosteessa, jotta ei ilkiä katella.

        "Larun" paketissa oli myös linja 62, jolle tarjottiin 3 bussia, jotka eivät täyttäneet minimivaatimuksia, koko paketti hylättiin helbin osalta.

        sanoa mitään toista firmaa konkurssikypsäksi, kun HKL/Helb.ä on keinotekoisesti pidetty hengissä veronmaksajien toimesta vuosikymmeniä. Muutoinkaan sun ei toinna olla huolissas kenenkään kalustonhankintakyvystä, kun itse et kykene asiaan vaikuttamaan. Helb.n miehet parkuu toistuvasti pahaaoloaan palstalla, mutta se on vain teidän firman syytä, ei muiden.


      • helbin miäs
        tuskin kannattaa kirjoitti:

        sanoa mitään toista firmaa konkurssikypsäksi, kun HKL/Helb.ä on keinotekoisesti pidetty hengissä veronmaksajien toimesta vuosikymmeniä. Muutoinkaan sun ei toinna olla huolissas kenenkään kalustonhankintakyvystä, kun itse et kykene asiaan vaikuttamaan. Helb.n miehet parkuu toistuvasti pahaaoloaan palstalla, mutta se on vain teidän firman syytä, ei muiden.

        Kuka aloitti tän "vittuilun", mieti sitä. HELSINGIN BUSSILIIKENTEEN eli HELBIN, tai HEBULIN miten vaan omistaa helsingin kaupunki 100 %:sti. Siellä isot herrat päättää, tuetaanko helbiä vai ei, sitä et päätä sinä tai minä. Palkka on tullut jämtisti koko 20v urani ajan, työtä on riittänyt tähän asti, mitään moitittavaa työnantajaa kohtaan ei ole ollut. Pahaaoloan en ole tuntenut päivääkään, jos joku niin tuntee, niin tie on "auki" taivasta myöten, tervemenoa.


      • laitosmies
        werq kirjoitti:

        Lippujen hinnoista ei päätä liikennöitsijät vaan HSL.

        No mitenkäs sitten käy kun yksityiset pääsevät hääräämään ja sopimaan hintakartellit kohdalleen? Ei siinä paljon HSL eikä HKI ole enää kuin maksajan roolissa sen jälkeen jos ei ole omaa tytäryhtiötä tasapainottamassa liike-elämän keplottelijoiden aikaansaannoksia.


      • Häppä
        helbin miäs kirjoitti:

        Heität rankkaa! HELBILLÄ ajettuja linja kilometrejä 31,5 miljoonaa v2009, n.1300 kuljettajaa painaa lähes ympärivuorokautisesti, sun mielestäsi mitään vastinetta ei saada. 40 kertaa suomi edestakaisin vuorokaudessa. Ajamattomat lähdöt lähes nolla tällä hetkellä.

        NOBINALLA voiman näytön paikka, lauttasaaren linjat 21v,65a,66a vaativat vähäpäästöisiä telibusseja n.40 hankintahinta n.400.000e/kpl, tekee n.16 milj euroa, aikaa 8kk. Saas nähdä miten käy. Yhtään kuljettajaa ei tipu helbiltä, jos joku ei välttämättä itse halua tulla konkurssikypsään firmaan. Kaikki nobinan bussit kiinnitetty velkojen vakuudeksi viimeistä oven saranaa myöten. Vanhat espoon auton myrkynvihreät bussit niin ruosteessa, jotta ei ilkiä katella.

        "Larun" paketissa oli myös linja 62, jolle tarjottiin 3 bussia, jotka eivät täyttäneet minimivaatimuksia, koko paketti hylättiin helbin osalta.

        Helbin miäs, ennenkuin alat kirjoittelemaan mitä sattuu. Kyseinen "Larun" -paketti sisältää 19 uutta vähäpäästöistä teliä ja 3 uutta vähäpäästöistä 2-akselista. Loput autot on vanhempaa vuosikertaa, kuitenkin niin, että keski-ikä kriteeri täyttyy, jonka tilaaja vaatii.

        Nykyään kaikki PK -seudun suurimmat liikennöitsijät hankkivat uudet autot leasing -sopimuksilla. Niitä on aika vaikea kiinnittää velkojen vakuudeksi.

        Seuraavan kerran kun istahdat uudemman auton ratin taakse, niin katso rekisteriotteesta, kuka ajoneuvon omistaa. Tarkennus: Se kohta missä lukee OMISTAJA ei HALTIJA


      • helmis miäs
        Häppä kirjoitti:

        Helbin miäs, ennenkuin alat kirjoittelemaan mitä sattuu. Kyseinen "Larun" -paketti sisältää 19 uutta vähäpäästöistä teliä ja 3 uutta vähäpäästöistä 2-akselista. Loput autot on vanhempaa vuosikertaa, kuitenkin niin, että keski-ikä kriteeri täyttyy, jonka tilaaja vaatii.

        Nykyään kaikki PK -seudun suurimmat liikennöitsijät hankkivat uudet autot leasing -sopimuksilla. Niitä on aika vaikea kiinnittää velkojen vakuudeksi.

        Seuraavan kerran kun istahdat uudemman auton ratin taakse, niin katso rekisteriotteesta, kuka ajoneuvon omistaa. Tarkennus: Se kohta missä lukee OMISTAJA ei HALTIJA

        Pääset siis tutustumaan tarjousasiakirjoihin, olet siis työnjohdon yläpuolella. Hyvä juttu. Kerro lisää meille, niin tiedetään mekin enemmän. toki tiedossa että nobina käyttää leasing sopimusta, kerro millä hinnalla lähtee uusi vähäpäästöinen telibussi kk:ssa.

        Näillä foorumeilla kirjoitellaan 90% täyttä "kakkaa", tiedot perustuu hevosmiesten tietotoimistoon. Asioista oikeasta tietävät ovat hiljaa, liikesalaisuudet tukkivat suut.


    • khmerhjryj

      milläs sitten kuljett kun ollaan kaikki yhtäaikaa lakossa ja piiiitkäääään.älähän poju toivo tollasta.

    • ....................

      AMMATTI HENKILÖ MIKÄ OLETKIN ESIM. OLET NOKIAN HENKILÖSTÖ PÄÄLLIKKÖ NIIN SUOSTUTKO TEKEEN TÖITÄ SIISTIJÄN(TISKAAJAN SOPIMUKSELLA ? ... ET VARMAANKAAN EDES LINJA ESIMIEHEN PALKALLA, NIIN MIKS BUSSIKUSKIN/TAVIS DUUNARIN TAYTYY TEHDÄ TÖITÄ HUONOLLA SOPIMUKSELLA ??? MIKSETTE KÄYTÄ SAMAA ENERGIAA NIHILISTISTEN TYÖNANTAJIEN HAUKKUMISEEN JOTKA PELLEILEE IHMISTEN PALKALLA JA TOIMII MORALITTOMASTI IHMISIÄ KOHTAAN VAIHTAMALLA AMMATTI IHMISET HALPATYÖVOIMAAN

      • heeelp

        niin se aika menee eteenpäin!!eletään vuotta 2000.. kaikkien parasta tässä ajatellaan.


    • wolksvaagen

      Helb omistaminen Helsingin kaupungille on yhtä suuri kustannusrasite kuin somalipakolaiset jälkeläiseen. Kumpaankin on helppo ratkaisu bussiyhtiö voidaan myydä kuten espoo ja vantaa tekivät jo silloin kun Helsingin olisi pitänyt tehdä. Ja pakolaiset voi aina palauttaa. Koskahan ne jotka päättää löytää nämä helpot ratkaisut. Sille se talouskohenee ja saadaan karsittua turhia kustannuksia.

      Itsekin käytän julkisia päivittäin ja ei se helbin täsmällisyys tai palvelutaso ole ollut sen parempaa kuin yksityisten samalla toimialalla työskenteleviä kilpailevien bussifirmojen. Nobinan auto on useimiten ollut paljon paremmin aikataulussa kuin Helbin auto joiden aikataulun mukaan pitäisi olla samaan aikaan pysäkillä. Eikä se Helbin autojen kuntokaan ole paljonkaan poikkeava yksityisistä firmoista. Ehkä joskus HKL aikana eroa saattoi ollakin mutta ei enää. Muuten helb on ihan samanlainen kuin vaikka Nobina, paitsi kaupunki syytää turhaa rahaa tehottomaan ja kalliiseen osakeyhtiöön jonka voisi hyvin myydä.

      • Matkustaja no 2

        Nyt päästit paksun paskan, kun HKL/HELB liikennöi myllypuron ja kontulan linjoja ei tarvinnut pelätä tuleeko bussi. Nobina voitti linjat pari vuotta sitten ja sen jälkeen se on ollut arpapeliä, mitä kalustoon tulee helbillä uudet bussit, Nobinalla vanhat vihreät espoon värin bussit ajossa.
        Palvelun laatu on tärkeää ja Helbiltä ja HKL:ltä olen saanut palvelua, nykyisin palvelua ei saa kun toinen yhtiö hoitaa liikenteen.
        Kuule mitä tulee veronmaksajiin, niin heidän etunsa on se, että Helsingin kaupungilla on oma yhtiö, jos yksityiset saisivat mellastaa niin hinnat vain nousisivat ja palvelun laatu menisi alas kuin ketunhäntä.
        Helsingin kaupungin oma yhtiö toimii hintasäätelijänä, tietenkin sinä torvelo asut jossain vantaalla ja sieltä heittelet kiviä kun et kateellisena muuhun pysty.


      • Muistakaa tosiasiat
        Matkustaja no 2 kirjoitti:

        Nyt päästit paksun paskan, kun HKL/HELB liikennöi myllypuron ja kontulan linjoja ei tarvinnut pelätä tuleeko bussi. Nobina voitti linjat pari vuotta sitten ja sen jälkeen se on ollut arpapeliä, mitä kalustoon tulee helbillä uudet bussit, Nobinalla vanhat vihreät espoon värin bussit ajossa.
        Palvelun laatu on tärkeää ja Helbiltä ja HKL:ltä olen saanut palvelua, nykyisin palvelua ei saa kun toinen yhtiö hoitaa liikenteen.
        Kuule mitä tulee veronmaksajiin, niin heidän etunsa on se, että Helsingin kaupungilla on oma yhtiö, jos yksityiset saisivat mellastaa niin hinnat vain nousisivat ja palvelun laatu menisi alas kuin ketunhäntä.
        Helsingin kaupungin oma yhtiö toimii hintasäätelijänä, tietenkin sinä torvelo asut jossain vantaalla ja sieltä heittelet kiviä kun et kateellisena muuhun pysty.

        Miten kävi Englannin rautateillä kun silloin nimellä Connex liikennöivä yhtiö voitti tarjouskilpailun ja junaliikenne yksityistettiin tuloksena oli katastroffi! Lopulta kun veronmaksajat kärsivät tarpeeksi ja matkustajille tilanne tuli sietämättömäksi, peli vihellettiin poikki ja junaliikenne palautettiin valtiolle, tämä on jokaisen syytä muistaa!
        Helsingin kaupunki tarvitsee oman bussiyhtiön matkustajien palvelemisen ja laadun takia se on varma, englannin esimerkkiä ei tänne tarvita.
        Kaupunginjohtaja Jussi Pajunen sanoi näin EI MYYDÄ tarvitsemme oman yhtiön, varmaan joitakin hatuttaa, kun heidän mielestään yksityisen pitäisi pilata kaikki, jopa julkinen liikenne, mutta nämä tyypit ovatkin niitä yksityisauton käyttäjiä ja oman elämänsä saastuttajia.


      • HKL veteraani
        Matkustaja no 2 kirjoitti:

        Nyt päästit paksun paskan, kun HKL/HELB liikennöi myllypuron ja kontulan linjoja ei tarvinnut pelätä tuleeko bussi. Nobina voitti linjat pari vuotta sitten ja sen jälkeen se on ollut arpapeliä, mitä kalustoon tulee helbillä uudet bussit, Nobinalla vanhat vihreät espoon värin bussit ajossa.
        Palvelun laatu on tärkeää ja Helbiltä ja HKL:ltä olen saanut palvelua, nykyisin palvelua ei saa kun toinen yhtiö hoitaa liikenteen.
        Kuule mitä tulee veronmaksajiin, niin heidän etunsa on se, että Helsingin kaupungilla on oma yhtiö, jos yksityiset saisivat mellastaa niin hinnat vain nousisivat ja palvelun laatu menisi alas kuin ketunhäntä.
        Helsingin kaupungin oma yhtiö toimii hintasäätelijänä, tietenkin sinä torvelo asut jossain vantaalla ja sieltä heittelet kiviä kun et kateellisena muuhun pysty.

        Nim. Wolksvaagen kirjoittaa asiaa.

        HKL Bussiliikenne on ihan eri yhtiö kuin Helb. Sen jälkeen kun muodostettiin Helb. On palvelutaso täysin samallatasolla kuin kilpailijoillakin. Täsmällisyyskään ei ole yliveroinen muihin. Eikä bussien huolto-ja korjauspolitiikka. Ehkä Nobinalla autot on kaikkein huonoimmassa kunnossa mutta kyllä helbiltäkin autoissa roikkuu ties mitkä paneelit. Tehoton ja kallis yhtiöhän tämä Helb on. Huonompaan suuntaanhan se Helb lähti heti menemään kuin HKL bussiliikenne yhtiöitettiin Turistiauton kanssa Helbiksi.


      • Aito kaupunkilainen
        HKL veteraani kirjoitti:

        Nim. Wolksvaagen kirjoittaa asiaa.

        HKL Bussiliikenne on ihan eri yhtiö kuin Helb. Sen jälkeen kun muodostettiin Helb. On palvelutaso täysin samallatasolla kuin kilpailijoillakin. Täsmällisyyskään ei ole yliveroinen muihin. Eikä bussien huolto-ja korjauspolitiikka. Ehkä Nobinalla autot on kaikkein huonoimmassa kunnossa mutta kyllä helbiltäkin autoissa roikkuu ties mitkä paneelit. Tehoton ja kallis yhtiöhän tämä Helb on. Huonompaan suuntaanhan se Helb lähti heti menemään kuin HKL bussiliikenne yhtiöitettiin Turistiauton kanssa Helbiksi.

        Wolsvaagen kirjoittaa täyttä paskaa, taitaa olla puhkiruostunut volkkari.
        Nyrkit heiluivat ja ihmisiä kuoli paljon Englannin rautateillä 2001 kun se yksityistettiin, Railtrak yhtiö joka nyt on selvitystilassa ei hoitanut rataverkkoa ja tapahtui tuhoisia junaonnettomuuksia, yksityiset yhtiöt eivät hoitaneet junaliikennettä, raha ja voitontavoittelu rehoitti, lopulta valtion oli pakko ottaa junaliikenne ja ratojen hoito takaisin itselleen.
        Muistaakseni 90-luvulla Tukholmassa oli isoja ongelmia yksitysiten bussiyhtiöiden kanssa ja sielläkin palattiin osittain kaupungin hoitamaan liikenteeseen.

        Helsinki on suomen pääkaupunki ja sillä on oltava oma kunnallinen liikenne eli nykytilanteessa oma bussiyhtiö, muutoin yksityiset mellastavat ja nostavat hinnat pilviin.
        Joukkoliikenteessä on oltava uskottavuutta, asiakaspalvelua ja luotettavuuta, sitä pystyy tarjoamaan vain kaupungin oma bussiyhtiö ja HKL:n raitio ja metroliikenne, nämä ykstyiset ulkolaiset yritykset , ovat aika surullinen esimerkki ja mitään AKT:N lakkoherkkyyttä ei tarvita huseeraamaan helsingin liikennettä pilalle. TÄMÄ TOSI.
        On hienoa, että kaupunginjohtaja Jussi Pajunen ja Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ovat asian oikein oivaltaneet, kaupungoin yhtiö on veronmaksajan ja matkustajien ETU.


      • 17+10
        HKL veteraani kirjoitti:

        Nim. Wolksvaagen kirjoittaa asiaa.

        HKL Bussiliikenne on ihan eri yhtiö kuin Helb. Sen jälkeen kun muodostettiin Helb. On palvelutaso täysin samallatasolla kuin kilpailijoillakin. Täsmällisyyskään ei ole yliveroinen muihin. Eikä bussien huolto-ja korjauspolitiikka. Ehkä Nobinalla autot on kaikkein huonoimmassa kunnossa mutta kyllä helbiltäkin autoissa roikkuu ties mitkä paneelit. Tehoton ja kallis yhtiöhän tämä Helb on. Huonompaan suuntaanhan se Helb lähti heti menemään kuin HKL bussiliikenne yhtiöitettiin Turistiauton kanssa Helbiksi.

        tehoton ja kallis. tuskin niinkään kallis kuin entinen HKL. sehän oli suojatyöpaikka kuten useimmat kunnalliset. ei kuitenkaan ihan niin pitkälle vietynä kuin ENTISESSÄ naapurissa jossa duuniksi riitti kun oli työpaikalla.
        kyllä tuollaisissa paikoissa " tehottomuus " on viety huippuunsa. sielläkin olisi pitänyt jo aikaisemmin siirtyä urakka palkkaukseen ( nimenomaan korjaamolla ) niin olisi ollut vähemmän aikaa tyhjätoimittamiseen ja lorvimiseen.
        ja mitä tuohon muuhun politiikkaan tuleen niin eipä siltä nilkiltä joka johtajan virkaa hoiteli ennen nykyistä ,voinutkaan odottaa suuria tuloksia.
        ylimmastä johdosta alkaen lattian lakaisijaan asti ,kaikki hoitelivat vain oman etunsa ja tiukasti oman reviirinsä ainoastaan. vaikka vieressä olisi ollut tulipalo,niin ei kuulu mulle kun ei kuule mun hommiin tyyliin.
        katsotaan mitä nyky pomo saa aikaiseksi.
        ja on saanutkin lupaavasti.
        ne jämät ( mitä hkl/turistilta ) seisoo vaikkapa ruskiksen varikolla ,paljastaa kyllä firman/huollon/korjaamon asenteen. jos on jotain vikaa mutta kuljin kulkee niin silloin siinä ei voi olla vikaa.
        ja jos kuljin oli sattumalta ehjä niin kuukauden sisällä porukka onnistui taatusti hajottamaan tai ainakin tärvelemään ja pahimmillaan kähveltämään jopa radion/lämppärin nupitkin.
        lämmitys: parhaimmillaan se on " ns: automaattinen " ja jos ei ole ,niin hanat kiinni keväällä ja syksyllä auki jos muistetaan. siinä sitä huoltoa ja korjaamista.
        no...... katotaan mitä tapahtuu.. ... jatkossa.
        paljon on näköjään parantunut ,mutta varmasti jatkoa seuraa...........ja paranee kunhan kunnallinen suojatyöpaikka asenne saadaan kitkettyä.

        aikaa kuluu ,mutta se tekee tehtävänsä.


      • Heikki.
        Aito kaupunkilainen kirjoitti:

        Wolsvaagen kirjoittaa täyttä paskaa, taitaa olla puhkiruostunut volkkari.
        Nyrkit heiluivat ja ihmisiä kuoli paljon Englannin rautateillä 2001 kun se yksityistettiin, Railtrak yhtiö joka nyt on selvitystilassa ei hoitanut rataverkkoa ja tapahtui tuhoisia junaonnettomuuksia, yksityiset yhtiöt eivät hoitaneet junaliikennettä, raha ja voitontavoittelu rehoitti, lopulta valtion oli pakko ottaa junaliikenne ja ratojen hoito takaisin itselleen.
        Muistaakseni 90-luvulla Tukholmassa oli isoja ongelmia yksitysiten bussiyhtiöiden kanssa ja sielläkin palattiin osittain kaupungin hoitamaan liikenteeseen.

        Helsinki on suomen pääkaupunki ja sillä on oltava oma kunnallinen liikenne eli nykytilanteessa oma bussiyhtiö, muutoin yksityiset mellastavat ja nostavat hinnat pilviin.
        Joukkoliikenteessä on oltava uskottavuutta, asiakaspalvelua ja luotettavuuta, sitä pystyy tarjoamaan vain kaupungin oma bussiyhtiö ja HKL:n raitio ja metroliikenne, nämä ykstyiset ulkolaiset yritykset , ovat aika surullinen esimerkki ja mitään AKT:N lakkoherkkyyttä ei tarvita huseeraamaan helsingin liikennettä pilalle. TÄMÄ TOSI.
        On hienoa, että kaupunginjohtaja Jussi Pajunen ja Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ovat asian oikein oivaltaneet, kaupungoin yhtiö on veronmaksajan ja matkustajien ETU.

        Minunkin mielestäni wolsvaagen kirjoittaa asiaa. Sen sijaan sinä menet koko ajan asiattomuuksiin ja sivuraiteille kirjoituksissasi.

        Mitä kirjoitat nyrkkien heilutteluista. Suomi on vellihousujen maa, täällä voi päättää mitä tahansa eikä kansa kaduille lähde mellakoimaan. Joku hiljainen "mielenosoitus" saatetaan järjestää ja se on siiinä. Päättää päättäjät mitä tahansa siitä aikansa naristaan kunnes se hiljaisesti kun tappionsa niellen kuitenkin hyväksytään. Mellakat euroopan malliin ei kai kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Vaikka aihetta olisi kun rahat käytetään mieluummin pakolaisiin ja muuhun sellaiseen kun samaan aikaan oma kansa näkee nälkää.

        Katotaan asiaa uudelleen kun tämä typerä keskustelu loppuu ja nähdään miten loistavasti Helbillä menee akt:n sopimuksessa. Etkö ymmärrä, että se on ajanmukainen ratkaisu ulkoistaa toiminnot se on vääjäämätön kehitys jota et pysty pysäyttämään. Jopa kannattavia toimintoja kilpailutetaan ja annetaan halvimman tarjouksen tehneille vaikkei siitä mitään säästöjä tulisikaan vaan kenties tulisi vaan tappiollisemmaksi. Mutta tälläinen tie on tässä maassa valittu. Pajunen ja Sauri voi tarkistaa kantojaan koska vaan puheita on helppo pitää eri asia on mitä sitten tehdään.


      • #41
        Heikki. kirjoitti:

        Minunkin mielestäni wolsvaagen kirjoittaa asiaa. Sen sijaan sinä menet koko ajan asiattomuuksiin ja sivuraiteille kirjoituksissasi.

        Mitä kirjoitat nyrkkien heilutteluista. Suomi on vellihousujen maa, täällä voi päättää mitä tahansa eikä kansa kaduille lähde mellakoimaan. Joku hiljainen "mielenosoitus" saatetaan järjestää ja se on siiinä. Päättää päättäjät mitä tahansa siitä aikansa naristaan kunnes se hiljaisesti kun tappionsa niellen kuitenkin hyväksytään. Mellakat euroopan malliin ei kai kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Vaikka aihetta olisi kun rahat käytetään mieluummin pakolaisiin ja muuhun sellaiseen kun samaan aikaan oma kansa näkee nälkää.

        Katotaan asiaa uudelleen kun tämä typerä keskustelu loppuu ja nähdään miten loistavasti Helbillä menee akt:n sopimuksessa. Etkö ymmärrä, että se on ajanmukainen ratkaisu ulkoistaa toiminnot se on vääjäämätön kehitys jota et pysty pysäyttämään. Jopa kannattavia toimintoja kilpailutetaan ja annetaan halvimman tarjouksen tehneille vaikkei siitä mitään säästöjä tulisikaan vaan kenties tulisi vaan tappiollisemmaksi. Mutta tälläinen tie on tässä maassa valittu. Pajunen ja Sauri voi tarkistaa kantojaan koska vaan puheita on helppo pitää eri asia on mitä sitten tehdään.

        Stadin veronmaksajat ja matkustajatko laitettais kärsimään mitä? On nähty kuinka nämä yksityiset yhtiöt hoitavat ajonsa, vuoroja ajamatta paljon, ajetaan vanhalla varakalustolla koko ajan, vaikka voitettu linjat uudella kalustolla, täyttä kusetusta.
        Mitään Englannin mallia tänne ei halua, sehän oli sitä Thatcherin aikaa, joka todettiin tuhoisaksi jälkeenpäin ja niin jouduttin palauttamaan valtion ja kunnan palvelut!
        Helsinki ei saa olla mikään yksityisten leikkikenttä, vaan kunnon palvelu ja toimiva joukkoliikenne on pidettävä, kuten Tampereellakin.


      • mie,sie
        17+10 kirjoitti:

        tehoton ja kallis. tuskin niinkään kallis kuin entinen HKL. sehän oli suojatyöpaikka kuten useimmat kunnalliset. ei kuitenkaan ihan niin pitkälle vietynä kuin ENTISESSÄ naapurissa jossa duuniksi riitti kun oli työpaikalla.
        kyllä tuollaisissa paikoissa " tehottomuus " on viety huippuunsa. sielläkin olisi pitänyt jo aikaisemmin siirtyä urakka palkkaukseen ( nimenomaan korjaamolla ) niin olisi ollut vähemmän aikaa tyhjätoimittamiseen ja lorvimiseen.
        ja mitä tuohon muuhun politiikkaan tuleen niin eipä siltä nilkiltä joka johtajan virkaa hoiteli ennen nykyistä ,voinutkaan odottaa suuria tuloksia.
        ylimmastä johdosta alkaen lattian lakaisijaan asti ,kaikki hoitelivat vain oman etunsa ja tiukasti oman reviirinsä ainoastaan. vaikka vieressä olisi ollut tulipalo,niin ei kuulu mulle kun ei kuule mun hommiin tyyliin.
        katsotaan mitä nyky pomo saa aikaiseksi.
        ja on saanutkin lupaavasti.
        ne jämät ( mitä hkl/turistilta ) seisoo vaikkapa ruskiksen varikolla ,paljastaa kyllä firman/huollon/korjaamon asenteen. jos on jotain vikaa mutta kuljin kulkee niin silloin siinä ei voi olla vikaa.
        ja jos kuljin oli sattumalta ehjä niin kuukauden sisällä porukka onnistui taatusti hajottamaan tai ainakin tärvelemään ja pahimmillaan kähveltämään jopa radion/lämppärin nupitkin.
        lämmitys: parhaimmillaan se on " ns: automaattinen " ja jos ei ole ,niin hanat kiinni keväällä ja syksyllä auki jos muistetaan. siinä sitä huoltoa ja korjaamista.
        no...... katotaan mitä tapahtuu.. ... jatkossa.
        paljon on näköjään parantunut ,mutta varmasti jatkoa seuraa...........ja paranee kunhan kunnallinen suojatyöpaikka asenne saadaan kitkettyä.

        aikaa kuluu ,mutta se tekee tehtävänsä.

        samaa mieltä..


    • Karjuheinolasta

      No niin, mitenkäs siinä pääsi noin käymään kun ei uskottu vanhempia viisaampia vaan annettiin virran viedä.
      Pässit narussa -porukka kun oli vallalla tuolloin, niin näin kävi.
      Kädekähäräkin tuolla taaempana hehkuttaa, mutta mainittakoon tässä sekin, että ei se siellä Nobinallakaan alkoholistin tie kovin tasainen lienny, kun blosattuaan joutui pois.
      Toki olisihan se käynyt Helbilläkin, mutta siellä jengi tiesi ettei hönössä kannata duuniin tulla. HK-kuljettaja aina sanoi aamuisin kyytiin tuleville että nyt on puhallusratsiat varikoilla. Pysty vielä jäämään saizulle ne ketkä oli dokanneet.
      Nyt siellä hilluu Koivarilla fillaristihomot ja pitkä Jii niiden Pj.
      Kilvan nuolemassa käyvät Syvämulkun kaljua.

    • saasnähäjoo

      Kun ajelee varhan varikon ohi kolmen aikaan yöllä, on pihalla vain kolmasosa siitä määrästä busseja mitä oli vielä viisi vuotta sitten jolloin se sama piha oli ääriään myöten täynnä busseja. Onko niillä muutakin liikennettä kuin jokeri? No kohta myydään varikoita. Se on ainoa mitä on enää myytävissä.

    • Karjuheinolasta

      Eihän siellä ole kuulemma joo kuin pieni osa ja kaikista parhaiten kaljua nuolleet , kuten pitkä Jiikin saaneet armosta jäädä sieltäkäsin ajamaan linjoja.
      Niin kävi kun pässit antoivat taluttaa narussa itseään. Varha olis voimissaan ja Syväm...u ja edeltäjänsäkin olisi istuttu pihalle jos me entisajan weteraanit olisimme olleet.

    • saasnähäjoo

      Luulen, että koko helb perustettiin häviämään ja katoamaan markkinoilta vähin äänin. On meinaan se ja sama minkäniminen ja maalainen on se tollo joka kuvittelee busseilla rikastuvansa. Ja jos joku yrittäjä rikastuu niin ei sen kumppani sitten enää, kun ei rahat riitä kahteen rikkaaseen samassa firmassa.

    • Karjuheinolasta

      Lukekaapas Helbin ja alunperin HKL.n historiasta, minkä vuoksi ja millä perustein bussiliikenne ja ratikatkin kulkivat Helsingissä.
      Se oli verovaroin tuetaan voittoa tavoittelemattomasti suoritettavaa liikennöintiä kaupunkilaisille omakustannushintaan.
      Ei siis alunperinkään miksikään rahasammoksi, mutta varmaksi työnantajaksi ja edulliseksi joukkoliikenteen tarjoajaksi kaupunkilaisille. Ei siis kenellekään välistävetäjälle liikemiehelle.
      Nyt on joukkoliikenne jo niin kallista kilpailutusten tuloksena, että se osittain selittää heteroidenkin siirtymistä pyöräilijöiden kaartiin vaikka homojen ja tosiköyhien hommaa se onkin.

    • saasnähäjoo

      Ei tosiköyhällä fillaria ole. Joutui myymään sen, että sai ostettua käytetyn huuliharpun ja lakin johon voivat sitten heittää almuja metron kulkuovella kuullessaan tosiköyhää bluesia käytetyllä huuliharpulla fislattuna.

    • Anonyymi

      Nythän se on jo myyty moneen kertaan ja nähtäväksi jää kauanko antavat sen Syvä...n huseerata siellä ja huutaa ja rääkyä alaisilleen.
      Se käy täälläkin Varhassa välillä kyttäilemässä ja huutamassa meille. Ei tosin kaikille uskalla. Se menee mykäksi kun sille joku laittaa aina jauhot suuhun.
      Syömässä käy itteensä lihottamassa läheisessä ruokapaikassa.

    • Anonyymi

      Ei kauaa jos ei tapojaan muuta mutta on muutosta ollut havaittavissa. Syviä muutoksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe