Olen hankkimassa liskoa, joka saisi olla päiväaktiivinen, miel. kiipeilevä laji. Olen miettinyt lähinnä skinkkejä, tuliskinkki kun löytyy jo, ja smaragdiskinkki ja kultaskinkki kiinnostavat. Smaragdiskinkistä tiedän jo aika paljon, mutta kultaskinkistä ei netistä tietoa löytynyt. Voisiko joku kertoa siitä??
En sitten halua tänne mitään paskakommia, olen harkinnut liskoa jo kauan..
Kultaskinkki(Eutropis multifasciata)
2
675
Vastaukset
- Liskot<3
Hei! Vastaus tulee aika myöhään, mutta tässä vähän tietoa:
Kultaskinkki kasvaa noin 20-senttiseksi. Se on helppohoitoinen laji, joka saattaa kesyyntyä käsikesyksikin. Kultaskinkit kaivautuvat mielellään pohjamateriaaliin. Terraarion kooksi sopii minimissään noin 60 x 40 x 40 cm. Laita pohjalle runsas kerros vaikkapa turvetta, sisustukseksi juurakoita ja kasveja. Ilmankosteuden tulee olla korkeahko, joten sumuta terraariota kerran pari päivässä. Laji elää noin 8- vuotiaaksi. Sukupuolia voi olla vaikea määrittää, mutta yleensä koiraat ovat kirkkaamman värisiä ja niillä on tukevampi pää ja paksumpi hännäntyvi. Laji on hyönteissyöjä. Muista tarjota mahdollisimman monipuolista sapuskaa: sirkkoja, torakoita ja erillaisia toukkia. Kultaskinkit syövät lisäksi kasviksia. Voit tarjota vaikkapa porkkanaraastetta, herneitä ja pieniä määriä tuoreita hedelmiä.
PS. Onnea liskon hankintaan ja sen hoitoon! :) - Perrolove
Kiitti tiedoista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908416Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452615Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090