Cimzia 200 mg pistos ja kokemuksia siitä - Kysely.

_Jorkko_

Itse aloitin Cimzia 200mg pistokset vapun tienoolla ( 2010 ) seropositiiviseen reumaan.
Pistokset olen tehnyt kaikki itse ja niissä ei ihmeenpää ole ollut koska noudatin hyvin annettua ohjeita.
Aloitus setin sain paikalliselta reuma polilta. 3 pakettia jossa 2 piikkiä/paketti ja mukaan . - loput omakustanteisia ja hyvinkin kalliita,,,niin minulle kerrottiin.

Nyt kiinnostaa tietää onko muita Cimzia 200mg lääkkeen käyttäjiä ja kokemukset lääkkeestä.

1. Onko apua
2. Onko haittavaikutuksia
3. Yleisä kokemuksia
4. Sivuvaikutuksia - mitä?
5. Hyviä asioita
6. Huonoja asioita.
7. muuta

1. Taitaa olla parempi nyt. ( lääkkeitä pistoksen rinnalla REUMACON, JA PREDNISOLON 5mg )
2. Ei ainakaan vielä... outo haju nenässä ???
3. Toistaiseksi aika aloittelija.
4. Outo haju nenässä, väsymys.
5.Pahimmat kivut on helpottanut - ei poistunut.
6.Outo haju nenässä.
7.Kallis

8

8413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Jorkko_

Pahoitteluni.

Aloitin pistokset "" PÄÄSIÄISEN "" tienoilla (2010)
      Seuraavat pistokset Vappuna jonka jälkeen 1 piikki jokatoinen viikko joka olisi normi pistosväli.

• marjaleena__

onkos sinulla auttanut oireisiin?

itselläni vasta 2 piikkiä takana niin ei voi kauhean tarkkaan sanoa (aloitin siis pistokset eilen). olen 20v nainen. minulla on vaikea nivelreuma, joka alkoi noin 2vuotta sitten. aiemmin olen kokeillut biologisista lääkkeistä enbrelliä (jouduttiin lopettamaan joka pistolla pahenevan ihottuman jälkeen muutaman kk kuluttua) ja humiraa (pystyin käyttämään noin vuoden ja sitten alkoi päivittäinen pahoinvointi). tämä cimziahan tulee kelakorvattavaksi tässä lähiaikoina, joten sittenhän tarvii maksaa vain se kelan omavastuu katto yli ja sitten ne on sen 1,50 € per hakukerta. minä sain lääkäristäni 10 piikkiä joiden pitäisi riittää siihen asti että kelakorvattavuus tälle lääkkeelle alkaa. minulla lääkitys aloitetaan näin, vko0 2piikkiä, vko2 2 piikkiä, vko4 2piikkiä ja sitten normaalisti 1 piikki joka toinen viikko.

1. ei osaa vielä sanoa
      2. en saanut nukuttua viime yönä kun eilen aloitin tuolla kahdella piikillä? hankala sanoa johtuiko tästä vai eikö. mahassani mihin pistin ne on keltaiset laikut, jotka tuntuu hiukan kummilta, muttei mitään vakavampaa. ( ja esim. metoject aiheuttaa minulla saman keltaisen laikun pistoalueelle, joten se voi johtua minustakin)
      3.en ymmärrä mitä kokemuksia tässä haet :) piikki on ainakin helppo avata ja käyttää hieman löysempi saisi ruisku olla.
      4. ei vielä osaa sanoa
      5. pakkaus ja ruiskun helppo avattavuus ja käyttömukavuus. helppo pistää itse ja ruisku on parempi kuin "automaatti" piikki
      6. ruisku on aika raskas painaa.
      7. kaikki biologiset lääkkeet on kalliita, mutta kela tulee hyvin vastaan näissä asioissa kunhan tämäkin saataisiin kelakorvauksen piiriin.

muina lääkkeinä minulla on käytössä metoject 15mg/vko foolihappo, salazopyrin 2000mg/pvä, oxyclorin 500mg/pvä, prednisolon 10mg/pvä ja nexium 40mg/pvä. lisäksi minulla on käytössä lääkkeitä allergiaan ja ehkäisyyn, mutta ne tuskin ovat oleellisia kenellekkään.
      nexium 40mg/pvä

• ZZ

Tyttärellenä 1. satsi eli kaksi pistosta takana. Aine kirveli kovasti ja laikut jäi mahanahkaan. Onko teillä muill ollut kirvelyä?

• tyyriitä ovat

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=60812(yabasecatalog)

Joo, litarhinta näyttää olevan 574 320,00 €/l. Tarkoittaakohan tuo toinen hinta pakkauksen hintaa: 1 148,64 € vaiko piikin hintaa? Ilmeisesti pakkauksen hintaa. Muistatko hinnan?

Mun lääkkeeni hinta (Orencia) on Normaalihinta 499,55 € / antokertia ja 1 998 216,00 €/kg
      Joten näiden hoitojen edessä on todella nöyrä ja kiitollinen olemassa olevasta SOSIAALITURVASTA, kun minunkaan ei tarvitse makssa tuota 500 euroa hoitokerrasta, vaan pelkkä poliklinikkamaksu, ja loppuvuodesta ei edes sitäkään kun katto täyttyy, niin poliklinkkakäynnit on ilmasia.

Ja jos itse joutuu ostamaan apteekista, kuten edellinen lääkitys Enbrel on itse pistettävä, niin sen joutuu apteekista ostamaan ja pakkaus maksaa Normaalihinta 1 275,23 € mutta kun mulla oli lääkeomavastuu täynnä, tuo lääke maksoi vaan 1,50 €. Kilohinnaltaan Enbrel on 6 376 158,00 €/kg

Kyllä ollaan kalliita yhteiskuntalaisia. Ikinä en tuota yhteiskunnalle näitä reumakulujani takaisin. Joten olen yksi niitä kiitollisia SOSIAALITURVASTA.

• ZZ

Nyt on pistetty kaikki kolme kahden annoksen kertaa ja seuraavaksi vain yksi piikki kahden viikon välein. Kirvely väheni kun otimme lääkkeen jääkaapista lämpenemään yli tunnin ennen pistosta ja pois pahvikotelosta. Näin se ehti lämmetä kunnolla. Mutta kunnon vastetta ei tästäkään lääkkeestä ole ainakaan vielä tullut. Nivelet tulehtuu edelleen......

• ZZ

Cimziaa jatketaan edelleen. Kesäkuussa paikallishoidettiin useita niveliä mutta sen jälkeen kesä meni hienosti. Elo-syyskuun vaihteessa taas on nivelt oirehtineet. Eli ei dramaattista apua vieläkään tästä lääkkeestä.

• äiti76

1. Onko apua
      - ei vielä tietoa, kolmas piikki kerta takana. Eka meni hyvin, tokasta tuli pistos alueen oireilua eli punostusta jota on vieläkin sekä arkuutta kuumotus. Kolmannella kerralla pistin vaan yhden edellisestä johtuvista oireista... sain "horkka"kohtauksia ja paleli sekä tuli huono oksettava oli. Joten kävin seuraavana aamuna turvaverikokeissa.. jatkoa katsotaan sitten
      2. Onko haittavaikutuksia
      -niitä tulikin jo edellä..
      3. Yleisä kokemuksia
      - uusi lääke joten meidän sairaanhoitoalueella olen kuudes joka sitä käyttää
      4. Sivuvaikutuksia - mitä?
      - en tiedä on nää migreeni kohtaukset jotka oli vuosia pois tästä lääkkeestä ja väsynyt olen ollut..
      5. Hyviä asioita
      -odotellaan...
      6. Huonoja asioita.
      - hinta eli kuuluu korvattuvuudessa42% eli omavastuu osuus on suurempi ekalla kerralla kun se että olis 72%... Maksu katto tulee ekalla ostolla täyteen-.
      7. muuta
      KAtellaan.. tää on jo kolmas biologinen jota kokeilen vuoden sisään eli ei korkeat odotukset...

Kuten muidenkin lääkkeiden kanssa, olen varautunut vaihtoon. toivon että tehoasi, mutta varovaisella mielellä... on jo sen verran 1.5 vuoden aikana tullu takapakkia lääkeiden sopimattomuuden takia.

Aloitan helmikuussa 2011 Määräaikaisen osa-työkyvyttömyys eläkkeen että pärjäisin töissä sekä kotona kahden lapsen kanssa.
      Olen 34v ja kahden alle 5v lapsen äiti... nivelreuma todettiin 7/2009

• ZZ

edelleen jatketaan Cimziaa, mutta vastetta ei vaan ole tullut. Kaks viikkoo sitten tytöltä hoidettiin taas useita niveliä. Lääkäri laitto harkintaan lääkkeen vaihdon roactemraan......
        kaikille nää biologiset ei siis tuo helpotusta tähän vaikeaan sairauteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      525
      2564
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      52
      2225
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      205
      2174
    4. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1568
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1469
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      50
      1376
    7. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1339
    8. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1141
    9. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      93
      1129
    10. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      1035
    Aihe