Uusi sairas ilmiö on pesiytynyt jossa synttärisankari pitäisi antaa vastalahjoja kavereille. Ihan sairas ajatus tuollainen. Ei kaikilla ole varaa moiseen. Ajatelkaa miten paljon rahaa kuluu jos pitää ostaa lahjoja usealle kaverille.
Painajainen alkaa sitten siinä kun synttärisankari ei annakaan vastalahjoja ja joutuu siitä syystä muiden kiusaamaksi koska toisen synttäreillä vastalahjoja saikin.
Kaverisynttäreiden painajainen
37
2485
Vastaukset
- 40+
Vastalahjaksi voi toki kääräistä karkin kauniiseen paperiin, kiiltokuvan, tai alle tai korkeintaan 50 centin tiimaritilpehöörin yms. muistoksi kevereille.
Kyllä pitäisi tarjoilun ja ohjelman riittää tavaksi asti. Mistä lie tuo mainitsemasi tapa on lähtöisin ja onko tosian jo tapana. Aikuisten merkkipäiville tulleita kyllä muistetaan jälkeenpäin kiitoskortilla. - vastalahjoja...
No meillä ei tule saamaan mitään vastalahjoja tai synttäripusseja. Se riittää että pitää hoitaa tarjoilu...ainakin minulle siinä on kylliksi...ja siivota syntynyt sotku...Minä sain lapsena aina kakunpalan viimeiseksi kun äitini mielestä vieraille ensin ja kaverien äitien mielestä sankarille ensin. Meillä saa nyt sankari ensin, sitten muut...
- yks äiti
Joo, olen törmännyt tuohon, muta siltikään en ole ottanut sitä tapaa lasteni synttäreille. Eikä lapsiani ole sen takia mitenkään syrjitty.
- asassA
käytäntö meillä päin, eli näin kyllä pääsääntöisesti tehdään. Mutta pussukkojen sisältö on ollut varsin vaatimatonta tyyliin Muumupastilleja ja ilmapallo tms. Itse miellän sen lähinnä ohjelmanumeroksi. Yleensä pussukat on piilotettu johonkin tai saadaan onginnassa.
- asennetta..
Ostat vaikka yhden keksipaketin tai karkkipussin vähemmän ja säästyvillä rahoilla kipaiset tiimarista pussukoita, joihin sisälle laittaa sitten vaikka synntärisankari itse tarroja ja yhden namin muistoksi kavereille. Tai sitten laittaa niitä tarroja itsetekemiinsä kääreisiin.
Itse olen tehnyt pussukkajutusta onginta- tai aarteenetsintä-ohjelmanumeron. Kilpailut ovat ikäviä, kun niissä joku jää aina osattomaksi ja pahoittaa mielensä, joten paljon kivempaa on tuollaiset leikit, missä kaikki saavat jotain tasapuolisesti.
Aika säälittävää, jos ei ole kolmea euroa ja vähän viitseliäisyyttä laittaa kivaan juttuun, josta lapset ilahtuvat. Ei sairasta, vaan KIVAA!!- huhuhuhuhuhuh
jos aikuinen on sitä mieltä että kaikkien kestitysten jälkeen pitäisi vielä jotain "muistoa" kestittäville ostaa!!
- tosi säälittävää
huhuhuhuhuhuh kirjoitti:
jos aikuinen on sitä mieltä että kaikkien kestitysten jälkeen pitäisi vielä jotain "muistoa" kestittäville ostaa!!
Säälittävää, jos kutsuu ihmisiä kylään, eikä kuitenkaan viitsi nähdä sen enempää vaivaa, kuin pakolliset kuviot, että oma lapsi saa synttärinsä pidettyä ja lahjat kavereilta.
- kjhgkjhg
tosi säälittävää kirjoitti:
Säälittävää, jos kutsuu ihmisiä kylään, eikä kuitenkaan viitsi nähdä sen enempää vaivaa, kuin pakolliset kuviot, että oma lapsi saa synttärinsä pidettyä ja lahjat kavereilta.
jos ajattelee, että pakollisten kuvioiden jälkeen pitäisi vielä vaan lisää "nähdä vaivaa". Aika säälittävää, että pitää ottaa mallia Usa:n mallista eikä voi itse ajatella mikä on järkevää ja mikä menee jo yli. Et ole itse tainnut pitää synttäreitä (tai sitten et ilmeisesti juurikaan leivo tai muutakaan ohjelmaa järjestä) kun ajattelet ettei "pakolliset kuvioihin" kulu aikaa ja varoja jo aivan tarpeeksi.
- asennekysymys
kjhgkjhg kirjoitti:
jos ajattelee, että pakollisten kuvioiden jälkeen pitäisi vielä vaan lisää "nähdä vaivaa". Aika säälittävää, että pitää ottaa mallia Usa:n mallista eikä voi itse ajatella mikä on järkevää ja mikä menee jo yli. Et ole itse tainnut pitää synttäreitä (tai sitten et ilmeisesti juurikaan leivo tai muutakaan ohjelmaa järjestä) kun ajattelet ettei "pakolliset kuvioihin" kulu aikaa ja varoja jo aivan tarpeeksi.
Ainahan tavat tulevat jostain! Luuletko ihan itse keksineesi synttärijuhlien järjestämisen :)
Suomalaiset ovat niin jäyhiä ja juntteja, että pienikin vaivannäkö muiden ihmisten eteen on kuin joku rangaistus. Onko yleensäkään synttärijuhlat jotain järkevää toimintaa. Järkevintähän olisi kutsua lapsen kaverit tekemään jotain hyödyllistä, vaikka ikkunoita ja vessaa pesemään..
Ps. Tämä nettikirjoittelukin on jenkkilän mallia. Aikaahan jää, kun ei kirjoittele täällä turhanpäiväisiä viestejä. - hsdfjklhgjklh
asennekysymys kirjoitti:
Ainahan tavat tulevat jostain! Luuletko ihan itse keksineesi synttärijuhlien järjestämisen :)
Suomalaiset ovat niin jäyhiä ja juntteja, että pienikin vaivannäkö muiden ihmisten eteen on kuin joku rangaistus. Onko yleensäkään synttärijuhlat jotain järkevää toimintaa. Järkevintähän olisi kutsua lapsen kaverit tekemään jotain hyödyllistä, vaikka ikkunoita ja vessaa pesemään..
Ps. Tämä nettikirjoittelukin on jenkkilän mallia. Aikaahan jää, kun ei kirjoittele täällä turhanpäiväisiä viestejä.silti kirjoittaa tuon turhanpäiväisen ja toisten ajatuksia ja kirjoituksia toistavan tekstin?? Ei siis mitään omaperäistä lisättävää ollut.
- hehheh..
hsdfjklhgjklh kirjoitti:
silti kirjoittaa tuon turhanpäiväisen ja toisten ajatuksia ja kirjoituksia toistavan tekstin?? Ei siis mitään omaperäistä lisättävää ollut.
Minulla on aikaa ja rahaa niin lahjojen ostoon kuin viestienkin kirjoitteluun. Jos noin pahaa tekee lukea toisten kirjoituksia, pakkoko niitä on sitten lukea..
- hjhsöjkgh
hehheh.. kirjoitti:
Minulla on aikaa ja rahaa niin lahjojen ostoon kuin viestienkin kirjoitteluun. Jos noin pahaa tekee lukea toisten kirjoituksia, pakkoko niitä on sitten lukea..
minulla on myös rahaa (oikein hyvin tulen toimeen jos nyt näin muotoilen ettei mene kehumiseksi ihan) mutta ei aikaa eikä kiinnostusta käyttää ylenmäärin rahoja toisiin, vieraisiin ihmisiin (olen erittäin järkevä rahankäytössä). Ja edelleen kiitos samoin, pakkoko se on lukea "turhanpäiväisiä" viestejä sekä kommentoida toisten ajankäyttöä, kun ei se sinulle kuulu millään tavalla.
- hahhaa..ihan pakko!
hjhsöjkgh kirjoitti:
minulla on myös rahaa (oikein hyvin tulen toimeen jos nyt näin muotoilen ettei mene kehumiseksi ihan) mutta ei aikaa eikä kiinnostusta käyttää ylenmäärin rahoja toisiin, vieraisiin ihmisiin (olen erittäin järkevä rahankäytössä). Ja edelleen kiitos samoin, pakkoko se on lukea "turhanpäiväisiä" viestejä sekä kommentoida toisten ajankäyttöä, kun ei se sinulle kuulu millään tavalla.
Yleiseen tietoon jaeutut asiat ovat vapaasti kommentoitavissa. Ei kannata itsestään kirjoitella, jos ei kestä niistä kommentteja.
Onhan se järkevää säästää 10 senttiä ja elämästä yksi minuutti / synttärivieras, jos haluaa itsekkäästi kitsastella. Onhan se todella tärkeää ja ihanaakin, kun voi saada yhden euron ja kymmenen minuutia ihan itselleen, kuin ilahduttaa kymmentä pikkuista lapsosta samalla rahalla ja ajalla. - jkasgjhjkasd
hahhaa..ihan pakko! kirjoitti:
Yleiseen tietoon jaeutut asiat ovat vapaasti kommentoitavissa. Ei kannata itsestään kirjoitella, jos ei kestä niistä kommentteja.
Onhan se järkevää säästää 10 senttiä ja elämästä yksi minuutti / synttärivieras, jos haluaa itsekkäästi kitsastella. Onhan se todella tärkeää ja ihanaakin, kun voi saada yhden euron ja kymmenen minuutia ihan itselleen, kuin ilahduttaa kymmentä pikkuista lapsosta samalla rahalla ja ajalla.kukas se ensin rupesikaan kitisemään "turhanpäiväisistä" viesteistä? Niin, sinähän se olitkin! Minä kyllä kestän kommentteja, toisin kuin sinä ilmeisesti? Kerropa mitä saat 10 sentillä? Ja kymmenessä minuutissa valmistat lahjapussit?? Jos niin, ei ole todellakaan kummoisia sinun lahjapussisi, sama kun et niitä väsäisi ollenkaan, (jos siis olet niin itsekäs kitsastelija, ettet voi kunnolla lasten lahjapussakoihin panostaa). Itse en todellakaan kehtaisi antaa eteenpäin "hutaisemalla tehtyjä" pussukoita, jos jotain teen, teen sen kunnolla. Mutta - tapansa kullakin...
- dfxgxdf
Olen kanssasi samaa mieltä, että vastalahja on täysin tarpeeton, mutta säästääkseni lapseni edes kiusaamisen riskiltä, olen lahjat hankkinut. Olen kuitenkin minimoinut kulut tyyliin Lidlin parin euron karkkirasia pussista saa yli kymmenelle karkit ja esim lyijykyniä saa isoja säästäpakkauksia. Eli joku kynä ja karkki pakastepusiin ja se on siinä. Myös pyyhekumeja ja tarroja saa isoissa säästöpakkuksissa. Ei lahjoista kannata ressata.
- Höpö höpö
Hyvänen aika sentään, tapoja on erilaisia, ja jos teidän tapa on ettei anneta vastalahjoja niin ei anneta. Kukaan ei siihen pakota. En minä ole moisesta kuullutkaan enkä tuohon ryhtyisikään.
Sankaria muistetaan ei vieraita muuten kuin tarjoiluilla! Se tapa pitää.
Ei pidä mennä massan mukana, jos joku tekee jotain, niin kaikkien pitää tehdä samoin!!!- spekrcviw54
on sitten harmi jos omaa lasta kiusataan sen takia,että hänen synttäreiltään ei sitä lahjaa saa. Että vaikea tilanne.
Meilläpäin myös tuo "vastalahja"tapa mutta oma lapsi vielä niin pieni,että kaverisynttäreitä ei ole pidetty. Olen kovasti miettinyt myös,että tohtiiko sitä sitten tavallaan tehdä omasta lapsestaan erilainen ja altistaa esim.juuri kiusaamiselle sen takia,että vastalahjaa ei ota tavaksi jakaa.
Olen kuullut,että ylensä lahjat jotain pientä tavaraa,juuri tarroja,tikkareita kyniä tms. Yhdessä paikassa oli kyllä kuulemma ollut sellaiset lahjat vieraille,että vanhemmat olivat pihalla lapsia pois hakiessaan ihmetelleet,että mahtoiko tässä nyt vieraat saada suuremmat lahjat kuin sankari. Että kuinka pian tästäkin alkaa tulla "kilpavarustelua"? - kysäisen
Onko sinulla lapsia, joille olisi järjestetty juhlia viimeisen parin vuoden aikana ja tätä tapaa ei ole käytetty vai kommentoitko vain sen pohjalta, että ei ole pakko.
- pompi
kysäisen kirjoitti:
Onko sinulla lapsia, joille olisi järjestetty juhlia viimeisen parin vuoden aikana ja tätä tapaa ei ole käytetty vai kommentoitko vain sen pohjalta, että ei ole pakko.
ketut kaikki nää jutut lähtee amerikoista ja tottakai pienen suomen kansan pitää seurata mukana. Lapsel on synttärit se saa lahjoja ja ne vieraat saa palvelua ei mitää lahjoja niille. Se nykypäivänä kumma et kaikkien pitää saaha jotai et tulee hyvä mieli. ennevanhaa käytii kekkereillä.vietii kamulle lelu ja ei ois tullu mielee vinkuu poislähtiessäitelle jotakii. Hitto ku elämä menee vaikeeks. Ipanat haluu kaiken nyt ja heti ja synttäreil juhlakalu saa vaa lahjoja ni onha se nyt iha hirveetä.
- höllätkää ihmiset
Itsekkin menet sen massan mukana, että periaatteen takia ei vieraille anneta "synttärimuistoa". Sinulle on siis pakkomielle olla antamatta mitään. Miksei joku kiva tarra tai ilmapallo voisi olla osa "tarjoilua"..
- Äiti kolmelle
höllätkää ihmiset kirjoitti:
Itsekkin menet sen massan mukana, että periaatteen takia ei vieraille anneta "synttärimuistoa". Sinulle on siis pakkomielle olla antamatta mitään. Miksei joku kiva tarra tai ilmapallo voisi olla osa "tarjoilua"..
Miksi tuosta pitää otta tuommoinen stressi?
Miksi muut eivät saisi askarrella tai laittaa, jos on voimia ja varaa?
Väkisinhän ne lapsetkin oppivat, että on monenlaisia perheitä ja tapoja - ja pitää ollakin.
Vai onko tarkoitus väkisin opettaa kaikille, että varattomuus ja haluttomuus nähdä vaivaa on Ainoa Hyväksytty Elämisenmalli? - syistä...
Äiti kolmelle kirjoitti:
Miksi tuosta pitää otta tuommoinen stressi?
Miksi muut eivät saisi askarrella tai laittaa, jos on voimia ja varaa?
Väkisinhän ne lapsetkin oppivat, että on monenlaisia perheitä ja tapoja - ja pitää ollakin.
Vai onko tarkoitus väkisin opettaa kaikille, että varattomuus ja haluttomuus nähdä vaivaa on Ainoa Hyväksytty Elämisenmalli?Ai jos ei lahjo vieraita niin on varaton tai ei viitsi nähdä vaivaa?? Aika yksioikoista. Minä en aio edelleenkään synttäripusseja jaella mutta vaivaa on kyllä synttäreiden eteen aina nähty. Harva edes leipoo niin hyviä kakkuja kuin minä. Eikä hyvät kakut edes halvaksi tule kun ei väännä jotain tylsää mansikkakakkua jonka tekee aloittelijakin. Niin, meille tullaan jo pelkästään kakkujen vuoksi...
- kysäisen
pompi kirjoitti:
ketut kaikki nää jutut lähtee amerikoista ja tottakai pienen suomen kansan pitää seurata mukana. Lapsel on synttärit se saa lahjoja ja ne vieraat saa palvelua ei mitää lahjoja niille. Se nykypäivänä kumma et kaikkien pitää saaha jotai et tulee hyvä mieli. ennevanhaa käytii kekkereillä.vietii kamulle lelu ja ei ois tullu mielee vinkuu poislähtiessäitelle jotakii. Hitto ku elämä menee vaikeeks. Ipanat haluu kaiken nyt ja heti ja synttäreil juhlakalu saa vaa lahjoja ni onha se nyt iha hirveetä.
- nyt jo mummu
syistä... kirjoitti:
Ai jos ei lahjo vieraita niin on varaton tai ei viitsi nähdä vaivaa?? Aika yksioikoista. Minä en aio edelleenkään synttäripusseja jaella mutta vaivaa on kyllä synttäreiden eteen aina nähty. Harva edes leipoo niin hyviä kakkuja kuin minä. Eikä hyvät kakut edes halvaksi tule kun ei väännä jotain tylsää mansikkakakkua jonka tekee aloittelijakin. Niin, meille tullaan jo pelkästään kakkujen vuoksi...
Minun lapset on jo maailmalla olleet usean vuoden. Mutta silloin kun olivat viellä pieniä. Itse ne askartelivat jotain pientä muistoa aina kavereilleen ja antoivat ovella aina kun kaveri lähti synttäreiltä pois. Ja kaikilla oli niin mukavaa.. Mie en ite olisi tollasta hoksannukkaan, mutta kakrut on fiksuja, oli jo pienenä. hihii ja kivat muistot on kaikesta.
- Äiti kolmelle
nyt jo mummu kirjoitti:
Minun lapset on jo maailmalla olleet usean vuoden. Mutta silloin kun olivat viellä pieniä. Itse ne askartelivat jotain pientä muistoa aina kavereilleen ja antoivat ovella aina kun kaveri lähti synttäreiltä pois. Ja kaikilla oli niin mukavaa.. Mie en ite olisi tollasta hoksannukkaan, mutta kakrut on fiksuja, oli jo pienenä. hihii ja kivat muistot on kaikesta.
Tuo oli hyvä tapa antaa kaverilahja. Ja onnekasta, ettei silloin ollut nettiämmiä paasaamassa miten väärin se on, että joku viitsii jotain muuta kuin hän itse.
- Pöh kö
syistä... kirjoitti:
Ai jos ei lahjo vieraita niin on varaton tai ei viitsi nähdä vaivaa?? Aika yksioikoista. Minä en aio edelleenkään synttäripusseja jaella mutta vaivaa on kyllä synttäreiden eteen aina nähty. Harva edes leipoo niin hyviä kakkuja kuin minä. Eikä hyvät kakut edes halvaksi tule kun ei väännä jotain tylsää mansikkakakkua jonka tekee aloittelijakin. Niin, meille tullaan jo pelkästään kakkujen vuoksi...
Törkeetä, että teet toisenlaisia kakkuja kuin muut. Pitää olla samanlainen kuin lahjattomin, varattomin tai haluttomin äiti tai olet sairas!
- fjhfjkh
Äiti kolmelle kirjoitti:
Tuo oli hyvä tapa antaa kaverilahja. Ja onnekasta, ettei silloin ollut nettiämmiä paasaamassa miten väärin se on, että joku viitsii jotain muuta kuin hän itse.
alkaa herjaamaan netissä, ettei tule syytettä (nettiämmiä).
- mikä on selityksesi?
syistä... kirjoitti:
Lapset tykkäävät enemmän lahjapussukoista kuin kakuista. Kakku kasvattaa vatsaa ja on huono hampaille ja koko terveydelle, joku kiva muistolahja tuo heti ja pidemmäksikin aikaa iloa elämään.
No, sinulla on ilmeisesti varaa kaverilahjoihin, mutta ei sitten sitä viitseliäisyyttä.. vai mikä on oma näkemyksesi syystä ettet anna synttärivieraille muuta kuin kakkua. - katamanda
spekrcviw54 kirjoitti:
on sitten harmi jos omaa lasta kiusataan sen takia,että hänen synttäreiltään ei sitä lahjaa saa. Että vaikea tilanne.
Meilläpäin myös tuo "vastalahja"tapa mutta oma lapsi vielä niin pieni,että kaverisynttäreitä ei ole pidetty. Olen kovasti miettinyt myös,että tohtiiko sitä sitten tavallaan tehdä omasta lapsestaan erilainen ja altistaa esim.juuri kiusaamiselle sen takia,että vastalahjaa ei ota tavaksi jakaa.
Olen kuullut,että ylensä lahjat jotain pientä tavaraa,juuri tarroja,tikkareita kyniä tms. Yhdessä paikassa oli kyllä kuulemma ollut sellaiset lahjat vieraille,että vanhemmat olivat pihalla lapsia pois hakiessaan ihmetelleet,että mahtoiko tässä nyt vieraat saada suuremmat lahjat kuin sankari. Että kuinka pian tästäkin alkaa tulla "kilpavarustelua"?Meillä oli niin, kun lapset alkoivat pitää kaverisynttäreitä, että tarjoilussa ei ollut ollenkaan karkkia, vaan laitoin karkit sitten "lähtöpussiin", joka ongittiin lähtiessä. (auttoi kotiin lähdössä ;-)
Myöhemmin oli juuri tätä tiimarin/lidlin tilpehööriä ja viimeiset "isot" kaverisynttärit on ollut 10v juhlat, johon ostin edullisen ruusukimpun, hain/ostin kukkakaupasta vesitötteröt, ja jokainen sai lähtiäisiksi yhden ruusun.
Kymmenvuotis-synttäreiden jälkeen onkin kutsuttu vaan pari-kolme parasta kaveria, eikä sen kummempia läksiäis-pusseja ole enää ollut. Onneksi ;-)
Olin siis yksi, joka lankesi "jenkkilän"tapaan, mutta ei se nyt niin kamalaa ollut, vaikka periaatteessa ärsyttävää. - hjkghakh
mikä on selityksesi? kirjoitti:
Lapset tykkäävät enemmän lahjapussukoista kuin kakuista. Kakku kasvattaa vatsaa ja on huono hampaille ja koko terveydelle, joku kiva muistolahja tuo heti ja pidemmäksikin aikaa iloa elämään.
No, sinulla on ilmeisesti varaa kaverilahjoihin, mutta ei sitten sitä viitseliäisyyttä.. vai mikä on oma näkemyksesi syystä ettet anna synttärivieraille muuta kuin kakkua.tarvitse olla muuta kuin mehua/limua ja kakkua, karkkia tms. tarjottavaa. Kukin on vuorollaan synttärisankari ja saa sitten lahjoja omalla vuorollaan. Älytöntähän se on jos vieraillekin lahjoja ostetaan. Vieraat kun muutenkin tuovat (ja en siis muuta odotakaan!!) jotain ihan pientä lahjaksi niin mitä järkeä siinä olisi että vieraillekin lahja ostettaisiin?? Kyllä jos tuosta tulee yleinen malli niin meillä loppuu kokonaan synttäreiden juhlinta!!!
- kivaa lapsille
hjkghakh kirjoitti:
tarvitse olla muuta kuin mehua/limua ja kakkua, karkkia tms. tarjottavaa. Kukin on vuorollaan synttärisankari ja saa sitten lahjoja omalla vuorollaan. Älytöntähän se on jos vieraillekin lahjoja ostetaan. Vieraat kun muutenkin tuovat (ja en siis muuta odotakaan!!) jotain ihan pientä lahjaksi niin mitä järkeä siinä olisi että vieraillekin lahja ostettaisiin?? Kyllä jos tuosta tulee yleinen malli niin meillä loppuu kokonaan synttäreiden juhlinta!!!
Miksi tarjottavan pitää olla vain syömisen ja juomisen muodossa. Kun kerran jotain kuitenkin annetaan vieraille, miksei samantien vaikka yhtä ilmapalloa.
Pitääkö olla niin helvetillisen jäykkä (kitsas ja asenteellinen), että tehdään vain niin kuin on aina ennenkin tehty. - hkhasksdgahk
kivaa lapsille kirjoitti:
Miksi tarjottavan pitää olla vain syömisen ja juomisen muodossa. Kun kerran jotain kuitenkin annetaan vieraille, miksei samantien vaikka yhtä ilmapalloa.
Pitääkö olla niin helvetillisen jäykkä (kitsas ja asenteellinen), että tehdään vain niin kuin on aina ennenkin tehty.sitä ostaa vieraillekin lahja kun kerran jenkkilässäkin ostetaan?? Helvetillisen jäykkää (törsäilevää ja asenteellista). Pitää vaan keksiä joku uusi juttu kun muutkin niin tekee.
- kivaa lapsille
hkhasksdgahk kirjoitti:
sitä ostaa vieraillekin lahja kun kerran jenkkilässäkin ostetaan?? Helvetillisen jäykkää (törsäilevää ja asenteellista). Pitää vaan keksiä joku uusi juttu kun muutkin niin tekee.
En minä ainakaan sen takia anna muistoja lapsille, koska muutkin tekevät niin jossain päin maailmaa, vaan siksi, että lapset ilahtuvat siitä.
- 3:n äitee
tuota "läksiäislahja"-tsydeemiä.
Meillä on riittänyt kavereiden lähtiessä annettu ksylitolipurkkapötkö esim. viiden palan Jenkki mukaan. Siitä saapi sitten pureskella ja vähän hillitä herkuttelun aiheuttamaa happohyökkäystä...- ymmärrätkö nyt..
No, olet ymmärtämättömyyttäsi antanut läksiäislahjoja. Ei niiden tarvitse olla purkkaa kummempia, mutta ilahduttavat silleen sopivasti.
- juupah
Meillä oli juuri ala-asteikäisen lapsen synttärit ja kutsuimme koko luokan, noin 20 lasta. Olemme varmasti "köyhimmästä päästä" lasten vanhempia mutta pystyimme silti järjestämään onnistuneet juhlat yllätyspussukoineen. Pusseina käytin pieniä minigrip-pusseja ja täytin ne muutamalla karkilla, tikkarilla, kiiltokuvalla, tarroilla (100 kpl:een rullasta) ja pyyhekumilla. Hintaa pusseille tuli yhteensä vain n. 3-4 euroa.
Ainakaan meillä päin ei ole ilmennyt kilpavarustelua kaverilahjojen suhteen. Joillakin on jotain pientä, joillain vähän isompaa, joillakin ei mitään. Kaikki on yhtä ok. Yleensä pikkulahjan saa kilpailupalkintona tai onginnasta. - tiptopmama
Ei ole mielestäni väärin antaa lähtölahjoja, ei myöskään olla antamatta.
Sen sijaan on väärin jos sellaisesta asiasta kiusataan. Ja siinä on meillä vanhemmilla peiliin katsomisen paikka.
Meidän tehtävä on ohjata lapsia toimimaan oikein. Kiusaaminen ei ikinä ole oikein. Tehtävämme on myös ohjata lapsia tietämään, että eri perheissä toimitaan eri tavoin ja sitä on kunnioitettava.
Parhaiten tämä onnistuu tietenkin oman esimerkin avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1562095Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3091786- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972