Onnistuuko vanilijan kasvattaminen suomessa? Jos onnistuu niin mistä saisi siemeniä?
Ei ole oikein mitään tietoa miten se vaniliini kasvaa mutta olisihan se mukava ainakin kokeilla. Eikös siinä ole aika kaunis kukkakin?
Vaniljan kasvattaminen
6
5251
Vastaukset
- vaikea
Se on nimittäin vaativa orkidealaji.Muistaakseni tarvii erityisen orkideakaapinkin.
- omena o
Vanilla planifolia on Meksikosta kotoisin ja ainoa koko orkideain heimon trooppinen hyötykasvi. Siemenkodat korjataan ennen niiden kypsymistä ja annetaan käydä= saadaan voimakkaan tuoksuinen mauste eli vaniljatanko.
Vanilja kasvaa Meksikossa ja välimerensaarilla köynnöksenä puiden rungoilla. Se saattaa olla jopa kymmenien metrien mittainen. Sillä on muhkeat paksut lehdet ja keltaiset tai oranssit kukat. Pistokastaimet voivat kukkia jo parinmetrin kokoisina. En tiedä onnistuuko kotona. täytyy tukea hyvin. Kasvihuoneessa vanilja vaatii varjoisan paikan ja kostean ilman. - Flowerpower
Toisella sivustolla oli, että kasvitieteellinen puutarha olisi myynyt vaniljakasveja. Mikseipä tuotakin saisi kukkimaan, jos hyvin hoitaa ja otolliset olosuhteet pystyy luomaan, tosin lyhytaikainen kukka voi myös olla.
Kuvia ja makuja ainakin on saatavilla. - ylevanilja
Ylellä oli ihan lähipäivinä dokumentti vaniljasta, tsekkaa arenasta.
- kunnontyöntekijä
Hae kaupasta maustehyllystä vaniljatanko ja kaavi sieltä siemenet.
- Anonyymi
Millaisessa mullassa Vanilija orkidea kasvaa??? Minulla siemeniä kiinasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585524KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1953537Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222355Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182338Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91108- 1021028
Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT621007Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu18992Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79945- 80937