Vappu tulossa

Vietätkö Vappua ja miksi? Onko Vappu mielestäsi työläisten, ylioppilaiden vaiko vain kevään juhla?

Itselleni Vappu on aina ollut aatteellinen juhla. Mielestäni se on ja kuuluu olla työn juhla. Työläiset saavat silloin marssia, pitää poliittisia puheita jne... Nyt täällä ei enää marssita mutta Vappumarssi kuului aina lapsuuteni Vappuun. Äiti ei siihen koskaan osallistunut mutta isäni kyllä.

Mutta yhtä kaikki: nostakaamme Vappuna malja keväälle! (mielellään simamalja...!)

212

6573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivatiina

      kevään ja ylioppilaiden juhla terassikauden avaus aina oon marssia ollut katsomatta bongaten sieltä jotain tuttuja sen tarkoitusta kumminkaan sen enempää ajattelematta tänään se ratkee saako elintarvikeväki pitkän vappuloman mutta siinäkin huomaa vapun perimmäisen tarkoituksen kun panimot ei oo siinä mukana vappupäivänä taas vietetään taas aikaa ystävien ja perheen kanssa ja nostetaan vapulle malja mutta ei simaa vaan skumppaa tietysti lapset ja lähes absolutisti miniä nostavat simamaljan hauskaa vappua =))))))

      • kaamos III

        öljyn saastuttamaa Lousianaa.Siinä minun vappuni....


      • Asiavappu.... ...
        kaamos III kirjoitti:

        öljyn saastuttamaa Lousianaa.Siinä minun vappuni....

        Asiavappua voi viettää ainakin Pispalassa, Tampereella:

        Marko Sihvonen on vaunuineen siellä paikalla 1.5. alkaen kello 15,
        vesivarojen varastamista ja korruptiota vastaan, vapaan demokratian puolesta.

        Lisätietoa:
        http://supportmarkosihvonen.com/
        -kannattaa katsoa bambuseri striimit sekä youtubesta löytyy videoita haulla Marko Sihvonen

        Facebook-tukiryhmä jossa wall-osio kertoo uutta tietoa melkein päivittäin
        http://www.facebook.com/group.php?gid=286922701431&v=wall

        http://bambuser.com/channel/H2O Tampere/broadcast/716671
        Tampereen H2O lähetys aiheeseen liittyen.
        http://www.pispala.fi/vappu/
        http://bambuser.com/channel/H2O Lempäälä/broadcast/720956
        Lempäälän H2O lähetys aiheeseen liityen.

        Ovat puolueeksi järjestäytymässä, kannattavat sveitsiläinmallista demokratiaa, lisää löytyy ainakin noista Lempäälän bambusereista etsimällä, kannattaa katsoa myös alkupään lähetyksiä supportmarkosihvonen - bambusereista (linkki kotisivuilla), paljon asiaa siellä seassa pitkissä lähetyksissä.


      • viivatiina
        kaamos III kirjoitti:

        öljyn saastuttamaa Lousianaa.Siinä minun vappuni....

        osaa ;)))


      • fhfgh
        Asiavappu.... ... kirjoitti:

        Asiavappua voi viettää ainakin Pispalassa, Tampereella:

        Marko Sihvonen on vaunuineen siellä paikalla 1.5. alkaen kello 15,
        vesivarojen varastamista ja korruptiota vastaan, vapaan demokratian puolesta.

        Lisätietoa:
        http://supportmarkosihvonen.com/
        -kannattaa katsoa bambuseri striimit sekä youtubesta löytyy videoita haulla Marko Sihvonen

        Facebook-tukiryhmä jossa wall-osio kertoo uutta tietoa melkein päivittäin
        http://www.facebook.com/group.php?gid=286922701431&v=wall

        http://bambuser.com/channel/H2O Tampere/broadcast/716671
        Tampereen H2O lähetys aiheeseen liittyen.
        http://www.pispala.fi/vappu/
        http://bambuser.com/channel/H2O Lempäälä/broadcast/720956
        Lempäälän H2O lähetys aiheeseen liityen.

        Ovat puolueeksi järjestäytymässä, kannattavat sveitsiläinmallista demokratiaa, lisää löytyy ainakin noista Lempäälän bambusereista etsimällä, kannattaa katsoa myös alkupään lähetyksiä supportmarkosihvonen - bambusereista (linkki kotisivuilla), paljon asiaa siellä seassa pitkissä lähetyksissä.

        Onko se teidän asia yhtään edistynyt? Sihvonen fiksuna miehenä elelee kannattajiensa piikkiin. :)


      • ...haloota...
        fhfgh kirjoitti:

        Onko se teidän asia yhtään edistynyt? Sihvonen fiksuna miehenä elelee kannattajiensa piikkiin. :)

        Ja leveästi? Kun asuntovaunussa elelee?


      • no nii

        just niin et ylioppilaiden ja muiden herrojen juhla vappu on. ainakin meidän työläiset oli tänään töissä eikä juhlimassa.


    • ei muista huono-osaisia tovereitaan enää muuten kuin juhlapuheissa, näin sanottiin lehdessä.
      Oma etu ajaa muulloin edelle, enemmän palkkaa, lisää vapaata ja verot pienemmiksi.
      Ylioppilaat ja muut ovat omineet juhlan itselleen ja viettävät sitä kesän alun merkeissä.

      Itse en vietä vappua millään tavalla, en tee edes simaa, munkkien paistosta puhumattakaan.
      Mutta nostetaan malja, otan tuota alkoholitonta siideriä, kippis!

      • "piive"

        Ole hyvä että työväki vielä pitää poliittisia puheita? Vaikka nuorempi sukupolvi ei enää itseään duunareiksi luokittelekkaan? Puheet on puheita, aina. Mutta jos saisi edes Vappuna tuntea kuuluvansa yhteen. Mielestäni se on puheiden ja marssien paras anti. Yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus.


      • "piive" kirjoitti:

        Ole hyvä että työväki vielä pitää poliittisia puheita? Vaikka nuorempi sukupolvi ei enää itseään duunareiksi luokittelekkaan? Puheet on puheita, aina. Mutta jos saisi edes Vappuna tuntea kuuluvansa yhteen. Mielestäni se on puheiden ja marssien paras anti. Yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus.

        minua ei kiinnosta tippaakaan työväen vapputouhut, mun puolesta pitäkööt puheitaan yhteishengen luomiseksi, ei kai siitä haittakaan liene.
        Täytyy tosiaan muistaa, että juhlapuheet on juhlapuheita, toivoisin vain, ettei niissäkään solvattaisi muita.


      • zebhard
        Anceli kirjoitti:

        minua ei kiinnosta tippaakaan työväen vapputouhut, mun puolesta pitäkööt puheitaan yhteishengen luomiseksi, ei kai siitä haittakaan liene.
        Täytyy tosiaan muistaa, että juhlapuheet on juhlapuheita, toivoisin vain, ettei niissäkään solvattaisi muita.

        Sinua ei kiinnosta, okei. Mutta jotakuta muuta kiinnostaa.

        Minä ainakin menen torille marssimaan ja kuuntelemaan puheita. Juon "simaa", tottakai...!


      • zebhard kirjoitti:

        Sinua ei kiinnosta, okei. Mutta jotakuta muuta kiinnostaa.

        Minä ainakin menen torille marssimaan ja kuuntelemaan puheita. Juon "simaa", tottakai...!

        ketä kiinnostaa, oikein iloista vappua sinulle :))


      • X työläinen
        Anceli kirjoitti:

        minua ei kiinnosta tippaakaan työväen vapputouhut, mun puolesta pitäkööt puheitaan yhteishengen luomiseksi, ei kai siitä haittakaan liene.
        Täytyy tosiaan muistaa, että juhlapuheet on juhlapuheita, toivoisin vain, ettei niissäkään solvattaisi muita.

        on minullekin tullut sellainen fiilis, ettei vappu ole minua varten. Kaikkialla painotetaan, että vappu on työväenjuhla....melkein 30 vuotta olin tehdastyössä ja nyt en enää työläinen....


      • HTZA
        X työläinen kirjoitti:

        on minullekin tullut sellainen fiilis, ettei vappu ole minua varten. Kaikkialla painotetaan, että vappu on työväenjuhla....melkein 30 vuotta olin tehdastyössä ja nyt en enää työläinen....

        ehkä ovat vielä työelämässä.
        Ja lapsemme jatkavat työntekoa.
        Marrsseja ei enää ole, mutta ihmisen puolella olevia ajatuksia pitää olla.
        Jo nyt puhutaan, että työnantajapuolella on sopimuksia joilla estetään palkkojen kohoaminen.
        Jos ei tuota kehitystä saada katkeamaan, ovat suurin osa lapsistamme Eestiläisentyyppisiä, Halpis-pätkätyöläisiä, joutuvat suostumaan mihin sortoon tahansa.
        Se on Suomalaiselle kova paikka, me kun emme ole tottuneet siihen.
        Jos et enää jaksa julkisesti, niin tue ainakin henkisesti.


      • X työläinen kirjoitti:

        on minullekin tullut sellainen fiilis, ettei vappu ole minua varten. Kaikkialla painotetaan, että vappu on työväenjuhla....melkein 30 vuotta olin tehdastyössä ja nyt en enää työläinen....

        ovat olleetkin hyvällä tolalla tähän saakka.
        Täällä kesämökkiläispariskunta jäi työttömäksi pari vuotta sitten, kun tehdas lopetettiin.
        Toissa talvena olivat 2 kk Thaimaassa ja viime talvena 4½ kk, eivät ihan köyhälistöä voi olla.
        Mutta välittävätkö poliitikot oikeasti köyhistä työttömistä, vai kuuluuko heitä muistaa vain vaalien alla ja juhlapuheissa.


      • HTZA
        Anceli kirjoitti:

        ovat olleetkin hyvällä tolalla tähän saakka.
        Täällä kesämökkiläispariskunta jäi työttömäksi pari vuotta sitten, kun tehdas lopetettiin.
        Toissa talvena olivat 2 kk Thaimaassa ja viime talvena 4½ kk, eivät ihan köyhälistöä voi olla.
        Mutta välittävätkö poliitikot oikeasti köyhistä työttömistä, vai kuuluuko heitä muistaa vain vaalien alla ja juhlapuheissa.

        on ollut aikaa ja mahdollisuuksia hoitaa asiansa kuntoon.
        Ja jos on 60 , pitäisi asiat olla vieläkin paremmalla tolalla.

        Meidänkin ikäpolvellamme on ollut aikaa hankkia kunnon koulutus ja ansaita hyvin. Hommata osake tai talo ja kesämökki, ja laittaa fyrkkaa säästöön.
        Hyvästä eläkkeestä maksetaan hyvät verot.

        En nostaisi tuota kesämökkipariskuntaa, noin syyttävän-näyttävästi esille, nostaisin esiin tuon poliitikkoparven, sekin kalahtaa kyllä omaan nilkkaan, itse kun olemme ne äänestäneet, joten he tekevät mitä toivomme.


      • HTZA
        HTZA kirjoitti:

        on ollut aikaa ja mahdollisuuksia hoitaa asiansa kuntoon.
        Ja jos on 60 , pitäisi asiat olla vieläkin paremmalla tolalla.

        Meidänkin ikäpolvellamme on ollut aikaa hankkia kunnon koulutus ja ansaita hyvin. Hommata osake tai talo ja kesämökki, ja laittaa fyrkkaa säästöön.
        Hyvästä eläkkeestä maksetaan hyvät verot.

        En nostaisi tuota kesämökkipariskuntaa, noin syyttävän-näyttävästi esille, nostaisin esiin tuon poliitikkoparven, sekin kalahtaa kyllä omaan nilkkaan, itse kun olemme ne äänestäneet, joten he tekevät mitä toivomme.

        Joilla ei, kodin avulla, ollut mahdollisuutta koulun käyntiin, mutta fiksuina hakeutuivat hanttihommiin, ja sitä kautta opettelivat ammatin jolla pärjäävät hyvin.
        Totta on, että siihenkään ei kaikista ole.
        Tunnen yhden naisen, jolla ei päätä ollut, ei kertakaikkiaan mihinkään, mutta siivoojaksi meni, ja keskittyi siihen hommaan, siinä hommassa ei olisi pitänyt olla mitään mahdollisuutta mihinkään, mutta niin vain kävi että kokemus ja asioiden oppiminen tekivät hänestä kouluttajan. Ja jää kohta eläkkeelle, aika kohtuulliselle eläkkeelle.


      • HTZA kirjoitti:

        on ollut aikaa ja mahdollisuuksia hoitaa asiansa kuntoon.
        Ja jos on 60 , pitäisi asiat olla vieläkin paremmalla tolalla.

        Meidänkin ikäpolvellamme on ollut aikaa hankkia kunnon koulutus ja ansaita hyvin. Hommata osake tai talo ja kesämökki, ja laittaa fyrkkaa säästöön.
        Hyvästä eläkkeestä maksetaan hyvät verot.

        En nostaisi tuota kesämökkipariskuntaa, noin syyttävän-näyttävästi esille, nostaisin esiin tuon poliitikkoparven, sekin kalahtaa kyllä omaan nilkkaan, itse kun olemme ne äänestäneet, joten he tekevät mitä toivomme.

        syyttävän näyttävää siinä muka oli? Ovat osanneet hoitaa asiansa, laittaneet säästöön hyvistä palkoistaan.
        Siitähän näkee, että on myös osattu vaatia ja saatu mitä vaadittu.
        Toista on työttömät nuoret parit, joilla on velkaa, eipä juuri matkustella.


      • HTZA kirjoitti:

        Joilla ei, kodin avulla, ollut mahdollisuutta koulun käyntiin, mutta fiksuina hakeutuivat hanttihommiin, ja sitä kautta opettelivat ammatin jolla pärjäävät hyvin.
        Totta on, että siihenkään ei kaikista ole.
        Tunnen yhden naisen, jolla ei päätä ollut, ei kertakaikkiaan mihinkään, mutta siivoojaksi meni, ja keskittyi siihen hommaan, siinä hommassa ei olisi pitänyt olla mitään mahdollisuutta mihinkään, mutta niin vain kävi että kokemus ja asioiden oppiminen tekivät hänestä kouluttajan. Ja jää kohta eläkkeelle, aika kohtuulliselle eläkkeelle.

        me sama siivooja.
        Hyvin vähälläkin koulutuksella voi päästä hyvään työhön ja hyville palkoille.
        Eikä siinä ole mitään pahaa.


      • HTZA
        Anceli kirjoitti:

        syyttävän näyttävää siinä muka oli? Ovat osanneet hoitaa asiansa, laittaneet säästöön hyvistä palkoistaan.
        Siitähän näkee, että on myös osattu vaatia ja saatu mitä vaadittu.
        Toista on työttömät nuoret parit, joilla on velkaa, eipä juuri matkustella.

        "Työssö käyvien asiat
        ovat olleetkin hyvällä tolalla tähän saakka.
        Täällä kesämökkiläispariskunta jäi työttömäksi pari vuotta sitten, kun tehdas lopetettiin.
        Toissa talvena olivat 2 kk Thaimaassa ja viime talvena 4½ kk, eivät ihan köyhälistöä voi olla"

        Mielestäni, tässä oli vähän jotain... sormella osoittavaa.
        Ehkä ymmärsin väärin, mutta yleensä en virhettä tee.

        Jos nuori ottaa velkaa ilman varmuutta tulevaisuudesta on jossain vikaa, missähän?
        Koko maailma on tietoa täynnä, lamat ja muut oli nähtävissä kun osasi lukea.
        Jostain ihmeen syystä, samaa virhettä tehdään taas. Ja valtiota huudetaan taas apuun.

        Ja loppukevennys:

        Minulla ei velkaa ole ollut, koska en ole sitä pystynyt tekemäänkään.
        Kaikki liikenevä fyrkka meni elatusmaksuihin.
        Ja syy oli, yksinomaan minun, luotin uuteen asiaan, pillereihin.
        En vaan tajunnut että niiden käyttö voidaan lopettaa ilman yhteistä konsultaatiota.
        Eikä DNA-testejä silloin ollut.
        Tänä päivänäkään, ei minulla ole" harmainta haisua" lasteni isästä.
        Noh, toinen on kuulema, vähän "näköne".


      • ....
        Anceli kirjoitti:

        me sama siivooja.
        Hyvin vähälläkin koulutuksella voi päästä hyvään työhön ja hyville palkoille.
        Eikä siinä ole mitään pahaa.

        koulutuksella?
        Kyllä on muuten olemassa siivoojia, joilla on enemmänkin koulutusta. Vanhakainen kuvitelma, ettei yhdelläkääm siivoojalla ole peruskoulua enemmän koulupohjaa. Johan on alalla tutkintojakin.


      • HTZA kirjoitti:

        "Työssö käyvien asiat
        ovat olleetkin hyvällä tolalla tähän saakka.
        Täällä kesämökkiläispariskunta jäi työttömäksi pari vuotta sitten, kun tehdas lopetettiin.
        Toissa talvena olivat 2 kk Thaimaassa ja viime talvena 4½ kk, eivät ihan köyhälistöä voi olla"

        Mielestäni, tässä oli vähän jotain... sormella osoittavaa.
        Ehkä ymmärsin väärin, mutta yleensä en virhettä tee.

        Jos nuori ottaa velkaa ilman varmuutta tulevaisuudesta on jossain vikaa, missähän?
        Koko maailma on tietoa täynnä, lamat ja muut oli nähtävissä kun osasi lukea.
        Jostain ihmeen syystä, samaa virhettä tehdään taas. Ja valtiota huudetaan taas apuun.

        Ja loppukevennys:

        Minulla ei velkaa ole ollut, koska en ole sitä pystynyt tekemäänkään.
        Kaikki liikenevä fyrkka meni elatusmaksuihin.
        Ja syy oli, yksinomaan minun, luotin uuteen asiaan, pillereihin.
        En vaan tajunnut että niiden käyttö voidaan lopettaa ilman yhteistä konsultaatiota.
        Eikä DNA-testejä silloin ollut.
        Tänä päivänäkään, ei minulla ole" harmainta haisua" lasteni isästä.
        Noh, toinen on kuulema, vähän "näköne".

        osoitteluksi voi sanoa, että kuten jo kirjoitin, siitä huomaa, että asiat on osattu hoitaa.
        Ihan samaa ihmettelen, että otetaan lainaa ilman varmuutta tulevaisuudesta, mutta sitä vaan tehdään.
        Elätelläänkö liian utopistisia toiveita, vai uhmataanko vaan kohtaloa.

        Ei mullakaan ole ollut velkaa, kuin pieni opintolaina 70-luvulla.

        Tuo surullinen kohtalosi on kuultu jo moneen kertaan, ei siitä sen enempää.


      • .... kirjoitti:

        koulutuksella?
        Kyllä on muuten olemassa siivoojia, joilla on enemmänkin koulutusta. Vanhakainen kuvitelma, ettei yhdelläkääm siivoojalla ole peruskoulua enemmän koulupohjaa. Johan on alalla tutkintojakin.

        mutta tunnen todella ihmisen, joka pääsi eteenpäin lyhyen kurssin käytyään.
        Tosin hän on jo eläkkeellä.


      • HTZA
        .... kirjoitti:

        koulutuksella?
        Kyllä on muuten olemassa siivoojia, joilla on enemmänkin koulutusta. Vanhakainen kuvitelma, ettei yhdelläkääm siivoojalla ole peruskoulua enemmän koulupohjaa. Johan on alalla tutkintojakin.

        mitä kirjoitetaan?
        Nyt kirjoitetaan 50 ihmisistä.
        Kun he olivat nuoria, ei tutkintoja ollut.


      • ....
        HTZA kirjoitti:

        mitä kirjoitetaan?
        Nyt kirjoitetaan 50 ihmisistä.
        Kun he olivat nuoria, ei tutkintoja ollut.

        Puhuin v. -24 syntyneestä äidistäni, kun tämä aihe nyt täällä oli, ei 80 palstalla.


      • HTZA
        .... kirjoitti:

        Puhuin v. -24 syntyneestä äidistäni, kun tämä aihe nyt täällä oli, ei 80 palstalla.

        arvata kirjoituksestasi?
        Hyvä korjausyritys.
        Ei vaan mene läpi.


      • ....
        HTZA kirjoitti:

        arvata kirjoituksestasi?
        Hyvä korjausyritys.
        Ei vaan mene läpi.

        Mikä korjaus, ja miksi?

        Sinun ei pidä mitään.


      • "piive"
        HTZA kirjoitti:

        on ollut aikaa ja mahdollisuuksia hoitaa asiansa kuntoon.
        Ja jos on 60 , pitäisi asiat olla vieläkin paremmalla tolalla.

        Meidänkin ikäpolvellamme on ollut aikaa hankkia kunnon koulutus ja ansaita hyvin. Hommata osake tai talo ja kesämökki, ja laittaa fyrkkaa säästöön.
        Hyvästä eläkkeestä maksetaan hyvät verot.

        En nostaisi tuota kesämökkipariskuntaa, noin syyttävän-näyttävästi esille, nostaisin esiin tuon poliitikkoparven, sekin kalahtaa kyllä omaan nilkkaan, itse kun olemme ne äänestäneet, joten he tekevät mitä toivomme.

        En nyt ihan allekirjoita noita väitteitäsi, ainakaan kaikkia. Kun minä olin nuori ei mullakaan ollut mahdollisuuksia käydä kallista oppikoulua. 16 vuotiaana menin ekaan työpaikkaan ja siitä lähtien olen elättänyt itseni. En ole myöhemminkään mitään koulua käynyt mutta onneksi töitä on riittänyt. Juu, asunto on maksettu, mutta millä korolla!!! Pankki otti asuntolainasta korkoa yli viistoista prossaa! Rahaa on jäänyt säästöön kun pienestä pitäen on oppinut elämään suu säkkiä myöten. Niinpä niin, eläkeläiset maksaa isot verot! Isälläni oli muutama vuosi sitten samansuuruinen eläke kuin minulla kuukausipalkka. Minä maksoin palkastani veroa 22% mutta isän veroprosentti oli 28!
        En ole katkera mutta kuitenkin...!


      • papparainenko
        X työläinen kirjoitti:

        on minullekin tullut sellainen fiilis, ettei vappu ole minua varten. Kaikkialla painotetaan, että vappu on työväenjuhla....melkein 30 vuotta olin tehdastyössä ja nyt en enää työläinen....

        Jäin työttömäksi työnantajan v-mäisyyden takia 58:na ja varma voin olla etten työtä saa, suomi on ikärasistinen maa, työn tekijän ammattitaidolle ja kokemukselle ei ole enää sijaa jos olet yli 5-kymppinen. Tosin ei ole nuorillakaan helppoa, työhön vaaditaan 25vuoden ikä 20 vuoden kokemuksella. Itse en juhli vappua millään tavalla, muuten kun juomalla itsevalmistettua simaa ja berliinimunkilla. vappupuheet on aina ollet kommareiden heiniä, hyvä on että kansalaiset ovat sen huomioineet ja siirtyneet juhlimaan kevättä ja lakkiaan.


      • rambe54
        zebhard kirjoitti:

        Sinua ei kiinnosta, okei. Mutta jotakuta muuta kiinnostaa.

        Minä ainakin menen torille marssimaan ja kuuntelemaan puheita. Juon "simaa", tottakai...!

        Minuakin kiinnostaa,on aina kiinnostanut ja se että on kiinnostanut monia muitakin on syy tämän hetkiseen hyvinvointiin.Valitettavasti nykyväestö pitää niin monia asioita itsestään selvyyksinä ettei hyvinvointia kauan jatku.
        Malja palkansaajien edunvalvonnalle,taistellaan sen puolesta mitä on rakennettu aiempien sukupolvien toimesta.


      • Se hetki
        HTZA kirjoitti:

        ehkä ovat vielä työelämässä.
        Ja lapsemme jatkavat työntekoa.
        Marrsseja ei enää ole, mutta ihmisen puolella olevia ajatuksia pitää olla.
        Jo nyt puhutaan, että työnantajapuolella on sopimuksia joilla estetään palkkojen kohoaminen.
        Jos ei tuota kehitystä saada katkeamaan, ovat suurin osa lapsistamme Eestiläisentyyppisiä, Halpis-pätkätyöläisiä, joutuvat suostumaan mihin sortoon tahansa.
        Se on Suomalaiselle kova paikka, me kun emme ole tottuneet siihen.
        Jos et enää jaksa julkisesti, niin tue ainakin henkisesti.

        Jolloin kaikki vapaahuoltolaiset vähäisi varoin ryntäävät polittisiin kapinetteihinsa harjoittamaan sosiaalista lomatoimintaansa ja laulamaan omaa aatemaailmaansa,sitä hetkeä kun lippukin salossa roikottaa ja sataa tihuuttaa ympäri vuorokauden unohtamatta valtion toimeenpanemaa ja antamaa satunnaista pientä arvon antoa ja evakointia.Sitä hetkeä kun kaikki kiittämättömätkin käyvät kunniavieraina valtion hoveihin kehityksen hedelmiksi.


      • velallinen, vielä
        HTZA kirjoitti:

        on ollut aikaa ja mahdollisuuksia hoitaa asiansa kuntoon.
        Ja jos on 60 , pitäisi asiat olla vieläkin paremmalla tolalla.

        Meidänkin ikäpolvellamme on ollut aikaa hankkia kunnon koulutus ja ansaita hyvin. Hommata osake tai talo ja kesämökki, ja laittaa fyrkkaa säästöön.
        Hyvästä eläkkeestä maksetaan hyvät verot.

        En nostaisi tuota kesämökkipariskuntaa, noin syyttävän-näyttävästi esille, nostaisin esiin tuon poliitikkoparven, sekin kalahtaa kyllä omaan nilkkaan, itse kun olemme ne äänestäneet, joten he tekevät mitä toivomme.

        htza puhuu asiaa.Ei pitäsi olla kade, jos joku käy/on ulkomailla.Eiköhän ne itse ole juttunsa maksaneet.
        Säälin nuoria ja heidän työttömyyttä, ne asiat pitäs olla kunnossa että elämä pelaa. Heillä on todellakin pohja pois elämältä tällä menolla.
        Kyllä meikäkin on sitä ikäpolvea ( 60 ) että ei kaikilla kyllä ollut mahdollisuus kouluttautua, mutta katkera en ole vaikk´en ole rikas, mutta onneksi rakas.


      • viivatiina
        Anceli kirjoitti:

        osoitteluksi voi sanoa, että kuten jo kirjoitin, siitä huomaa, että asiat on osattu hoitaa.
        Ihan samaa ihmettelen, että otetaan lainaa ilman varmuutta tulevaisuudesta, mutta sitä vaan tehdään.
        Elätelläänkö liian utopistisia toiveita, vai uhmataanko vaan kohtaloa.

        Ei mullakaan ole ollut velkaa, kuin pieni opintolaina 70-luvulla.

        Tuo surullinen kohtalosi on kuultu jo moneen kertaan, ei siitä sen enempää.

        lukenu niin vähän tätä palstaa kun toi surullinen kohtalo oli mulle ihan uutta :(((


      • Hyvää vappua kaikill
        HTZA kirjoitti:

        ehkä ovat vielä työelämässä.
        Ja lapsemme jatkavat työntekoa.
        Marrsseja ei enää ole, mutta ihmisen puolella olevia ajatuksia pitää olla.
        Jo nyt puhutaan, että työnantajapuolella on sopimuksia joilla estetään palkkojen kohoaminen.
        Jos ei tuota kehitystä saada katkeamaan, ovat suurin osa lapsistamme Eestiläisentyyppisiä, Halpis-pätkätyöläisiä, joutuvat suostumaan mihin sortoon tahansa.
        Se on Suomalaiselle kova paikka, me kun emme ole tottuneet siihen.
        Jos et enää jaksa julkisesti, niin tue ainakin henkisesti.

        Nyt kuunnellaan mitä nämä nykyiset "työväentorvet" on mieltä.
        Mutta muuten katsellaan ja kuunnellaan josko vielä vahingossa kuuluisi niitä työväen marsseja.
        Eli sen kunniaksi ALAS SORTAJAT JA MUUT VANHASET kippis


      • Vappu kaikilla!
        X työläinen kirjoitti:

        on minullekin tullut sellainen fiilis, ettei vappu ole minua varten. Kaikkialla painotetaan, että vappu on työväenjuhla....melkein 30 vuotta olin tehdastyössä ja nyt en enää työläinen....

        Sinulla on aihetta sitäkin suuremmalla syyllä Vappujuhlaan .Olet kantanut kortesi kekoon,niinkuin sanotaan,tehnyt pitkän ajan töitä joten olet ansainnut Vappu juhlan.


      • aikansa kutakin
        Anceli kirjoitti:

        syyttävän näyttävää siinä muka oli? Ovat osanneet hoitaa asiansa, laittaneet säästöön hyvistä palkoistaan.
        Siitähän näkee, että on myös osattu vaatia ja saatu mitä vaadittu.
        Toista on työttömät nuoret parit, joilla on velkaa, eipä juuri matkustella.

        Eiköhän sullakin ole vara matkustella kun teet 40 vuotta ensin töitä.Lomailla kerkiät myöhemminkin.Kerätkää ensin pesämunaa ja hoitakaa lapset isoiksi,sitten voitte pitää lomaa!!!


      • no nii
        "piive" kirjoitti:

        Ole hyvä että työväki vielä pitää poliittisia puheita? Vaikka nuorempi sukupolvi ei enää itseään duunareiksi luokittelekkaan? Puheet on puheita, aina. Mutta jos saisi edes Vappuna tuntea kuuluvansa yhteen. Mielestäni se on puheiden ja marssien paras anti. Yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus.

        Meillä työntekijät on olleet tänäänkin töissä ja osa huomennakin, et ei oikein ole työväen juhla. juhlikoot ylioppilaat ja insinöörit, niiden juhla vappu kai onkin eikä todellisten työntekijöiden


      • aikansa kutakin kirjoitti:

        Eiköhän sullakin ole vara matkustella kun teet 40 vuotta ensin töitä.Lomailla kerkiät myöhemminkin.Kerätkää ensin pesämunaa ja hoitakaa lapset isoiksi,sitten voitte pitää lomaa!!!

        40 vuotta töitä ja kyllä mulla olisi varaa matkustella sen mitä haluan.
        Vanhin lapsi on kolmekymppinen, kyllä se jo pärjää :))


    • GloriaJoy

      vappua sen kummemmin, mutta se on kevään avautumisen riemua ;-)

      Tässä kuv nuoruuteni kaupungista, asuin puiston reunalla ja se oli nätti paikka istuskella ja haastella kavereiden kanssa ellei sitten vaelleltu pitkin ja poikin pienoista keskustaa.

      Tämä kuvan suihkulähteen avautuminen ajoittui vapuksi ja aurinkoisina vappuina oli tosi suloista viipyillä sen äärellä ;-)

      http://cache.virtualtourist.com/2240534-Kirkkopuisto-Mikkeli.jpg

      • lensu

        Minä mjuistelen että ennenvanhaan Vappuna oli aina hyvä ilma! Silloin ostettiin kesän ekat pehmikset.
        No, aika on varmaan kullannut muistot tai sitten muisti vaan pätkii ja on valikoiva!


      • GloriaJoy
        lensu kirjoitti:

        Minä mjuistelen että ennenvanhaan Vappuna oli aina hyvä ilma! Silloin ostettiin kesän ekat pehmikset.
        No, aika on varmaan kullannut muistot tai sitten muisti vaan pätkii ja on valikoiva!

        oli ihanaa urinkoa ja kukkasiakin vaan joskus muistan vesitihkuisen vapuntienoon, jossa aurinklo vieraili satunnaisesti, joskus ätyi räntäsateeksi :-)


      • eespäin,eespäin!
        GloriaJoy kirjoitti:

        oli ihanaa urinkoa ja kukkasiakin vaan joskus muistan vesitihkuisen vapuntienoon, jossa aurinklo vieraili satunnaisesti, joskus ätyi räntäsateeksi :-)

        yleensä perinteinen työläisten juhla mutta kyllä vappumarssilla on aina muutama porvarikin norkoilemassa.


      • fanittaja*
        eespäin,eespäin! kirjoitti:

        yleensä perinteinen työläisten juhla mutta kyllä vappumarssilla on aina muutama porvarikin norkoilemassa.

        onhan kokoomuskin työläisten puolue, sanoi Niinistö aikoinaan?


    • Cloetta..

      Itselläni on mukavia muistoja erilaisista juhlapäivistä ja -ajoista lapsuudessa. Haluan myös jatkaa perinnettä ja pitää perinnettä yllä ja kuten juhlimme ja juhlistamme kaikkia muitakin juhlapäiviä, myös juhlimme Vappua. Kun lapset olivat pieniä ja teini-ikäisiä kävimme aina Vappulounaalla yhdessä. Nyt kun lapset ovat jo maailmalla, saatamme käydä syömässä, mikäli ovat maisemissa mutta usein heillä on jo omat trditionsa. ME mieheni kanssa käymme syömässä ystäväpariskuntien kanssa, tosin tänä Vappuna olemme brunchilla yhden pariskunnan kotona ja laulamme työväenlauluja sekä käymme pubikierroksen.

      Vappu on minulle ensi sijaisesti poliittinen juhla, vaikken perinteinen työläinen olekaan mutta aatetta kannatan.

      Siispä kippis täältäkin!

    • Adria

      Kevään juhla mulle. Juhlikoot duunarit myös. Hyvä heidän on Suomessa juhlia.

    • Meriläinen

      Vappu on työläisten ja ylioppilaiden juhla.
      Se on kevään juhla.
      Mutta vietänkö sitä oikeastaan mitenkään.
      En oikeastaan vietä mitään juhlia, vaikka jouluksi teen jouluruuat ja laitan joululiinat, en sitä sen kummemmin vietä.
      Vapuksi ei nyt ole sen kummempia suunnitelmia, miten oikein viettäisin sitä.
      Siinähän ne menee tunti tunnilta niinkuin kaikki muutkin päivät :))

      • Adria

        Kait sä nyt kuitenkin niitä tippaleipiä?


      • Meriläinen
        Adria kirjoitti:

        Kait sä nyt kuitenkin niitä tippaleipiä?

        Ei ne oo minkään makuisia vaikka onkin melkoinen läjä :)
        Vois tehdä sarvimunkkeja ne on hyviä.


      • Adria
        Meriläinen kirjoitti:

        Ei ne oo minkään makuisia vaikka onkin melkoinen läjä :)
        Vois tehdä sarvimunkkeja ne on hyviä.

        Minkälainen on sarvimunkki ja miksi munkin pitää olla sarvimunkki.


      • Meriläinen
        Adria kirjoitti:

        Minkälainen on sarvimunkki ja miksi munkin pitää olla sarvimunkki.

        Sarvimunkki tehdään taiten ja tiputellaan sinne rasvaan niin että munkista sojottaa sarvia sinne ja tänne ja ne sarvet on ihanan rapeita syödä.
        Jaa ja pitääks sunkin olla munkki? Siis sarvella vai ilman :))


      • Adria
        Meriläinen kirjoitti:

        Sarvimunkki tehdään taiten ja tiputellaan sinne rasvaan niin että munkista sojottaa sarvia sinne ja tänne ja ne sarvet on ihanan rapeita syödä.
        Jaa ja pitääks sunkin olla munkki? Siis sarvella vai ilman :))

        Siis oonhan mä nyt ainakin jonkunlainen sarvimunkki, vaikka ei mulla semmosta viittaa tai kaapua ole yllä enkä mä usko muuhun kun siihen sarveen. Se sarvi omaa sen ainoan ajattelusolun mikä mulla on. Syödä sitä ei saa, kokonaan.


      • Meriläinen
        Adria kirjoitti:

        Siis oonhan mä nyt ainakin jonkunlainen sarvimunkki, vaikka ei mulla semmosta viittaa tai kaapua ole yllä enkä mä usko muuhun kun siihen sarveen. Se sarvi omaa sen ainoan ajattelusolun mikä mulla on. Syödä sitä ei saa, kokonaan.

        Tässä piilee nyt yksi ongelma, jos vastaan niin kun ajattelen niin täällä joku poistattaa mun viestin.
        Siis sinkkunahan täällä ei tykätä lirttaillua, sehän on meiltä kiellettyä, joten jätän sinut nyt miettimään mikä se voisi olla se mun ajatukseni, tosin luulen että tämäkin viesti on kohta mennyttä :))


      • Adria
        Meriläinen kirjoitti:

        Tässä piilee nyt yksi ongelma, jos vastaan niin kun ajattelen niin täällä joku poistattaa mun viestin.
        Siis sinkkunahan täällä ei tykätä lirttaillua, sehän on meiltä kiellettyä, joten jätän sinut nyt miettimään mikä se voisi olla se mun ajatukseni, tosin luulen että tämäkin viesti on kohta mennyttä :))

        Siis sinkultako ei suvaita lirttiä vai eikö sinkun ittensä mielestä sovi lirtata. Voi pyhä jyssäys!


      • Meriläinen
        Adria kirjoitti:

        Siis sinkultako ei suvaita lirttiä vai eikö sinkun ittensä mielestä sovi lirtata. Voi pyhä jyssäys!

        No täällä on vaan niin paljon lirttipoistoja tullut mun kohdalla ja kaikki tietää että olen sinkku, niin ei kai niitä sitten hyväksytä. Vaikka niissä ei ollut edes pahaa, todella mietoja juttuja.


      • vahuus tuee näköjään
        Adria kirjoitti:

        Minkälainen on sarvimunkki ja miksi munkin pitää olla sarvimunkki.

        Etkö enään muista minkälainen on sarvimunkki ?
        nam nam, se oli niin iiiiiiiiiiiiiiiiiihanaaa silloin ..........


      • Adria
        vahuus tuee näköjään kirjoitti:

        Etkö enään muista minkälainen on sarvimunkki ?
        nam nam, se oli niin iiiiiiiiiiiiiiiiiihanaaa silloin ..........

        Sarvimunkki? Flöittaat!


      • Meriläinen
        Adria kirjoitti:

        Sarvimunkki? Flöittaat!

        No höh, etkö lukenut mitä kirjoitin, vieläkö kysyt toiselta? :)


      • Adria
        Meriläinen kirjoitti:

        No höh, etkö lukenut mitä kirjoitin, vieläkö kysyt toiselta? :)

        Höh ittelles, mitään kysyny!


      • hairioilmoitus
        Meriläinen kirjoitti:

        Tässä piilee nyt yksi ongelma, jos vastaan niin kun ajattelen niin täällä joku poistattaa mun viestin.
        Siis sinkkunahan täällä ei tykätä lirttaillua, sehän on meiltä kiellettyä, joten jätän sinut nyt miettimään mikä se voisi olla se mun ajatukseni, tosin luulen että tämäkin viesti on kohta mennyttä :))

        Wappu mielletään yleensä seksiin. Wappuna naidaan ulkona puskien äärellä ja silleen. Itsekin olen sinkku joten ajatus juolahti mieleeni.

        Paikallislehdessäkin oli kuva omenasta joka oli pyöreä ja vako sopivasti kuin naisen perse. "Wappuomena" oli toki kuvatekstinä.

        Luulisin että tuota tarkoitit :)


      • Adria
        hairioilmoitus kirjoitti:

        Wappu mielletään yleensä seksiin. Wappuna naidaan ulkona puskien äärellä ja silleen. Itsekin olen sinkku joten ajatus juolahti mieleeni.

        Paikallislehdessäkin oli kuva omenasta joka oli pyöreä ja vako sopivasti kuin naisen perse. "Wappuomena" oli toki kuvatekstinä.

        Luulisin että tuota tarkoitit :)

        Taidat olla ja oletkin varsinainen Tampio. Tarvi tommosta kieltä naisille käyttää.


      • Meriläinen
        hairioilmoitus kirjoitti:

        Wappu mielletään yleensä seksiin. Wappuna naidaan ulkona puskien äärellä ja silleen. Itsekin olen sinkku joten ajatus juolahti mieleeni.

        Paikallislehdessäkin oli kuva omenasta joka oli pyöreä ja vako sopivasti kuin naisen perse. "Wappuomena" oli toki kuvatekstinä.

        Luulisin että tuota tarkoitit :)

        Toi oli täysin ala-arvonen vastaus, ja kaikenlisäks ihan väärin.
        Itse en ole koskaan yhdistänyt vappua ja seksiä.
        Ja saitpahan jostain niin upeasta asiasta kun seksi jotenkin likaisen, tota en tämän ajan ajattelussa ymmärrä.


      • hairioilmoitus
        Adria kirjoitti:

        Taidat olla ja oletkin varsinainen Tampio. Tarvi tommosta kieltä naisille käyttää.

        ja pitääkin! Sitäpaitsi en usko että esim. Meriläinen romahti järkytyksestä tuolla netin toisessa päässä :)) Muutenkin olen huomannut että tämän palstan naiset eivät ole ihan sokerista tehtyjä ;) Ehkä, joskus elämässään, he ovat kyseisen tuhman (jopa vielä tuhmemman) sanan kuulleet :)

        Vai mitä?


      • hairioilmoitus
        Meriläinen kirjoitti:

        Toi oli täysin ala-arvonen vastaus, ja kaikenlisäks ihan väärin.
        Itse en ole koskaan yhdistänyt vappua ja seksiä.
        Ja saitpahan jostain niin upeasta asiasta kun seksi jotenkin likaisen, tota en tämän ajan ajattelussa ymmärrä.

        Mitä sitten tarkoitit vihjailullasi jostain mitä poistetaan.

        Mitä sinun piti sanoa. Älä vihjaa jos ei ole pokkaa asioita sanoa niiden oikeilla nimillä!

        Kerro nyt kun aloitit....Älä pistä päätäsi pensaaseen Meriläinen.


      • Meriläinen
        hairioilmoitus kirjoitti:

        Mitä sitten tarkoitit vihjailullasi jostain mitä poistetaan.

        Mitä sinun piti sanoa. Älä vihjaa jos ei ole pokkaa asioita sanoa niiden oikeilla nimillä!

        Kerro nyt kun aloitit....Älä pistä päätäsi pensaaseen Meriläinen.

        Mitä se sulle kuuluu?
        Kirjoitin sen viestin Adrialle, uteliaisuus ei ole hyve.
        Mua et saa provottua.


      • Adria
        hairioilmoitus kirjoitti:

        ja pitääkin! Sitäpaitsi en usko että esim. Meriläinen romahti järkytyksestä tuolla netin toisessa päässä :)) Muutenkin olen huomannut että tämän palstan naiset eivät ole ihan sokerista tehtyjä ;) Ehkä, joskus elämässään, he ovat kyseisen tuhman (jopa vielä tuhmemman) sanan kuulleet :)

        Vai mitä?

        Vappuviikko ei ole mikään tekosyy todistaa tyhmyyttään. Meriläisen palstaesiintyminen ei ole mitenkään edellyttänyt sinulta tuollaista kielenkäyttöä, päinvastoin.


    • Minä juhlin kevään alkamista vappuna.

      • töitä lisää

        ihan turha, onneksi osui lauantaille.


    • kawe

      on suomalaisessa yhteiskunnassa ollut molempia sekä työväen-. että ylioppilaiden juhla.
      Ajat ja tavat muuttuvat ja kansankerrokset sulautuvat yhdeksi kansakunnaksi, yksilöiksi sen sisällä, ei ole enää työväenluokkaa ja jotain muuta......(mielestäni)
      Vappuna täytyy sallia erilaiset näkemykset juhlan *aiheina palopuheet, laulut keväälle, brunssit Kaivopuistossa ja yleinen hulina, kyllä sitä arkea riittää humun jälkeen...............
      Minun Vappuni on mieskuoron matinea, lounas, kuoharia ja lakki kaivetaan laatikosta mukaan.

    • Vappu on iskostunut minullekkin työläisten juhlana, lapsena muistan käyneeni isäni ja äitini kanssa katsomassa kaupungilla marssia, meilläpäin oli myös järjestetty lasten vappujuhlat, nyttemmin jo, entiseen maneesiin, muistan vieläkin sen tuoksun mikä maneesissa oli,,, en vain muista kenen järjestämät ne oli.
      Meillä ei kylläkään koskaan kotona ollut minkäänlaista keskustelua, ei ainakaan lasten kuullen, mitenkään erityisesti työläisten asioista.

      Itse olen koristellu aina kotini ilmapalloilla ja serpentiineillä, tehnyt simaa ja paistellut munkkia, nykyisin meillä ei kukaan juo simaa, eikä oikein mee munkitkaa):

      Vappu on kevään juhla, olen aina toivonut pääseväni jonain kauniina vappupäivänä meidän satamaan eväiden kanssa valleille nauttimaan ihmisistä ja keväästä:)))
      Se vain ei ole vieläkään toteutunut):
      Tänä vappuna olen vapunpäivän vastaisen yön töissä:))

      • mahoton halu paistaakki munkkia, olin menossa aamupäivällä kaupunkiin ja mieleeni tuli kaamee halu itse paistettuja munkkeja, ei muutako kaupasta tarpeita mukaan ja kotiin munkin paistoon. Paistoin lusikkamunkkeja, niistä tulee niin hauskan näköisiä:))
        Tein vain pienen taikinan, meillä kun ei niin mahdottomasti niitä mee. Itse söin äsken kolme:)
        Siitä se vappu alkaa:)))


      • HTZA
        sasus kirjoitti:

        mahoton halu paistaakki munkkia, olin menossa aamupäivällä kaupunkiin ja mieleeni tuli kaamee halu itse paistettuja munkkeja, ei muutako kaupasta tarpeita mukaan ja kotiin munkin paistoon. Paistoin lusikkamunkkeja, niistä tulee niin hauskan näköisiä:))
        Tein vain pienen taikinan, meillä kun ei niin mahdottomasti niitä mee. Itse söin äsken kolme:)
        Siitä se vappu alkaa:)))

        kenkälusikalla, on pitkänä helpompi niellä...
        Ja ovat, ehkä, vieläkin hauskemman näköisiä.
        :)

        Ja joo, pese lusikka ensin.
        Ja sitten ne linjat, älä unohda.


      • HTZA kirjoitti:

        kenkälusikalla, on pitkänä helpompi niellä...
        Ja ovat, ehkä, vieläkin hauskemman näköisiä.
        :)

        Ja joo, pese lusikka ensin.
        Ja sitten ne linjat, älä unohda.

        Oisit sanonu aiemmin, et kenkälusikalla, kyllähän meiltä jostain varmaan sellanenki olis löytyny,ku aikasa olis ettiny. Vaan kun olen ehtiny jo paistaa ne. Varmasti olis tullu hauskan näköstä pitkulaa, ihan ku serpentiiniä:))
        Linjat, mitä ne on?


      • HTZA
        sasus kirjoitti:

        Oisit sanonu aiemmin, et kenkälusikalla, kyllähän meiltä jostain varmaan sellanenki olis löytyny,ku aikasa olis ettiny. Vaan kun olen ehtiny jo paistaa ne. Varmasti olis tullu hauskan näköstä pitkulaa, ihan ku serpentiiniä:))
        Linjat, mitä ne on?

        ovat osa sitä, millä nykyaikaisen uimapuvun alaosa pysyy ylhäällä.
        Ennen nykyaikaisia pylly- eli lantiofarmarihousuja siihen kiedottiin samanlainen laite kuin kellohameen kanssa. Sanoivat sitä vyöksi. ilman tätä osaa, joutuu käyttämään laitetta nimeltä: Olkaimet. Kellohameen kanssa se oli erityisen leveä.
        Linjoihin kuuluu myös tämän osan yläpuolinen osa ja sitten tämän osan takapuolinen juttu ja.. taidan lopettaa tähän, koska tarinasta tulisi liian pitkä.
        Vakuutan kyllä että olen asiantuntija.


      • HTZA kirjoitti:

        ovat osa sitä, millä nykyaikaisen uimapuvun alaosa pysyy ylhäällä.
        Ennen nykyaikaisia pylly- eli lantiofarmarihousuja siihen kiedottiin samanlainen laite kuin kellohameen kanssa. Sanoivat sitä vyöksi. ilman tätä osaa, joutuu käyttämään laitetta nimeltä: Olkaimet. Kellohameen kanssa se oli erityisen leveä.
        Linjoihin kuuluu myös tämän osan yläpuolinen osa ja sitten tämän osan takapuolinen juttu ja.. taidan lopettaa tähän, koska tarinasta tulisi liian pitkä.
        Vakuutan kyllä että olen asiantuntija.

        mite linjat voiki olla, noin kamalan moni mutkanen:))))
        Mut jos vyötäröä tarkotat, kyllähän miulta sellanen löytyy:)))


      • HTZA
        sasus kirjoitti:

        mite linjat voiki olla, noin kamalan moni mutkanen:))))
        Mut jos vyötäröä tarkotat, kyllähän miulta sellanen löytyy:)))

        tiesin..kuvittelin.

        Tieto oli muille, palstan tytöille.
        Nuoruuskuvansa kun, kuitenkin, ovat jo haalistuneet.
        :)


      • HTZA kirjoitti:

        tiesin..kuvittelin.

        Tieto oli muille, palstan tytöille.
        Nuoruuskuvansa kun, kuitenkin, ovat jo haalistuneet.
        :)

        se sulle kuuluu, miten leveä per.. kenelläkin palstan "tytöllä" on, ja onko vyötäröä vai ei.
        Ainakin minulle on ihan sama, mitä sinä ajattelet muodoistani, ei sun tarvitsekaan niitä nähdä.
        Sä ärsytät mua oikein todella.
        Perun kaveruuden, nyt just heti.
        Pölkkis oot.


      • Anjaniina
        Anceli kirjoitti:

        se sulle kuuluu, miten leveä per.. kenelläkin palstan "tytöllä" on, ja onko vyötäröä vai ei.
        Ainakin minulle on ihan sama, mitä sinä ajattelet muodoistani, ei sun tarvitsekaan niitä nähdä.
        Sä ärsytät mua oikein todella.
        Perun kaveruuden, nyt just heti.
        Pölkkis oot.

        that's my girl ;)


      • Anjaniina kirjoitti:

        that's my girl ;)

        kun mua nauratti, mutta pysyin kuitenkin napakkana ;)))


      • HTZA
        Anceli kirjoitti:

        se sulle kuuluu, miten leveä per.. kenelläkin palstan "tytöllä" on, ja onko vyötäröä vai ei.
        Ainakin minulle on ihan sama, mitä sinä ajattelet muodoistani, ei sun tarvitsekaan niitä nähdä.
        Sä ärsytät mua oikein todella.
        Perun kaveruuden, nyt just heti.
        Pölkkis oot.

        Olet osa unelmiani.
        Toivottavasti, tämä "pieni" piikkini saa sinut laih.. lauhtumaan ja lähettämään uuden kuvan, kaveruuden toivomuksin.
        :)

        Ihailijasi
        HTZA


      • HTZA kirjoitti:

        Olet osa unelmiani.
        Toivottavasti, tämä "pieni" piikkini saa sinut laih.. lauhtumaan ja lähettämään uuden kuvan, kaveruuden toivomuksin.
        :)

        Ihailijasi
        HTZA

        ei sulla ole vanhaakaan?
        Hush, mene pois, minä meen saunaan, laihtumaan ;)))


      • HTZA
        Anceli kirjoitti:

        ei sulla ole vanhaakaan?
        Hush, mene pois, minä meen saunaan, laihtumaan ;)))

        vanhan kuvan.
        Onhan sitten unelmoitavaa... siis teillä.


      • HTZA kirjoitti:

        vanhan kuvan.
        Onhan sitten unelmoitavaa... siis teillä.

        ja etsi oikein tarkkaan ja pitkään, ei mitään kiirettä takaisin.
        Unelmoitavaa, heheee ;))))


    • ?

      --- muistaako joku vielä vappuviuhkan ? ---- oli sulla ? --- jos oli, missä sitä heilutit ? ---

      • muistan:)) Aina piti olla vappuviuhka, moni värinen, se oli miulle kyl rekvisiittaa, en huiskutellu mitään erityistä, vaan milloin missäkin vaiheessa.
        Koulussa teimme yleensä myös vappuhattuja/naamareita. Minä tykkäsin joka kerran tehdä linnanneidon hatun, korkea, sinne päähän laitoin kiinni pitkiä pätkiä serpentiinejä, voi hitsi ku oli ihana:))))


    • juhlana pidän.Minäkin muistan,kun vanhemmat aina aikoinaan osallistuivat marssiin.Harmi,että se on jäänyt pois...

    • viivi-amaldiina

      nostan keväälle.
      Hauskaa Vappua sitten sinulle.

    • RIMMIR

      samaan syssyyn. Lapsena ollessa vappu oli se päivä kun laitettiin kevättakki päälle, ja matalat kengät jalkaan.

      Marssijoita saatiin käydä katsomassa ja yksi limsapullo ostaa kevään kunniaksi. Auta armias jos erehdyit mennä marssijoiden sekaan,silloin ei hyvää seurannut kotona.

    • Yxitypy

      nyt tuleekin kiva vappu, kun saan koko viikonlopuksi kolme lapsenlasta hoitoon.
      Kävin tänään ostamassa Tiimarista kaikenlaisia vappujuttuja heille. Itellenikin ostin peruukin. Paistetaan aattona munkkeja. Siman ostan kaupasta :=))

      Myös meillä aikoinaan isä kävi marssimassa, ja me muut katselimme marssia kadun varrella.
      Kun mentiin kaupungista kotiin (maalle) hemmetinmoinen paskan lemu tuli naapureiden pellolta. Heillä oli tapana ajaa joka vappu mielenosoituksellisesti paskaa pelloille :=))

    • ? ?

      Ihanko totta, VAPPU oli eilen vieä floidassa, ei puhunut tulostaan mitään, kuinka niin tulossa ?

      • Anjaniina

        Pimiä?


      • :
        Anjaniina kirjoitti:

        Pimiä?

        Ei, hän on meijän Vappu vaan. Pimiä taitaa tanssia suomessa, vai tansittaaaaa jota kuta ?


      • Anjaniina evk
        : kirjoitti:

        Ei, hän on meijän Vappu vaan. Pimiä taitaa tanssia suomessa, vai tansittaaaaa jota kuta ?

        täs joutessani stepata?
        Osaak Vappu stepata kans...jos vaikka Riverdancet vetäistään?


      • ..
        Anjaniina evk kirjoitti:

        täs joutessani stepata?
        Osaak Vappu stepata kans...jos vaikka Riverdancet vetäistään?

        napatanssi menee ......


      • Anjaniina evk
        .. kirjoitti:

        napatanssi menee ......

        se sylitanssi?


      • +++++
        Anjaniina evk kirjoitti:

        täs joutessani stepata?
        Osaak Vappu stepata kans...jos vaikka Riverdancet vetäistään?

        on harrastanut kilpatanssia, joten eiköhän häneltä yhdet stepitkin sujuisi vallan mainiosti.


    • mitäkä mies

      Vappu...Jaahas,se on minusta vappu,eikä oikein mitään muuta.Silloin aikuiset ja melkein aikuiset oppilaat ryyppää viikon ja vetelehtivät pikin kaupunkia,kuka minkin sortin haalareissa.Haalareista päätellen,voisi kuvitella että on kyse työläisten juhlasta.
      En ole koskaan marssinut vappuna,johtuiskohan se siitä että olin herra jo syntyessäni.Tuo oli sitten vitsi ja sille saa nauraa.
      Tarkoitin etten ole koskaan erotellut herrojen ja narrien juhlimisaikoja.

      Tykkään kyllä vapusta,kun saa meikäläinenkin kuljeksia hoippuen aamuyöllä,mutta en sentään koko viikkoa aio ryypätä,vaan hillitysti otan kuohuvan vappu-aattona,skool"

      ps.vappuviuhka on kiva:)

    • vappua vaan

      se vappu tulee ja viuhkaki on siinä kunnossa ettei oikein kehtaa sitä levitellä, niih yli 50 vuotta vanha.
      Rusinat on valahtaneet niin alas ettei niitä kehtaa näytellä.
      Mutta viuhkalle ois hyvä löytää sopivaa keppiä.

      • mitäkä mies

        Luumut,nykyiset rusinat? niinkö? Riehakas kommentti:))


      • HTZA
        mitäkä mies kirjoitti:

        Luumut,nykyiset rusinat? niinkö? Riehakas kommentti:))

        siinä kirjoittelee


      • sima ja yks rusina
        HTZA kirjoitti:

        siinä kirjoittelee

        uusi täällä älä ala heti komennella.


      • HTZA

        lemppari.
        Vuodatan kyllä Simaa kunhan kerkiän ostamaan. Tippaleivän joudut hoitamaan itse.
        Luuletko että osaat?
        :)

        H.


      • mitäkä mies
        HTZA kirjoitti:

        siinä kirjoittelee

        Katsoin brofiilisi,olen teini sinuun verrattuna iältäni,mutta en välttämättä kehitykseltäni ja sen huomaa siitä että käyttäydyn ikäisteni kaltaisesti.En viitsi alkaa kiistelemään siitä kummalle pitäis laittaa hame päälle,mutta olisin oikein hyvillään jos opeettelisit käyttäytymään,kiitos.


      • mitäkä mies
        HTZA kirjoitti:

        siinä kirjoittelee

        Jos vain voisin,luin ketjusta kirjoituksiasi ja huomaan että otin suotta kantaa toteamukseesi"teinipoika" sillä eihän sinua voi ottaa todesta.kiitän kuitenkin,jos tarkoitus oli olla kohtelijas tai imarteleva.


      • mitäkä mies

        Friidu,sinähän oot kans ihan vasta rekkaantunut.Kyllähän tiedät että en ole mistään kotoisin,Ehkä korvesta,mitä sillä on väliä.

        moi:kloppi


    • Vietän kevään juhlana.. Sima pulloihin vasta tänään, mut ehtinee, kun pitää lämpimässä tarpeeksi
      pitkään.
      Voi rähmä mikä keli.. ajatuksen voimalla toivotaan parempaa?)

    • Turhaa juopottelua

      Kommunistien juhla se on aina ollut, siksipä ihan uhasta olen aina töissä vappuna.

    • Vapulle ei

      Olen kasvanut perheessä, suvussa, jossa ei vietetty vappua lainkaan. Ensimmäiseltä luokalla koulusta kotiin tullessani vappuaattona minulla oli omatekoinen vappuhuiska ja sanoin vanhemmilleni, että huomenna olisi joku vappu. Vanhemmat eivät kommentoinneet siihen oiken muuta kuin, että mutsi sanoi sen olevan punikkien juhlan. Asiasta ei puhuttu sen jälkeen.
      Vanhemmat tekivät yleensä vappuna jotain töitä, yleensä mutsi ja faija sirkkelöivät polttopuita. Meillä töissä olleet saivat kyllä vapaata, mutta jos joku halusi tulla töihin sekin kävi. Usein meillä oli vielä porukkaa töissäkin vappuna, illalla vasta työväki lähti juhlimaan.
      Itse olen noudattanut samaa linjaa, meillä ei työmaa seiso vappuna, jos tilanne niin vaatii, aina on löytynyt työntekijöitä tarpeen mukaan. Lapsille vaimo tekee munkkia ja simaa, kuten meidän kummankin lapsuudessa on ollut. Vaimoni on samoilla linjoilla vapunvieton suhteen, kertaakaan en ole hänenkään päässään nähnyt valkolakkia vappuna, pysyy visusti jossakin vaatehuoneen hyllyllä tämä lakki.
      Jotain hupaisaakin tuossa vapussa on ollut, nuoruudessani naapuri soitti radiota niin kovaa, että toisetkin kuulivat Reijo Frankin valituksen kitaransa kanssa, kuinka huonosti oli asiat ja kurjaa. Faija laittoi betonimyllyyn isoja kiviä ja pisti sen sitten pyörimään vapuksi siihen tontin kulmalle, jotain kellaria sanoi tekevänsä, saa kuulla naapurikin työn ääniä...

      • viesti sulle

        paskaset naurut teille luusereille jotka on saanut kenkää -- meikä se vaan porskuttaa nostaen sinukin palkan !!! onneksi sinä sait kenkää enkä minä !!! kun raha ei riittänyt meidän molempien "työhön"--saan uuden auton ja pari etelänmatkaa sun palkalla = HAUSKAA TYÖLÄISEN WAPPUA KAIKILLE !!!!!!!!


      • vapulle ei
        viesti sulle kirjoitti:

        paskaset naurut teille luusereille jotka on saanut kenkää -- meikä se vaan porskuttaa nostaen sinukin palkan !!! onneksi sinä sait kenkää enkä minä !!! kun raha ei riittänyt meidän molempien "työhön"--saan uuden auton ja pari etelänmatkaa sun palkalla = HAUSKAA TYÖLÄISEN WAPPUA KAIKILLE !!!!!!!!

        Sä oot käsittänyt aivan väärin mun kirjoituksen,kyllä MEILLÄ on töitä ja niitä on vielä toisillekin jakaa. En vain vietä vappua,koska katson kuuluvani kuitenkin siihen perinteiseen ryhmään, joka ei vietä vappua.
        En todellakaan ole saannut kenkää, mistä ihmeestä sellaista kuvittelit kirjoituksestani???? Meillä on edellen toimiva yritys, jota johdan jo neljännessä polvessa!!


    • hoplaa koplaa

      juhlaa ja alkon

      • selvinpäin

        vappu on amatöörien ryyppyjuhla, työläiset osaa ryypätä minä päivänä tahansa ja tämä on tosi!


    • A T

      Itse olen työläinen, mutta myös ylioppilas...mutta kevään juhlahan se on!

    • Anti-Vappu

      Mielestäni vappu on yksi vuoden turhimpia juhlia - siis täyttä pakkojuhlintaa. Sehän on vain yksi (vapaa)päivä muiden joukossa. Mutta taas yksi "hyvä" syy niin monille ottaa perseet olalle. Opiskelijathan taitaa tehdä sitä koko vappuviikon?
      Nyt kun lakko on tyhjentänyt kauppojen hyllyjä, niin porukoilla iskee paniikki: mitäs nyt syödään kun nakit ja perunasalaatit on loppu - Vappu pilalla?!
      Mieluiten pysyn vappuna neljän seinän sisällä - varsinkin kun säätila on lähes syksyinen :(

    • vappu2010

      Vappu kuuluu kaikille, (insinööreille) ei sitä kukaan ryhmittymä voi sitä itselleen omia. Pitäkäämme hauskaa ydessä ja nautitaan lasillinen ystävien (insinöörien) kanssa kuohuvaista.

    • ylioppilaiden juhla. Ennenvanhaan yliopistojen lukukausi loppui vappuna ja opiskelijat pääsivät maatöihin ym hommia tekemään. Tätä juhlittiin vappuna. Jossain vaiheessa kun tyäöläisillä ei ollut omaa päivää niin joku keksi vapun työn päiväksi kanssa mut se oli silkkaa kateutta...

      • Turha päivä

        Ylioppilaana ja pitkään opiskelleenakin sanon, että kyseessä on täysin turha juhla. Kyllähän sitä tietysti nuorena mutta että vielä vanhempanakin on monen pakko lähteä jonnekin ja vetäistä sen takia kännit, että kalenterissa on 30.4. Siitäkin huolimatta, että ulkona sataa vaakasuoraan ja lämpöä on 4.


      • egew
        Turha päivä kirjoitti:

        Ylioppilaana ja pitkään opiskelleenakin sanon, että kyseessä on täysin turha juhla. Kyllähän sitä tietysti nuorena mutta että vielä vanhempanakin on monen pakko lähteä jonnekin ja vetäistä sen takia kännit, että kalenterissa on 30.4. Siitäkin huolimatta, että ulkona sataa vaakasuoraan ja lämpöä on 4.

        Otan sen takaa


      • Mimmi*
        Turha päivä kirjoitti:

        Ylioppilaana ja pitkään opiskelleenakin sanon, että kyseessä on täysin turha juhla. Kyllähän sitä tietysti nuorena mutta että vielä vanhempanakin on monen pakko lähteä jonnekin ja vetäistä sen takia kännit, että kalenterissa on 30.4. Siitäkin huolimatta, että ulkona sataa vaakasuoraan ja lämpöä on 4.

        En ole juhlinut vappua ikinä,missään porukoissa enkä muutenkaan,turha juhla tosiaan,roskaa ja p.....aa monella muotoa.

        Katoan mökille,kuten aina,siellä ei kukaan häiriköi,no--jos nyt keväiset linnut ; )

        Tämä mimmi toimii näin.


      • Mä täs
        Turha päivä kirjoitti:

        Ylioppilaana ja pitkään opiskelleenakin sanon, että kyseessä on täysin turha juhla. Kyllähän sitä tietysti nuorena mutta että vielä vanhempanakin on monen pakko lähteä jonnekin ja vetäistä sen takia kännit, että kalenterissa on 30.4. Siitäkin huolimatta, että ulkona sataa vaakasuoraan ja lämpöä on 4.

        Minä vietän vappua varmaan metsätöissä. Pitäiskö panna valkolakki päähän matkan ajaksi? ;-)


    • 37

      Mulle vappu on suuri juhlapäivä;syntymäpäiväni :)

    • vappuviuhka.....

      Ilman muuta.
      On ollut aina ja toivottavasti tulee aina olemaan.

    • Ex-demari

      työväenluokan ja ylioppilaiden juhlapäivä, antaen toki kaikelle kansalle vapaapäivän luokkaan katsomatta. Puheet on puheita ja henkeä nostattavia, niistä on pitkä matka tekoihin ja toimiviin ratkaisuihin. Itse toivoisin ay-aktiivien panostavan vappupuheen sisällön sijasta mietintöön kuinka suomalaisen työn hinta globalisoituvassa maailmassa saadaan palautettua kilpailukykyiseksi.
      Enää ei eletä pienessä piirissä uskoen että muutama punainen ajatus kun yhtyy marssijonoksi niin kaikki uskoo ja kumartaa. Kiilaksi tarvitaan kilpailukykyä ja sitä ei ay-väki ole meille keksinyt. Siinä syy miksi työt ja aate karkaavat halvemman työvoiman perässä muualle. Saadaan kohta lakkoilla ja marssia täälä ihan keskenämme. Kai ne meillä työt tettäisivät jos se olisi rahamiehien lompsalle parasta katetta?
      Ajattelin liittyä marssijonon sijasta kapitalististen riistäjäin leiriin. Toki vappua juhlistaen.

      • Timoteus-1

        ...löytyy vappuna Tampereen hakametsän hallista(Kristus-päivä) ja Helsingissä senaatintorilla(koko perheen vappu).


      • et sillai
        Timoteus-1 kirjoitti:

        ...löytyy vappuna Tampereen hakametsän hallista(Kristus-päivä) ja Helsingissä senaatintorilla(koko perheen vappu).

        Suomessa on vappu ainainen, jengi kulkee kartsalla punaiset vappunenät tuhisten viinan turvottamilla kasvoilla, mäyräkoirat kainalossa. Kahlataan lasinsiruissa ja koiran (ja ihmisen) jätöksissä, joka pyhä steissiltä siivotaan juhlijoiden paskaa, ollaan lakossa ja pidetään palopuheita miten työnantaja vedättää. Miksi enää erikseen järjestää juhla, joka ei juurikaan poikkea vallisevasta asiaintilasta? Helvetin turhat pippalot, sanon minä, idiootit jotka muutenkin riehuvat ja ryyppäävät saavat yhden virallisen syyn lisää porsastelulleen.


      • Punanenä
        et sillai kirjoitti:

        Suomessa on vappu ainainen, jengi kulkee kartsalla punaiset vappunenät tuhisten viinan turvottamilla kasvoilla, mäyräkoirat kainalossa. Kahlataan lasinsiruissa ja koiran (ja ihmisen) jätöksissä, joka pyhä steissiltä siivotaan juhlijoiden paskaa, ollaan lakossa ja pidetään palopuheita miten työnantaja vedättää. Miksi enää erikseen järjestää juhla, joka ei juurikaan poikkea vallisevasta asiaintilasta? Helvetin turhat pippalot, sanon minä, idiootit jotka muutenkin riehuvat ja ryyppäävät saavat yhden virallisen syyn lisää porsastelulleen.

        Mitä tuota järjestämään näitä jatkuvia juhlia, kohta taas juhannus! Onneksi tulee sitten taukoa hetkeksi. Voihan sitä juhlia koska vaan ja joku jatkuvasti todella.


    • Mies tku

      Vetäsen tuhdin humalan ja sitten mammaa peffaan, siinä se on lyhyen kaavan mukaan duunarin vappu.

    • Juusokorvakervinen

      Morjesta, olen Juuso Kervinen ja korvani höröttävät, mitä voisin tehdä asian hyväksi?
      kiitos vastauksista

      -Juuso Korva Kervinen

      • juustokarva

        et halua niiden höröttävän, voithan kätevästi teipata ne päätä myöten. Mutta, miten saat sitten pidettyä lukulasejasi silmilläsi?


    • Judge evk

      Pienikin kalistelu vappuaamuna aiheuttaa vapun viettäjille närästystä ja pahoinvointia. Myös tyhjennysharjoittelu ja suolen huuhtelu kuuluvat juhlaan. Siis selkeästi hartaan väen ja terveellisten elämäntapojen vaalijoiden pyhäpäivä.

      • DuhaDenä

        Arkena yläkerrasta kuuluu norsulauman ryminä ja huutoa. Pyhät tuovat rauhan, kun yläkerta matkustaa maalle. Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen...ai niin eihän nyt vielä sentäs joulu ollut, mutta kannattaa kyllä jo ostella lahjoja valmiiksi!


    • sittisoodaa

      Juhlistan kevättä vetämällä pari munkkia ja simaa. Ennen Vappu oli mulle vain tekosyy ryyppäämiseen.

    • Töitä

      Paiskitaan töitä tavalliseen tahtiin...Vapun malliin! Mikäs sen mukavampaa! :=)

      • vappua.

        Treenaten, ulkoillen ja syömällä hyvää ruokaa,ilman alkoholia.


    • Koo Mikko

      Perinteisesti menen mökille ja aloitan vapun paskahuussin tyhjennyksellä. Sitten normitöitä, puun sahausta, haravointi jne. Töiden lomassa voi grillissä paistaa pari källiä....joten vappu ei merkitse minulle mitään.

      • viivatiina

        sulle työn juhla onneks ei oo tota mökkiä niin ei tartte siirtyä työmaalta toiselle kumpa edes viittis täällä kotona hoitaa hommat näin vapaapäivinä onneks sataa ei tartte haravoidakkaan ja huomenna kutsuu vappuinen kaupunki.


      • kiiitoskitos
        viivatiina kirjoitti:

        sulle työn juhla onneks ei oo tota mökkiä niin ei tartte siirtyä työmaalta toiselle kumpa edes viittis täällä kotona hoitaa hommat näin vapaapäivinä onneks sataa ei tartte haravoidakkaan ja huomenna kutsuu vappuinen kaupunki.

        kiitoskiitos


      • viivatiina
        kiiitoskitos kirjoitti:

        kiitoskiitos

        riittäny ;))))


    • ----------------

      En juhli vappua ja vihaan kaikkia niitä, jotka esittelevät itseään julkisesti ylioppilaslakit päässään tai ovat alkoholin vaikutuksen alaisina.
      Heidät kaikki tulisi viedä saunan taa lopetettaviksi.

      • viivatiina

        ylioppilaslakeissa ja alkoholin vaikutuksen alaisena olemisessa.


    • vappuni ovat olleet työntäyteisiä jo parikymmentä vuotta :) Ketju on niin pitkä etten lukenut muita vastauksia joten "kohtalotovereita" saattaapi tässäkin ketjussa olla.

      Miellän Vapun ennenkaikkea työväenliikkeen juhlapäiväksi, vähän punaiseksi. jotenkin on niin kovin ristiriitaista että päivää vietetään myös ylioppilaiden juhlapäivänä, perinteisestihän ylioppilaat ovat tähdänneet korkeampiin virkoihin kuin tavallinen työläisväki. Näin ennen, nykyisin tilanne on muuttunut.?

      Alunperinhän Vappu lienee tarkoitettu pyhimys Walburgin muistopäiväksi.

    • Klaara vappen

      Meillä ajateltiin mennä lauantaiksi Senaatintorille kun siellä on sellanen vappu jossa lapset tykkää olla. Mm. aasilla ratsastusta odotellaan :)

    • Ryyppäämään...

      Työväen luokkaa ei enää ole, ja kommunismiakaan ei kukaan järkevä enää ota valkavsti.

      Niin muuttuvat aatteen kuin myös vaatteet. Ja vappukin on vain pelkkä kevätkarnevaali.

      Monelle meistä pelkkä lisäsyy ryyppätä ja vetää perseet olalle.

    • Meitsi taash

      närästää. Pitää juoda jotain muuta. Wppen.

    • Kaks plus kolme on y

      että pääsee juopottelemaan. Kukaan mitään hatusta vedettyjä aatteita aattele, kunhan on pileet.

    • maybelenne25

      Meillä ei ainakaan tänä vuonna juhlita vappua mitenkään kummoisesti. Mikäli mies töiltään ehtii, grillataan makkaraa ja tehdään tuoresalaattia, ja herkutellaan kera siman.

      Tällainen vajaa kolmekymppinen nuoripari.

      Tähän saakka kyllähän sitä vappuna ollaan otettu lasi jos toinen miestä väkevämpää, tahi olutta ja lonkeroa ja lähdetty kaveriporukalla baariin vapunaattoiltana.

      Tänä vappuna tahti on toinen, mutta kyllä tekisi mieli juhlia ihan kunnollakin, koska nykyään muutoinkin harvemmin mitään juhlitaan.

      Vapunpäivänä olen vetänyt valkolakin päähäni ihan perinteisesti.

      Noh, ehkä ensi vappuna sitten jopa juhlittaisiin...

    • potkut

      no sain tänään potkut...että se siitä juhlinnasta..

      • kiva vappu

        Istun himas ja dataan.


      • jorma the second
        kiva vappu kirjoitti:

        Istun himas ja dataan.

        sama tääl :D


    • Soon noin

      Mun mielestä jos vappu on kerran työn juhla, niin sitähän pitäisi viettää työn merkeissä.
      Nyt kaupat on kiinni, vaikka ei vappu ole mikään pyhäpäivä.
      Ei muinakaan pyhäpäivinä tarvi kaupat olla auki, jos ei ole auki vappuna eli lauantaina.
      Ei luulisi kauppojen olevan auki nyt sitte heti vapun jälkeen sunnuntaina, koska se on pyhäpäivä.

      Vappuna otetaan kellarista perunoita, jotka viedään lämpimään paikkaan itämään, jolloin
      saadaan kesällä istutettua perunoita maahan.
      Sen jälkeen voidaan mennä harventamaan metsää, jos ei sada vettä.
      Ei vappuna muuten juhlita, munkkeja syödään ja simaa juodaan.
      Kun olen työtön ja tulot on 0 euroa, niin millekään työväen vappumarssille en mene.
      Eivät ne aja kuin omia työ ja palkkaetuja, ei kenenkään muiden.

    • tämmöistä

      No minä vietän tosi yksinäisen vapun. Ei oikein jaksa tehdä mitään kun miettii asioita. Viime vappuna olin avopuolisoni kanssa Riigassa mutta tämä on ensimmäinen yksinäinen vappu edelliseen kuuteen vuoteen.

    • Tämmöttis!

      Juhlin juu vappua. Ihmettelen minäkin vaan, mitä ylioppilaat juhlii, tämähän pitäisi olla työläisten juhla! Tollaset työtä vieroksuvat ylioppilaat ei ansaitse näitä juhlia!
      Käydään 3 vuotta turhaa koulua yhteiskunnan varoin, josta ei edes ammattia saa, mikä tulee maksamaan yhteiskunnalle.

      Seuraavaksi mennään vuosikymmeniksi yliopistoon bilettämään, ts. välttelemään työntekoa, ja tämä vasta yhteiskunnalle tulee maksamaan. Maksullisiksi vaan lukiot, ja yliopistot ehdottomasti!!

      Juurihan paljastui mm. valeopettaja, joka pystyi 10 vuotta opettamaan lapsia, ilman yliopiston turhia kouluja, ja varmasti pätevästi, sillä sitä työtä tehdään halusta, ei pakosta.

      • HTZA

        ajatus:
        "Juurihan paljastui mm. valeopettaja, joka pystyi 10 vuotta opettamaan lapsia, ilman yliopiston turhia kouluja, ja varmasti pätevästi, sillä sitä työtä tehdään halusta, ei pakosta"


    • vappuja kaikille

      TYÖLÄISTEN!!!!!! JA ILOLIEMEN!!!!

      • aida

        eihän ylioppilas juhlat liity työntekemiseen millään tavalla. eikä niistä ylioppilaista tule koskaan työmiehiä, herranretkuja niistä tulee. Niitä ei tosiaankaan kannata juhlia.


      • vaappuvaa
        aida kirjoitti:

        eihän ylioppilas juhlat liity työntekemiseen millään tavalla. eikä niistä ylioppilaista tule koskaan työmiehiä, herranretkuja niistä tulee. Niitä ei tosiaankaan kannata juhlia.

        No tuo ajatus on kyllä menneen maailman luokkavihan ilmaus. Ylioppilas ei ole mikään herra, vaan hän on perusopinnot käynyt, josta voi edetä ammattikouluun, ammattikorkeakouluun, yliopistoon tai mihin koulutukseen tahansa. On ylioppilaita, jotka ovat ns. duunariammateissa. Joten astutaan nykyaikaan ja jätetään vihoittelu ja luokittelu.

        Miksi vappua ei saisi muut kuin työläiset viettää? Kun historiallinen tosiasia nyt kuitenkin on, että ylioppilaat ennen työläisiä vapun vieton aloittivat. Ja ketkä tahansa milloin tahansa voivat alkaa oman traditionsa ja juhlia vappua, ei vappua voi kukaan omia itselleen! Tyhmää uhoa...


    • ☺☻BMX☺☻

      ☺kiva☻☺☻ kun vappu alkaa laitoin punasta spreitä täs vähä aika sitte suihkuttelin kävin tekee yhel radal BMX temppui mun BMX:äl ja yks tuli ja sano ompa sul nätti tukka mä vaan naureskelin tän koko illan ☺☻☺☻☺☻ hhehhehheeeeee nii et sillane päivä

      • nhgn

        öööö nii kivaahan se on millä noi hymy naamat tehää


      • ☺☻BMX☺☻
        nhgn kirjoitti:

        öööö nii kivaahan se on millä noi hymy naamat tehää

        painat alt-1 ja toine hymy naama alt ja 2 hyvää vappuu ☻


      • ♥♦♠♣♥♦♠♣
        nhgn kirjoitti:

        öööö nii kivaahan se on millä noi hymy naamat tehää

        Käynnistä > Ohjelmat > Apuohjelmat > Järjestelmätyökalut > Merkistö


    • UUhuhuuuuthuuhhhuu

      Tuli jo!!!

      • ☺☻BMX☺☻

        niin tuli


    • RASKAAN TYÖN RAATAJA

      vappu on nimenomaan duunarien juhla eikä isokenkästen!!

      • Kaikkien.Juhla

        Ei vappu pidä luokitella. Se on KAIKKIEN juhla!! (TASA-ARVO) :)))))))))))))9


    • jorma the second

      söin vähän liian karkkeja ja nyt on iha yökkö olo :D

    • työläisten. piste.

    • On minulle pääasiassa kevään juhla.

    • enmuistanikkiäni

      Eläinmuseon Vappaushokkeli ja ilmapallo. Niin se vappu meni joka vuosi :) Nyt ostan vain ilmapallon, väkerretään siipan kanssa herkut pöytään ja ollaan vaan. Mistään työläisten juhlasta en tiedä, koska siitä ei puhuttu. Vanhemmilla yo-lakit päässä ja me penskat perässä pitkin Hesaa.

      Aijoo, muistaakseni pikkubroidi joutui putkaan häiriköidessää työvaäen marssia. Älkää nyt oikeesti väittäkö, etteikö joukossa olisi muitakin vastaavia!

      • FKK

        Vappu on kommarien juttu, nousee talvi uniltaan marssimaan punaliput liehuen. Ahtaajat etunenässä.


      • .........

        MIKSI AINA ON OLEMASSA VITTU TYÖLÄISTEN TAI VITUN YLIOPPILAIDEN JUHLIA ENTÄ ME SAAKELIN TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT IHMISET EIKÖ KUKAAN AJATTELE MEITÄ EIKÖ??? VITTU TÄÄ ON NIIIN EPÄTASA ARVO PASKAA KU OLLA VOI VITTU TE RIKKAAT JA SAATANAN YLIOPPILAAT ETTE OO SEN PAREMPI KU ME KÖYHÄT JA TYÖTTÖMÄT ITE OLEN TYÖTÖN JA KÖYHÄ JA ELÄMÄ EI OO HÄÄPPÖSTÄ JA VITUTTAA KUN TEITÄ SAATANA JUHLITAAN JA ARVOSTETAAN MITÄ HEMMETTIÄ SITÄ KÄY LUKIOTAKI 3VUOTTA ETTTEKÖ EES VALMISTU AMMATTIIN SIITÄ JA MITÄ VITTUA JOLLAIN VALKOLAKILLA TEKEE HÄ??? EI MITÄÄN !!!!! MIKS TEITÄ PITÅÄÄ JATKUVASTI HINKUTTAA JA NOSTAA ESILLE UUTISISSA JA JOKA PAIKOISSA, TEITÄ YLIOPPILAITA HÄ??? ETTE OLE SEN PAREMPIA TAJUATTEKO !!!! EN TAJUA MIKS TEITÄ HEHKUTETAAN JOKA PAIKASSA EN KERTAKAIKKIAAN YMMÄRRÄ !!!


      • ei tee
        ......... kirjoitti:

        MIKSI AINA ON OLEMASSA VITTU TYÖLÄISTEN TAI VITUN YLIOPPILAIDEN JUHLIA ENTÄ ME SAAKELIN TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT IHMISET EIKÖ KUKAAN AJATTELE MEITÄ EIKÖ??? VITTU TÄÄ ON NIIIN EPÄTASA ARVO PASKAA KU OLLA VOI VITTU TE RIKKAAT JA SAATANAN YLIOPPILAAT ETTE OO SEN PAREMPI KU ME KÖYHÄT JA TYÖTTÖMÄT ITE OLEN TYÖTÖN JA KÖYHÄ JA ELÄMÄ EI OO HÄÄPPÖSTÄ JA VITUTTAA KUN TEITÄ SAATANA JUHLITAAN JA ARVOSTETAAN MITÄ HEMMETTIÄ SITÄ KÄY LUKIOTAKI 3VUOTTA ETTTEKÖ EES VALMISTU AMMATTIIN SIITÄ JA MITÄ VITTUA JOLLAIN VALKOLAKILLA TEKEE HÄ??? EI MITÄÄN !!!!! MIKS TEITÄ PITÅÄÄ JATKUVASTI HINKUTTAA JA NOSTAA ESILLE UUTISISSA JA JOKA PAIKOISSA, TEITÄ YLIOPPILAITA HÄ??? ETTE OLE SEN PAREMPIA TAJUATTEKO !!!! EN TAJUA MIKS TEITÄ HEHKUTETAAN JOKA PAIKASSA EN KERTAKAIKKIAAN YMMÄRRÄ !!!

        Eihän sillä valkolakilla teekkään mitään, luuleeko joku tosiaan vielä niin? Siitähän se " ura, koulutus lähtee tai ei". Kyllä YO: itakin löytyy kuule ammatista ku ammatista, ihan työläis tasolta. Ja toiseksee mikä saa kestään ihmisesestä rikkaan, siis missä mielesssä, kysyn vaan?


      • vaappuvaa
        ......... kirjoitti:

        MIKSI AINA ON OLEMASSA VITTU TYÖLÄISTEN TAI VITUN YLIOPPILAIDEN JUHLIA ENTÄ ME SAAKELIN TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT IHMISET EIKÖ KUKAAN AJATTELE MEITÄ EIKÖ??? VITTU TÄÄ ON NIIIN EPÄTASA ARVO PASKAA KU OLLA VOI VITTU TE RIKKAAT JA SAATANAN YLIOPPILAAT ETTE OO SEN PAREMPI KU ME KÖYHÄT JA TYÖTTÖMÄT ITE OLEN TYÖTÖN JA KÖYHÄ JA ELÄMÄ EI OO HÄÄPPÖSTÄ JA VITUTTAA KUN TEITÄ SAATANA JUHLITAAN JA ARVOSTETAAN MITÄ HEMMETTIÄ SITÄ KÄY LUKIOTAKI 3VUOTTA ETTTEKÖ EES VALMISTU AMMATTIIN SIITÄ JA MITÄ VITTUA JOLLAIN VALKOLAKILLA TEKEE HÄ??? EI MITÄÄN !!!!! MIKS TEITÄ PITÅÄÄ JATKUVASTI HINKUTTAA JA NOSTAA ESILLE UUTISISSA JA JOKA PAIKOISSA, TEITÄ YLIOPPILAITA HÄ??? ETTE OLE SEN PAREMPIA TAJUATTEKO !!!! EN TAJUA MIKS TEITÄ HEHKUTETAAN JOKA PAIKASSA EN KERTAKAIKKIAAN YMMÄRRÄ !!!

        Ylioppilaat aloittivat vapun vieton Suomessa ennen työläisiä eli jossain jotkut vaan aloittivat perinteen. Ja nykyään voisivat työttömät alkaa oman perinteensä viettää vappua ja mennä rohkeasti vappumarssille omin tunnuksi. Se olisi myös marssivalle vasemmistolle piikki lihaan, ja muistutus, että tekoja tarvitaan, ei vain juhlapuheita ja törkeyksien huutelua marssilla. Niillä ei työttömyyttä poisteta. Vallataan marssit ja sekoitetaan kommarien rivit! Tai muodostetaan oma marssi, jos ei haluta poliittiseksi vasemmistoksi leimautua.

        Ei se ylioppilaslakki ole yhtään mitään muuta kuin merkki, että on lukion läpi päässyt. Ei se ole mikään herran merkki! Eikä kaikki lukion suorittaneet pääse opiskelemaan korkeakouluihin, on paljon, joiden on pakko ajautua sinne, mihin nyt sattuu pääsemään, vaikka ammattikouluun. Ei ole tarvis kadehtia ylioppilaita.

        Otetaanko vinkistä vaarin ja ensi vappuna mennään työttöminä marssimaan, jookos? Tehdään oma perinne ja parinkymmenen vuoden kuluttua työttömät ovat yhtä luonnollinen osa vappuperinnettä kuin nyt ylioppilaat ja työläiset.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9029201/43903714


      • vaappuvaa

        Niin en sanonutkaan, että vappu on ylioppilaiden alulle panema perinne vaan sen, että he juhlivat sitä ennen työläisiä.


    • kohmepuolukka

      Pian on juhannus.

    • mielipiteeni on tämä

      Kaikilta vapunviettäjiltä ja muiltakin juhlijoilta tulisi hakata päät irti.

      • friikki-

        että vuodenajat vaihtuvat kuitenkin.....

        "JUHO, mulla on sua ikävä enkä tiedä susta mitään mitä sulle kuuluu.
        Hyvää kesää sulle pronssi !"


    • toisen orja

      Kyllä vappu on aika jolloin tosi mies rupeaa odottamaan kesää ja ennekaikkea kesälomaa.
      Ennen vappu oli työnjuhlaa mutta nyt tuntuu että se on opiskeliajuhla.

    • perkus

      Vappu mitä se on,ei enää yhtikäs mitää ennen sillä oli jotai painoarvoa työläisten juhlana,nyt ei sit yhtään mitää,päivä muitten joukossa,ja yleensäkää suomessa kaikki juhlapäivät mitä on ovat vaan kauppiaitten
      rikastumista varten, siis iha perseestä,ei ole enää mitää aitoa,kaikki on niinhelvetin teennäistä

      tv raha ratkaisee ei arvot

      • ....................

        Vappu? Joo työläisten juhla...onko? Ei todellakaan! Valkolakkien ja opiskelijoiden bailut nää on ja harvojen kommarien! Työttömät ja sorvarit eivät oo mitään näis kekkereis, valitettavasti...vappuhan on amatöörien juopottelupäivä. Vappua ei tarvitsisi enää edes juhlia, sen merkitys ja tarkotus on kadonnu jo vuosia vuosia sitten kuin myös ammattiliittojen voima.
        Kaipaan jälleen sitä oikeaa työväenjuhlaa, jossa lattiatason työntekijät ja työttömät saisivat edes kerran vuodessa osakseen huomiota ja arvostusta ja ammattiliitoa/päättäjiä jotka oikeesti välittää duunareista.


    • vappu on SUOMALAISEN / SUOMALAISTEN TYÖN JUHLA

    • Matti Viikate

      Hyvää Vappua vain kaikille täälläkin. Asiaan liittyen, niin eivätköhän kaikki voisi yhteiskunta luokkaan katsomatta viettää mukavaa ja onnellista Vappua. Meinaan vain sitä että kyllä rikkaillakin on oikeus juhlia, ja hehän ovat kellä valta on ollut niin ainakin tavallaan Vapun teille työläisille antaneet joten sikälikin. Älkää kääntäkö selkäänne hyvän tekijällenne. Tunnen toki Vapun historian ja muut asiat eli ei tarvitse opettaa minua asiassa, vaikka jostain sellaista tulisikin mieleen. http://mattiviikate.newsvine.com/

      • Wallaton Wappu

        Valta ?
        Kuinka monelta kuninkaalta valta riisutaan pikkuhiljaa kuoleman edessä ?
        Hyvää vappua sinne valtaistuimelle !


      • Wiikatemies !

        Siinä tuhkamajana kun makaat siinä kaikki valtas on !
        Wappua kaikille !


    • mara-63

      Hei !
      Olisin ihan kiitollinen jos edes vappuna saisi syödä normaalisti..
      Ja kaikille hyvää vappua !!!

    • rronkko

      olen yh ja työtön eli vähäosainen ja meidän perhe viettää jo perinteeksi tullutta vappua keräämälä pulloja kaupungin yössä,että saadaan lapsille kevätjuhlaan siistit vaatteet.
      Säästä riippuen vappu on hyvää aikaa kerätä pulloja ja niitähän riittää kunhan jaksaa noukkia.
      välillä käydään ottamassa välipalaa munkkia ja simaa että jaksetaan kerätä ja saldo on ihan mukava.
      Vappupäivänä sitten mennään torille katselemaan mitä sieltä löytyy T: onnellinen Perhe

      • Papukaijamerkki 10 +

        Siinäpä oikea työn sankari ilman valtikkaa !


    • pkoon

      joten juhliessa useampi päivä meni/menee.27.4 on myös sotaveteraanipäivä.heille kaikki kunnia,muuten oltas venäläisii kaikki.

    • Itse vietin Vapun töissä kuuntelemassa kitiseviä asiakkaita. Ainoa hyöty Vapussa on et saa tuplapalkan ku lauantaikin on pyhä. Muuta hyötyä ei vapusta minulle ole.

    • werty666

      Vappu on kommunistien juhla

      • toukokuu1957

        Eiköhän vappu nykyään ole pikemminkin kevään juhla:)


    • 123456789999999900

      JUOPPOJEN JUHLA!

      • vapun-ukko

        Ajat muuttuvat ja ihmisten arvostuksen kohteet muuttuvat. Nykyisin ei enään arvosteta työtä!! Ihmiset arvostavat helppoa elämää, rahaa, osakkeita ja optimoita . .. mutta ei työtä. . . Tulevaisuudessa vappu voi olla työttömien juhla!!


    • Marianne.

      vappu on työläisten juhla, vaikka he ovat nykyisin hajaannuksessa.
      Mutta koittaa vielä aika jolloin työläinenkin taas muistaa että He määräävät ja Minä teen.

    • 40v

      Vappu on työläisten juhla joten kotona hyvää ruokaa ja juomaa perheen parissa.
      Haavis Amandallakin oli eilen aluksi oikea päähine keltainen kypärä päässään.
      Nykynuorisolle taitaa olla vaan hulina juhla ammuttavine serpentiineineen ja teini olusineen.
      Mutta tavalliselle työläisperheelle se on hyvää ruokaa ja juomaa kotosalla hyvässä seurassa ilman viinan isompia läträyksiä.Toki kuohuviinini joillakin kuuluu vappuun.

    • JT Lappeenranta

      Vappua ovat alunperin ensimmäisinä viettäneet ylioppilaat jo 1800-luvun alkupuolella muistaakseni, vai oliko vieäkin aikaisemmin ja samalla se on ollut kevään juhla. Työläiset omivat vapun vasta vallankumousten yhteydessä. Minulle vappu ei juurikaan merkitse muuta kuin kevään juhlaa ja ajankohtaa jolloin otan avoauton liikenteeseen jos vain sää sallii.

    • Peinnetämäkin

      Raitis vappu mökillä perheen ja läheisen ystävien kanssa. Kaikilla on kivaa vauvasta vaariin.

      • Pekka758

        Löysin tälläisen systeemin pari päivää sitten ja olen tehnyt muutaman tunnin pelaamisella jo yli 200 euroa rahaa! Klikkaa http://taitopeli.info/ ! Saat jopa 10$ ilmaista pelirahaa!


    • nuoret

      musta vappu on aina kevään juhla mutta ihan sama mulle mitä mieltä te itse olette:)

    • o.-.o

      Enpä huomannut työläisten juhlia, mut toki tv:ssä vappu oli yhteenkuulumista ja hyviä ruokia ja jonkunlaista hyväksyntää kännissä olemista.
      Mate in finland 2010.

    • Kliira Wuppett

      Luulin että se meni jo. Mutta uushan tosiaan on tulossa. Enää vajaa vuosi :)

    • tehdastyöläinen

      ehdottomasti työläisten juhla,ei herran retkujen missään nimessä. Työväen laulut soimaan,hienoimmat ikivihreet. Munaa ja simaa,voe pojat ku tunnelma kohillaan!!!

    • ---------------

      Kaikki juhliminen on rikollista toimintaa ja vapun juhlijat tulisi teljetä vankilaan loppuiäkseen, samoin toimittajat, jotka tekevät näitä vappuaiheisia juttuja.

      • 17

        Sinullahan oli väkevä kommentti.
        Mielestäni jokainen saa viettää vappua katsomallaan tavalla ja omien periaatteittensa mukaan.
        Juhlimaton voi olla juhlimatta ja niin eespäin.


    • Vappu on nykyisin menettänyt entisen merkityksensä. Nykyään se on degeneroitunut vain juoppojen ja roskaajien mellasteluksi; juhlaksi, jolloin ihmisen alimmat vietit ja vaistot päästetään valloilleen. Josei muuten niin alkoholin avustamana.

      • Hah hah haa

        No johan vitsin murjaisit!


    • meni. Näyttää se olevan lastenkin juhla, mutta yhtä kaikki, kunhan kaikilla oli hauskaa.

      • HTZA

        ruokkivaa kättä.
        Kunnioitukseni sinulle jos työssä käyt.
        Mutta muista kuitenkin, että ei sinusta sen fiksumpaa tule kun meistäkään.
        SInä saat vaan tuoreanmpaa tietoa, kiitos, siitäkin, meidän vanhuksien.
        Tapasi kirjoittaa, ei vakuuta nminua, uudesta Einsteinista.
        Merkantista vain.


      • HTZA
        HTZA kirjoitti:

        ruokkivaa kättä.
        Kunnioitukseni sinulle jos työssä käyt.
        Mutta muista kuitenkin, että ei sinusta sen fiksumpaa tule kun meistäkään.
        SInä saat vaan tuoreanmpaa tietoa, kiitos, siitäkin, meidän vanhuksien.
        Tapasi kirjoittaa, ei vakuuta nminua, uudesta Einsteinista.
        Merkantista vain.

        et kertonut mitä opiskelet.
        Joten varoittelen vähän..
        Kaikenlaista kauppamiestä on Suomi pullollaan, ihan koulusta tulleitakin.
        Mutta sellaisia opiskelijoita tarvittaisiin jotka tekevät jotain myytävää.


      • HTZA kirjoitti:

        ruokkivaa kättä.
        Kunnioitukseni sinulle jos työssä käyt.
        Mutta muista kuitenkin, että ei sinusta sen fiksumpaa tule kun meistäkään.
        SInä saat vaan tuoreanmpaa tietoa, kiitos, siitäkin, meidän vanhuksien.
        Tapasi kirjoittaa, ei vakuuta nminua, uudesta Einsteinista.
        Merkantista vain.

        Mitäs tässä kohtaa on tapahtunut? Tuskinpa tuo viesti ihan minulle oli tarkoitettu.


    • kaamos III

      koska vappuun on vajaa vuosi.Onhan tässä juhannus ja joulkin vielä....

    • pääsiäisnoita.

      vaan duunarien ikioma. PÄÄSIÄINEN on keväänjuhla, ei vappu. Mutta kyllä kyllä, vietän vappua ja koen sen omaksi juhlaksi koska olen työläisperheestä,tosin vasemmistolle jyrkkä ei.

    • no jaa

      Itselleni ei merkittävä päivä. Harvoin juhlin. Mutta saunan lämmitys ja pari saunaolutta riittänee koska kyseinen päivä on vapaapäivä muiden joukossa. Eli kaikki mitä teen vappuna voin tehdä joka ikinen perjantai kun viikonloppu alkaa. Mitä tulee muihin juhlapyhiin niin siltä osin kuin ne liittyy raamattuun ja jeesukseen ne voitaisiin jo poistaa ikivanhasta kalenterista. Jos kaivataan vapaapäiviä ne voitaisiin määritellä ihan inhimillisistä syistä kalenteriin uusiksi. Periaatteessa järjellisistä syistä määritellyt vapaapäivät tasaisesti koko vuodelle takaa työssä jaksamisen sekä antaa oikealla tapaa lepoa sekä mahdollisuuksia erilaisille lomille.

    • Duunari Kotkasta

      NO VITTU! TYÖLÄISTEN TIETENKIN!Herrojen kakarat on vain senkin ominut....!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1365
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1060
    3. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1027
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1024
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      892
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      871
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      845
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      123
      789
    10. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      778
    Aihe