miten voin saada motivaatiota laihduttamiseen?

anne

Ennen olin masentunut ja ruokakaan ei siitä syystä silloin maistunut (olin vielä tuolloin normaalipainoinen) , mutta kun tapasisin poikaystäväni aloin pikku hiljaa pääsemään eroon masennuksesta ja syömään enemmän.
Tietenkin painonikin alkoi nousemaan mutten välittänyt siitä vielä silloin. Ajattelin ettei pari lisäkiloa mitään haittaisi, mutta kun olinkin lihonnut jo 20 kiloa ymmärsin asian vakavuuden.
Nyt olen masentunut taas ja itsetuntoni on entistä heikompi. Se että katson peiliin saa minut melkein itkemään.
Kaikki motivaatio ja itsekuri on kadonnut, joten en saa itseäni lähtemään lenkille ja vähentämään/lopettamaan makean syöntiä.

Miten siis voisin laihtua ja saada motivaatiota laihtumiseen?

Olen aivan neuvoton ja yksikseni tämän asian kanssa. Toivoisin, että teistä olisi apua minulle.

44

6804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hope

      Heippa sinulle! tiedän itsekin kuinka vaikeaa on välillä jaksaa nousta siitä ihanan pehmeältä sohvalta ylös, mutta niin vain täytyy tehdä. Jos sinulla on joku ketä sinua voisi tukea tässä asiassa se olisi todella hyvä juttu. Kannattaa aina sopia jonkun kaverin kanssa että mennään lenkille ja kun kaveri on aina menossa täytyy itsekin mennä mukaan. Kannattaa ainakin yrittää. Tai jos jollain tutulla on lemmikkinä esim. koira sitä voi käydä lenkkeilyttämässä. Minulla oli joskus aikoja sitten sellainen motivaatio että ajattelin aina että jos laihdutan olen kaunis miesten mielestä tai jotain tuollaista. Ehkä huono joidenki mielestä mutta minulla ainakin toimi. Nyt minun taas täytyisi alkaa lenkkeillä oikein kunnolla, mutta nyt se on "helppoa" kun poikakaverin kanssa käydään lenkillä. Ja mitä ruokaan tulee, täytyy vain ottaa se että syö aina vaikkapa 5 kertaa päivässä ja katsoo myös mitä syö. Esim. aamulla voi syödä vaikka pari leipää ja juoda kahvia tai teetä, 11-12 aikaan voi syödä ihan normaalisti jotai perunaa tai jotain tuollaista, 13-14 aikaan voi syödä jonkun hedelmän tai jotain tuollaista, joskus 17 aikaan voi syödä kunnolla toisen kerran perunoita tai jotain ja illalla voi syödä taas pari leipää ja juoda esim. teetä. Tuolla pitäisi jo jonkun verran paino tippua kun vain muistaa liikkua. Täytyy vain muistaa käyttää niitä tuotteita mitkä eivät ole rasvaisimmasta päästä. Täytyy muistaa että syö sen verran mitä kuluttaa. Voimia sinulle ihan hirveästi ja yritä löytää se oma motivaatio. Minä ainakin kannustan sinua eteenpäin :)

      • lenkkeily on perseestä

        Liikkumalla ei juurikaan laihdu, ellei sitten liiku aivan helvetisti (useita tunteja päivässä). Tunnin kävelylenkki vastaa vain n. puolikkaan suklaapatukan sisältämää energiaa. On huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa jättää ko. suklaapatukka syömättä.

        80-kiloisen on (laskutavasta riippuen) käveltävä n. 30-45 tuntia laihtuakseen yhden kilon.


      • Meikäpoika
        lenkkeily on perseestä kirjoitti:

        Liikkumalla ei juurikaan laihdu, ellei sitten liiku aivan helvetisti (useita tunteja päivässä). Tunnin kävelylenkki vastaa vain n. puolikkaan suklaapatukan sisältämää energiaa. On huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa jättää ko. suklaapatukka syömättä.

        80-kiloisen on (laskutavasta riippuen) käveltävä n. 30-45 tuntia laihtuakseen yhden kilon.

        Ehdottomasti paras tapa on yhdistelmä

        ruokavalion muutos liikunta.

        Molemmat yksin auttavat jotain, mutta yhdistelmä auttaa eniten.


      • Hope
        lenkkeily on perseestä kirjoitti:

        Liikkumalla ei juurikaan laihdu, ellei sitten liiku aivan helvetisti (useita tunteja päivässä). Tunnin kävelylenkki vastaa vain n. puolikkaan suklaapatukan sisältämää energiaa. On huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa jättää ko. suklaapatukka syömättä.

        80-kiloisen on (laskutavasta riippuen) käveltävä n. 30-45 tuntia laihtuakseen yhden kilon.

        Sinähän olit kannustava kun toinen on masentunut ja yrittää saada laihdutettua, sinä menet ja sanot suurin piirtein ettei mitään toivoa. Luuletko että liikunta ei muka mitään auta ja ruokavalion muutos....?????? Kannattaa ensi kerralla vähän miettiä mitä puhuu ja ottaa asioista selvää ennen kuin tulee tänne toisia neuvomaan. Tätä mieltä minä olen asiasta.


      • lenkkeily on syvältä perseestä
        Meikäpoika kirjoitti:

        Ehdottomasti paras tapa on yhdistelmä

        ruokavalion muutos liikunta.

        Molemmat yksin auttavat jotain, mutta yhdistelmä auttaa eniten.

        Liikunnan merkitystä laihdutuksessa liioitellaan aina, ikään kuin se olisi ainut autuaaksi tekevä asia. Totuus on, että jo pelkkä ruokavalion muutos riittää. Ei siitä liikunnasta tietenkään haittaakaan ole, päinvastoin.


      • Voi voi, nyyh
        Hope kirjoitti:

        Sinähän olit kannustava kun toinen on masentunut ja yrittää saada laihdutettua, sinä menet ja sanot suurin piirtein ettei mitään toivoa. Luuletko että liikunta ei muka mitään auta ja ruokavalion muutos....?????? Kannattaa ensi kerralla vähän miettiä mitä puhuu ja ottaa asioista selvää ennen kuin tulee tänne toisia neuvomaan. Tätä mieltä minä olen asiasta.

        Enhän mä maallikkona voinut tietää että viikossa voi laihtua 5-7 kiloa kun käy tunnin lenkillä joka ilta eikä tarvitse muuttaa ruokavaliota piiruakaan.

        Tosiasiassa varttitunninkin lenkki voi parhaassa tapauksessa polttaa rasvaa pari-kolmekin kiloa.

        Syökää siis helvetisti ja liikkukaa, niin laihdutte.


      • Komea Mies
        lenkkeily on perseestä kirjoitti:

        Liikkumalla ei juurikaan laihdu, ellei sitten liiku aivan helvetisti (useita tunteja päivässä). Tunnin kävelylenkki vastaa vain n. puolikkaan suklaapatukan sisältämää energiaa. On huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa jättää ko. suklaapatukka syömättä.

        80-kiloisen on (laskutavasta riippuen) käveltävä n. 30-45 tuntia laihtuakseen yhden kilon.

        Liikkumalla laihtuu, kun liikunta on muuta kuin kävelytasoista. Esim. tunnin juoksulenkillä voi kuluttaa jopa 1000kcal. Jos tämän tekee joka päivä, kuluu 7000kcal viikossa, joka onkin yhden rasvakilon sisältämä energiamäärä. No aivan kaikki ei tosin tule varastorasvoista, mutta huomattava osa kuitenkin.

        Syömistä on tietenkin tarkkailtava, ettei vastaavasti syö enemmän. Mieluiten on myös kevennettävä ruokavaliota entisestä, mitä ensimmäinen vastaaja kyllä suosittelikin. Kannattaa sekä jättää suklaapatukka pois, että käydä lenkillä.

        Se on tietenkin selvää, että käymällä kahdesti viikossa puolen tunnin kävelyllä, ei varmasti laihdu. Kunto tosin voi parantua, jos on aivan nollatasolla, mikä on sinänsä hyvä juttu.


      • höpön löpön
        Komea Mies kirjoitti:

        Liikkumalla laihtuu, kun liikunta on muuta kuin kävelytasoista. Esim. tunnin juoksulenkillä voi kuluttaa jopa 1000kcal. Jos tämän tekee joka päivä, kuluu 7000kcal viikossa, joka onkin yhden rasvakilon sisältämä energiamäärä. No aivan kaikki ei tosin tule varastorasvoista, mutta huomattava osa kuitenkin.

        Syömistä on tietenkin tarkkailtava, ettei vastaavasti syö enemmän. Mieluiten on myös kevennettävä ruokavaliota entisestä, mitä ensimmäinen vastaaja kyllä suosittelikin. Kannattaa sekä jättää suklaapatukka pois, että käydä lenkillä.

        Se on tietenkin selvää, että käymällä kahdesti viikossa puolen tunnin kävelyllä, ei varmasti laihdu. Kunto tosin voi parantua, jos on aivan nollatasolla, mikä on sinänsä hyvä juttu.

        "Se on tietenkin selvää, että käymällä kahdesti viikossa puolen tunnin kävelyllä, ei varmasti laihdu. Kunto tosin voi parantua, jos on aivan nollatasolla, mikä on sinänsä hyvä juttu."

        Tämä summasi melko hyvin sen mitä alunperin tarkoitin. Jos liikunta jää pelkästään löysätahtiseen kävelyyn, on käveltävä melkoisia määriä ja aikoja ennen kuin edes yksi kilo rasvaa on poltettu. Ruokailutottumusten muuttaminen on huomattavasti vaivattomampaa, vaikka liikunnallakin on toki omat etunsa.


      • Meikäpoika
        lenkkeily on syvältä perseestä kirjoitti:

        Liikunnan merkitystä laihdutuksessa liioitellaan aina, ikään kuin se olisi ainut autuaaksi tekevä asia. Totuus on, että jo pelkkä ruokavalion muutos riittää. Ei siitä liikunnasta tietenkään haittaakaan ole, päinvastoin.

        Lisäksi liikunta tuottaa ns. hyvänolon hormooneja. Ne taas ovat ase masennusta vastaan, josta masennuksesta avaaja puhui.

        Voit siis huoletta lopettaa LÄSSYTYKSESI, kun et tunnu tietävän mistään mitään.


      • Meikäpoika
        Voi voi, nyyh kirjoitti:

        Enhän mä maallikkona voinut tietää että viikossa voi laihtua 5-7 kiloa kun käy tunnin lenkillä joka ilta eikä tarvitse muuttaa ruokavaliota piiruakaan.

        Tosiasiassa varttitunninkin lenkki voi parhaassa tapauksessa polttaa rasvaa pari-kolmekin kiloa.

        Syökää siis helvetisti ja liikkukaa, niin laihdutte.

        Kuka tässä ketjussa on väittänyt, ettei ruokavaliota tarvitse muuttaa laihtuakseen?

        Olet ilmeisesti yksi ja sama PÄSSI eri nimimerkillä.


      • lenkkeily on syvältä perseestä
        Meikäpoika kirjoitti:

        Kuka tässä ketjussa on väittänyt, ettei ruokavaliota tarvitse muuttaa laihtuakseen?

        Olet ilmeisesti yksi ja sama PÄSSI eri nimimerkillä.

        Onko pinna kireällä, luuseri? Mene syömään rasvaa tihkuva pizza ja muutama hampurilainen, jos se paha olosi vaikka sillä helpottaisi edes hieman.


      • Meikäpoika
        lenkkeily on syvältä perseestä kirjoitti:

        Onko pinna kireällä, luuseri? Mene syömään rasvaa tihkuva pizza ja muutama hampurilainen, jos se paha olosi vaikka sillä helpottaisi edes hieman.

        10,5 viikon aikana on lähtenyt tasan 9 kg pois. Vielä lähtee 4-5 kg pois. Painoindeksi tällä hetkellä 25,1.

        Tiedän mistä puhun. Sinä et tiedä mistään mitään.


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        10,5 viikon aikana on lähtenyt tasan 9 kg pois. Vielä lähtee 4-5 kg pois. Painoindeksi tällä hetkellä 25,1.

        Tiedän mistä puhun. Sinä et tiedä mistään mitään.

        Älä valehtele, luuseri. Et usko tuohon itsekään :)


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Älä valehtele, luuseri. Et usko tuohon itsekään :)

        Tulin juuri 8 km:n lenkiltä. Vuoroin kävellen, vuoroin juosten. Tänään melko kevyt lounas ja illansuussa ehkä uintia 1000 m tai vaihtoehtoisesti kuntopyöräilyä kotona.

        Minulla ei ole tarvetta valehdella kenellekään mitään - kaikkein vähiten itselleni.


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Tulin juuri 8 km:n lenkiltä. Vuoroin kävellen, vuoroin juosten. Tänään melko kevyt lounas ja illansuussa ehkä uintia 1000 m tai vaihtoehtoisesti kuntopyöräilyä kotona.

        Minulla ei ole tarvetta valehdella kenellekään mitään - kaikkein vähiten itselleni.

        Jos oletetaan että painat n. 90 kg

        4 km juosten (9 km/t), n. 390 kcal
        4 km kävellen (4 km/t), n. 280 kcal
        1000 m uintia (50m/min), n. 260 kcal

        Ihan hyvin, myönnettäköön, mutta aikaa tuohon sinulta kului oletettavasti 1,5-2 tuntia, jonka aikana kulutit peruskulutuksesi lisäksi energiaa reilut 900-1000 kcal, mikä vastaa arviolta n. 100-130 grammaa rasvaa. Pelkästään kävellen tuohon kulutukseen olisit joutunut käyttämään aikaa n. 3 tuntia.

        Mikäli kulutat liikkumalla 900-1000 kcal päivittäin, kyllä sillä "rääkillä" laihtuu varmasti kilon viikossa, ellei jopa enemmänkin (ruokavaliosta riippuen), mutta mikäli pari-kolme suklaapatukkaa kuuluvat "normaaliin" päivän ruokavalioon, on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa päästä samaan tulokseen jättämällä patukat syömättä, kuin rääkätä itseään päivittäin tuntikausia lenkkipolulla.


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Jos oletetaan että painat n. 90 kg

        4 km juosten (9 km/t), n. 390 kcal
        4 km kävellen (4 km/t), n. 280 kcal
        1000 m uintia (50m/min), n. 260 kcal

        Ihan hyvin, myönnettäköön, mutta aikaa tuohon sinulta kului oletettavasti 1,5-2 tuntia, jonka aikana kulutit peruskulutuksesi lisäksi energiaa reilut 900-1000 kcal, mikä vastaa arviolta n. 100-130 grammaa rasvaa. Pelkästään kävellen tuohon kulutukseen olisit joutunut käyttämään aikaa n. 3 tuntia.

        Mikäli kulutat liikkumalla 900-1000 kcal päivittäin, kyllä sillä "rääkillä" laihtuu varmasti kilon viikossa, ellei jopa enemmänkin (ruokavaliosta riippuen), mutta mikäli pari-kolme suklaapatukkaa kuuluvat "normaaliin" päivän ruokavalioon, on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa päästä samaan tulokseen jättämällä patukat syömättä, kuin rääkätä itseään päivittäin tuntikausia lenkkipolulla.

        Olen tietenkin jättänyt suklaat pois. Pidätkö muita ihmisiä yhtä hölmönä kuin itseäsi?

        "Rääkkääminen" = liikunta lisää kokonaisvaltaisesti ihmisen hyvinvointia. Mutta makaa vaan sohvaperunana. Eihän se ole minun murheeni.


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Olen tietenkin jättänyt suklaat pois. Pidätkö muita ihmisiä yhtä hölmönä kuin itseäsi?

        "Rääkkääminen" = liikunta lisää kokonaisvaltaisesti ihmisen hyvinvointia. Mutta makaa vaan sohvaperunana. Eihän se ole minun murheeni.

        Et selvästikään kykene ymmärtämään lukemaasi tai mitään muutakaan.

        En missään vaiheessa väittänyt liikunnasta olevan haittaa, vaan ainoastaan että tuntikausien tylsän, vaivalloisen ja vapaa-aikaa kohtuuttomasti kuluttavan lenkkeilyn voi korvata pienelläkin muutoksella päivittäisessä ruokavaliossa, esim. jättämällä pizzan, burgerin, sipsipussin tai muutaman suklaapatukan syömättä (ja nuo ruoka-aineet ovat vain esimerkkejä, käsitätkö?).

        Jos haluaa laihtua kilon viikossa, on energiaa kulutettava 7000-9000 kcal, mikä 90 kiloisella tarkoittaa n. 22-30 tunnin kävelyä (väh 3 tuntia päivässä). Saman tulokseen pääsee kun ruokavaliosta jättää pois päivittäin 1000-1300 kcal edestä "herkkuja".

        Onko sitten helpompaa jättää päivittäin yksi sipsipussi syömättä vai rääkätä itseään kolme tuntia jollakin kirotulla lenkkipolulla, siitä on jokaisen muodostettava oma käsityksensä.

        On sanomattakin selvää, että parhaimpaan tulokseen pääsee kun tekee molemmat; muuttaa ruokavaliota -ja- kuluttaa energiaa liikkumalla, mutta pelkkä ruokavalion muutoskin riittää vallan mainiosti. Kenellä muulla kuin työttömillä pummeilla on edes aikaa lenkkeillä tuntikausia päivittäin?

        Jokohan vihdoin sinäkin käsittäisit? Rohkenen kuitenkin epäillä.


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Et selvästikään kykene ymmärtämään lukemaasi tai mitään muutakaan.

        En missään vaiheessa väittänyt liikunnasta olevan haittaa, vaan ainoastaan että tuntikausien tylsän, vaivalloisen ja vapaa-aikaa kohtuuttomasti kuluttavan lenkkeilyn voi korvata pienelläkin muutoksella päivittäisessä ruokavaliossa, esim. jättämällä pizzan, burgerin, sipsipussin tai muutaman suklaapatukan syömättä (ja nuo ruoka-aineet ovat vain esimerkkejä, käsitätkö?).

        Jos haluaa laihtua kilon viikossa, on energiaa kulutettava 7000-9000 kcal, mikä 90 kiloisella tarkoittaa n. 22-30 tunnin kävelyä (väh 3 tuntia päivässä). Saman tulokseen pääsee kun ruokavaliosta jättää pois päivittäin 1000-1300 kcal edestä "herkkuja".

        Onko sitten helpompaa jättää päivittäin yksi sipsipussi syömättä vai rääkätä itseään kolme tuntia jollakin kirotulla lenkkipolulla, siitä on jokaisen muodostettava oma käsityksensä.

        On sanomattakin selvää, että parhaimpaan tulokseen pääsee kun tekee molemmat; muuttaa ruokavaliota -ja- kuluttaa energiaa liikkumalla, mutta pelkkä ruokavalion muutoskin riittää vallan mainiosti. Kenellä muulla kuin työttömillä pummeilla on edes aikaa lenkkeillä tuntikausia päivittäin?

        Jokohan vihdoin sinäkin käsittäisit? Rohkenen kuitenkin epäillä.

        Mitä jankutat?

        Sillä aikaa, kun sinä liikuntavihaaja olet maannut sohvallasi, minä olen 10,5 viikon aikana alentanut painoani 9 kg.

        PS. Taidat olla "vähän" hölmö ihminen.


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Mitä jankutat?

        Sillä aikaa, kun sinä liikuntavihaaja olet maannut sohvallasi, minä olen 10,5 viikon aikana alentanut painoani 9 kg.

        PS. Taidat olla "vähän" hölmö ihminen.

        Tarkoitukseni ei ollut leveillä saavutuksillani tai edes mainita niitä, mutta kun kerran jatkuvasti tuot esille nuo huimat yhdeksän kiloasi, voin kai puolestani kertoa, että omat tulokseni 14 viikon jälkeen ovat -33 kg (n. -10 kg/kk). Myös kolestroli- ja verenpainearvot ovat palanneet normaalilukemiin.

        Keinoina on ollut ensisijaisesti _totaalinen_ ruokavalion muutos ja lisäksi vain nimellinen määrä satunnaista hyötyliikuntaa (pihatyöt, kotityöt jne...). Ei missään vaiheessa lenkkeilyä tai salitreeniä.

        Toisin sanoen, sillä aikaa kun sinä olet rääkännyt itseäsi päivittäin tuntitolkulla lenkkipolulla ja kuntosaleilla, minä olen laihtunut osapuilleen samassa ajassa KOLMINKERTAISEN määrän ruokavalion muutoksella ja "sohvalla makaillen".

        Huomautettakoon myös, että sen enempää kuin sinulla ei myöskään minulla ole mitään tarvetta valehdella anonyymina anonyymeille ja minulle on täysin yhdentekevää uskotko vai et.


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut leveillä saavutuksillani tai edes mainita niitä, mutta kun kerran jatkuvasti tuot esille nuo huimat yhdeksän kiloasi, voin kai puolestani kertoa, että omat tulokseni 14 viikon jälkeen ovat -33 kg (n. -10 kg/kk). Myös kolestroli- ja verenpainearvot ovat palanneet normaalilukemiin.

        Keinoina on ollut ensisijaisesti _totaalinen_ ruokavalion muutos ja lisäksi vain nimellinen määrä satunnaista hyötyliikuntaa (pihatyöt, kotityöt jne...). Ei missään vaiheessa lenkkeilyä tai salitreeniä.

        Toisin sanoen, sillä aikaa kun sinä olet rääkännyt itseäsi päivittäin tuntitolkulla lenkkipolulla ja kuntosaleilla, minä olen laihtunut osapuilleen samassa ajassa KOLMINKERTAISEN määrän ruokavalion muutoksella ja "sohvalla makaillen".

        Huomautettakoon myös, että sen enempää kuin sinulla ei myöskään minulla ole mitään tarvetta valehdella anonyymina anonyymeille ja minulle on täysin yhdentekevää uskotko vai et.

        Huh huh!

        Mikä pontso olet ollut!

        Täysin epätervettä vauhtia tapahtunut laihtuminen. Otan osaa.

        Minun lenkkikaverini on onneksi lääkäri ja voin jutella myöskin hänen kanssaan terveellisestä tavasta ottaa kiloja pois.


      • Lortti
        Komea Mies kirjoitti:

        Liikkumalla laihtuu, kun liikunta on muuta kuin kävelytasoista. Esim. tunnin juoksulenkillä voi kuluttaa jopa 1000kcal. Jos tämän tekee joka päivä, kuluu 7000kcal viikossa, joka onkin yhden rasvakilon sisältämä energiamäärä. No aivan kaikki ei tosin tule varastorasvoista, mutta huomattava osa kuitenkin.

        Syömistä on tietenkin tarkkailtava, ettei vastaavasti syö enemmän. Mieluiten on myös kevennettävä ruokavaliota entisestä, mitä ensimmäinen vastaaja kyllä suosittelikin. Kannattaa sekä jättää suklaapatukka pois, että käydä lenkillä.

        Se on tietenkin selvää, että käymällä kahdesti viikossa puolen tunnin kävelyllä, ei varmasti laihdu. Kunto tosin voi parantua, jos on aivan nollatasolla, mikä on sinänsä hyvä juttu.

        Aikamoinen vipeltäjä saa olla jos tunnin lenkillä kuluttaa 1000kcal ylimääräistä peruskulutukseen nähden. Väittäisin ettei tuo 1000kcal/h onnistu keneltäkään huonokuntoiselta,hyväkuntoisellekin tekee pirun tiukkaa varsinkin kun tuo juoksu ei ole mikään kauhean tehokas liikuntamuoto jos vertaa esim. soutuun tai hiihtoon.
        Kahdesti viikossa kävelyllä käynti on kyllä ainakin minusta paljon parempi vaihtoehto huonokuntoiselle läskille kuin jokapäiväinen juokseminen. Tärkeintä on että hoitaa itsensä ruokavaliolla ja kevyellä liikunnalla ensin johonkin 15-20% rasvoihin ja alkaa sitten hifistelemään niin ei tule rasitusvammoja eikä motivaatio-ongelmia.


      • Lortti
        Meikäpoika kirjoitti:

        10,5 viikon aikana on lähtenyt tasan 9 kg pois. Vielä lähtee 4-5 kg pois. Painoindeksi tällä hetkellä 25,1.

        Tiedän mistä puhun. Sinä et tiedä mistään mitään.

        Nopein kilojen poistaja on giljotiini.

        Ilmeisesti et niin kauheasti asioista tiedä kun puhut painoindeksistä. Se mikä on ratkaisevaa on rasvan ja lihasten suhde,ja jos ei isoista lihaksista piittaa niin ratkaisevaa on silti rasva% eikä se paljonko painaa tai mikä on painoindeksi.


      • Komea Mies
        Lortti kirjoitti:

        Aikamoinen vipeltäjä saa olla jos tunnin lenkillä kuluttaa 1000kcal ylimääräistä peruskulutukseen nähden. Väittäisin ettei tuo 1000kcal/h onnistu keneltäkään huonokuntoiselta,hyväkuntoisellekin tekee pirun tiukkaa varsinkin kun tuo juoksu ei ole mikään kauhean tehokas liikuntamuoto jos vertaa esim. soutuun tai hiihtoon.
        Kahdesti viikossa kävelyllä käynti on kyllä ainakin minusta paljon parempi vaihtoehto huonokuntoiselle läskille kuin jokapäiväinen juokseminen. Tärkeintä on että hoitaa itsensä ruokavaliolla ja kevyellä liikunnalla ensin johonkin 15-20% rasvoihin ja alkaa sitten hifistelemään niin ei tule rasitusvammoja eikä motivaatio-ongelmia.

        Reilun kympin kun vetaisee, niin 1000kcal on kulutettu, mikäli paino on siinä 90 hujakoilla. Näin ainakin kulutuslaskurit väittää. Tietenkään juoksu ei ole ainoa, eikä reilusti ylipainoiselle se paraskaan kuntoilumuoto, mutta pointti olikin siinä, että liikunnan tehoa lisäämällä saadaan kohtuullisessakin ajassa merkittävä kulutus.


      • sairaanhoitaja
        Meikäpoika kirjoitti:

        Huh huh!

        Mikä pontso olet ollut!

        Täysin epätervettä vauhtia tapahtunut laihtuminen. Otan osaa.

        Minun lenkkikaverini on onneksi lääkäri ja voin jutella myöskin hänen kanssaan terveellisestä tavasta ottaa kiloja pois.

        Teille molemmille kinaajille, ja varsinkin sulle, joka väität liikunnan olevan tie autuuteen. Tutkimiusten mukaan, jos ihminen laihtuu 10 kiloa, 0n siitä ruokavalion osuus 8 kiloa, ja liikunnan 2 menetettyä kiloa. Toki en väheksy liikuntaa. Rakastan sitä, ja harrastan paljon itsekin. Ja niin! Kaikki ihmiset eivät pidä liikunnasta, heillä ei ole aikaa tai jokin sairaus tai vamma estää heitä siihen. Silti nämä ihmiset voivat laihtua!!!!!! Et silleen. Ite oon laihduttanu raskauden jälkeen 30 kiloa, ja vielä on 23 kiloa jäljellä! Pontso olen minäkin, mutta kohti hoikempaa huomista mennään. Laihdutustahtini on noin kilo viikossa. Kiireellä tulee vain kusipäisiä kakaroita. Terkkuja kaikille laihduttajille.


      • Meikäpoika
        sairaanhoitaja kirjoitti:

        Teille molemmille kinaajille, ja varsinkin sulle, joka väität liikunnan olevan tie autuuteen. Tutkimiusten mukaan, jos ihminen laihtuu 10 kiloa, 0n siitä ruokavalion osuus 8 kiloa, ja liikunnan 2 menetettyä kiloa. Toki en väheksy liikuntaa. Rakastan sitä, ja harrastan paljon itsekin. Ja niin! Kaikki ihmiset eivät pidä liikunnasta, heillä ei ole aikaa tai jokin sairaus tai vamma estää heitä siihen. Silti nämä ihmiset voivat laihtua!!!!!! Et silleen. Ite oon laihduttanu raskauden jälkeen 30 kiloa, ja vielä on 23 kiloa jäljellä! Pontso olen minäkin, mutta kohti hoikempaa huomista mennään. Laihdutustahtini on noin kilo viikossa. Kiireellä tulee vain kusipäisiä kakaroita. Terkkuja kaikille laihduttajille.

        "Höpö höpö!
        Kirjoittanut: Meikäpoika, 14.4.2004 klo 21.21

        Ehdottomasti paras tapa on yhdistelmä

        ruokavalion muutos liikunta.

        Molemmat yksin auttavat jotain, mutta yhdistelmä auttaa eniten."

        ennenkuin seuraavan kerran HÖPÖTÄT omiasi minun päälleni:

        "Teille molemmille kinaajille, ja varsinkin sulle, joka väität liikunnan olevan tie autuuteen."


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Huh huh!

        Mikä pontso olet ollut!

        Täysin epätervettä vauhtia tapahtunut laihtuminen. Otan osaa.

        Minun lenkkikaverini on onneksi lääkäri ja voin jutella myöskin hänen kanssaan terveellisestä tavasta ottaa kiloja pois.

        Tulipahan haaskattua luuserin kanssa kinasteluun muutama minuutti joutoaikaa. Sitä aikaa onneksi sattuu olemaan yllin kyllin, etenkin kun ei tarvitse viettää kaikkia iltoja jossakin pururadalla konitohtoreiden ja puoskareiden seurassa.

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee helvetin paljon vähemmällä. MOT.


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Tulipahan haaskattua luuserin kanssa kinasteluun muutama minuutti joutoaikaa. Sitä aikaa onneksi sattuu olemaan yllin kyllin, etenkin kun ei tarvitse viettää kaikkia iltoja jossakin pururadalla konitohtoreiden ja puoskareiden seurassa.

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee helvetin paljon vähemmällä. MOT.

        Jää rauhassa sohvaperunaksi.

        Minä jatkan tasaista painon pudottamista ruokavalion ja liikunnan yhteistyöllä. Siinä lähtee kiloja ja koko keho virkistyy.

        Muuten johtuuko inhosi liikuntaa kohtaan siitä, että olit kertakaikkiaan niin porsas, että et jaksanut liikuttaa itseäsi?


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Jää rauhassa sohvaperunaksi.

        Minä jatkan tasaista painon pudottamista ruokavalion ja liikunnan yhteistyöllä. Siinä lähtee kiloja ja koko keho virkistyy.

        Muuten johtuuko inhosi liikuntaa kohtaan siitä, että olit kertakaikkiaan niin porsas, että et jaksanut liikuttaa itseäsi?

        Aivot vastaavat jopa 20-30% kehon kokonaisenergiankulutuksesta. Kun aivot toimivat vajaateholla (tai eivät lainkaan, kuten sinun tapauksessasi, aivoton), on selvää että kaltaisesi idiootin on korvattava se kulutus rääkkäämällä itseään pururadoilla.

        Olet siis malliesimerkki siitä, kuinka tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Luuseri :)


      • Meikäpoika
        Luuserille kirjoitti:

        Tulipahan haaskattua luuserin kanssa kinasteluun muutama minuutti joutoaikaa. Sitä aikaa onneksi sattuu olemaan yllin kyllin, etenkin kun ei tarvitse viettää kaikkia iltoja jossakin pururadalla konitohtoreiden ja puoskareiden seurassa.

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee helvetin paljon vähemmällä. MOT.

        Ymmärsin viimeisestä vastauksestasi, että olit todellakin niin porsas, että sinulla oli vaikeuksia nostaa jalkaa toisen eteen ja siitä johtuu suunnaton inho liikkumista kohtaan.

        Vieläkö näytät 35 kilon lähtemisen jälkeen porsaalta?


      • Luuserille
        Meikäpoika kirjoitti:

        Ymmärsin viimeisestä vastauksestasi, että olit todellakin niin porsas, että sinulla oli vaikeuksia nostaa jalkaa toisen eteen ja siitä johtuu suunnaton inho liikkumista kohtaan.

        Vieläkö näytät 35 kilon lähtemisen jälkeen porsaalta?

        Et sinä mitään ymmärtänyt. Sinun tapauksessasi ymmärtäminen on selvästikin sula mahdottomuus.


      • saara2017
        Luuserille kirjoitti:

        Et sinä mitään ymmärtänyt. Sinun tapauksessasi ymmärtäminen on selvästikin sula mahdottomuus.

        juu näin on


      • Anonyymi
        lenkkeily on perseestä kirjoitti:

        Liikkumalla ei juurikaan laihdu, ellei sitten liiku aivan helvetisti (useita tunteja päivässä). Tunnin kävelylenkki vastaa vain n. puolikkaan suklaapatukan sisältämää energiaa. On huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa jättää ko. suklaapatukka syömättä.

        80-kiloisen on (laskutavasta riippuen) käveltävä n. 30-45 tuntia laihtuakseen yhden kilon.

        Lmaoo auttaa se ja myös pitää katsoa mitä syö dumbdumb


    • kiti

      Heips kuule jos haluut laihtua on ohjelma millä laihtuu siinä syödään kyllä useasti ei oo mikää poppaskonsti mut erittäin hyvä.Oon itte laihtunu 7kg ja aion vielä 13kg joten laita e-mail autan mielelläni!!

      • anne

        Kiitos kaikkille vastaajille. Toivottavasti neuvoistanne tulee olemaan minulle apua.


      • pirjeta

        hei laittaisitko minullekin sen ohjelman kiinnostuin kovasti sinun kirjoituksesta, pitäisi saada vielä ainakii 15 kiloa pois.kiitos

        [email protected]


      • anne

        Unohdin eilen antaa sähköpostini, jotta jos voisit lähettää minulle sen ohjelman.

        [email protected]


      • anne

        Annoin vahingossa vanhan sähköpostin. Jos voisit mailata sen ohjelman [email protected] thän osoitteeseen. Kiitos etukäteen.


    • laihtuvainen

      Itse olen ollut vuosikymmeniä läski ainakin 50kg ylipainoisena. Nyt olen ollut laihiksella jo jonkiaikaa. Olen laihtunut jo yli 20kg ja syynä tähän kaikkeen on... no mikäpä muukaan kuin rakastuminen. Rakastuin yhteen aivan ihanaan mieheen, mutta kuten kuvitella saattaa nii ei tämä mies tietenkään pystynt tuntemaan samoin (ainakin luulen niin, olen melko varma). Kuten voi arvata ei 50kg ylipainoinen nainen kovin kauniilta näytä päinvastoin. Olin varmasti luotaantyöntävän näköinen hänen silmissään. No ei auttanut muu kuin alkaa laihduttaminen. Ehkäpä mahikset paranee kun hän näkee minut seuraavan kerran vasta hoikkana. Mahtaa olla aikamoinen yllätys hänelle.

    • huge

      Aivan kuin olisin kirjoittanut itse sinun viestisi!Uskomatonta!
      Kuulen usein kuinka rakastuneet laihtuvat jne.mutta itselläni kävi juuri päinvastoin,eli samoin kuin sinulla.Olin masentunut useistakin jutuista ja kun löysin avomieheni niin alkoi elämä hymyilemään ja hän rakastaa minua sellaisena kuin olen,mutta nyt olen huomannut että olen saanut 30 kiloa lisää!
      Olemme neljättä vuotta nyt yhdessä ja hän rakastaa minua yhä,mutta itselle on tullut huono omatunto siitä,että kuinka olen antanut tämän tapahtua,ja nyt haluankin päästä kiloista eroon,mutta vaikeaa se on!
      On kiva kuulla että kohtalotovereitakin on ja kokemuksia olisi kiva vaihtaa.
      Tsemppiä,tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä!

    • Meikäpoika

      Ikävää, että näytät edelleen porsaalta. Ei taida olla kiloista kiinni.

    • näinpä

      Laita HOIKKA valokuvasi jääkaapin oveen. Tai laita LIHAVA kuva. Kumpi motivoi enemmän ? Laita laihojen aikojen hame/farkut/ vaatekaapin oveen riipumaan, että näet ne ekana aamulla ja viimex iltasella. ÄLÄ osta kotiin "lihottavaa" evästä. Hedelmäkori, jossa on kaikkea hyvvä, napsi siitä. Varaa näkkäriä pipareiden sijaan. Syö vaikka kuivattuja sekahedelmiä karkin sijasta. Mie syön jäätelöä kyllä !Varaa jääkaappiin vishyä/rasvatonta piimää. Kevytjuustoja, kinkkua, tomaattia jne. Kun "huikoo", napsi näitä. Keksi jotain muuta tekemistä, kun tulee "näkönälkä". Juo kuitenkin vaikka piimää, teetä, kun "nälättää". Eihän se aina voi olla ihmisellä nälkä ?Vai voiko ? Johan sen sanoo järkikin. 3-4 tuntia aterioiden väli on sopiva. YRITÄ PITÄÄ säännölliset ateria-ajat. LUPAA itsellesi jotain kivaa (ei ruokaa), vaate, hiusväri, uudet verhot, kun saavutat tuloksia. Esim. vaikka ei ole turvottava olo, niin hyvänmielen palkka itselle (elokuvissa käynti) vaikka vaaka näyttäisi mitä. Keksi joku harrastus. Yksin ei yleensä tule lähdettyä mihinkään. Olisko sinulla tyttökaveria, jonka kanssa voisitte vaikka lenkeillä ja juoruta "naisten kesken". Matkakin taittuu huomaamatta. PYYDÄ MIESTÄSI KANNUSTAMAAN! Minun ainakin kannustaa ja syö mielellään sitä evästä, mitä minäkin. Ei tarvitse hänen takiaan mitään epäterveellistä ostaa (mitä nyt olutta joskus). Minä en ole puhunut muille laihdutusyrityksistäni (en töissä varsinkaan!), se on minun oma juttu. Enkä tuijota vaakaa. Kokeilen vaatteilla, joko mahtuu. Nim: Kokemuksella.

    • Melly

      Minulla on aivan sama tarina :/
      Poikaystävän kanssa muutin yhteen ja puolivuotta myöhemmin olen 35 kiloa painavempi ja nyt masentaa niin paljon että kaupassa käyntikin on rankkaa ja en jaksa enään välittää mistään..

    • laihduttaja

      Kyllä liikunta kuluttaa ja se ei vain kuluta kaloreita vaan punttisalilla tulee myös lihasmassaa ja kaikkihan senn tietää, että mitä enemmän lihaksia sitä enemmän kuluttaa rasvaa samassa ajassa, kuin se jolla ei ole lihaksia mutta saman painoinen.
      Siksi alussa paino laskee aina nopeasti, mutta paino ei enään laske eräässä vaiheessa vaan se alkaa nousemaan jos treeniä jatkaa.Lihas painaa paljon enemmän kuin läski.Nuo paino indeksit on vain suuntaa antavaa sillä eräskin tuttu painaa 120 kiloa ja 170cm pitkä.Indeksien mukaan läski punkero vaan sillä ei ole läskiä ollenkaan vaan lihaksia.Älkää tuijottako siihen indeksiin kokoajan kun laihdutatte vaan peilikuvaan mielummin.

      • 12+6

        No aika jyrä saa olla jos on 170cm ja 120kg pelkkää lihasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe